דיעה אישית. האם גם אתם חושבים כך

Wave Blaster

New member
דיעה אישית. האם גם אתם חושבים כך

לפי דעתי פיתוח אלפיקציות ל Iphone, Ipad ,Ipod וכו' הוא גימיקי שמשתלם מאוד בתקופה של השנה שנתיים הקרובים ולאחר מכן ידעך על העלמות כמעט מוחלטת. היות ומדובר התחום חדש הנקרא App Store, והטכנולוגיה החדשה שנכנסה ל IPHONE ונוסיף לכל זה את השיווק האגרסיבי של APPLE. התוצאה היא מאגר אפליקציות ענק שמושך עוד ועוד אנשים לרכוש את המכשיר ולמפתחים עוד סיבה לפתח תוכנות. עם כניסת ה-Android וה WM7 בעתיד הקרוב (שלא לדבר על מערכות הפעלה עצמאיות של חברות שונות) הבאז הקיים היום ל IPHONE ירד לאט לאט ואנשים שהשקיעו זמן וכסף יגלו כי אפשרויות הפיתוח נעלמו.כדי להמשיך לפחת משהו APPLE צריכה להוציא משהו חדש לגמרי לשוק, משהו שיתן אלטרנטיבה למוצרים שלה עצמה. אבל כל מה שהיא עושה זה מוציאה עוד IPHONE רק עם עוד גימיק נחמד. זה התחיל ב Ipod שהפכו אותו ל Iphone עם הוספת התקשורת GSM, משם הם הוסיפו את ה 3G והGPS וה 3Gs זכה למצפן מצלמה ומעבד חזק. לצרכן עצמו אין כל חידוש. אותו מכשיר עם עוד פיצ'ר נחמד. לא כזה שגורם לך לזרוק את הדור הקודם ולקנות את החדש. אותו עיצוב, אותם תוכנות, אותה תמיכה ואותם באגים. האם באמת שווה להשקיע בשפת התיכנות שעל פי דעתי לא הולכת להתפתח לשום מקום ולהשאר סטאטית כל חייה (שכנראה לא יהיו אוכים במיוחד)? ושלא תבינו אותי לא נכון. גם לי אישית יש IPHONE ואני מאוד מרוצה :)
 

guyiphone

New member
במשך השנים למדתי מספר דברים ...

ובניהם, מוצר שעובד ומשרת אותך נאמנה אינו מצריך/מעורר החלפה ! לכן, ניתן לראות עוד הרבה שחקנים שיתחרו על אותה הקובייה בשוק, וניתן יהיה לראות עוד ועוד פלטפורמות פיתוח למכשיר חדש כזה או אחר. אבל לבסוף, מי שמחפש יציבות על בסיס תמיכה לאחור וקשר טוב עם חברה מובילה יקנה את המוצר ... אני לא בעד פרסום לשום מכשיר, שפה או שיטה, אבל לתורתי, נראה שאין מנוס, מלהתמקצע בתחום המוביל בעולם ושמתפתח בעודך קורא את דברי ... גם אולי משום שהתמקצעות זו תוכל לפתוח דלתות סביבות שונות ... ושלא תבין לא נכון, יש לי PPC עם WM קצת לא יציב אבל עובד ... ואני מפתח גם עבורו דברים לא רעים בכלל
כמה מכם פיתחו או רוצים לפתח עבור OSX? אני מאמין שאולי זה הדבר הגדול הבא ... אבל לא היחיד :) שיהיה בהצלחה !
 

BravoMan

Active member
בכלליות, אני מסכים אתך.

זה נראה, כאילו "הייפ האייפון" עומד לחלוף בקרוב בגלל שהמתחרים כבר עוקפים אותו הן מבחינת עיצוב והן מבחינת יכולות, ובגלל ש-Apple מתעקשת לשלוט ולהגביל ולדחוף את כולם לתבנית אחידה. אבל, כש-Apple התחילה לשווק את ה-iPhone הראשון, היא הוכיחה שמצוינות טכנית ופיצ'רים מתקדמים אינם חשובים לצרכן בעוד שממשק חלק ומראה "סקסי" כן והם אלה שעושים את כל ההבדל. הגרסה הראשונה של המכשיר יצא בדור שני בלבד כשרוב יצרניות הסלולר כבר לא טרחו עם מכשירים כאלה כי הם נחשבו למיושנים. זה היה מכשיר "מצוין לגלישה ודוא"ל ושאר שימושי אינטרנט" ללא אפשרות לאינטרנט מהיר בכל מקום... בקרוב עומד לצאת iPhone דור 4. האם Apple תצליח לשלוף עוד קלף מהשרוול? לא יודע. ב-Android יש משהו ש-Apple לא יכולה להתחרות בו בגלל הגישה שלה: הוא רץ על המון מכשירים שונים. בעוד שזה עשוי להיות כעב ראש למפתחים, זה עוזר למערכת לתפוס נתח שוק גדול יותר. לא משנה כמה יפה ה-iPhone בסופו של יום יש אנשים שפשוט לא יכולים לעבוד ללא מקלדת חומרה. יש אנשים שרוצים טלפון חכם אך זול ויש כאלה שרוצים את החומרה הכי חזקה והכי טובה בשוק ומוכנים לשלם. ויש לא מעט כאלה שפשוט אוהבים להחליף את הרקע במסך הראשי. אחרי הכל, פלאפון הוא כבר מזמן יותר אביזר מאשר מכשיר. באשר ל-MS, נראה שהם מנסים את השיטה הרגילה שלהם: תסתכל מה עובד למתחרים ותעתיק בצורה גרועה ביותר. זה מה שהם עשו עם IE, זה מה שהם ניסו לעשות עם Java (בסוף נולד .NET בגלל התביעה של SUN) וזה מה שהם מנסים לעשות עכשיו עם Windows Phone 7. בעוד שתרם יצאו מכשירים עם המערכת, אם להסתמך על סרטוני הדגמה מרובים וסקירות שמסתובבים ברשת, אזי MS לקחה את הדברים הגרועים ביותר מ-Apple: הגבלת מקורות להתקנת אפליקציות, וכפיית תצורת חומרה על היצרנים (ועוד תצורה מגוחכת ביותר) בלי לספק שום דבר חדש באמת. וכדי להוסיף חטא על פשע הם שברו את התאימות לאחור, מה שאומר שהפלטפורמה החדשה לא תוכל ליהנות מאלפי יישומים שכבר קיימים לגרסה הקודמת מה שהיה עשוי לתת לה יתרון תחרותי. בכל אופן, שוק טכנולוגי הוא שוק שקשה מאוד לחיזוי. היום משהו אחד הוא להיט ומחר משהו אחר לחלוטין. בגלל זה אף אחד לא לומד "פיתוח לאייפון" או "פיתוח ל-WM" כמקצועה אלה פשוט לומדים פיתוח וכשיודעים לתכנת באמת להכיר פלטפורמה חדשה זה כבר לא כזה סיפור. מה שכן, עדיף כמובן להתרחק ולא להשקיע הפלטפורמה שבה הצלחה אינה תלויה ביכולת הטכנית של המפתח או יכולת השיווק שלו אלה בגוחמות של חברה לא קשורה שעלולה, במהלך אקראי כמעת להכניס אפילו חברת תוכנה רצינית לחובות.
 
למעלה