דיעה לא פופולרית . ישראל כץ צדק כשלא השקיע בתחבורה הציבורית

מה הטעם להשקיע בתחבצ המושבת 70 יום בשנה פלוס בשעות הלילה ? אפילו ביישובים הערביים בקווים שמחברים ביניהם אין שרות בסופשים וחגים יהודיים
מה שיש מועט ולא רציני (בחיפה למשל הפעלת המטרונית נוצלה לחיסול התחבצ בשבתות )
במציאות הפוליטית שבה יש צורך בחובשי כיפות,מגבעות ושביסים בממשלה גם לא יחול שינוי
את הכסף מוטב להשקיע בתשתיות אחרות
 

ערןל1

Active member
מה הטעם להשקיע בתחבצ המושבת 70 יום בשנה פלוס בשעות הלילה ? אפילו ביישובים הערביים בקווים שמחברים ביניהם אין שרות בסופשים וחגים יהודיים
מה שיש מועט ולא רציני (בחיפה למשל הפעלת המטרונית נוצלה לחיסול התחבצ בשבתות )
במציאות הפוליטית שבה יש צורך בחובשי כיפות,מגבעות ושביסים בממשלה גם לא יחול שינוי
את הכסף מוטב להשקיע בתשתיות אחרות
גם בהנחה שחסר 70 יום לא משקיעים בתחבורה ציבורית מספיק. לדוגמא לו היו מחשמלים את הרכבות והאוטובוסים זה היה מונע הרבה מחלות, שזה יותר חשוב מהרבה תשתיות אחרות.
 
מה הטעם להשקיע בתחבצ המושבת 70 יום בשנה פלוס בשעות הלילה ? אפילו ביישובים הערביים בקווים שמחברים ביניהם אין שרות בסופשים וחגים יהודיים
מה שיש מועט ולא רציני (בחיפה למשל הפעלת המטרונית נוצלה לחיסול התחבצ בשבתות )
במציאות הפוליטית שבה יש צורך בחובשי כיפות,מגבעות ושביסים בממשלה גם לא יחול שינוי
את הכסף מוטב להשקיע בתשתיות אחרות

יש לך דעה בעניין תחבורה ציבורית בשבת- מקובל.
אבל איך תפיסה כזו פשוט מייתרת את התחבורה הציבורית?

1. יש עוד 300 יום בשנה. רוב מוחלט של הנסיעות והצורך בתחב"צ קיים ביימים אלו ללא שום קשר לסוגיית שמירת שבת.
2. כ- 40 אחוז מאזרחי מדינת ישראל לא יסעו באוטובוס בשבת גם אם יפעל. כלומר- ברוב ערי ישראל היהודים לפני סוגיית הביקוש עצמו ביום שבת, כ- 60-70 אחוז מפוטנציאל המשתמשים לא מעונין או ישתמש בשירות גם אם יפעל. אם נוסיף לכך את הביקוש עצמו (שבת עדיין יום מנוחה במדינת ישראל), ואת פרופיל משתמשי התחבורה הציבורית והיעד המבוקש (כולל התיחסות שפקקים או בעיות חניה נדירות יותר בשבת, מה שעוד יותר מוריד את פוטנציאל השימוש), הביקוש האמיתי לתחבורה ציבורית ברוב הארץ קטן מאוד.
3. מרוב תפיסה של שחור - לבן בנושא של שני הצדדים, פתרונות מקוריים אפשריים ברוב המרחבים לא מיושמים.
4. בהמשך לסעיף הקודם, תחצ ביישובים ערבים (בצפון ובמשולש הצפוני) כן פועל בשבת. הרחבה של השירות הנל תוך תפיסה שניתן וצריך לתת שירות לאוכלוסייה לא יהודית (תיירים או מקומים), ושנהגים יכולים גם ברובם לא להיות יהודים, פלוס שירות ליעדים קריטים- כמו בתי חולים, מרפאות ובתי מרקחת יכולה לפתור את הבעיה במקומות רבים בארץ בשקט בשקט, באופן שמטיב עם כל הצדדים.
 

