דילמה קשה

דילמה קשה

בוקר טוב לכולם, אני עומדת בפני דילמה לא פשוטה ועובדת עצות...אשמח לשמוע את דעתכם.
אני אם חד הורית לילד PDD בן 12 וחצי בתפקוד גבוה. לפני 6 שנים "עקרתי" (ולא סתם אני משתמשת במושג הזה) את חיי ועזבתי את עיר מגוריי,על מנת לתת לבן שלי את המסגרת האולטימטיבית עבורו, שלא הייתה קיימת בעירנו. השארתי מאחור הורים, שתי בנות מתבגרות שנשארו עם אביהם, בקיצור את כל חיי.
לאחר קשיי הסתגלות ראשוניים ומובנים הבן שלי התקדם פלאים והיום הוא בתפקוד גבוה. אני יכולה לומר בפה מלא שזה בזכות המסגרת המתאימה (כיתת תקשורת בבית ספר רגיל).אני לעומתו נבלתי...מכיוון שאני לבד בלי שום עזרה, התקשתי למצוא עבודה לפתח חיי חברה...יש לציין שלשתינו קשה החסך משפחתי.
כיום הוא עבר לחטיבת הביניים יחד עם כל כיתתו גם לכיתת תקשורת במקיף רגיל. התחילו לצוץ הקשיים החברתיים...
ולעניין הדילמה: האם לחזור לעיר מגוריי בו הבן שלי ילמד במסגרת שהיא ברירת מחדל, מצויד בכלים שהוא רכש עד כה אך מוקף במשפחה אוהבת או להישאר כאן בה המסגרת היא הטובה ביותר אך שתינו חיים בבדידות ואף לפעמים בעצבות ובתחושה של חוסר שייכות?.. דילמה קשה...
אשמח לשמוע מה דעתכם, תודה ויום מוצלח לכולם
 

dina199

New member
ברוכה הבאה


מהי מסגרת 'ברירת מחדל' ?
אולי בכל זאת אפשר לעשות משהו.
 
כיתה קטנה

בבית ספר רגיל.זו כיתה רווגונית שלומדים בה ילדים עם לקויות למידה ולפעמים גם ילדים עם בעיות התנהגות.יש מורה לחינוך מיוחד וסייעת אחת
 

dina199

New member
האם יש סיכוי לגור בעיר עם המשפחה

ולנסוע לעיר אחרת לכיתת תקשורת ?
 
לצערי לא

כדי שתבינו על מה מדובר העיר שאני באה ממנה היא אילת ומסביב יש רק מדבר ! מזכיר את פלפלים צהובים :))
 
אין אמצע

או שילוב יחידני או בית ספר לחינוך מיוחד רב גילי ורב לקויות.במקרה של הבן שלי שתי האופציות לא מתאימות אז נשארת רק ברירת מחדל כיתה קטנה שהים גם רווגונית.
 

dina199

New member
אם זה 5 שעות , זה אומר שאת

לא גרה באיזו באר שבע אלא צפונה.
אכם איזור באר שבע יכול לעזור ?
 
בבאר שבע

יש מסגרות, אולי אחסוך שעתיים נסיעה אבל גם שם נהיה לבד ואני לא יודעת עד כמה יש תעסוקה גם שם
 

dina199

New member
גם אני גרה רחוק מההורים שלי.

ולפי הנסיון יש הבדל גדול ביו שעתיים נסיעה לבין 5 שעות.
גם בגוש דן יש מצבים שנוסעים שעה וחצי-שעתיים בגלל הפקקים.
אז אם לחשוב רק על זמן נסיעה (ולא על מרחק) יש יותר סיכוי לקשר עם המשפחה כשמדובר על שעתיים.
 
האם האופציה של שילוב פרטני

קיימת וסבירה בעיר המקורית?
בלי השקעה כספית מטורפת?
למשל בבאר שבע אין כיתות תקשורת אבל יש שילוב פרטני שנתמך ע"י המערכת.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
קשה...
לפי מה שכתבת ומבלי להכיר אתכם,
נראה לי שסביר יותר שהבן יצלח היטב את גיל ההתבגרות
בקרב חבריו ובמסגרת המתאימה לו.
מצד שני- ברור שגם את בנאדם,
ולא רק זה- הוא צריך אותך בריאה ושמחה, חזקה
(בדיוק התלבטתי עכשיו אם להחזיר את שירשור פעמיים כי טוב- שכנעת אותי לעשות זאת
).

