דיוני סדרות #150

dilly snake

Well-known member
מה שיפה הפרק זה שלא הצלחתי לראות שום דבר מראש. והייתי בהלם כל הפרק, כי זה הכי לא הלך כמו שציפיתי.

הייתי כ"כ בטוחה שבקה הולכת למות, שזה הפתיע אותי שבסוף לא רק שהיא שרדה אלא גם התחתנה עם גארת'.

ואני גם ממש שמח שדייזי עכשיו רוצה להשאר - זה היה די מתסכל כשרוב העונה היא רק רצתה לברוח משם ולא יכלה.
אני בעיקר שמחה שזה מראה שדייזי הייתה ממש אקטיבית מול ג'ון, מול לידיה, מול גארת, וגם מול אגנס. ואני שמחה שהיא השתנתה לאורך העונה ולא נקבל עונה נוספת בוכה שהיא לא רוצה להיות שם.
אומנם קצת קשה לי לראות את זה שהוא מבטל את האירוסים בתור דבר רע בשביל אגנס, אבל היא עדיין בתוך המשחק הזה למעמד בעולם הזה וזה בהחלט פגיעה מהבחינה הזאת.
זה בערך הדבר היחידי שלא מפתיע אותי.
והוא חלאה, אני חושבת שכשדייזי למדה על הקומנדרים ציינו שיש לו עבר של אלימות במשפחה.
במקביל אגנס ודייזי גם מזכירות לוידלה וללידיה שהן אמורות להגן על הבנות.
אני שמחה דווקא שמראים איך לידיה ו-וידלה עובדות ביחד.
*ואני שמחה שהם הופכים את הדודות לבנות אדם אמיתיות ולא קריקטורות של נבליות דיסני. אחרי הפרק הזה אני מקווה שנזכה לראות פרק על מה שקרה לוידלה ואיך היא הגיעה להיות דודה.
אומנם היא עושה את זה כדי להגן על המעמד שלה כי היא בטח לא יכולה לדמיין גורל נוראי כמו להיות רווקה,
זה לא כדי שהיא תהיה רווקה אלא כדי לוודא שהיא לא תהיה שפחה או משהו פחות כיפי.
התגובה של אגנס היא מאוד הגיונית. זה היה מוזר אם היא לא הייתה נחרדת לגלות שאמא שלה היא טרוריסטית.
עוד יותר שוק היה לי כשהיא סיפרה ללידיה שהיא יודעת את זה. ולידיה מודה שהיא הכירה את ג'ון.
(y)
Nothing can be more powerful than a teenage girl
כן, פה גלגלתי קצת עיניים, זה מזכיר את הימים הרעים של סיפורה של שפחה.
מהפרק הזה הבנתי שה"עיניים" האלו שלקחו את בקה בפרק הקודם וראינו שוב בפרק הזה אלו נשים שמתפקדות כ"עיניים". כנראה גם במצבים כאלו הם מעדיפים שאלו יהיו נשים שיתעסקו עם נשים.
העין הבת שהכניסה את לידיה זאת מרגרט אטווד וממש התלהבתי שזיהיתי אותה!!!
 

didalf

Well-known member
סיימתי לצפות באוף קמפוס באמזון.
ממתק חמוד מאד מאד ממליצה לחובבי סדרות רומנטיות/נוער (טכנית קולג' אז קצת יותר גדולים מנוער)

תלונה אחת: לקחו את קווין משיימלס לשחק את אבא של הדמות הראשית וזה לא עובד לי בכלללללל כי קודם כל באיזה קטע לקוו יש בן בקולג'??? ודבר שני הוא אבא מניאק רע סוג של דן סקוט וזה לא אמין כי קוו הוא היצור הכי פשושי וטמבלול בעולם!!!

טוב עוד דברים:
1. התלונה העיקרית השניה שלי זה שזה מבוסס על סדרת ספרים מסוג זוג לספר שאמור להתרגם לזוג לעונה אבל עשו קצת יותר מיד סטאפ לזוג של העונה הבאה, מרגיש לי שבזבזו חצי מהתהליך שלהם על לקרות ברקע במקום לתת לזה את הזרקור הראוי בעונה שלהם שזה ממש חבל כי הם מממממשששששששש נהדרים ביחד!! יותר מהזוג של העונה הזאת אפילו. אני חושבת שאולי אני אקרא את הספר שלהם.
2. וכאילו גם הזוג של העונה הזאת חמוד ממש ממש. גארט הוא די בוק בויפרינד מושלם. מרגיש לי שאולי החלק שהם מפסיקים להעמיד פנים ומחליטים להיות ביחד באמת היה קצת מהר מידי כאילו הייתי רוצה לראות קצת יותר מהמשחק הזה וההתאהבות האיטית אבל בכל מקרה הם מתוקים ממש.
3. לוגן צריך קצת צ'יל פיל מובן למה הוא מקנא בגארט בהכל אבל זה הופך אותו לקטנוני ומעצבן קצת.
4. אלי נראית כמו היילי ממשפחה מודרנית ובזוויות מסויימות גארט נראה כמו הית' לדג'ר ב10 דברים שאני הכי שונאת אצלך שזאת המחמאה הכי גדולה ביקום.
5. כל הפרק של חג ההודיה היה מאד מאד חמוד.
6. המוזיקה בסדרה והשימוש בה נהדרים ממש!

מאד כיף לראות שהעולם לומד לעשות סדרות רומנטיות כמו שצריך!
 