Ccyclist

Well-known member
יש לך דעה בעניין תחבורה ציבורית בשבת- מקובל.
אבל איך תפיסה כזו פשוט מייתרת את התחבורה הציבורית?

1. יש עוד 300 יום בשנה. רוב מוחלט של הנסיעות והצורך בתחב"צ קיים ביימים אלו ללא שום קשר לסוגיית שמירת שבת.
2. כ- 40 אחוז מאזרחי מדינת ישראל לא יסעו באוטובוס בשבת גם אם יפעל. כלומר- ברוב ערי ישראל היהודים לפני סוגיית הביקוש עצמו ביום שבת, כ- 60-70 אחוז מפוטנציאל המשתמשים לא מעונין או ישתמש בשירות גם אם יפעל. אם נוסיף לכך את הביקוש עצמו (שבת עדיין יום מנוחה במדינת ישראל), ואת פרופיל משתמשי התחבורה הציבורית והיעד המבוקש (כולל התיחסות שפקקים או בעיות חניה נדירות יותר בשבת, מה שעוד יותר מוריד את פוטנציאל השימוש), הביקוש האמיתי לתחבורה ציבורית ברוב הארץ קטן מאוד.
3. מרוב תפיסה של שחור - לבן בנושא של שני הצדדים, פתרונות מקוריים אפשריים ברוב המרחבים לא מיושמים.
4. בהמשך לסעיף הקודם, תחצ ביישובים ערבים (בצפון ובמשולש הצפוני) כן פועל בשבת. הרחבה של השירות הנל תוך תפיסה שניתן וצריך לתת שירות לאוכלוסייה לא יהודית (תיירים או מקומים), ושנהגים יכולים גם ברובם לא להיות יהודים, פלוס שירות ליעדים קריטים- כמו בתי חולים, מרפאות ובתי מרקחת יכולה לפתור את הבעיה במקומות רבים בארץ בשקט בשקט, באופן שמטיב עם כל הצדדים.

אני חושב שהוא מגזים, אישית חייתי כתלוי תח"צ בישראל במשך מספר שנים והשתמשתי בעיקר בה באותם 300 ימים פלוס (לפי החישוב שלי 52 שבתות וכ 10 ימים במעמד יום טוב שלפעמים נופלים על שבתות כמו חג ראשון של פסח שמתחיל מחרתיים - שישי 15.4.22 בערב).

הרעיון שתלויי תח"צ לא משתמשים בה שלא למטרות לימודי-עבודה הוא מופרך. חיי החברה והפנאי שלי התבססו במידה רבה על נסיעות בתח"צ מהשכונה שהתגוררתי בה לאנשים ומוקדים בשכונות אחרות בירושלים, למרכז העיר ירושלים וכן לתל אביב. בשעות הצהריים והערב השתמשתי באותם קווים בדיוק שהיו בשעות היום וכך גם בימי החופשות. ההיכרות עם המערכת הקלה על נסיעות הפנאי משום שלא הייתי צריך ללמוד קווים אחרים. יש קווים כמו קו 4 ההיסטורי בירושלים שכל נסיעותי בו היו נסיעות פנאי.

גם אם נקבל את הנתון של כ 40% מהיהודים בישראל - זה משאיר 60% מהיהודים בישראל ואוכלוסיות לא יהודיות. אני מקבל שתח"צ בשבת לא תיכנס לרחובות הסגורים בשבת ושצריך להתאים את הרשת לצרכי הנוסעים (כיום מתאימים את הנוסעים לסירוב השירות של הרשת). אם מחר בדרך נס תהיה תח"צ מסודרת בשבת עדיין יקח קצת זמן שיתרגלו שהיא קיימת אז לא הייתי שופט את התוצאה עד שיעברו כ 5 שנים מיום היישום, שגם מי שלא נוסע יהיה מודע שיש אופציה כזו ונוסעים מזדמנים יתחילו להגיע באופן ספונטני כי יש. קשה להעריך דרישה לדבר שאינו קיים בארץ או את זמן החדירה שלו כמוצר חדש.

