דילמה קשה

פרט חשוב!

שכחתי לציין שחוזה השכירות שלי פג ואין אופציה להארכה ואני לא מצאתי דירה חלופית
 
חשבתי על זה

אבל אני חושבת שהילד צריך חברה ובבית ספר הוא לומד להתמודד עם סיטואציות חברתיות שזה עיקר הלקות אצלו.
 

dina199

New member
אין פתרונות מושלמים.

עם כך תנסו את הכיתה הקטנה באילת ואז תהיה לכם תמיכה משפחתית.
זה כבר לא נשמע 'ברירת מחדל' אלא אפשרות מעשית יחידה.
 
נכון

שאין פתרון מושלם צריך לוותר על משהו למען משהו אחר כמו שעשיתי לפני 5 שנים בחרתי להילחם למען עתידו של הבן שלי תוך כדי הקרבה אישית ואין לי שום חרטות. אבל המצב כיום שונה והבן שלי במקום אחר עם המון כלים לכן הדילמה יכול להיות שכיום הוא יוכל להסתדר בכיתה קטנה מה שלא היה אפשרי אז...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
חינוך ביתי אינו בידוד
יש קבוצות בכל הארץ של משפחות שילדיהן בחינוך ביתי,
שנפגשות ועושות כלמיני פעילויות יחד.

יש חוגים בתחומי העניין של הילד.

אם מתאים לילד, הוא יכול להתנדב בתחום הקרוב ללבו,
ולפעול יחד עם אנשים לטובת מטרה שחשובה לו ולהם.

יש קבוצות חברתיות מסוג רֶעים שמתקיימת במתנ"סים ברחבי הארץ, ואחרות.

לפעמים דוקא המנוחה מהלחץ שהילד חווה בביה"ס
(כמו שהבן שלי אמר:"בביה"ס יש יותר מדיי אנשים")
מאפשר לו רגיעה והפתחות לאנשים כשהוא איתם.
 
צריך לבדוק

לפני מספר חודשים יצרתי קשר עם מנהלת האגף לחינוך מיוחד שם כדי לבדוק איפה עומד היום המענה לילדים שלנו בעיר והיא ענתה לי שהמגמה היא שילוב אז עניתי לה שלא לכולם זה מתאים אז האופציה היחידה שנשארת זו כיתה כתנה רווגונית שמבחינתי זו ברירת מחדל
 

dina199

New member
אל תאמיני לכל דבר שהפקידים אומרים.

הם תמיד יעשו את הדבר הכי קל עבורם.
אם את רוצה משהו , תלחצי בכיוון ועל תוותרי.
 
נכון, ללכת עם הלב שלך

ותאמיני לי חינוך ביתי זה פתרון לכל אותם מקרים שאין להם מענה כיום במדינה,
ויש לא מעט ילדים בעירים גדולות ללא מענה של משרד החינוך,
אני גרה בעיר גדולה מאוד, לבן{לא בספקטרום} שלי לא היה מענה בכל המחוז הגדול והוא עבר לחינוך הביתי והילד פורח,
והבת שלי {בספקטרום } עבר סבל קשה במשך שנים במסגרות החינוך השונות ועכשיו אנחנו בדרך לחינוך ביתי גם איתה,
ישבה מפקחת על מחוז גדול מאוד וטענה השבוע בישיבה שזומנו שאין לבת שלי מענה בכל המחוז הגדול..
אלא אם כן נדאג לשתף פעולה עם צוות בית הספר "לנרמל"{לאלף אותה} אותה דבר לא הגיוני ולא ראלי וגם לא אנושי..
 
לדעתי באילת לא תיהיה לך בעיה

לקבל אישור , עדיף לנסות דרך תוכנית תללי"ם אז זה נשאר בידי משרד החינוך, הבן מקבל מענה לימודי דרך מורות משרד החינוך,
צריך אישור רפואי על מנת להיכנס לתכונית הזו, ואם לא אז להגיש בקשה לחינוך ביתי כל האחריות הלימודית היא על ההורה,
יש חוזר מנכל מפורט כיצד להגיש את הבקשה איך ולמי..
 
מצאתי באתר של אלו"ט

כיתת תקשורת באילת בבית הספר מצפה ים.
כתוב שם שהיא ביסודי-לא כתוב לאיזה גיל.
תבדקי מה הכיתה הזאת.
אם הם למשל בכיתה ו, אולי שנה הבאה יוכל להצטרף אליהם?
אולי תנסי לאתר דרך הפורום עוד הורים באילת שזקוקים לפיתרון דומה?
הם גם לא חייבים להיות בדיוק באותו גיל אפשר אולי כיתה רב גילאית בחטיבת ביניים.
 
למעלה