השאלה היא האמנם מיצית את כל הדרכים למצוא עבודה וחיי חברה?
אולי אם תוכלי לפרט קצת בעניין זה, אנשים יוכלו להעלות רעיונות יצירתים ומועילים


כמה רחוק נמצאים שאר בני המשפחה?
האם הם באים לבקר? באיזו תדירות?
האם התכתבות איתם אפשרית? מתאימה לכם?
 
תודה שאתם מגיבים

במצבי החופש שלי נקנה בכסף כי אם אני רוצה לצאת או אם אני צריכה להישאר בעבודה צריך בייבי סיטר ואם אין עבודה אז אין כסף! אני גרה בעיר מוכת אבטלה ורוב תושביה עובדים מחוצה לה, שזה עוד בעיה מבחינתי.בנוסף דווקא בגלל החסך המשפחתי חשוב לי להיות איתו כמה שיותר מעבר לשעות בית הספר.
המשפחה שלי נמצאת מאוד רחוק 5 שעות נסיעה!! הבנות שלי מגיעות מדי כמה חודשים וכנ"ל אני בכיוון ההפוך כמו שאתם מבינים הנסיעה קשה!
יש לציין שאני בקשר מצויין עם בנותי אחת השתחררה עכשיו והיתה מאוד שמחה עם נחזור ואף היציע את עזרתה אם אצתרך להיות בעבודה השניה לפני גיוס.ויש את ההורים שיכולים לעזור נקודתית כי הם כבר לא צעירים והכוחות כבר לא במותנם...לגבי האבא אני לא בונה על עזרתו אבל כמובן שהבן שלי יראה אותו יותר.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אין ספק שעבודה היא דבר חיוני האם יש לך עבודה?
את מחפשת עבודה או מחפשת עבודה שתתאים לך יותר
במהותה- בתחום המקצועי או בשעות או בשכר?

לגבי חיי חברה- את מרגישה בודדה או שיש לך כמה חברים
ורק בגלל עניין הצורך בשמרטף לא יוצא לך להפגש איתם?

האם אפשרי שהבת הגדולה, לפחות עד שתשתקע בעיר המוצא שלכם,
תבוא אליכם לביקור ארוך?
 
תשובות

לגבי עבודה הכל במשמרות חיפשתי המון! לגבי חיי חברה אין לי תקציב לבייבי סיטר כי אין עבודה.הכל קשור אחד בשני כשאתה לבד בלי עזרה. לגבי הבת החיים שלה שם חבר עבודה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ברור שאת לא מרגישה שייכת לא טוב לך בעבודה,
אין לך חיי חברה.

השאלה היא האם אפשר לעשות משהו בנידון

אחד מחמשת לוחות הפורום שלנו
הוא לוח הצעות וחיפוש עבודה של חברי הפורום זה לזה.
הוא נולד בדיוק מצורך כמו הצורך שלך:
אנשים שנמצאים במצוקה בתחום העבודה
מאותה סיבה שהם חברים בפורום,
ומהמחשבה שכקהילה אנחנו יכולים להושיט יד זה לזה.
תוכלי לכתוב כאן באיזה תחום את מחפשת עבודה ובאיזה אזור?
 
אני ברמה העקרונית נגד

לעקור מאיזור חייך למקום אחר בשל מסגרת חינוכית,
הא'גנדה שלי שהעקירה יכולה להיות גם לא מוצלחת ועדיף לעבור לחינוך הביתי ולא לעקור, אז התמזל מזלך והבן השתלב במקום החדש ,
יכל להיות מצב שגם במקום החדש לא היה משתלב,
אני מאוד נגד שיטת העקירה לדעתי היא מתאימה לסוג מאוד מסויים של הורים..
לפי סיפורך עליך לחזור למקום הטבעי שלך ואל משפחתך.
 
למעלה