דיכאון - האם אני "חולת-נפש"?~~~~ טריגר!!!

דווקא שחרית בחורה טובת לב שמוצאת חמלה גם

על מי שפוגע בה מהיכרותי אותה היא פשוט נפלה לחולשת אנוש כי יש משהו מקטין בלאבחן ולקטלג אנשים בלי להכיר אותם ובלי צורך.
 
זאת אבחנה רשמית?

וברצינות - זאת לא הפעם הראשונה שאת מחלקת כאן אבחנות פסיכיאטריות בקלות דעת ובמראית עין של ידענות. את יודעת, שיימי, אנשי מקצוע אמיתיים משתמשים במה שנקרא "אבחנה מבדלת"(Differential Diagnosis). לא מספיק שסימפטום מסויים עשוי להתקשר להפרעה מסויימת - כי ישנן הפרעות נוספות שהוא עשוי להיקשר אליהן. בתהליך של האבחנה המבדלת את פורשת לפנייך את כל האפשרויות השונות לאיטיולוגיה/סינדרום של סימפטום או סימן מסויים, ומנסה למצוא סימנים וסימפטומים נוספים שימשכו לכיוון של סינדרום מסויים על פני האחרים. וגםאז ישנה אפשרות של טעות ("3 רופאים - 3 אבחנות" - שמעת פעם?) גם ברפואת הגוף - ועוד הרבה יותר ברפואת הנפש.
במילים אחרות - קצת יותר צניעות במתן אבחונים. ובפרט בתחום כל כך רגיש...
ומצטערת אם חריפות הניסוח שלי פגעה בך, המטרה היתה להעביר מסר - לא לפגוע.
 

אופירA

New member
מנהל
למה צריך לריב? כי את אומרת את דעתך ואני את דעתי?

לא להסכים זה לא מריבה.
אני לא יודעת מהי ההגדרה הפסיכיאטרית עדי 2.
אני יודעת שעדי לא לקתה בהתקפים פסיכוטיים, כמו שחטפתי כשהייתי בגילה. לא שמעתי ממנה גם שהיתה לה היפומאניה.
אני יודעת שאין לי שום חרדה חברתית, והאישיות שלי שונה לגמרי משלה. ביישנית ומתקשה להתבטא בע"פ וורבלית - זה הדבר האחרון שאפשר להגיד עלי...
וכמובן שאיננו דומות כלל בהתייחסות הרגשית לקשיים הנפשיים שלנו.
ואלו רק דוגמאות...

בכל אופן, מבחינתך אני יכולה להיות מה שתרצי, וזה לא יפריע לאף אחד. כל עוד לא תגידי לי שהפסיכיאטר שלי צודק או לא צודק באבחנה שלו. את זה רק אני והוא נחליט.
 
שיימי, היי.

אני בטוחה שכתבת מתוך מניעים טובים, אבל היה לי קשה עם הניתוחים והתגיות ששמת עלי. אני כותבת כאן כדי שתעזרו לי למצוא את עצמי - כל פעם שאני נעלמת לי. ומה שכתבת לא עזר. להיפך.
 

אופירA

New member
מנהל
מי אני?

אדם.
אדם בוגר.
אדם בוגר הוא אדם עם רגשות אמביוולנטיים, שיכול להרגיש גם חלש וסובל מקשיים וזקוק לעזרה, וגם חזק ויכול לפעול ולעשות.
הוא גם הולך לרופא בבוקר, וגם רוקד על במות בערב.
הוא גם מנכ"ל חברה, וגם צריך לשירותים כמה פעמים ביום.

כשאדם הולך לרופא, הוא פורס את נתוני הסבל שלו. הרופא כותב "דיכאון" כי הוא צריך לתת לו תרופה נגד דיכאון. רופא אחר כותב "סכרת" ונותן תרופה נגד סכרת. יש רופא שכותב כולסטרל ונותן סטטינים לרפואה.
מנהל כוח האדם בחברה שאת עובדת בה, כותב: מנהלת חשבונות/קלדנית/פקידה/עו"ד/מבקרת איכות.

אז מי את? אדם בוגר, בודד, עם קשיים, עובד במשרה מלאה. חי יום יום חיים מלאים.
את מי שאת מחליטה להרגיש.

בעבודה אינך מביאה את נתוני הסבל שלך, כי הם לא רלוונטיים. גם לא את מצבך החברתי. לשם את מביאה את נתונייך התעסוקתיים.
בחברה את מביאה את נתונייך האישיים בהתאם לסיטואציה. את לא בשום ארון, כשאת לא פורטת לאדם שמולך כל דבר שלא רלוונטי לקשר שביניכם.
אני מספרת חופשי על מצבי הנפשי, לכל חברותיי הקרובות, בהתאם לסיטואציה שעליה אנו מדברות, וגם לכל מכרי, בהתאם לקשר ולסיטואציה. גם לנהג המונית, אם זה רלוונטי. בד"כ זה לא. אני לא בארון כשאני נמנעת מלספר לו.
ביום רביעי עברתי ניתוח. לא סיפרתי לשום אדם שזה לא היה רלוונטי לו, לא בגלל שאני מסתירה את זה בסוד. הנה, אני לא מסתירה ואני לא בארון.