נערך לאחרונה ב:

דיברגנט חדש

Well-known member
איזה יופי, עלה לי באלגוריתם את הסדרה מבית הנייר :)
לא ידעתי שעשו סדרת המשך לברלין שהוא אח של הפרופ' מסדרת המקור והתחלתי לראות את ברלין והגבירה עם ההרמין.
אני זוכר שאת הסדרה ברלין לא כ"כ התלהבתי כשם שהתלהבתי מהמקור וזוהי סדרת המשך שלה.
עכשיו לאחר שסיימתי לצפו בסדרה, קיבלתי עוד סדרה מבית היוצר של ברלין והפעם: ברלין והתכשיטים מפריז.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
שר לאשתו לפתח את עצמה בתחום הריקוד...זה יותר מובן/מתקבל בעיניי איכשהו לעומת כל ההתנהגות וההתנהלות של נייל בפרק הזה. נייל הרבה יותר נוראי לעומתו. :sick: :sick:
גם- הרצח הנוכחי הוא לגמריי אשמתו של נייל...שסיפר לרובן כשיודע כמה הוא רכושני וקנאי...והנה ההיסטוריה חוזרת על עצמה- בדיוק כמו שקרה עם אלבי...לדעתי הוא כן רצח אותו/שגם הוא יהיה בקומה...כך או כך- הוא בטח ייכנס לכלא , והפעם הבאה שהוא ונייל ייפגשו זה רק בחתונה...
עם כמה שניאל נוראי, רובן יכל לגלות על הרומן בעוד דרכים.
ובסופו של דבר רובן אחראי על המעשים שלו.
כלומר רובן הוא קורבן במידה מסויימת, אבל הוא עדיין אדם אלים באופן נוראי
אז פרק 6 ואחרון יהיה ממש עמוס!
אני מניח שבכלא הוא יגלה איכשהו שהוא שכב עם מונה... וגם אם לא- אז לדעתי הספר הוא זה שגרם לרובן לחזור ולנקום בו. שנייל כביכול השתמש בסיפור של רובן ורכב עליו כדי לקבל תהילה והצלחה (הרי תיאר שבפעם הקודמת שהיה בכלא- קרא ספרים, אז בטח במאסר הנוכחי- הספר החדש של אחיו הגיע לידיו)
מאוד מסקרן אותי מה יהיה העניין עם הספר.

לעומת זאת פחות מעניין אותי לגלות איך ניאל חזר לקשר עם אלבי.

מתי הפרק האחרון?
ביום שישי
כלומר מחר!
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
מה שיפה הפרק זה שלא הצלחתי לראות שום דבר מראש. והייתי בהלם כל הפרק, כי זה הכי לא הלך כמו שציפיתי.
גם אותי הפתיע
אני שמחה דווקא שמראים איך לידיה ו-וידלה עובדות ביחד.
כן, אני גם שמחתי.
באופן כללי הייתי רוצה לדעת יותר על איך הן השתלבו במערך של גלעד במשך השנים ועד כמה הן באמת גרמו לעצמן להאמין בזה.
*ואני שמחה שהם הופכים את הדודות לבנות אדם אמיתיות ולא קריקטורות של נבליות דיסני. אחרי הפרק הזה אני מקווה שנזכה לראות פרק על מה שקרה לוידלה ואיך היא הגיעה להיות דודה.
כן, זה בהחלט יותר מעניין וכמו שאמרתי אני רוצה להבין יותר אותן. ואני מניח שבינהן יש כאלו שפועלות יותר מאמונה וכאלו שיותר פשוט מנסות לשרוד.
בין היתר מאוד מעניין אותי הדודה שאמרה שהיא נערת הפנינה המקורית
העין הבת שהכניסה את לידיה זאת מרגרט אטווד וממש התלהבתי שזיהיתי אותה!!!
אה...
ידעתי שהיא מוכרת לי כשראיתי אותה וניסיתי לחשוב אם ראיתי אותה מקודם בסדרה.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אוקי, זה איכשהו כן מה שציפיתי ולא מה שציפיתי.
כלומר זה פשוט היה סיום כזה קר ומוחלט וברור והרגיש כאילו הוא לא נתן עוד כלום.
כלומר ציפיתי שרובן יגלה על זה שניאל שכב עם אשתו ושהוא האבא של הילד,
אבל חשבתי שנראה עוד אחרי זה. דיונים ויכוחים, עוד.
אבל הם כנראה פשוט לא נפגשו שוב אחרי זה עד היום של החתונה.
האם רובן פשוט השתחרר רק אז? האם הוא לא מצא את ניאל עד היום הזה? או האם הוא בכוונה חיכה עד החתונה שלו כדי לפגוע בו.

אני גם ממש חשבתי שהעניין של הספר יהיה משמעותי יותר - כלומר שהוא יחשוף שם משהו על רובן שירגיז את רובן. אולי שרובן ירגיש שהוא ניצל את החיים שלו בשביל להצליח. אבל לא.

בסופו של דבר קיבלנו עוד סצנה חזקה של שניהם כשניאל סוף סוף יוצא מהארון - ולרובן לא ממש אכפת.
וזה כל כך עצוב שניאל חי בפחד ושנאה עצמית כל כך חזקה במשך כל כך הרבה שנים, גם כשהעולם מסביבו הפך ליותר ויותר מכיל, כשרובן היה חלק כל כך גדול מזה שהוא הסתיר את זה ובסופו של דבר לרובן לא אכפת.
זה גם ממש מעצבן אותי שרובן לא לוקח אחריות על כך שזה שהוא היה הומופובי כל כך, אפילו אם רק כלפי חוץ, השפיע כל כך חזק על ניאל.

ובסופו של דבר גם צדקתי לגבי זה שרובן הותקף מינית על ידי אביו והקטע שהוא מדבר על זה היה גם נורא עצוב. ובעצם כאן המקור לשם הסדרה כי הוא אומר שזה גרם לו להרגיש כמו half man. והוא ניסה כל חייו למלא את עצמו כדי להיות מלא וזאת הסיבה שהוא מה שהוא.

אוף, אני לא יודע למה אני מתוסכל, זה היה ברור שיהיה לזה סיום עצוב, ובכל זאת זה היכה בי קשה נורא.

