דיכאון שעוף חורף

wipeout1

New member
דיכאון שעוף חורף

היי,
שעון החורף חזר, פחות שעת אור ביממה.
מעוניין לדעת כיצד ניתן להתמודד עם המצב בהיבטים פיזיולוגים ורגשיים.
טנקס !
 

ladybug4NLP

Active member
אז ככה:

1. שהיי מקסימלית בשמש בשעות הנכונות
2. התקנת תאורה חמה במשרד ובבית (תאורה קרה כמו פלורסנט לא כוללת את כל הספקטרם)
3. לא לישון ביום
4. ללכת לישון בשעות סבירות
5. יש היום טיפולים של חשיפה מבוקרת לאור.
אפשר להתעניין בקופות החולים
5. להעזר במטפל חיצוני כדי להתגבר על ההיבט הרגשי כי הרי לא כל חוסר אור מביא את כולם לדכאון

בהצלחה
 
לפגוש את עצמך

אתה מתאר תופעה מוכרת
זו הזמנה באמת לפגוש את עצמך במצבים אלו
ברגע שעולה דיכאון
תשב עם עצמך כמה דקות ותנשום פנימה
ראה מה עובד לך בגוף היכן התחושה הזו
אתה יכול לשאול מה מסמלת לי התחושה הזו ולהיות בשקט
יכול להיות שיעלה זיכרון
ואם הוא עולה אפשר לזכור שהתחושה היא רק מסמלת משהו ולא אמת
תראה איך אתה יכול לראות את התחושה הזו כבלתי מפריעה לשקט הקיים בך
אתה יכול גם לחשוב על מה נעים בחורף ובחושך המוקדם?

אפשר להיות עם דברים בלי שהם יפריעו לנו כשאנחנו זוכרים את הסובייקטיביות שלהם

ואני מציעה שגם תעשה פעולות פמקדמות אם זה תורם כמו לצאת לריצה
או להיפגש עם חברים אם מתאפשר זה מוסיך עוד ריכוך

מקווה שזה יעזור
בהצלחה
 

wipeout1

New member
היי

תודה על התייחסותך,
השאלה היא באמת איך מתגברים ברגעים האלה של דיכאון חורף,
לא תמיד רואים שזה זמני וחולף כשפתאום אחרי שעה שעתיים עושים איזה פעילות (מוזיקה, ריצה, מפגש עם חבר וכולי).
לא הצלחתי להבין עד הסוף מדברייך את ההתגברות ברגעים הנקודתיים.
 
היי

אתה צודק
חשוב באמת קודם כל לפתור את הפנים
כשתוקפת אותך הרגשה כזו גם אחרי שאתה חוזר מחבר למשל
מציעה לקחת דקה או שתיים לעצמך
לשבת ולהתבונן בכאב הגוף שנוצר מתוך הדיכאון
השהייה עמו מאוד מרגיעה

הרגשה זה דבר שקיים אצל כולנו אך ייתכן שאנחנו לא מורגלים לזהות אותה
אתה תמיד יכול להיעזר באנשים שיכווינו אותך להרגשה זו

כשיש התבוננות כזו אתה יכול לשאול
למה זה כואב לי? מה המקור? לראות מה עולה ולהבין שזה העבר מדבר
יייתכן והרגש תמיד ילווה אותך בחורף אך יש דרך להיות עמו בשלווה. ועדין להמשיך לחיות בשמחה כי הוא לא אתה...
נכון זה אולי עמוק
אך זה כיוון ראשוני לחקירה
 

wipeout1

New member
היי

תודה על התייחסותך.
ייתכן שבאותם רגעים יש ריקנות ולא רואים את הדבר החיובי שיבוא, אם זה משחק כדורגל ואם זה כל דבר אחר.
 
ריקנות זו התחלה טובה...

וגילוי בפני עצמו
הכוונה היא לא לחפש משהו ב"עתיד" שישפר
אלא לשהות עם הריקנות בהווה ולחקור את התחושה
מסקרנות...

וגם לראות שהכל חולף...
 

wipeout1

New member
שוב היי

הרגעים האלו של הריקנות מלווים בתחושה לא טובה, וזה מה שלא נעים. כאילו הריקנות הזו נראית כמו נצח.
נכון, זה זמני וחולף, אבל אלו רגעים לא נעימים.
 
נכון

זו לא הרגשה פשוטה בכלל...
התרגול הוא - א. לפגוש עומקים (למשל תחושנ של מרחב עצום) מתחת לריקנות
ב. להמשיך להיות נוכחים
ג. לעבוד עם הקולות שעולים מתוך הריקנות ולראות מה דורש שינוי

זו עבודה שדורשת תרגול ולא יום אחד או יומיים....
 

wipeout1

New member
כן

את מדברת במילים של איש מקצוע, ובעיניי קשה לתרגם את זה לשפה פשוטה, ולכן היה רצוי שתשתמשי יותר בדוגמאות,
את משתמשת בדוגמה בסעיף א', ורצוי שתגדילי ותוסיפי.
הביטויים 'להמשיך להיות נוכחים', ו'לעבוד עם הקולות' הם שפה יפה ואני בעד, אבל להבא רצוי שתשתמשי גם במילים פשוטות, כי הדגש החשוב כאן הוא משמעות המילים ולאו דווקא המילים עצמן. אני חושב שזה מעצים את ההבנה של הדברים, ומשדרג אותנו.
 
צודק

אולי כי זה מורכב מדיי להעביר בדוגמאות...

אני יכולה לתת דוגמא קלה שתרגלתי אותה אני בעצמי הרבה זמן...

כל פעם שהייתי חווה הרגשת ריקנות הייתי יושבת
עם הקושי (את זה קל לך להרגיש אתה אומר...)
ומתייחסת אליו כאילו זה החבר הכי טוב שלי
איך יושבים עם חבר טוב?
מקשיבים לו , נותנים לו מקום
לא צריך לעשות כלום,
גם אם זה דקה זה מספיק
וכל יום לשבת עם זה דקה

יכול להיות שזה ייצור יכולת להיות קצת יותר קליל עם זה

ושוב זה באמת תהליך
מקווה שדוגמא קלילה עזרה
 

wipeout1

New member
מצוין!

עכשיו אני מבין את הדוגמה,
שבאמצעותה מבינים שבכל דבר יש שני צדדים למטבע -

יש בחיים דברים יפים מדהימים
שהחזק ביניהם זו האהבה והחברות

ויש גם רגעים מכאיבים לכולנו,
כולנו לא מושלמים, לא נהיה ולא צריכים להיות.


ההבנה הזאת, וגם אני השתמשתי במילים גבוהות,
תעזור לנו לקבל גם את הרגעים הקשים שיהיו לנו - הרגעים הנקודתיים,
רגעים בהם לא רואים את האור בקצה המנהרה.
 
מקסים!

איזו הבנה
ריגשת אותי
זה בדיוק זה!
 

wipeout1

New member
שמח מאוד לקרוא את דברייך.

זוהי גם בדיוק הנקודה אליה רציתי להגיע.

ואני מאחל לכולנו להגיע לרגע הזה של מציאת האהבה והידידות.

 
למעלה