דילן על דילן

דילן על דילן

הבוקר בהפתעה גמורה מצאתי את הספר הזה Dylan On Dylan באחת מחנויות הספרים. זה ממש משמח אותי שאפשר למצוא אחת לכמה זמן ספר חדש של דילן על אחד המדפים, כך שבמידה מסויימת זה חוסך לי הזמנה מיוחדת מחו"ל. הספר מציג מבחר ראיונות שלו מ-1962 עד 2004. בעבר כבר רכשתי ספר עם כל מיני ציטוטים שלו (In His Own Words) וקראתי באינטרנט מספר ראיונות שלו שמן הסתם אולי יחזרו על עצמם בספר זה. צורות המחשבה של דילן בראיונות שהוא מעניק מעניינות לא פחות מאלה שהוא מציג בשיריו, בגב הספר ישנו אפילו ציטוט נחמד: I change during the course of a day. I wake and I'm one person, and when I go to sleep I know for certain I'm somebody else. ממה שיכולתי בינתיים להתרשם מדובר בראיונות שונים מאלה שיצא לי לקרוא עד היום. פחות מהכיוון של העיתונאות ויותר מכל מיני תוכניות טלויזיה ורדיו. הספר הוא קצת יותר מ-400 עמודים וללא תמונות, מה שחבל לדעתי אבל לא שהעובדה הזו הופכת אותו לפחות מעניין.
 

HighDeath

New member
נשמע מאוד מעניין

זה ספר חדש? גם לנו יש מלא ספרים שלו, וגם ספר גדול של צ'יטוטים. בוב דילן אומר משפטים מאוד חכמים.. גם מצאתי אחד מאחד משיריו: Hes OK now. he is in a hospital bad. but is not get any batter, beacuse is already dead. משפט חזק.
 
בוא לא נספור

למי יש יותר ספרים, למרות שזה נראה לי מפתה אחרי שסידרתי וספרתי אותם היום שוב.
אני קונה כל ספר של דילן שאני מוצא בארץ, ופרט לזה אחת לכמה זמן אני מזמין במיוחד מחו"ל. אם נצרף למניין הספרים גם כאלה שקשורים אליו בעקיפין, יש לי ספריה שלמה.
לא פעם אני נתקל בכאלה שמרימים גבה ותוהים למה אני צריך כלכך הרבה ספרים רק עליו. אני מסביר להם שלא רק שכל ספר מביא את דילן מזווית אחרת אלא שגם עורכים עבודות (ולא שאני מתיימר לעשות אחת כזו על דילן) בביליוגרפיה אי אפשר להסתמך רק על ספר אחד. הספר Dylan On Dylan הוא ספר חדש ואני נמצא עוד רק בקטע של העיון בו, את הקריאה אני אתחיל רק אחרי שאסיים לקרוא ספר אחר שאני קורא (ולא קשור לדילן).
 

Chocoholic

New member
מעניין, בדיוק יצא

ספר חדש של ראיונות, שנקרא The Essential Interviews. כנראה שקבצי ראיונות הופכים לדבר שגרתי בשנים האחרונות כך שגם מתחילים לצאת אוספים בסגנון "המיטב" , למרות שאני לא יודע באמת מה הוא מכיל ולמה הוא נקרא כך.
 
זה אותו הספר

רק מהדורה אחרת. זו שהבאת קישור אליה היא מן הסתם המהדורה האמריקאית. האמת שלי באופן אישי אם התוכן לא משתנה לא ממש משנה איזו מהדורה אני קורא. מה אתה לא בדיוק מבין? כפי שכבר כתבתי בהודעתי הראשונה - הספר מציג ממיטב הראיונות שדילן העניק במשך השנים. אני ממליץ לך לקרוא ספר מהסוג הזה.
 
כל אחד והשיקול שלו

אבל כמו שיכולת להבין מדבריי לדעתי הספר הזה ללא ספק מצטרף לרשימת הספרים המעניינים שיצאו על דילן, כי יש בו גם מן הביוגרפיות שנכתבות עליו וגם מן היצירות שלו. ליתר דיוק מאחורי הקלעים שלהן.
 
באותו נושא...

אם כבר לקנות ספר אחד על/של בוב ... אז על איזה ספר הייתם ממליצים ?
 
זו שאלה קשה

כי זה תלוי מה אתה רוצה לקרוא על בוב דילן. אם לקרוא את הביוגרפיה שלו אולי תבחר את הכרך הראשון של האוטוביוגרפיה שהוא הוציא לאור לא מזמן. אם תרצה לקרוא ספר שיתמקד בדיסקוגרפיה שלו או כל ספר אחר שעוסק בתקופה או בעניין אחר בחייו. אם היית שואל את השאלה הזו קצת אחרת, באיזה ספר הייתי צריך לבחור מכל הספרים שקראתי על בוב דילן עד היום? אז אני חושב שבסופו של דבר כמי שמחובר יותר לתקופת הפולק של דילן הייתי בוחר בספר Positively 4Th street של David hajdu. אהבתי את הדרך שבו מתואר תחילת תחייתו של הפולק החדש בזכותם של דילן וחבריו לתקופה ג'ואן באעז, ריצ'רד פארינה ומימי פארינה (אשתו של ריצ'רד ומי שהיתה אחותה של ג'ואן באעז), מה כל אחד מהם הביא מהבית. זה ללא ספק אחד הספרים המרתקים ביותר שקראתי. בזכותו ראיתי את הסרט Don't look back ובמיוחד את הדברים שקרו בתקופה שלו בצורה אחרת.
 
תודה ו...

חשבתי באמת לקנות את החלק הראשון של האוטוביוגרפיה שלו, אבל בתור אחד שמתעניין יותר בתקופה החשמלית של דילן אני חושב שזה פחות ידבר אלי. (למרות שיכול להיות שאני טועה ...)
 
אם אתה חושב

שהחלק הראשון של האוטוביוגרפיה לא ידבר אליך רק בגלל שהוא עוסק בתחילת דרכו, אז תרשה לי ליידע אותך שבניגוד למה שרבים מאיתנו ציפו זהו אומנם חלק ראשון אבל דילן בחר שלא לספר על חייו בצורה כרונולוגית. הוא מספר על כל מיני דברים שעיצבו את חייו, עם דילוגים בזמן ונראה לי שחלקים נכבדים מהספר דווקא עשויים לעניין אותך.
 
למעלה