עכשיו שאני חושב על זה, ראינו אנשים מהחתונה מנסים לפרוץ פנימה לתוך האסם שאליו ניאל ורובן הלכו ולא מצליחים להכנס ואז המשטרה מגיע ונאלצת לפרוץ פנימה.
וראינו שרובן נדקר, אבל עדיין היה מאוד חי אחרי שהוא הרג את ניאל. אז נראה לי שהוא פשוט נשאר שם ולא פתח את הדלת כי הוא פשוט ויתר על לחיות.
 

snirf

Active member
אוקי, זה איכשהו כן מה שציפיתי ולא מה שציפיתי.
כלומר זה פשוט היה סיום כזה קר ומוחלט וברור והרגיש כאילו הוא לא נתן עוד כלום.
כלומר ציפיתי שרובן יגלה על זה שניאל שכב עם אשתו ושהוא האבא של הילד,
אבל חשבתי שנראה עוד אחרי זה. דיונים ויכוחים, עוד.
אבל הם כנראה פשוט לא נפגשו שוב אחרי זה עד היום של החתונה.
האם רובן פשוט השתחרר רק אז? האם הוא לא מצא את ניאל עד היום הזה? או האם הוא בכוונה חיכה עד החתונה שלו כדי לפגוע בו.

אני גם ממש חשבתי שהעניין של הספר יהיה משמעותי יותר - כלומר שהוא יחשוף שם משהו על רובן שירגיז את רובן. אולי שרובן ירגיש שהוא ניצל את החיים שלו בשביל להצליח. אבל לא.

בסופו של דבר קיבלנו עוד סצנה חזקה של שניהם כשניאל סוף סוף יוצא מהארון - ולרובן לא ממש אכפת.
וזה כל כך עצוב שניאל חי בפחד ושנאה עצמית כל כך חזקה במשך כל כך הרבה שנים, גם כשהעולם מסביבו הפך ליותר ויותר מכיל, כשרובן היה חלק כל כך גדול מזה שהוא הסתיר את זה ובסופו של דבר לרובן לא אכפת.
זה גם ממש מעצבן אותי שרובן לא לוקח אחריות על כך שזה שהוא היה הומופובי כל כך, אפילו אם רק כלפי חוץ, השפיע כל כך חזק על ניאל.

ובסופו של דבר גם צדקתי לגבי זה שרובן הותקף מינית על ידי אביו והקטע שהוא מדבר על זה היה גם נורא עצוב. ובעצם כאן המקור לשם הסדרה כי הוא אומר שזה גרם לו להרגיש כמו half man. והוא ניסה כל חייו למלא את עצמו כדי להיות מלא וזאת הסיבה שהוא מה שהוא.

אוף, אני לא יודע למה אני מתוסכל, זה היה ברור שיהיה לזה סיום עצוב, ובכל זאת זה היכה בי קשה נורא.

עכשיו שאני חושב על זה, ראינו אנשים מהחתונה מנסים לפרוץ פנימה לתוך האסם שאליו ניאל ורובן הלכו ולא מצליחים להכנס ואז המשטרה מגיע ונאלצת לפרוץ פנימה.
וראינו שרובן נדקר, אבל עדיין היה מאוד חי אחרי שהוא הרג את ניאל. אז נראה לי שהוא פשוט נשאר שם ולא פתח את הדלת כי הוא פשוט ויתר על לחיות.

סוף סוף סיימתי. איזה פרק מטורף, נותרות כ"כ הרבה תחושות מעורבבות בסיומו...מצד אחד- ריקנות כזאת, מצד שני- המוח עובד ומנסה לעכל הכל, להשלים חלקי תמונה שלא סופרו/פורטו, וכן אירועים שקרו בפרק האחרון והסיום כשלעצמו - שפתוח לפרשנויות וניתוחים.
זאת הגדולה של הסדרה- שהיא לא "מדופדפת" הלאה לאחר סיומה, אלא נשארת איתך, מעוררת כ"כ הרבה מחשבה ותובנות, וגם ויוצרת כ"כ הרבה מטענים ותחושות במהלך הצפייה וגם לאחריה. סדרה שלא מניחה לך את הדעת.
ובכללי- מגיעות לסדרה הזאת שירעיפו עליה כ"כ הרבה שבחים ויעריכו את האיכויות שלה|כתר|
מבאס אותי שבעידן של ימינו יש כזאת הצפה שאין השתהות - היא פשוט הסתיימה ועברו הלאה, ומנגד- סדרות הרבה פחות טובות שמקבלות הייפ ואינספור כתבות וביקורות. זאתי לא, לפחות בארץ...למה? אומנם ראיתי דיונים על הסדרה, אבל ביקורות ופרסומים- לא מספיק.
ריצ'רד גאד יצר סדרה פשוט גאונית|גביע|. לא חשבתי שתהיה סדרה בעידן של ימינו שתצליח להרשים אותי ברמה כזאת שתיכנס לTOP הסדרות הכי טובות שצפיתי בחיי.
הרי אני צופה וצפיתי בהמון סדרות בימי חיי, כמה עוד אפשר להרשים? והנה הגיעה הסדרה הזאת שבעיניי היא יצירת מופת שבא לי אפילו לצפות בה שוב, לא בא לי שתתמסמס.
ראיתי גם קטע קצרצר של 2-3 דק' שהעלו בHBO על מאחורי הקלעים מצידו של היוצר- אין, הבן אדם פשוט גאון מהלך! גם משחק בסדרה, גם מביים, גם כותב...הראו אותו בסרטון הזה עושה את שלושת הדברים, בקושי ישן...צריך להיות ממש מולטיסקינג להצליח לעשות את זה, להגיע לסדרת איכות שהכל ייתפר בצורה כ"כ מושלמת מבלי שייפגע משהו במשחק/בימוי/תסריט...ומעל הכל- לקבל תוצר כזה מלא עומק, רגש, שנוי במחלוקת ומעורר דיון עשיר.