יש לי בתיק הרפואי מחלה סכיזואפקטיבית בי פולרית עם נטייה לדיכאון, דיכאון כרוני (שלא מפרט את הרמה המשתנה), בולמיה בעבר, PCB, כולסטרול גבוה וטרום סכרת, ועוד. בביטוח הלאומי רשום תחת שמי 50% נכות רפואית וקצבת נכות. תלוי באיזו מחלקה, כמובן. במחלקת נכות כללית זה רשום כך. במחלקת תשלומי ביטוח רשום שאני עצמאית, עוסקת מורשית.
ההגדרות הרפואיות או התעסוקתיות או הכלכליות (ג+1) לא מגדירות אותי. הן נתונות כדי שאקבל את זכויותיי האזרחיות. אני כבר המון שנים לא ג+1, אף על פי שאני רושמת זאת בתיק הרפואי, הסוציאלי ובתיק מס הכנסה. אני אשה החיה בבדידות נוחה, עם נחת עצומה מהבן היחיד ומשפחתו.
אני לא נמצאת בשום ארון כי אני לא מרגישה בשום ארון. בארון בכלל אין מקום, יש בו בגדים. אני שוכבת על הספה, מוקפת ב-3 חתולים מתוקים, יושבת ליד המחשב וכותבת, מנקה את הבית לעיתים קרובות (חתולים...), מבשלת, הולכת לחברים ולעבודה ונהנית מהחיים, שהרבה פעמים אני סוחבת אותם לגודל הקשיים הרגשיים.
כי ככה זה, אדם בוגר, יש לו רגשות אמביוולנטיים ומצבים אמביוולנטיים. וזו לא סתירה, זה בעת ובעונה אחת כל הזמן. גם קושי, גם שמחה, גם כאב, גם אושר.
 
לכולן. כתבתן לי ככ הרבה דברים. נורא נורא מודה. אנא קראו....

חשבתי הרבה איך לנסח מה שאכתוב עכשיו..... זה קשה לי....
אז קודם כול - תודה לכולכן. שחרית - מבריקה כהרגלך תודה. ברור שאת צודקת (עכשיו שנרגעתי).. מה פתאום אתן למישהו או משהו להגדיר אותי. וגם לך אופירה - תודה רבה רבה.אין ספק - אנחנו מורכבןת ומכלול וסתירות. שכחתי שיש לי רשות להיות כזאת. ומתנדבת סהר גם תודה רבה , אין ספק שה "שיימינג" (זאת המילה שעולה לי עכשיו) הקשה, ההכפשה הקשה
, באה מתוכי.
אותו לילה ולמחרת ובעקבות מה שכתבתן כאן הבנתי:
היה לי שחזור של הילדה החסרת אונים שהייתי מול הפסיכיאטר וההורים הכל יכולים. והבנתי שאו שבפגישה השבוע הפסיכיאטר לא הקשיב לי מספיק או שאני לא דייקתי מספיקק, ואז ביום שישי צלצלתי אליו ואמרתי לו שבכל זאת יש לי רגשות מעורבים לגבי הכדור הנוסף שהוא הציע לקחת כי אני חושבת שאני כן בתהליך טיפין טיפין של שיפור. ואני גם בדיכאון ואני גם לא בדיכאון (שימי לב, אופירה, אם את קוראת). והוא אמר בטח ושאין שום בעיה, ואפשר לחכות עם הכדור הנוסף. והרגשתי כזאת הקלה.
זאת האחריות הבלעדית שלי להקשיב לעצמי כמו שצריך.
הפסיכיאטר יקשיב יותר או יקשיב פחות.
ישמע יוןתר או ישמע פחות.
אבל אני רוצה שתדעו, נשים יקרות לי, שלכתוב כאן היה שלב בלהגיע לזה. איכשהו. לא יודעת איך.
כך שכרגע אני עדיין לא מוסיםה את הכדור, מנסה לעשות דברים לשיפור השינה, ובודקת וחושבת כל מיני דברים, קוראת באינטרנט.
ויש לי תחושה של אופציה ושאני מחליטה על גוןרלי , תוך כדי שאני נעזרת בפסיכיאטר (המקסים) שלי, ולא שקובעים לי ונופל לי מגבוה.
אז ממש ממש תודה שעזרתן לי לפתוח את הסתימה בנשימה.
______________________________
ולסיום: הסבר קטנטן שאני לא רוצה להרחיב כי זה עושה לי רע.
ילדותי הייתה טראומות - מכות, צעקות ויותר מזה.
ניסיתי להתאבד.
לקחו אותי לפסיכיאטרים, נתנו לי כדורים, סיממו אותי - אבל ממש סיממו, תייגו אותי בתגיות.
התגיות האלה פגעו בי בבגרותי, לא רוצה להיכנס לסיפורים.
עד היום יש בי פחד מטורף מאיך ינצלו לרעה ......
אני לא רוצה להוסיף כי כל מילה עושה לי רע.
רק חשבתי שמגיע לכן הסבר, על למה אני מתכוונץ כשאני אומרת שהיה לי שחזור.
 
למעלה