הוא אולי צודק שהיעדר התח"צ בשבת וחג יוצר מצב שמי שיכולים עוזבים את המערכת מוקדם מהמקובל בעולם כי האוטו שמשמש לחיי הפנאי בשישי-שבת לא יעמוד בחנייה בימי השבוע. בנוסף היחס למי שלא עבר מהתח"צ לרכב הפרטי הוא כאל מחוסרי ברירה ומרגישים את זה לעומת מקומות אחרים.

חנייה בשבת היא בעיה כי הרכבים שלא נוסעים נשארים במקומם. נראה לי שיהיו לי סיפורי חנייה ישראלים בקרוב ואתייחס אליהם כשאחזור לאנגליה.
 
נערך לאחרונה ב:

קר לי בך

Well-known member
מה הטעם להשקיע בתחבצ המושבת 70 יום בשנה פלוס בשעות הלילה ? אפילו ביישובים הערביים בקווים שמחברים ביניהם אין שרות בסופשים וחגים יהודיים
מה שיש מועט ולא רציני (בחיפה למשל הפעלת המטרונית נוצלה לחיסול התחבצ בשבתות )
במציאות הפוליטית שבה יש צורך בחובשי כיפות,מגבעות ושביסים בממשלה גם לא יחול שינוי
את הכסף מוטב להשקיע בתשתיות אחרות
אבל זה לא מה שקרה,
כ"ץ דווקא פיתח יפה מאוד את התח"צ מ ואל ישובים חרדיים,
הישובים המעורבים התחבורה מקרטעת
ובישובים הערבים התחבורה בקושי קיימת.

לפי ההגיון שלך הוא עשה את ההיפך ממה שצריך
 

Ccyclist

Well-known member
אבל זה לא מה שקרה,
כ"ץ דווקא פיתח יפה מאוד את התח"צ מ ואל ישובים חרדיים,
הישובים המעורבים התחבורה מקרטעת
ובישובים הערבים התחבורה בקושי קיימת.

לפי ההגיון שלך הוא עשה את ההיפך ממה שצריך

מוזר, כי כשביקרתי בארץ בפעם האחרונה היתה השקעה כלשהי בקו רכבת די מרשים שנפתח. היתה גם שיטה יחסית מוצלחת של הטענת הרב-קו מהסמארטפון (מה שלא מוצלח היה שלא היה כרטיס שבועי גוש דן - ירושלים ויצירת טור נוסף ברובריקה לא עולה הרבה) וגם מידע אוטובוסים בכל התחנות ובתוך האוטובוסים עצמם. בעצם רוב תחנות הרכבת שהשתמשתי בהן היו חדשות לחלוטין: ירושלים נבון, רעננה מערב ורעננה דרום. רשל"צ דיין נפתחה גם היא בתקופת כ"ץ. חמש וחצי ימים בשבוע התלונות הן על ניהול מערכת שיכולה להיות יעילה יותר ותדירה יותר, אבל בהחלט קיימת וברת שימוש. ב 28 השעות האחרות השאלה היא מדוע זה לא יהודי שחסרי רכב יוכלו להגיע ממקום למקום.
 
נערך לאחרונה ב:
מה הטעם להשקיע בתחבצ המושבת 70 יום בשנה פלוס בשעות הלילה ? אפילו ביישובים הערביים בקווים שמחברים ביניהם אין שרות בסופשים וחגים יהודיים
מה שיש מועט ולא רציני (בחיפה למשל הפעלת המטרונית נוצלה לחיסול התחבצ בשבתות )
במציאות הפוליטית שבה יש צורך בחובשי כיפות,מגבעות ושביסים בממשלה גם לא יחול שינוי
את הכסף מוטב להשקיע בתשתיות אחרות
איך בדיוק תפתור את בעיית הפקקים בגוש דן אם לא עם תחבורה ציבורית מתפקדת?!
חוץ מזה את ה-70 יום בשנה האלה ניתן לשנות, כמובן שאולי זה בגדר חלום אבל למה לא לחלום על זה?
 