הלוואי ואני מאוד מקווה שהיא תקבל את הכבוד המגיע לה בטקסי הפרסים, ותגרוף הכל 🙏

לגבי מה שכתבת-
אני איתך בתחושות של התסכול , הסוף העצוב והקשה...אני נשארתי ממש עם תחושת ריקנות כזאת קשה.
אחרי הסצינה שלהם בכלא, כל שנייה בדקתי במסך עוד כמה דק' נשאר לסיום הפרק ונכנסתי ללחץ שלא נשאר מספיק זמן כדי לחזור להווה, לסצינת האסם...ואכן היו בקושי 3-5 דק' שחזרו בהם לאסם.
וגם שם כל שנייה בדקתי- איך ייתכן שנותרו כ"כ מעט דקות לסגור ולסיים את הסדרה? מה, לא ייראו מה יהיה אח"כ? ואכן בכך זה נגמר-רובן רוצח את נייל, ומסצינות קודמות מאחד הפרקים- אנחנו מבינים שגם רובן בעצמו לא יוצא משם בחיים, שניהם מתים.
אני פשוט לא יודע מאיפה להתחיל...עם סיום הפרק הרגשתי צורך למצוא משהו, איזו פרשנות של היוצר, משהו שטיפה ירחיב את הסיום הקשה הזה והשאלות ששאלת- שגם אני שאלתי את עצמי, וכן להשקיט את המוח שלא הפסיק לעבוד.
ואז מצאתי את 2 הסרטונים האלו שציינתי של מאחורי הקלעים ^ אך גם כתבות עם היוצר לגבי פרשנויות וכו', להלן-
ממש מעניין ושווה לקרוא
הופתעתי לגלות שהוא בעצמו עבר התעללות מינית בעבר, ושהוא גם בנקודה הזאת די מבולבל מינית...ושהפגיעה המינית השפיעה עליו מבחינת הזהות...
אין ספק שהוא מאוד הצליח להעביר את זה גם בסדרה, הוא בא לידי ביטוי בשתי הדמויות- גם רובן וגם נייל.

אני מקווה שהיום אצפה בכל מיני סרטונים ביוטוב שירחיבו את היריעה
נגיד מצאתי את זה למשל-
שאצפה היום ויש עוד כמה סרטונים ופרשנויות לסיום ביוטוב שאני חייב לצפות. אי-אפשר פשוט לעבור הלאה אחרי סדרה כזאת בעיניי...

אנסה להרחיב טיפה על הפרק האחרון תוך התייחסות לדברייך שזה יימקד אותי יותר-
הייתה לי הרגשה שהיא נכנסה להיריון מנייל, אמרתי לעצמי- זה ממש יסבך את כל העניינים אם אכן זה יקרה...ואכן- נייל הוא כזאת דמות טראגית, של הרס עצמי...עם כל הסמים, הסקס, הביקורים בספא הזה שהלך אליו...המחלות מין שקיבל (ואז מתברר שבבי"ח הכיר את אלבי, שבאופן מפתיע לא החמיץ לו פנים, אלא היה קליל ועוקצני כזה איתו...אהבתי את הגישה הזאת של אלבי). היה חסר לי שיראו איך בסופו של דבר נייל כן עולה על דרך המלך, מתייצב ונעשה מחוייב לאלבי...אך מניח שגם כאן זוהי גדולת הכתיבה- כי בעצם הפורקן מול רובן, הוא משיל מעליו כזה מטען, שגורם לו להתייצב, ולהפוך לבן-אדם נורמטיבי ובריא יותר...מתנקה מכל המגננות וההרס העצמי שצבר סביבו.
גם לי היה מוזר שמאז הסצינה בכלא שהוא נחשף בפניו- הם לא נפגשו? רובן היה אמור להתחרפן ולהשתגע אחרי גילוי כזה...וגם- הכי הזוי בעיניי שנייל פשוט לא פחד מכך שרובן ישתחרר מהכלא ויהרוג אותו? הרי הוא נחשף ל-2 המקרים הקודמים ויודע עד כמה הוא מתחרפן. אז איך גם בחתונה שלו עצמו הוא לא פחד ועוד הסתגר איתו באסם? זה היה לי תמוה מאוד במבט לאחור!

סצינת הכלא שהם נחשפים אחד בפני השני ופורקים מטענים- אני חושב שזאת הסצינה הכי טובה שצפיתי בסדרה אי-פעם. מבחינת תצוגת משחק של שניהם, אך בעיקר של ריצ'ארד...גם הדיאלוג עצמו, ותוכן הדברים שחושף כ"כ הרבה רבדים- מהצד של נייל על כך שכל החיים חשש ופחד מול רובן להגיד לו שהוא גיי, צמד מילים שהכתיב לו את כל הנרטיב של חייו- פשוטו כמשמעו. ואז לקבל את התגובה מצד רובן שהוא הניח לעצמו, שזה לא מפתיע אותו ושההומופוב הכי גדול היה נייל בעצמו ולא רובן. נייל נתן לפחד לנהל את חייו, כל ההסתרה הזאת הובילה אותו לחיים האלה- מגיל צעיר ועד לאותה נקודת זמן...אי-אפשר היה שלא לחשוב ולהעלות על הדעת בדיאלוג שלהם- "מה היה קורה אם...", אם באותה נקודת זמן כשהם היו בקמפוס הוא היה מספיק אמיץ להיחשף בפניו ולספר לו על אלבי...שהוא גיי...איך כל הנרטיב של הסדרה היה משתנה. רובן לא היה רוצח את אלבי, נייל היה מנהל חיים פתוחים וגלויים, לא בצל של הסתרות, היה שלם יותר עם עצמו, לא היה נע ונד בעולם כצל של עצמו עם אירועים של הרס עצמי...ורובן בעצמו פרק- על ההתעללות המינית שעבר עם אביו. הרי גם זה הניע אותו וגרם לו להיות כ"כ אלים. הרי זה כ"כ שחרר אותו מול נייל, הוא הודה, שייתכן והפורקן הזה דאז- היה גם משנה את חייו של רובן, שלא היה מרצה 10-15 שנה מחייו בכלא...
וזה ככה על קצה המזלג, כי הסצינה ביניהם הייתה פשוט מופתית. בכי התמרורים של רובן היה קורע לב וכ"כ כנה ואמיתי...וגם גילויי האהבה שלהם אחד כלפי השני...
סיפור כ"כ קשה על הפגיעה של אביו בו, על מה שזה עורר בו מאז ועד היום, איך זה בנה אותו כבן-אדם...ההסתכלות שלו על עצמו, החשש שלו איך זה ישנה את נקודת מבטו של נייל / הסביבה כלפיו...
כל אחד מהם עם הבושה שלו, ואיך ההיחשפות של כל אחד מהם- משחררת גם של צחוק ופורקן...עד לשחרור ההזוי והאידיוטי של נייל שסיפר לו ששכב עם אשתו והתינוק ממנו- הוא באמת חשב שזה יעבור בקלות ורובן יקבל את זה? ממש קלות דעת.

