דילמת הסילבסטר

תני1

New member
דילמת הסילבסטר

אהלן נוער מרצ! כבכל שנה הסילבסטר המיוחל מתקרב. ושוב אנו ניצבים בפני הדילמה הרגילה אשר מציקה לנו- האם אנו יהודים? אין כאן דילמה. השאלה- איפה תלך לחגוג ב1/1 מיותרת. האם אנחנו יודעים מי היה סילבסטר שעל שמו נקרא ה"חג" הזה חסר התוכן אשר נקודת השיא בו הוא נשיקה. הוללות זוהי הסיסמא שלו. סילבסטר היה כומר נוצרי אדוק מאוד, כל כך אדוק עד שהוא אהב מאוד לרדוף יהודים כי הוא משום מה חשש מהם. הסילבסטר הזה טבח ורצח וטבח וגרם לטבח של אלפי יהודים. אבל היי- מה אכפת לכם מה היה לפני הרבה שנים- אכפת לכם לחגוג, להתהולל! אז מה אם לפני 2002 שנים נולד ממזר אשר בשמו נרצחו ונטבחו מיליוני יהודים לכל אורך ההיסטוריה- אז מה- עדיין יש סיבה למסיבה. בושה לנו.
 
דילמה?

תראה , השאלה של אם לצאת בסילבסטר חוזרת ועוברת ברושי כל שנה ואני תמיד מגיע למסקנה שכן, בעצם למה לא -עוד סיבה לצאת מהבית ! והשנה יותר מתמיד . בכל זאת הסילבסטר הוא שם שהודבק ליום הזה רק בישראל מכיוון שחג הסילבסטר נחגג באותו זמן במקומות שונים (אני לא ממש יודע איפה ) ובכל העולם שם המועד הוא- "ערב השנה החדשה" נכון אולי הלועזית אבל זה באמת לא מה שיפריע לי , אז בן החגיגה לרצח היהודים ,עד כמה שהוא מזעזע, ממש אין קשר .
 

okok4

New member
למה לכתוב שטויות

כל חודש בדת הנוצרית "סופח" לקדוש נוצרי זה או אחר. במקרה יצא שעל שחודש ינואר אחראי אדון סילבסטר. אתה לא חוגג שום שפיכת דם יהודי, וגם לא מהלל רוצח המונים (למרות המיתוס). יש אנשים שמרגש אותם שינו תאריך, יופי טופי, לא צריך כל הזמן רק לתקוף ולתקוף גילויי נורמלזציה ושמחה, תוך התקף פראנויה כאילו כל העולם בא להשמידנו. חג החלפת תאריך שמח לכולם.
 

ג ל י

New member
נו באמת.....

תקרא לזה סילבסטר או ערב השנה האזרחית החדשה זה כלל לא משנה..... אנחנו חיים במדינה מתוחה המצב מכל הבחינות על הפנים לדעתי הערב הזה זה סיבה לחגוג ובאמת חסרות לנו סיבות. ואני לא אומרת את זה סתם.. אני באמת לא חסידה של מסיבות ומועדונים למעשה אני כלל לא נוהגת להגיע לשם ובקשר לער הסילבסטר אני לא יודעת מה אעשה עדיין בכל מקרה שנה טובה....
 

Master Answer

New member
טייק אווי קיס

"בקשר לערב הסילבסטר אני לא יודעת מה אעש עדיין..." האם זוהי קריאה נואשת בסגנון: סומבודי פליז טייק מי אאוט.
בכל אופן אני נותן לך את ה
של חצות כבר מעכשיו.
 

Master Answer

New member
מסכים

אני תומך בצורה מלאה במה שאתה אומר. ללא קשר להחלפת התאריך והאם יש בו איזשהי סימבוליות עבורנו זהו פשוט מנהג כלל עולמי לחגוג בתאריך זה אז במקום שבו יש שמחה אין סיבה שנחפש כל הזמן את הקטש. איננו חוגגים את החג על משמעויותיו הדתיות אלא אלא חוגגים אותו משום שחוגגים בו. היש דבר יותר אלמנטרי מזה?
 

תני1

New member
אין קשר?

יותר נכון אין ערך. התעלמות מרצח יהודים זו עדיין לא סיבה לחגוג. הסילבסטר הוא היום הזה והוא נורא מכל הבחינות, מי שעדיין מרגיש עצמו יותר אזרח העולם מאשר יהודי שיחגוג. בושה לעם שלנו שאנו רוקדים על דם אחינו, והפסיקו עם השטויות האלו שככה זה בסדר כי זה רק הודבק לחודש ינואר או שזה רק ככה נקרא בישראל. זה מה שנקרא התעלמות. מה בדיוק אלמנטרי בלחגוג על דם אבותיך?
 

Master Answer

New member
חגיגה לגיטימית

אני מבין מאיזו גישה את מנסה לבוא אך את טועה ובגדול. אתן סיטואציה לדוגמא: היה והנאצים היו מנצחים חלילה במח"ע ה-2 והיו חוגגים מידי שנה את השואה (ונגיד שהיינו חיים). אזי מן הסתם השתתפות באירועים כאלה היתה מגונה היות וזה היה נחגג בהקשר מסויים שהוא איננו ערכי ומוסרי. אך באופן מנוגד חגיגות השנה החדשה הנקראות סילבסטר בפינו אינן נחגגות בהקשר שלילי אלא בהקשר חיובי של אחווה בין עמים(וכן זה כולל גם את העם היהודי). לכן מה שאת עושה הוא הוצאת דבר מהקשרו. אכן סילבסטר היה אדם זדוני אך בינו לבין החגיגות המתקיימות הקשר קלוש אם בכלל קיים.
 
אני מסכימה איתך.

ערב השנה החדשה הוא עוד הזדמנות לחגוג, ובמדינה הזאת כל הזדמנות כזאת היא מבורכת. גם כל החיים שלנו כעיקרון מנוהלים לפי לוח השנה היוליני.
 

rshilkrot

New member
אכלו ושתו כי בעוד חצי חודש נמות

(הודעה ראשונה בפורום הזה) עוד חצי חודש להתקפה האמריקאית על עיראק, ואולי אולי, תחילת הסוף בארץ. (או בעולם?) אז למה באמת לא לצאת לחגוג קצת? מגיע לנו...
 
למעלה