דיוני סדרות לתחילת שבוע

twisted nerve1

New member
תגובה


טוב אני לא אתייחס להכל, כי לא כל העלילות מעניינות אותי. אבל ליפ

אני מתה עליו העונה הזאת. אוף זה היה כ"כ מתסכל לראות את הספונסר שלו עושה רילאפס. במיוחד שהוא חווה משהו דומה עם הפרופסור (אגב, לא נראה לי שיחזרו לפרופסור. הוא לא דמות חשובה בפני עצמה. כל העלילה שלו הייתה להראות איך ליפ נשאר איתן ולא שותה. אולי אני טועה, אבך לא חושבת שיחזרו אליו, וגם אם לא לא כזה מעניין אותי) לפני כמה פרקים והספונסר נראה לי כ"כ סגור על עצמו ובטוח, גם העצה שהוא נתן לליפ- ואז לראות אותו בפרק הזה ככה
ואני כל כזמן פוחדת על ליפ שיחזור לשתות. איך הוא לא יחזור אם כל המנטורים שלו עושים אותו דבר?! אוף. ואיך הוא דאג לו לניסה להביא אותו לבית שלו הוא המיס אותי
וגם הדיבור שלו על זה שהוא רוצה בית ותינוק
אני אוהבת אותו העונה הזאת!!! רק שלא ישתה לי בבקשה. אם בעונה שעברה כל פרק הייתי במתח אם משהו רע יקרה לפיונה, עכשיו זה עבר לליפ אצלי- וכל פרק קורה משהו רע ואני כזה -אל תשתההההה!!! והוא לא מאכזב אותי בנתיים
(ויש לי הרגשה שהוא וסיירה יחזרו. בטח יקרה משהו עם החבר שלה והיא תיפרד ואז ליפ יהיה איתה