אין ספק שגם סצינת המונולוג של רובן על מות אמו- על תחושת הפספוס, ההחמצה, האכזבה של אמא שלו ממנו, שלא הצליח להיות מי שרצתה שיהיה ...והמשפט "אולי בחיים אחרים/בגלגול הבא אסב לך אושר...". נמחץ הלב.
אלו היו 2 הסצנות הענקיות של פרק הסיום ושל הסדרה בכללותה.

זה היה שטף דברים, לא הצלחתי לאגד את הכל בצורה מסודרת/מאורגנת כלל...ויש עוד הרבה מה לכתוב ולהגיד, על התחושות שהפרק האחרון העביר...פרשנויות ומחשבות...
נגיד אתה שמת לב / הבנת בסוף שרובן גהר מעליו הוא גם גמר? ככה זה נראה, לא? כשרובן מסתכל על נייל המת, וזה נראה שיש מן סימני גמירה על החצאית הזאת שנייל לבש.
האם חזר על מעשה אביו?
בכך שניהם "גמרו" את חיהם, כי אף אחד מהם לא יכול לחיות בלי השני- הם חצי שמשלים אחד את השני...ולכן זה הסוף שהיה מתבקש שיהיה...זה גם נכתב באחת הכתבות מעלה, ואני מסכים עם זה...אני לא רואה איך נייל היה יכול לחיות בלי רובן ולהיפך...

זה המקסימום שיכולתי מבחינת כתיבה...יש עוד כ"כ הרבה מחשבות, תובנות וכו'...הסדרה הזאת מעוררת הרבה.

רוצה לסיים בכך שהסדרה הזאת גאונית. נקודה

@טוני החתול
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
Brilliant Minds

אוף, פרק שלם שבקושי יש בו את אוליבר.
ואז כשרואים אותו הוא לחלוטין בפסיכוזה.
אז לפחות הגענו סוף סוף לנקודה בזמן שבה הוא מתאשפז בבית חולים הפסיכיאטרי הזה.
ואומנם הוא חושב שזה חלק מתוכנית להציל מישהי משם, קרול עושה את זה בגלל המצב שהוא נמצא בו.

יש גם עלילה עם דיינה ואריקה, אבל זה לא היה ממש מעניין

ורופא דוש מנסה לא להיות דוש כבר. או לפחות כנראה.
עבר כל כך הרבה זמן מאז הפרק הקודם של הסדרה שאני כבר לא מצליח לגייס את מלוא השנאה לבחור ואולי זאת הסיבה שפתאום הוא נראה לי חתיך.

טוב, נותרו לסדרה רק עוד 5 פרקים לסיום
אני מקווה שהיא תסתיים באופן טוב
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
ראיתי את הפרק הראשון של Tip Toe
וזה ממש טוב
אם כי גם קצת מכה לפרצוף

דבר ראשון - מעצבן אותי כבר הסדרות האלו שמתחילות עם הסוף שלהן.
למה אני צריך לדעת מראש שזה מסתיים במוות (אני מניח ברצח)?

וזה אולי היפוקריטי כי לא התלוננתי על זה עם Half Man, אבל די כבר.

ושיט הפרק הזה מדכא לגבי המצב של להטבים בחברה היום.
כלומר זה לחלוטין עולם אחר משל Queer as Folk
יש הרבה יותר פתיחות
ובכל זאת יש כל כך הרבה הומופוביה
ויש את זה בדוגמאות שהביא הבחור המזדקן ההוא,
אבל בעיקר רואים את זה למשך כל הפרק בכל כך הרבה מקומות.

זה כל כל מוזר גם כי אני רגיל לכך שבסדרות שמתרחשות בהווה מעבירים הרבה יותר את זה שכיום יש הרבה יותר קבלה.

ואיזה גועל נפש השכן הזה.
ועם כל הדברים המגעילים עדיין הכי דוחה בעיני שהוא לא מוכן לתת לשכן שלו לחכות 20 דקות בבית שלו כשהבן בן ה16 שלו שם.

ואז כבר חשבתי שאני יודע למה לצפות והסדרה הביאה את סצנת האוננות המרובעת הזאת במקביל לשכן צופה בסרטונים של אנשים מתים.
זה היה הזוי.

הפרק השני גם כבר יצא
אני אראה אותו מחר
 

snirf

Active member
ראיתי את הפרק הראשון של Tip Toe
וזה ממש טוב
אם כי גם קצת מכה לפרצוף

דבר ראשון - מעצבן אותי כבר הסדרות האלו שמתחילות עם הסוף שלהן.
למה אני צריך לדעת מראש שזה מסתיים במוות (אני מניח ברצח)?

וזה אולי היפוקריטי כי לא התלוננתי על זה עם Half Man, אבל די כבר.

ושיט הפרק הזה מדכא לגבי המצב של להטבים בחברה היום.
כלומר זה לחלוטין עולם אחר משל Queer as Folk
יש הרבה יותר פתיחות
ובכל זאת יש כל כך הרבה הומופוביה
ויש את זה בדוגמאות שהביא הבחור המזדקן ההוא,
אבל בעיקר רואים את זה למשך כל הפרק בכל כך הרבה מקומות.

