אתה יוצא מנקודת הנחה שכל נסיעה שלא נעשית באוטובוס בשבת, משמעה שכל הנוסעים הפוטנציאלים (לצורך ההסבר 50) ישבו בבית או ילכו לבית הכנסת ברגל כדי לנסות להפיג את שעמומם .
אולם, יש להניח שרק 10 מתוך אותם 50 , יכולים איכשהו לממן רכב. הם קונים אוטו כדי לבלות בשבת וחג. קיבלנו 10 נסיעות במקום אחת. פי 10 יותר סיכוי לתאונה, זה רק בשבת.
אם נעקוב אחרי אותם עשרה במהלך השבוע
יש להניח, שאם קנו רכב, הוא יהפוך לאמצעי התחבורה העיקרי שלהם גם בימי חול. טוב, נניח שחלק מהם לא יסעו ברכב פרטי מידי יום ביומו (כי אין חניה ביעד או סיבה אחרת). עדיין אפשר להניח שעל כל נסיעה אחת באוטובוס יתווספו 7 נסיעות ברכב פרטי. אופסי, הגדלנו תאונות וזיהום אויר גם בימי חול. ( פה המקום לציין, שהחישוב טיפה מחמיר מידי, כי עם פחות ביקושים, יצאו קצת פחות אוטובוסים).
עכשיו, הבה נדמיין לנו מיהם אותם 10 אנשים שקנו רכב לשעבס. הם אוהבים לצאת לבלות בשבת לעתים קרובות (אחרת עדיף מונית פעם ב..על רכישת רכב). יכול להיות שלא מתנזרים ממשקה בעת הבילוי. לפחות בחודשים הראשונים אחרי רכישת הרכב, הם לא מנוסים בנהיגה. חוץ מזה, אנשים שנסעו באוטובוסים והתלבטו אם לרכוש רכב או לא, הם בממוצע מבוססים פחות מאנשים שלא שמעו בכלל על רב קו. לכן הרכבים שיקנו יהיו פחות מאובזרים בטיחותית. נהגי אוטובוס הם מקצועיים, מנוסים, והאוטובוסים מאובזרים לפחות במוביליי . ובעניין הזיהום: כמה אנשים קונים רכב ראשון חשמלי/היברידי?
אז האם אי הוצאת אוטובוסים בשבת מגדילה או מורידה סיכויים לתאונות וזיהום אוויר?