העלילה של פיונה ואיאן ששניהם לא ידעו שזה אותו בניין באמת הייתה סיטקומית נורא, ואני לא כזה אוהבת דברים מהסוג הזהב, אבל לא נורא. פעם ב.. מותר.בהתחלה חשבתי שדווקא זה רעיון טוב שלאיאן יקנה את זה כי זה אולי יהיה חיובי, בשביל השכונה, אבל אנשים באמת לא יראו בעין יפה שיהיה שם אנשים חסרי בית. אגב, כן היה ממש הזוי ומפתיע כל הטוויסט עם אישתו של הגבר הזה ואיך שהיא ידעה על איאן וכל השטויות. חחח זה די הצחיק אותי. אני אוהבת לפעמים שהסדרה הזויה כל כך.
בויכוח בין פיונה לאיאן הסכמתי עם שניהם. כלומר כל אחד מנקודות המבט שלו הייתה נכונה מהצד שלהם. אז רציונלית אין לי איך לבחור צד. אבל רגשית אני עם פיונה. לא יעזור. אני פשוט רוצה שהיא תצליח ולא רוצה שהיא תחזור להיות כמו בעונות הראשונות רק עלילות של גברים - אני ממש מבסוטה מכל העלילה שלה החל מהעונה הקודמת עם הקניה של המכבסה ואז הבניין.
ובאמת חשבתי איך הם יסתבכו את העניינים (כי הרי חייבים לסבך איכשהו) אבל לא רציתי שיעשו ששוב פיונה פשוט לא מצליחה לנהל את הבניין ולקבל שכר דירה- ואז הביאו את העלילה עם איאן- ושאפו זה ממש יוצר דילמה טובה שמעניין איך יתפרו את זה וממש לא ציפיתי שדבר כזה יקרה.
מבחינת איאן- טוב כבר אמרתי אני רוצה שהוא יהיה עם טרוור ושמחתי שהם חזרו והתנשקו
. מה שאני עוד אוהבת שזה שלא הזכירו כל עונה בכלל על עניין הטראנסיות שלו. אני שמחה שזה פשוט נון אישיו יותר.
אני אוהבת את טרוור. אני באמת חושבת שהוא הדמות הכי טובה בסדרה הזאת. כאילו תשוו בין כל הדמויות והוא אשכרה מנהל מרכז לעזור לנוער בסיכון. בסדרה כמו שיימלס לא נראה לי שמישהו מהדמויות עסק במשהו כ"כ חיובי. ואני מבינה למה איאן אוהב אותו על זה. וכן אני ביחד. ובאסה לי שעדי לא כזה מתלהבת כי אני ממש התלהב כשהם התנשקו
אבל זה מה יש.
דווקא העלילה של ורוניקה וסבטלנה- אני מבינה את ניק שזה נראה כמו דה ז'ה וו. אבל הבעיה שאני כ"כ אוהבת את הדמות של וי ושל סבטלנה שאני פשוט מהופנטת מהסצנות איתם. אני כל הזמן רוצה לדעת מה יקרה. ואני יודעת שסבטלנה יודעת להשיג מה שהיא רוצה אז היה לי ברור שהיא תצליח לשכב עם וי, בשתי הפעמים.
בתכלס חבל שזה הלך ככה. אני חושבת שאם סבטלנה הייתה יושבת ומדברת איתם עונה שעברה לגבי עניין החשבונות במקום לעשות את מה שעשתה על דעת עצמה, זה היה הולך הרבה יותר טוב. כי היא באמת יותר טובה בניהול הבר מהם. (וכן, מגיע לה חצי אם היא מביאה יותר כסף משניהם ביחד). אבל אני פשוט נהנית לראות את האינטראקציה בין שתי הנשים החזקות והכל כך שונות האלה. ומבחינתי קווין יכול לעוף, הוא לא מעניין אותי, הוא והעלילה שלו עם המשפחה. אני רוצה סבטלנה ו-וי! (יפה שהסדרה הצליחה לגרום לי להתעניין כ"כ ברומן בין שתי נשים. זה לא קורה לי בד"כ).
דבי נוראית. ואני כ"כ מוחה על ההשוואה בינה לבין פיונה של עונה 4. קודם כל- פיונה לא ילדה ילדים! ליאם הוא האח שלה. דבר שני, היא לא לקחה אותו לטיול משפחתי שבו היא עושה סמים והוא זרוק ברכב מאחורה. היא עשתה סמים בבית נכון, כי איזה אדיוט הביא לה, ונכון זה לא היה אחראי מה שהיא עשתה אבל זה לא קרוב אפילו למה שדבי עשתה, במיוחד אחרי שהיא אמרה שהיא לא כמו מוניקה.
וכן, לא יודעת אם זה אותו שחקן של דרק אבל זה גם לא כזה משנה. והיא הייתה צריכה להשאיר את פנקי אצלם. אוף. היא כזאת ילדה קטנה ומעצבנת (דבי, לא פרנקי). אני חושבת שצריך לקחת ממנה את פרנקי, אבל אני לא רוצה שפרנקי תסבול באיזה בית אומנה. או משהו. זה כואב. אבל בסופו של דבר כל מה שפיונה אמרה לה על לא להוליד אותה היא צדקה, ומה לעשות שהיא לא יכלה פיזית להכריח אותה לעשות הפלה?

יש אופציה שפיונה תיקח בעלות על פרנקי- אבל לא! אני לא מוכנה. פיונה מספיק הקריבה מעצמה בשביל הילדים אני לא מסכימה שהיא תשהה את התוכניות שלה בשביל עוד ילדה. אפילו במחיר שפרנקי תהיה בבית אומנה

אולי ליפ ירצה לקחת אותה? הוא דיבר הרי על תינוק וכל זה... זה יכול להיות מעניין.
 

twisted nerve1

New member
סתם משהו קטן

נזכרתי בזמן שכתבתי בסצנה המדהימה הזאת עם סבטלנה ו-וי. אחת הסצנות האהובות עלי בכל הסדרה. זה היה לפני שהם נהיו "שלישיה" אפילו. אבל כ"כ אהבתי מה שסבטלנה אמרה על "להתאהב בתינוק שלך" היא פשוט כ"כ חכמה. ואתה לא מצפה ממנה, כי בתכלס רואים אותה ואומרים שהיא זונה רוסיה ומה היא יודעת. אבל היא חכמה


 

didalf

Well-known member
לא זכרתי את זה


כלומר, זכרתי כשראיתי את זה עכשיו אבל זה לא משהו שנמצא לי בזכרון בכללי.
אני גם אוהבת את דברי החוכמה של סבנטלנה. זה מדהים, מי חשב שהיא תתפתח ככה מאיפה שהיא התחילה בסדרה.
 