זה כל כל מוזר גם כי אני רגיל לכך שבסדרות שמתרחשות בהווה מעבירים הרבה יותר את זה שכיום יש הרבה יותר קבלה.

ואיזה גועל נפש השכן הזה.
ועם כל הדברים המגעילים עדיין הכי דוחה בעיני שהוא לא מוכן לתת לשכן שלו לחכות 20 דקות בבית שלו כשהבן בן ה16 שלו שם.

ואז כבר חשבתי שאני יודע למה לצפות והסדרה הביאה את סצנת האוננות המרובעת הזאת במקביל לשכן צופה בסרטונים של אנשים מתים.
זה היה הזוי.

הפרק השני גם כבר יצא
אני אראה אותו מחר

זה מגיע גם ליס, אצפה בה בהמשך
אך אין לי ממש מוטיבציה...הקאסט המבוגר/לא אטרקטיבי, והטריילר לא נראה לי מספיק מעניין.
הוספתי אותה לרשימה נטו בגלל היוצר.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
Brilliant Minds

פרק ממש טוב שזה כיף
אבל גורם לי להרגיש יותר רע שהסדרה בוטלה ונותרו רק עוד 4 פרקים.

עדי|נחש| אני ממש מקווה שתצטרפי אלי לפרקים האחרונים

אז הדבר הכי טוב זה שסוף סוף הגענו לנקודה שאליה כל הפלאשפורוורדים הובילו.
ונראה שדברים נראו הרבה יותר רע ממה שהם בפועל.
והכי הרגיע אותי זה שלא באמת החזיקו בו נגד רצונו ומנעו ממנו קשר עם העולם החיצוני, אלא החזיקו אותו ל72 שעות נוספות והוא סתם המציא את השאר.
גם אהבתי שקיבלנו הסבר ללמה הוא כל כך מתנגד לבית חולים הפסיכיאטרי עד כדי כך שהוא סוג של עבד על עצמו כדי להביא את עצמו לאישפוז.

ויחד עם זה עדיין נראה שיש משהו קצת חשוד בפסיכיאטרית הראשית שם כי היה קטע שהפסיכיאטר האחר אומר שהוא רוצה לשחרר מטופלת אחרת והיא אומרת שהיא חושבת שלא כדאי. אז האם היא בכוונה מנסה לגרום לשהות ארוכה יותר של מטופלים מתוך איזה אינטרס אנוכי? או שזה פשוט שבאמת היא פשוט יותר זהירה. זאת סוגיה בכל זאת מורכבת.

גם אהבתי שהפרק עסק הרבה בסוגיית הבושה והסטיגמה שיש סביב אישפוז פסיכיאטרי.
ובאמת זה שנראה להנהלת בית החולים הגיוני לפטר את אוליבר בגלל שהוא התאשפז.
כל כך שמחתי שג'וש הגן עליו.

וכמובן שסופר שמחתי כשבסוף הפרק ג'וש הולך לבקר את אוליבר בבית החולים.
עכשיו רק נותרו 4 פרקים בשביל שנגלה שג'וש עוזב את החבר שלו וחוזר אל אוליבר.

חוץ מזה הייתה העלילה של הפרק עם השף שסבל מהרעלת מתכת כלשהי.
מה שהיה משמעותי כאן זה שההכרות שלו עם אוליבר היא מכך שאוליבר טיפל באמא שלו במשך הרבה זמן עד שהיא מתה.
כלומר זה תמונת מראה למה שהיה עם צ'ארלי (דוקטור דוש), אבל השף מעריך את זה שאוליבר ניסה לגרום לו ולאמא שלו להשאר חיוביים לגבי הסיכויים שלה למרות שבסוף היא מתה.
זה מוביל לכך שאריקה בשלב מסויימת אומרת לצ'ארלי שהוא כועס כי הוא עכשיו מבין שהוא טעה בכך שהוא כעס על אוליבר כל השנים האלו.
בשבילי זה היה מוגזם.
כלומר צ'ארלי לחלוטין לחלוטין הגזים עם כל מזימת הנקמה המטורפת שלו, אבל יש לו זכות לכעוס על אוליבר וזה שלשף הייתה חוויה אחרת זה לא אומר שהכעס של צ'ארלי הוא מוטעה.

גם קצת חבל לי שג'וש אומר שהוא רוצה שיפטרו את צ'ארלי. אני אני עדיין מקווה לסוג של עלילת רדמפשן עבורו.
ועם איך שהפרק הסתיים כשצ'ארלי לחלוטין שיכור אני מפחד שהוא יקבל סיום ממש רע.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
זה מגיע גם ליס, אצפה בה בהמשך
אך אין לי ממש מוטיבציה...הקאסט המבוגר/לא אטרקטיבי, והטריילר לא נראה לי מספיק מעניין.
הוספתי אותה לרשימה נטו בגלל היוצר.
אוקי סיימתי עכשיו את פרק 4 של Tip Toe
וזאת סדרה מעולה
אבל זה גם אחת הסדרות הכי מלחיצות שאי פעם ראיתי
אני כולי בטראומה
חלק בי ממש מפחד לראות עכשיו את הפרק האחרון
אבל אם אני לא אראה אותו עכשיו זה יישב איתי כל הלילה

אז למי שרוצה סדרה להטבית רגועה, זה לא הדבר הנכון
 

snirf

Active member
אוקי סיימתי עכשיו את פרק 4 של Tip Toe
וזאת סדרה מעולה
אבל זה גם אחת הסדרות הכי מלחיצות שאי פעם ראיתי
אני כולי בטראומה
חלק בי ממש מפחד לראות עכשיו את הפרק האחרון
אבל אם אני לא אראה אותו עכשיו זה יישב איתי כל הלילה

אז למי שרוצה סדרה להטבית רגועה, זה לא הדבר הנכון

היא עולה מחר ביס- "על קצות האצבעות"
אצפה בה בהמשך
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
Half Man