Ccyclist

Well-known member
איך בדיוק תפתור את בעיית הפקקים בגוש דן אם לא עם תחבורה ציבורית מתפקדת?!
חוץ מזה את ה-70 יום בשנה האלה ניתן לשנות, כמובן שאולי זה בגדר חלום אבל למה לא לחלום על זה?

זה לא חלום, בתל אביב יש התחלה של שירות עירוני בשבת ובמקומות אחרים יש קואופרטיבים. יש למי לתרום ועם מי להתארגן.
 
זה לא חלום, בתל אביב יש התחלה של שירות עירוני בשבת ובמקומות אחרים יש קואופרטיבים. יש למי לתרום ועם מי להתארגן
נכון, אבל זה לא כמו שאם משרד התחבורה היה עושה את זה. רכבת בשבת לדוגמא יכולה לתרום משמעותית לאיכות החיים של אנשים.
 

Ccyclist

Well-known member
נכון, אבל זה לא כמו שאם משרד התחבורה היה עושה את זה. רכבת בשבת לדוגמא יכולה לתרום משמעותית לאיכות החיים של אנשים.

כל מאבק אזרחי משיג את מטרותיו באמצעות קמפיין ארוך ועיקש. כשהפגנתי נגד ראשת הממשלה מיי בעניין האירופאי היא חנכה פסל של מנהיגת האירגון למען זכות ההצבעה לנשים, מאבק שבבריטניה הגיע לשיאו בעשור הראשון והשני של המאה ה20. בזמנו חשבו שהן משוגעות ועכשיו היתה לנו כבר ראשת ממשלה שניה מהמפלגה השמרנית להפגין נגדה. עכשיו רק ההיסטוריה של המאבק מזכירה לנו שבכלל היתה תקופה כזו פרימיטיבית וחשוכה שלנשים לא היתה זכות הצבעה. מבחינתי זה אותו הדבר.

בשלב הנוכחי צריך לתמוך במי שפועלים למען הנושא גם אם הם לא משרד התחבורה ולהביא להתרחבות מה שקיים לצד פנייה ליישם את סעיפי התח"צ המותרים בחוק. אין כל מגבלה להיות חבר בשבוס או נוע תנוע וליצור תנעוה אזרחית שתקדם את הנושא.
 
נערך לאחרונה ב:

ערןל1

Active member
איך בדיוק תפתור את בעיית הפקקים בגוש דן אם לא עם תחבורה ציבורית מתפקדת?!
חוץ מזה את ה-70 יום בשנה האלה ניתן לשנות, כמובן שאולי זה בגדר חלום אבל למה לא לחלום על זה?
כץ הוא ממש לא האשם היחיד, הרבה אנשים גם בדרגים גבוהים לא רצו תחבורה ציבורית. ככל שבעיית הפקקים מחמירה והתחבורה הציבורית משתפרת כך הם משנים את דעתם.

התחבורה הציבורית משתפרת בשני מישורים היא יותר מוצלחת למשתמשים שלה ועושה פחות נזק.

אם להתייחס לנושא הפתיל לו הייתה תחבורה ציבורית מספיק טובה יותר אנשים היו רוצים אותה גם בשבת.
 

Ccyclist

Well-known member
כץ הוא ממש לא האשם היחיד, הרבה אנשים גם בדרגים גבוהים לא רצו תחבורה ציבורית. ככל שבעיית הפקקים מחמירה והתחבורה הציבורית משתפרת כך הם משנים את דעתם.

התחבורה הציבורית משתפרת בשני מישורים היא יותר מוצלחת למשתמשים שלה ועושה פחות נזק.

אם להתייחס לנושא הפתיל לו הייתה תחבורה ציבורית מספיק טובה יותר אנשים היו רוצים אותה גם בשבת.

או להיפך: אם היא היתה גם בשבת אז היא היתה טובה יותר משום שאנשים היו יכולים לדחות את גילאי הרישיון והרכב.
 