didalf

Well-known member
התגובות שלך גורמות לי


לאהוב את העלילה של ליפ אפילו יותר. כאילו גם ככה אהבתי אותה היום ובכלל העונה (חוץ משבוע שעבר שהוא עסק בעיקר בזה שהוא חרמן שהיה טיפשי לדעתי) אבל ההתלהבות שלך מזה וזה שאת מדגישה כל מיני דברים מעלים גם אצלי את האהבה לליפ העונה.
ואני מקווה שהוא וסיירה יחזרו מתישהו.
&nbsp
אני מבינה את הצד של פיונה, ובכללי אני תמיד רוצה לראות אותה מתקדמת בחיים ולא חושבת שזה שהיא מגיעה משכונת מצוקה אומר שהיא צריכה להשאר כזאת כל החיים שלה, ואני גאה בה. אבל ההתנגדות שלה למקלט לנוער בגלל ערך הדירות זה משהו מאד קר כזה של קבלנים עשירים שלא אכפת להם מכלום חוץ מהכסף שלהם. אני רק מקווה שזה לא הולך להתפתח לריב רציני בין איאן ופיונה שימשך כל העונה כי אני אוהבת את שניהם ולא רוצה לבחור צד.
&nbsp
זה נכון של הנייר טרוור הוא הבנאדם הכי טוב בסדרה הזאת. הוא מנהל ארגון שעוזר לנוער להטב"י במצוקה הוא פאקינג מלאך. אבל לא באתי לשיימלס בשביל המלאכים

&nbsp
אני מבינה למה את מוחה על ההשוואה לפיונה
אבל זה הזכיר לי כי מדובר פה במישהי שאחראית על תינוק ולוקחת סמים כשהתינוק בהשגחתה. יש קווי דמיון. ברור שדבי יותר דפוקה. אני גם לא חושבת שאם היה קורה משהו רע לפראני בעקבות זה דבי הייתה לוקחת אחריות כמו פיונה, כמה שזה כאב לה וכמה שזה דפק אותה. (אוף עונה 4 הייתה כזאת מדהימה).
&nbsp
 