סוף סוף סיימתי. איזה פרק מטורף, נותרות כ"כ הרבה תחושות מעורבבות בסיומו...מצד אחד- ריקנות כזאת, מצד שני- המוח עובד ומנסה לעכל הכל, להשלים חלקי תמונה שלא סופרו/פורטו, וכן אירועים שקרו בפרק האחרון והסיום כשלעצמו - שפתוח לפרשנויות וניתוחים.
זאת הגדולה של הסדרה- שהיא לא "מדופדפת" הלאה לאחר סיומה, אלא נשארת איתך, מעוררת כ"כ הרבה מחשבה ותובנות, וגם ויוצרת כ"כ הרבה מטענים ותחושות במהלך הצפייה וגם לאחריה. סדרה שלא מניחה לך את הדעת.
ובכללי- מגיעות לסדרה הזאת שירעיפו עליה כ"כ הרבה שבחים ויעריכו את האיכויות שלה|כתר|
מבאס אותי שבעידן של ימינו יש כזאת הצפה שאין השתהות - היא פשוט הסתיימה ועברו הלאה, ומנגד- סדרות הרבה פחות טובות שמקבלות הייפ ואינספור כתבות וביקורות. זאתי לא, לפחות בארץ...למה? אומנם ראיתי דיונים על הסדרה, אבל ביקורות ופרסומים- לא מספיק.
ריצ'רד גאד יצר סדרה פשוט גאונית|גביע|. לא חשבתי שתהיה סדרה בעידן של ימינו שתצליח להרשים אותי ברמה כזאת שתיכנס לTOP הסדרות הכי טובות שצפיתי בחיי.
הרי אני צופה וצפיתי בהמון סדרות בימי חיי, כמה עוד אפשר להרשים? והנה הגיעה הסדרה הזאת שבעיניי היא יצירת מופת שבא לי אפילו לצפות בה שוב, לא בא לי שתתמסמס.
ראיתי גם קטע קצרצר של 2-3 דק' שהעלו בHBO על מאחורי הקלעים מצידו של היוצר- אין, הבן אדם פשוט גאון מהלך! גם משחק בסדרה, גם מביים, גם כותב...הראו אותו בסרטון הזה עושה את שלושת הדברים, בקושי ישן...צריך להיות ממש מולטיסקינג להצליח לעשות את זה, להגיע לסדרת איכות שהכל ייתפר בצורה כ"כ מושלמת מבלי שייפגע משהו במשחק/בימוי/תסריט...ומעל הכל- לקבל תוצר כזה מלא עומק, רגש, שנוי במחלוקת ומעורר דיון עשיר.

הלוואי ואני מאוד מקווה שהיא תקבל את הכבוד המגיע לה בטקסי הפרסים, ותגרוף הכל 🙏
אני מסכים מאוד עם כל מה שאתה אומר.

וזה צריך עוד יותר לשכנע אותך לראות את "אייל קטן". היא אולי לא עד כדי כך משמעותית, אבל היא גם סדרה מדהימה.

ולגבי החלק של "סדרה שנשארת איתך" - Tip Toe לדעתי תשאר איתי עוד הרבה מאוד זמן. לדעתי יותר מHalf Man. אני לא אומר שהיא דווקא טובה יותר, אבל היא נותנת מכה לפרצוף ונשארת איתך.


אני אולי אגיב בהזדמנות אחרת למה שכתבת בתוך הספוילר.
 

snirf

Active member
Half Man


אני מסכים מאוד עם כל מה שאתה אומר.

וזה צריך עוד יותר לשכנע אותך לראות את "אייל קטן". היא אולי לא עד כדי כך משמעותית, אבל היא גם סדרה מדהימה.

ולגבי החלק של "סדרה שנשארת איתך" - Tip Toe לדעתי תשאר איתי עוד הרבה מאוד זמן. לדעתי יותר מHalf Man. אני לא אומר שהיא דווקא טובה יותר, אבל היא נותנת מכה לפרצוף ונשארת איתך.


אני אולי אגיב בהזדמנות אחרת למה שכתבת בתוך הספוילר.

כן? כדאי להשלים את "אייל קטן"?
הוא קיבל עליה פרסים גם כן, נכון? מאוד מקווה שגם HALF MAN תקבל את הכבוד הראוי לה.
ואם אצפה באייל קטן בהמשך, זה נטו בגלל ריצ'ארד גאד שמסקרן אותי לראות איזה עוד סדרה משובחת מעשי ידיו הוא יצר.

לגבי TIP-TOE אם אתה אומר שהיא גם כן משמעותית/קשה, אז מניח שהיא תהיה בסגנון של "על פיות וילדים אבודים"- גם כן סדרה של BBC שהייתה מצויינת כזכור.

וHALF MAN בעיניי, בתור כאלה שצופים בהרבה סדרות, אי-אפשר שלא להעריך את התסריט, הדיאלוגים, המשחק המשובח...זה רמה מעל סדרה טובה/מצויינת שצפינו בה / אני צפיתי , לא בכדי בעיניי היא בTOP הסדרות הכי טובות שצפיתי בהן כל חיי, ולא חשבתי שאגיד זאת עוד אי-פעם על סדרה בעידן של ימינו...אז זה כן גם הישג בפני עצמו.

ואל תתעצל להתייחס למה שכתבתי :p
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
כן? כדאי להשלים את "אייל קטן"?
הוא קיבל עליה פרסים גם כן, נכון? מאוד מקווה שגם HALF MAN תקבל את הכבוד הראוי לה.
ואם אצפה באייל קטן בהמשך, זה נטו בגלל ריצ'ארד גאד שמסקרן אותי לראות איזה עוד סדרה משובחת מעשי ידיו הוא יצר.
כמובן שתצפה,
אני לא מבין למה לא צפית בה עד כה. היא מדהימה.