ערןל1

Active member
או להיפך: אם היא היתה גם בשבת אז היא היתה טובה יותר משום שאנשים היו יכולים לדחות את גילאי הרישיון והרכב.
אך גם גרועה יותר כי כל נסיעה היא זיהום אוויר רעש וסיכוי לתאונה (אפילו בלי לספור חילול שבת ושאר התנגדויות דתיות).
 
אך גם גרועה יותר כי כל נסיעה היא זיהום אוויר רעש וסיכוי לתאונה (אפילו בלי לספור חילול שבת ושאר התנגדויות דתיות).
אתה יוצא מנקודת הנחה שכל נסיעה שלא נעשית באוטובוס בשבת, משמעה שכל הנוסעים הפוטנציאלים (לצורך ההסבר 50) ישבו בבית או ילכו לבית הכנסת ברגל כדי לנסות להפיג את שעמומם .
אולם, יש להניח שרק 10 מתוך אותם 50 , יכולים איכשהו לממן רכב. הם קונים אוטו כדי לבלות בשבת וחג. קיבלנו 10 נסיעות במקום אחת. פי 10 יותר סיכוי לתאונה, זה רק בשבת.
אם נעקוב אחרי אותם עשרה במהלך השבוע
יש להניח, שאם קנו רכב, הוא יהפוך לאמצעי התחבורה העיקרי שלהם גם בימי חול. טוב, נניח שחלק מהם לא יסעו ברכב פרטי מידי יום ביומו (כי אין חניה ביעד או סיבה אחרת). עדיין אפשר להניח שעל כל נסיעה אחת באוטובוס יתווספו 7 נסיעות ברכב פרטי. אופסי, הגדלנו תאונות וזיהום אויר גם בימי חול. ( פה המקום לציין, שהחישוב טיפה מחמיר מידי, כי עם פחות ביקושים, יצאו קצת פחות אוטובוסים).
עכשיו, הבה נדמיין לנו מיהם אותם 10 אנשים שקנו רכב לשעבס. הם אוהבים לצאת לבלות בשבת לעתים קרובות (אחרת עדיף מונית פעם ב..על רכישת רכב). יכול להיות שלא מתנזרים ממשקה בעת הבילוי. לפחות בחודשים הראשונים אחרי רכישת הרכב, הם לא מנוסים בנהיגה. חוץ מזה, אנשים שנסעו באוטובוסים והתלבטו אם לרכוש רכב או לא, הם בממוצע מבוססים פחות מאנשים שלא שמעו בכלל על רב קו. לכן הרכבים שיקנו יהיו פחות מאובזרים בטיחותית. נהגי אוטובוס הם מקצועיים, מנוסים, והאוטובוסים מאובזרים לפחות במוביליי . ובעניין הזיהום: כמה אנשים קונים רכב ראשון חשמלי/היברידי?
אז האם אי הוצאת אוטובוסים בשבת מגדילה או מורידה סיכויים לתאונות וזיהום אוויר?
 