twisted nerve1

New member
מחמיא לי


שהתגובות שלי גורמות לך להזדהות איתי ולאהוב את הדברים שאני יותר אוהבת

(ניק- נו נו נו שאתה לא כמו עדי ונדבק בהתלהבות שלי). אני חושבת שנורא רציתי לאהוב את ליפ המון זמן. לא יודעת למה. אולי כי הוא קצת חתיך ושחקן טוב ודמות טובה, אבל רוב העונות הוא כל הזמן עשה דברים שמעצבנים אותי. אולי רק בעונה 1 אהבתי אותו כי אהבתי אותו אז עם קארן, אבל מאז הוא עשה דברים מעצבנים אחד אחרי השני. קודם כל הוא רצה לפרוש מהתיכון כדי לגדל את הילד עם קארן. ואז הוא לא נרשם בכלל לאוניברסיטה, מנדי בכלל רשמה אותו, רק בסוף הוא נזכר להגיד לה תודה (תודה באמת). ואז הוא היה מלא זמן ממש דוש לפיונה. בעונה 4 הוא צעק עליה על העניין של ליאם (ואני שוב אחזור תכף להשוואה כי לא- אני לא מוכנה לקבל את ההשוואה של פיונה לדבי). וזה מעצבן כי הוא כזה כפוי טובה. פיונה טיפלה בכולם כל הזמן ועשתה טעות אחת! ואני בחיים לא אסלח לו על איך שהוא צעק עליה בסצנה ששמתי למטה (וכן הוא צדק מן הסתם שהיא הייתה צריכה להודות באשמה וזה היה ברור שהיא תעשה את זה והיא גם עשתה כי פיונה מקריבה בשביל המשפחה, הוא לא היה צריך לצעוק עליה ככה, היא הרגישה מספיק רע).
ואז הוא הקולג' ואולי לא עצבן אבל גם לא כזה עניין. ואז כל עניין השיכרות שלו שהוא האשים את כל העולם ואחותו ורק לא לקח אחריות על עצמו, ועוד בעונה שעברה כל הזמן רב עם פיונה על הקטע של המכבסה כשאין לו זכות דיבור אחרי שהוא הועף מקולג' בגלל שתייה- מי הוא שיבקר את פיונה בכלל? בקיצור.. נורא רציתי לאהוב אותו, ראיתי פוטנציאל בדמות שלו, אבל אני לא חושבת שהצלחתי לאהוב אותו מאז עונה 1, עד עכשיו כי הוא באמת התבגר ומהמם עכשיו
ואפילו לא הפריע לי העלילה שהוא רק רצה לזיין. אני מסתכלת על זה אפילו כמשהו סוג של בוגר, כי אם הוא יהיה יותר מדי מתוסכל הוא ישתה בסוף, אז הוא חייב לקבל סיפוק ממשהו. וגם זה מצחיק איך הבחורה הזאת מרביצה לו כל הזמן.
&nbsp
". אבל ההתנגדות שלה למקלט לנוער בגלל ערך הדירות זה משהו מאד קר כזה של קבלנים עשירים שלא אכפת להם מכלום חוץ מהכסף שלהם." - אני מסכימה עם מה שאת אומרת. אני מבינה את זה. אבל דווקא בגלל שפיונה הגיעה ממקום כזה היא יודעת כמה מהר היא יכולה לאבד את זה וכמה זה מסוכן, והיא מבינה שזה עולם שבו או שדורכים עליך או שאתה דורך על אחרים. וזה כזה- מבחינתי היא צריכה לעשות מה שהיא צריכה לעשות כדי להצליח במה שהיא עושה. ושוב ברור תאורטית אם הייתה את הדילמה באופן תאורטי שלא קשור לדמויות שאנחנו מכירים, הייתי בצד שלל איאן (דא! נוער במצוקה) אבל הרצון שלי שפיונה תצליח גדול יותר סורי.
&nbsp
"
זה נכון של הנייר טרוור הוא הבנאדם הכי טוב בסדרה הזאת. הוא מנהל ארגון שעוזר לנוער להטב"י במצוקה הוא פאקינג מלאך. אבל לא באתי לשיימלס בשביל המלאכים" - את צודקת. אני לא אוהבת את טרוור רק כי הוא בן אדם טוב, אלא כי הוא גם חמוד ממש בעיני, והוא גם גורם לאיאן להיות בן אדם יותר טוב שזה עוד יותר כייף לי. ושוב אני יודעת שכנראה לא נסכים על זה. וכמובן שאני עדיין שומרת אמונים בליבי לשיפ שאת שמו אסור להגיד יותר, אבל מאחר וזה בכל מקרה לא אופציות, מיקי לא נמצא בסדרה וזה לא שאם הוא לא יהיה עם טרוור הוא יהיה עם מיקי אז אני כן מששפת את איאןXטרוור. כי שוב. זה לא שתקבלי את השיפ שאת רוצה אם הוא לא יהיה עם טרוור, אז אני מקבלת מה שאני יכולה. (ואני אוהבת איך איאן מסתכל עליו
.
&nbsp
העניין עם פיונה וליאם כ"כ שונה. נכון היא לקחה עליהם אפוטרופוסיות אבל זה כי באמת לא הייתה לה ברירה. גם עם מה שקרה, יותר טוב להם עם פיונה בתור אפוטרופוסית לא משנה כמה היא תפשל זה לא יהיה גרוע כמו פרנק ומוניקה. אז זה לא שהיא ילדה ילד והזניחה אותו ככה, היא פשוט חשפה גרמה לילד שכבר קיים גם ככה, שגם ככה אף אחד לא דואג לו, שקרה לו משהו רע. אבל גם ככה רוב הסיכויים שהיה קורה לו משהו כזה אם פרנק ומוניקה היו נשארים הורים שלו. וגם עוד הבדל גדול זה שדבי לקחה את פרנקי ויצאה עם הבחור והשיגה סמים בכוונה. פיונה לא הלכה להשיג סמים בכוונה, אלא האסהול הזה שהיא שכבה איתו הגיע אליה הבייתה והביא לה את זה. שוב, כמובן שזה לא אומר שאין לה אחריות, אבל יש הבדל גדול (נגיד אם חבר של סיירה היה לוקח את הסמים שליפ שתל לו זה היה פחות נורא אם הוא היה נשבר והולך לנסות להגיד סמים בעצמו. יותר קשה להתנגד למה שנמצא שם).
וכן עונה 4 מדהימה! וגם לגמרי ראו כמה פיונה התייסרה על מה שקרה, מה שדבי ממש לא עושה ולא תעשה.
&nbsp
תגובה משולבת גם לניק- צודק באמת מתאים לקארל לשאול איך זה עובד במיטה אבל אני גם חושבת שהוא לא יודע שטרוור טרנס.
לגבי ורוניקה וסבטלנה- לא יודעת להסביר מה בדיוק מעניין אותי באינטראקציה שלהם (אגב זה ברור שהיא הייתה נכנעת לה בפעם השניה כשקווין הלך. מה הוא חשב שהוא הלך). אני באמת מנסה לפענח/להבין אם סבטלנה אוהבת את ורוניקה או שהיא מזדהה שורוניקה אוהבת אותה ורוצה לגרום לה להרגיש את הרגשות האלה שוב כדי לקבל דברים כמו אחוזים מהבר. כך או כך פשוט מעניין אותי לראות את האינטראקציה בניהם. אני לא ממש יכולה להסביר את זה, ואני גם לא אומרת שזה בריא. אפשר להסתכל על זה שסבטלנה יוצאת מגעילה, אבל בעיני היא גם יוצאת חכמה. ודווקא להביס מישהי חזקה כמו ורוניקה זה לא קל. (ואהבתי אגב שדווקא ורוניקה נשברה ולא קווין). לא יודעת. אין לי דרך להסביר את זה.
&nbsp
הקליפ שהבאתי של ורוניקה וסבטלנה הוא מעונה 5. זה היה בתקופה שקווין ו-ורוניקה היו פרודים כי הם רבו בגלל הילדים (כי ורוניקה בהתחלה לא הצליחה להתחברה אליהם) אז סבטלנה עברה לבית של קווין ואמרה לו שיתן לה לגור תמורת "wifely duties" ואז הוא שאל כמ מה- והיא אמרה- "לבשל, לנקות, וגירוי אורלי של איבר המין
) ואז כשוי חזרה היא פשוט עשתה לה אותו דבר. אבל אחרי זה הם דיברו על התינוקות.
&nbsp
הקליפ שהיא עושה את זה לקווין גם ממש מצחיק-
https://www.youtube.com/watch?v=JEKTB33C4W0