לגבי TIP-TOE אם אתה אומר שהיא גם כן משמעותית/קשה, אז מניח שהיא תהיה בסגנון של "על פיות וילדים אבודים"- גם כן סדרה של BBC שהייתה מצויינת כזכור.
מאוד אהבתי את על פיות וילדים אבודים,
אבל Tip Toe היא הרבה יותר קשה ומשמעותית

וHALF MAN בעיניי, בתור כאלה שצופים בהרבה סדרות, אי-אפשר שלא להעריך את התסריט, הדיאלוגים, המשחק המשובח...זה רמה מעל סדרה טובה/מצויינת שצפינו בה / אני צפיתי , לא בכדי בעיניי היא בTOP הסדרות הכי טובות שצפיתי בהן כל חיי, ולא חשבתי שאגיד זאת עוד אי-פעם על סדרה בעידן של ימינו...אז זה כן גם הישג בפני עצמו.
אני ממש מסכים
אם כי אני מרגיש שאני צריך צפיה שניה כדי להעריך אותה באופן מלא. היא בהחלט שווה את זה
ואל תתעצל להתייחס למה שכתבתי :p
אני נוטה להיות עצלן.
אבל האמת שזה ברמה גבוה גם פשוט כי עברו כבר כמעט שבועיים מאז שראיתי את פרק הסיום. קשה לי לחזור לזה כדי להתייחס ממש.
אבל אני עדיין אעשה את זה.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אין לי הרבה כוח לכתוב אבל אני אכתוב על שלוש סדרות שאני רואה

קודם כל Widow's Peak באפל טיוי+
נהניתי מההתחלה מספיק כדי להמשיך
אבל מאז יותר ויותר התאהבתי
זאת קומדיית אימה מעולה שמתרחשת בעיירה קטנה שנמצאת על אי
הדמויות הראשיות הן ראש העיר של העיירה והעובדים הקרובים לו בעירייה (פלוס אדם אחד שמנסה כל הזמן להזהיר אותו מכל הדברים המטורפים של האי)
סיימתי את העונה השבוע ופרק סיום העונה היה מדהים מהרבה בחינות. גם מותח, גם הורס מצחוק.
אבל רק אחרי שקראתי כתבה על הסדרה בהארץ קלטתי את הקשר שלה לסדרה אהובה אחרת - מחלקת גנים ונוף.
גם שם יש קבוצה של אנשים בעירייה של עיירה עם כל מיני מוזרויות שמנסים לשפר דברים.
פשוט בwidow's peak המוזרויות האלו כולל הרבה מקרי מוות מסתוריים וכל מיני דברים נוספים.
אבל זה בעצם צריך להיות ברור כי יוצרת הסדרה, קייטי דיפולד, עבדה בתור תסריטאית ומפיקה במחלקת גנים ונוף.

אז אני מאוד מאוד ממליץ
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
דבר שני:
ראיתי את שני הפרקים הראשונים של הסדרה הלהטבית הפולנית Proud בHBO Max
האמת שזה בנתיים מעט מידי. כלומר מרגיש לי שזה נבנה למשהו, אבל שני הפרקים האלו היו בעיקר בנייה. אני מאוד מסוקרן ממה שיהיה ומקווה שבאמת יהיה טוב.
אבל אפילו שאני לא יכול לתת המלצה חד משמעית כרגע, אני כן מקווה שתצטרפו.

1781984399621.png
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
דבר שלישי - Brilliant Minds

ראיתי היום את הפרק של שבוע שעבר ואת הפרק של השבוע
ואני מאוד נהנה
וממש חבל לי שנשארו שני פרקים וזהו

אז כמובן שהדבר הכי משמח זה שאנחנו מתקדמים לכיוון של חזרה של ג'וש ואוליבר. ונראה שזה מתקדם מספיק מהר כדי שהם יהיו רשמית יחד עד סוף הסדרה.

אהבתי שאמא של אוליבר הייתה בפרק והייתה חזקה ומעוררת השראה.

אהבתי שבסוף אוליבר וצ'ארלי (דוקטור דוש לשעבר) השלימו והיה לי מרגש כשצ'ארלי בכה על הכתפיים של אוליבר.

לגבי המקרים - עצוב נורא שהאישה הוגדרה כסובלת מסכיזופרניה במשך שנים כשבפועל היה לה משהו שאפשר לטפל בו.
אגב הדבר הזה שהוא נותן לה לצייר שעון והיא לא מצליחה - זה משהו שראיתי שנעשה בעונה הראשונה של חניבעל.

הרופאה הראשית באמת הייתה מעצבנת שהיא לא הייתה מוכנה לשלוח אותה לבדיקות בגלל שזה ייתן תקוות שווא לאחרים. אם יש סיכוי שאפשר לטפל בה אז למה לא לנסות?
יחד עם זה אוליבר לדעתי לחלוטין הגזים כשהוא לקח סטרואידים מפציינטים אחרים כדי לתת לה. זה לחלוטין היה יכול להיות טעות ענקית.
בכל מקרה היה נחמד שבסוף היא יכלה באמת להתאחד עם הילדים שלה.

בפרק השני
קודם כל היה נחמד לראות את האחות מבטי המכוערת שהיא גם האמא מלאב ויקטור.
אהבתי את הרעיון של תסמונת אליס בארץ הפלאות. מביאים את הדברים המטורפים ביותר.
ואיך שהראו לנו את זה היה מגניב מאוד.
חבל מאוד שהיא עדיין שודדת בנקים שצריכה בסוף ללכת לכלא.

אגב, היה גם קטע בסוף שבו האישה שלה הולכת ומוצאת בתא אחסנה את כל הכסף שהיא גנבה. וזה מרגיש כאילו סיום טוב שזה מוזר לי כי זה כסף גנוב.
באופן כללי הציגו את שודדת הבנקים בתור האדם הכי נחמד בעולם. אפילו אם היא שודדת רק עם אקדח לא אמיתי, היא גורמת לאנשים טראומה אמיתית.
 
למעלה