ערןל1

Active member
אתה יוצא מנקודת הנחה שכל נסיעה שלא נעשית באוטובוס בשבת, משמעה שכל הנוסעים הפוטנציאלים (לצורך ההסבר 50) ישבו בבית או ילכו לבית הכנסת ברגל כדי לנסות להפיג את שעמומם .
אולם, יש להניח שרק 10 מתוך אותם 50 , יכולים איכשהו לממן רכב. הם קונים אוטו כדי לבלות בשבת וחג. קיבלנו 10 נסיעות במקום אחת. פי 10 יותר סיכוי לתאונה, זה רק בשבת.
אם נעקוב אחרי אותם עשרה במהלך השבוע
יש להניח, שאם קנו רכב, הוא יהפוך לאמצעי התחבורה העיקרי שלהם גם בימי חול. טוב, נניח שחלק מהם לא יסעו ברכב פרטי מידי יום ביומו (כי אין חניה ביעד או סיבה אחרת). עדיין אפשר להניח שעל כל נסיעה אחת באוטובוס יתווספו 7 נסיעות ברכב פרטי. אופסי, הגדלנו תאונות וזיהום אויר גם בימי חול. ( פה המקום לציין, שהחישוב טיפה מחמיר מידי, כי עם פחות ביקושים, יצאו קצת פחות אוטובוסים).
עכשיו, הבה נדמיין לנו מיהם אותם 10 אנשים שקנו רכב לשעבס. הם אוהבים לצאת לבלות בשבת לעתים קרובות (אחרת עדיף מונית פעם ב..על רכישת רכב). יכול להיות שלא מתנזרים ממשקה בעת הבילוי. לפחות בחודשים הראשונים אחרי רכישת הרכב, הם לא מנוסים בנהיגה. חוץ מזה, אנשים שנסעו באוטובוסים והתלבטו אם לרכוש רכב או לא, הם בממוצע מבוססים פחות מאנשים שלא שמעו בכלל על רב קו. לכן הרכבים שיקנו יהיו פחות מאובזרים בטיחותית. נהגי אוטובוס הם מקצועיים, מנוסים, והאוטובוסים מאובזרים לפחות במוביליי . ובעניין הזיהום: כמה אנשים קונים רכב ראשון חשמלי/היברידי?
אז האם אי הוצאת אוטובוסים בשבת מגדילה או מורידה סיכויים לתאונות וזיהום אוויר?
יש שלוש תסריטים בראשון כץ לא השקיע כלל באוטובוסים ותשתיות השני זה המציאות והשלישי זה מה שהוצהר שיהיה בתסריט הראשון אנשים לא היו נוסעים בתחבורה ציבורית והזיהום והרעש שלהם היו יותר מזיקים ומועילים, בתסריט השלישי היתרונות היו עולים על החסרונות. במציאות יש יתרונות וחסרונות אבל זה לא כאילו ההבדל בין המציאות לתסריט השלישי קטן, ההבדל הוא של שמיים וארץ.
 

Ccyclist

Well-known member
אך גם גרועה יותר כי כל נסיעה היא זיהום אוויר רעש וסיכוי לתאונה (אפילו בלי לספור חילול שבת ושאר התנגדויות דתיות).

ו 25 רכבים פרטיים ? הם לא גורמים לזיהום ותאונות ?

הרק"ל הירושלמית חשמלית, כנ"ל הקו החדש לירושלים וקו השרון - אשקלון. הפעלתם תחסוך זיהום רב בכבישים 1, 20, 4 ו 531.
 

ערןל1

Active member
ו 25 רכבים פרטיים ? הם לא גורמים לזיהום ותאונות ?

הרק"ל הירושלמית חשמלית, כנ"ל הקו החדש לירושלים וקו השרון - אשקלון. הפעלתם תחסוך זיהום רב בכבישים 1, 20, 4 ו 531.
הם גורמים לזיהום והמשפט השני שלך נכון.

לגבי הפעלת רק"ל ורכבת חשמלית בשבת (ובכלל תחבורה ציבורית) ביהדות אומרים צע"ק.

אין לי את הכלים לדעת מה נכון, לדעתי הכנסת צריכה לדון בזה ברצינות ואז יהיה אפשר לגבש דעה.
 

Ccyclist

Well-known member
אך גם גרועה יותר כי כל נסיעה היא זיהום אוויר רעש וסיכוי לתאונה (אפילו בלי לספור חילול שבת ושאר התנגדויות דתיות).

כמי שגר במדינות עם תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע - העובדה שניתן להתבסס עליה לכל צרכי החיים אינה תאורטית עבורי אלא עובדה. זה גם לא כאילו יש מדינות ככה ומדינות ככה - אתם המדינה היחידה שמשביתה את התח"צ יום בשבוע.
 