 

twisted nerve1

New member
אגב לגבי הסצנה ששמתי למעלה

ליפ בעצם צדק בכל מה שהוא אמר, אבל זה ברור שפיונה יודעת את זה בעצמה (לא היה לי ספק שהיא לא תלך למשפט ותודה באשמה. גם מבחינה תסריטאית אי אפשר היה להמשיך אם היא הייתה עכשיו 5 שנים בכלא
). אבל מה שעצבן אותי זה שאני חושבת שהוא ידע את זה וכמה זה קשה לה והוא צעק עליה ככה בכל מקרה. והיא לא פרנק או מוניקה שלא יעשו את הדבר הנכון, זה ברור שהיא כן תעשה אותו, ובגלל זה ליפ עצבן אותי פה.
 

didalf

Well-known member
אה טוב לי לא הייתה את הבעיה הזאת


תמיד אהבתי את ליפ. ממש אהבתי את הסיפור שלו בעונה הראשונה עם קרן. ואז בעונה השניה שאת אומרת שעצבן אותך שהוא רצה לעזוב הכל ולגדל את התינוק אני לא זוכרת מה חשבתי
כנראה שהייתי עסוקה יותר בלשנוא את קרן בסיפור הזה (לפעמים בא לי שהיא תחזור לאיזה פרק כדי לראות איך זה ישפיע על ליפ, אבל אז אני נזכרת שיש לה נזק מוחי אז אי אפשר לעשות איתה משהו מעניין במיוחד). אני חושבת שתמיד אהבתי בעונות הראשונות איך קרן דפקה אותו בכל מה שקשור באהבה. נגיד יש איזה סצנה בעונה 3 שהוא מתקשר אליה ומשאיר הודעה שמתחילה נחמד ואז תוך כדי הוא נשבר וצועק עליה. ובעונה 4 יש לנו אי הסכמה תמידית כי אני ממש אהבתי איך ליפ לקח אחריות ותמרן בין לימודים ועבודה וליאם והמשפחה בזמן שפיונה התפרקה. כמובן שזה כאב לי שזה בא על חשבון פיונה שרק הולכת ומדרדרת אבל זה לא גרם לי לכעוס עליו, ממש אהבתי אותו בעונה הזאת. אח"כ באמת היו לו עלילות פחות מעניינות. לגבי הסצנה ששמת - אני ממש אוהבת את שניהם בה
וכמובן שליפ צודק, והוא גם פגוע כועס ומפוחד ואני מבינה למה הוא לא מרגיש אמפתיה לפיונה, אבל פיונה כ"כ אבודה וזקוקה לתמיכה. שניהם מדהימים פה ואני רוצה לחבק אותם ולתת להם אמי.
ובחזרה להווה אז גם אותי מצחיק שהבחורה הזאת מרביצה לו

