עמוד השדרה
New member
א. אתה מאוד מגזים לגבי ראש עיריית תל אביב
ב. אני לא הצעתי להעביר את האחריות על המערכות שהמדינה מקימה לידי עיריית תל אביב. מי שציינה את זה הייתה מנכ"לית משרד התחבורה שעובדת תחת השרים כ"ץ וסמוטריץ'.
אני כתבתי שכאשר המדינה לא נותנת מענה, המענה יינתן על ידי גורמים אחרים, כולל רשויות מוניציפליות.
המדינה תוכל להחליט לא לתת מענה, אבל היא לא תוכל למנוע מאחרים לתת מענה במקומה.
גם אם כל שרי הממשלה יהיו דתיים וחרדים - החילונים יקבלו מענה על אפם וחמתם של השרים הדתיים והחרדים.
אתה מדבר על ראש עירייה עתידי של תל אביב שיהיה מטורלל ויש כאלה שחושבים ששר התחבורה הנוכחי הוא אדם מטורלל שרוצה להנחיל את משפט התורה ולחזור למלכות דוד.
עובדה שאדם כזה קיבל את האחריות על מערכות התחבורה של המדינה.
אם הוא יכול לקבל, אז כנראה גם ראש עיריה עתידי מטורלל של תל אביב יוכל לקבל.
טרלול זה עניין של השקפה ונקודת ראות.
א. אתה מאוד מגזים לגבי ראש עיריית תל אביבמה שאתה אומר זה נכון, רק שלא על זה היה הדיון
לגבי מנכ"לית משרד התחבורה, כן ראיתי את זה, אבל ברור לכולנו, שפוליטיקאים לא ירצו לוותר על השליטה שלהם וזה לא יקרה בעתיד הנראה לעין.
כפי שכבר אמרתי, זה מסוכן כי בסוף נהיה במצב שראש העיר תל אביב, יהפוך לפוליטיקאי ברמה הארצית, כמו שזה קיים באנגליה עם ראש עיריית לונדון, או ארה"ב עם ראש עיריית ניו יורק.
למה שפוליטיקאים ברמה הארצית ירצו את זה?
ואני אפילו לא מדבר, על המציאות של ההבדל בין פוליטיקה ברמה הארצית, לפוליטיקה של גוש דן בכלל ותל אביב בפרט.
כפי שכבר אמרתי, לא אופתע אם ראש העיר הבא של תל אביב יהיה ממפלגת חד"ש. (אם יהיה ממרץ הרי שזה יהיה נצחון "המתונים" בעיר
אתה באמת חושב, שזה ראיון טוב, לתת לפוליטיקאי כזה, שליטה במערכות שכל המדינה מממנת ומתחזקת?
במערכות שיהיו תשתית קריטית מבחינת כלכלה כלל ארצית?
מערכת שעלתה למשלמי המיסים מיליארדים רבים ועוד תעלה להם אולי בעתיד קרוב עוד עשרות מיליארדים (אם אכן פרוייקט המטרו יקרה)?
איך זה בכלל הגיוני, לתת לראש עיריית תל אביב את השליטה במערכת שכל אזרחי המדינה מממנים?
איך אמרו אמריקאים פעם?
no taxation without representation
אם כבר, צריך לעשות את ההיפך ולהתחיל לחשוב איך מגבילים את השלטון המוניציפלי בתל אביב, שחלילה הטרלול לא יתחיל להישפך אל מחוץ לתל אביב ולהשפיע על כולנו (אני לא מדבר על תחבורה ציבורית בשבת שזה נושא די שולי).
דוגמה פשוטה.
מה מפריע לראש העיר המטורלל העתידי של תל אביב להחליט שזה "גזעני" שיש שומרים בכניסה לתחנות הרק"ל העתידיות ולבטל אותם?
תסתכל על התנהגות של ראשי ערים כמו ניו יורק, או סאן פרנציסקו בארה"ב, או גם על מדיניות של ראשי ערים בלונדון.
מי יהיה אחראי, אם אחרי שהוא יעשה את זה, לא יהיה פיגוע המוני?
אתה חושב שהוא יהיה אחראי?
ברור שמי שיהיה אשם, יהיה ראש הממשלה באותה תקופה ועליו תופנה הביקורת.
אז למה שאותו ר"ם עתידי ירצה לתת לראש עיריית תל אביב שליטה במערכת הזאת?
ב. אני לא הצעתי להעביר את האחריות על המערכות שהמדינה מקימה לידי עיריית תל אביב. מי שציינה את זה הייתה מנכ"לית משרד התחבורה שעובדת תחת השרים כ"ץ וסמוטריץ'.
אני כתבתי שכאשר המדינה לא נותנת מענה, המענה יינתן על ידי גורמים אחרים, כולל רשויות מוניציפליות.
המדינה תוכל להחליט לא לתת מענה, אבל היא לא תוכל למנוע מאחרים לתת מענה במקומה.
גם אם כל שרי הממשלה יהיו דתיים וחרדים - החילונים יקבלו מענה על אפם וחמתם של השרים הדתיים והחרדים.
אתה מדבר על ראש עירייה עתידי של תל אביב שיהיה מטורלל ויש כאלה שחושבים ששר התחבורה הנוכחי הוא אדם מטורלל שרוצה להנחיל את משפט התורה ולחזור למלכות דוד.
עובדה שאדם כזה קיבל את האחריות על מערכות התחבורה של המדינה.
אם הוא יכול לקבל, אז כנראה גם ראש עיריה עתידי מטורלל של תל אביב יוכל לקבל.
טרלול זה עניין של השקפה ונקודת ראות.