מה הטעם להשקיע בתחבצ המושבת 70 יום בשנה פלוס בשעות הלילה ? אפילו ביישובים הערביים בקווים שמחברים ביניהם אין שרות בסופשים וחגים יהודיים
מה שיש מועט ולא רציני (בחיפה למשל הפעלת המטרונית נוצלה לחיסול התחבצ בשבתות )
במציאות הפוליטית שבה יש צורך בחובשי כיפות,מגבעות ושביסים בממשלה גם לא יחול שינוי
את הכסף מוטב להשקיע בתשתיות אחרות
חשבתי שוב על השיחה ועשיתי חיפוש באתר למ"ס וחשבון בעקבותיו.
הנתונים: בישראל רמת המינוע ( 2019 )היתה כ40 אחוז. כל שנה יש כ300 הרוגות והרוגים בתאונות דרכים.
הנחתי מספר הנחות:
א. כל אדם תמיד נוסע או רק באוטו או רק באוטובוס.
ב. נסיעה באוטובוס מחליפה 50 נסיעות רכב.
ג. הסיכון לתאונה ומוות שווה באוטובוס ובאוטו.
ד. ממוצע מספר נסיעות (או קילומטראז) יומי שווה לנוסעים ברכב פרטי ובאוטובוס.
ה. כולם נוסעים כל יום, או כל יום שהתחב"צ זמין. ששה או שבעה ימים, לפי המדיניות.
ו. שני אחוזים מתושבי ישראל היו מוותרים על רכב פרטי, לו היתה זמינה להם תח"צ בשבת. היתר:
38% נהגים מושבעים, 60% יסעו באוטובוס בין אם יש בשבת ובין אם לא. אולי יותר קל לחשוב הפוך. כאילו תמיד היו אוטובוסים בשבת ו62% היו נוסעים בהם, ויום אחד הממשלה החליטה לשמור שבת, 2% היו מיד קונים רכב , והיינו מגיעים לרמת מינוע 40 אחוז, כמו המצב הקיים.
ובכן אם ההנחות נכונות, לו היינו כיום עם תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע, מספר תאונות הדרכים היה יורד בארבעה אחוזים. זה אומר שבכל שנה 13 איש בערך היו נשארים בחיים.
וזה למה אסור ללמוד ליבה.
 

ערןל1

Active member
חשבתי שוב על השיחה ועשיתי חיפוש באתר למ"ס וחשבון בעקבותיו.
הנתונים: בישראל רמת המינוע ( 2019 )היתה כ40 אחוז. כל שנה יש כ300 הרוגות והרוגים בתאונות דרכים.
הנחתי מספר הנחות:
א. כל אדם תמיד נוסע או רק באוטו או רק באוטובוס.
ב. נסיעה באוטובוס מחליפה 50 נסיעות רכב.
ג. הסיכון לתאונה ומוות שווה באוטובוס ובאוטו.
ד. ממוצע מספר נסיעות (או קילומטראז) יומי שווה לנוסעים ברכב פרטי ובאוטובוס.
ה. כולם נוסעים כל יום, או כל יום שהתחב"צ זמין. ששה או שבעה ימים, לפי המדיניות.
ו. שני אחוזים מתושבי ישראל היו מוותרים על רכב פרטי, לו היתה זמינה להם תח"צ בשבת. היתר:
38% נהגים מושבעים, 60% יסעו באוטובוס בין אם יש בשבת ובין אם לא. אולי יותר קל לחשוב הפוך. כאילו תמיד היו אוטובוסים בשבת ו62% היו נוסעים בהם, ויום אחד הממשלה החליטה לשמור שבת, 2% היו מיד קונים רכב , והיינו מגיעים לרמת מינוע 40 אחוז, כמו המצב הקיים.
ובכן אם ההנחות נכונות, לו היינו כיום עם תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע, מספר תאונות הדרכים היה יורד בארבעה אחוזים. זה אומר שבכל שנה 13 איש בערך היו נשארים בחיים.
וזה למה אסור ללמוד ליבה.
מבחינה מתמטית ב+ג אומר שמספר המתים יהיה שווה כי מספר התאונות קטן פי 50 אבל בכל תאונה מתים 50 איש.
 
למעלה