&nbsp
טוב הסברתי כבר בשבוע שעבר למה אני כבר לא בקטע של איאןXטרוור.
אוף אנחנו צריכות שיפ חדש שעדיין חיי ששתינו נאהב ונוכל להתפרנגל עליו כמו בימים הטובים
אבל אין לי אפילו משהו פוטנציאלי.
&nbsp
בסדר נו הקטע של דבי מול פיונה עונה 4 מזכיר רק בקווים כלליים מאד.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp

 

twisted nerve1

New member
אני זוכרת את הסצנה הזאת

שהוא התקשר אליה. וטוב, כן אני מסכימה שהיא הייתה דיי כלבה בעונה 1, אבל זה גם בעיה שלו שהוא המשיך לרדוף אחריה למרות שהיא הייתה רעה אליו (וזה לפני שהוא ידע שהיא בהריון). אז כאילו זה חצי אשמתו כזה.
&nbsp
וכמובן שהלכתי וחיפשתי סרטונים על ליפ כמו מעריצה טובה. הנה שניים שאהבתי:
https://www.youtube.com/watch?v=5eSXkBfipYg
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=e9W9qyrdICY&t=163s
 

didalf

Well-known member
בלבלת אותי


בעונה 1 אהבתי אותם. בעונה 2 היא הייתה נוראית. ואז בסוף עונה 2 היא עזבה וחזרה לקראת סוף עונה 3. מה שהבאתי זה באמצע עונה 3 כשלא ראינו אותה כבר הרבה זמן.
וזה שהוא תמיד אהב אותה למרות שהיא הייתה נוראית אליו זה חלק מהסיבה שאני אוהבת את זה. כי זה טרגי כזה, ועצוב וקצת יפה בצורה מסויימת.
&nbsp
אוקי הסרטון הראשון ממש יפה. אהבת את ההקבלה בין הפרופסור לפרנק ואיך ליפ זקוק לדמות אב והם מאכזבים אותו.
&nbsp
גם הסרטון השני ממש יפה. אוף הקטע עם הועדה בקולג' כזה עצוב

&nbsp
&nbsp
 

twisted nerve1

New member
אני זוכרת שזה היה בעונה 3

בעונה 3 לא אהבתי את ליפ בגלל איך שהוא התייחס למנדי אבל אז מנדי דרסה קארן אז כבר היה לי קשה עם כולם בסיפור הזה (וכן גם קארן הייתה כלבה). קיצר, לא יודעת להסביר קראו דברים ממש פאקט אפ שקשורים לליפ ולאנשים סביבו וזה למה לא אהבתי אותו עד עכשיו כל כך הרבה.
&nbsp
"וזה שהוא תמיד אהב אותה למרות שהיא הייתה נוראית אליו זה חלק מהסיבה שאני אוהבת את זה. כי זה טרגי כזה, ועצוב וקצת יפה בצורה מסויימת." - כן אני מתחברת לזה, גם אני אוהבת לפעמים סיפורי אהבה טראגיים דווקא.
 
מוזר לי שזה כל כך הרבה זמן


שסבטלנה עברה לגור עם ורוניקה וקווין כבר בעונה 5. איכשהו בראש שלי ההיסטוריה שלהם איתה הרבה יותר קצרה.
&nbsp
לגבי זה שליפ צעק על פיונה. הוא היה במתח נוראי, אח שלו כמעט מת, הוא התמודד עם האפשרות שהוא יאלץ לוותר על האוניברסיטה, הכל נפל על הראש שלו. נראה לי מאוד הגיוני שהוא יאבד את הקור רוח שלו ויצעק עליה מתישהו. במיוחד כשהיא מדברת על זה שזה לא אשמתה.
ואת מדברת באופן הגיוני על כך שהיא עשתה טעות ואפשר לסלוח לה על זה. אז בטח ובטח אפשר לסלוח לו על זה שהוא בסך הכל צעק עליה פעם אחת בעקבות המצב.
&nbsp
לגבי העניין של ההשוואה עם דבי - זה שפיונה התייסרה על מה שהיא עשתה ודבי לא זה בכלל לא קשור.
פיונה לא הייתה מתייסרת על כלום אם לא היה קורה שום דבר לליאם. ומעבר לזה שאנחנו עדיין לא יודעים אם דבי תתחרט על מה שהיא עשתה או לא, ברור שאם משהו היה קורה לפרנקי היא גם הייתה מתייסרת על מה שהיא עשתה.
 

didalf

Well-known member
כי


היא לא ממש עברה לגור איתם אז. אני חושבת שזה היה אחרי שאיאן גנב את יבגני והיא רצתה להתרחק מהבית של המילקוביצ'ים. אבל כשקוו ו-וי השלימו היא חזרה. ואז בעונה 6 הם עבדו בבר ביחד ולדעתי היא גרה בדירה מעל הבר או משהו כזה ומתישהו רצו לגרש אותה כי היא לא אזרחית ואז היא וורוניקה התחתנו, והם התחילו לחיות ממש כשלישייה בסוף עונה 6.
 

twisted nerve1

New member
זה פשוט עניין רגשות

עם ליפ ופיונה אין מה להתווכח, כי אני צודקת כמובן

אתה מפספס את כל שאר ההבדלים בין המצב של פיונה לזה של דבי:
1. דבי החליטה ללדת ילד בגיל 15! למרות שכולם אמרו לה שזה רעיון רע. פיונה לא הולידה אף אחד. היה לה כבר אח קיים שגם ככה הוא היה סביר להניח נדפק אם רק פרנק ומוניקה היו שומרים עליו. מוניקה כמעט הרגה אחד מהילדים באיזה התקף מאניה שלה. אז כל מה שפיונה יכולה לעשות עבורה *כולל* הטעויות שלה זה בטח עדיף להם. ושוב, פיונה לא ילדה את ליאם. הוא היה קיים. אף אחד לא שאל אותה אם היא רוצה אח קטן והורים דגנרטים שלא יכולים לטפל בו. זה סוג של בחירה ברע במיעוטו להיות אפוטרופוסית שלו. היה לו חיים הרבה יותר רעים אם היא לא הייתה עושה את זה.
2. פיונה לא הלכה לחפש סמים, אלא איזה אסהול שהיא שכבה איתו בא אליה הבייתה ושם לה את זה בבית. נכון עדיין היא יכלה להיפטר מזה וזה לא מצדיק אבל זה הרבה פחות נורא ויותר מובן מאשר לקחת את התינוקת שלך ולנסוע באופן אקטיבי עם מישהו ולעשות סמים.
&nbsp
וגם כל העניין של כמה פיונה התייסרה כן משנה בעיני, אבל אם בעינך לא- רק הסיבות שנתתי למעלה מראים כמה שאי אפשר להשוות בין המקרים.
 
אני יודע שיש הרבה הבדלים


אני כתבתי בעצמי (בהודעה עם הכותרת "שכחתי לציין") שיש הרבה הבדלים ושברובם מה שדבי עשתה הוא גרוע יותר. לא ציינתי מה הם, אבל אני מודע להם וזה כולל את מה שאת ציינת כאן. יש גם הבדלים נוספים כמו זה שפיונה הייתה מבוגרת בכמה שנים ממה שדבי כרגע ושעד כמה שאנחנו רואים אין מצב שבו פרנקי יכולה להגיע לסמים.
בכל מקרה זה שיש הרבה מאוד הבדלים לא אומר שאין בסיס להשוואה. בדיוק כמו שיש מקום להשוות בין ההתנהגות של דבי להתנהגות של מוניקה למרות מיליון ההבדלים.
&nbsp
*זה כמו שיש השוואה ברורה מאוד בסדרה בין ליפ ופרנק בהתדרדרות לשתיה והריסת פוטנציאל. למרות שיש גם מיליון הבדלים.
&nbsp
ואני באמת לא מבין איך אפשר להכניס את ההתייסרות של פיונה להשוואה, כי זה חלק מהתוצאה.
אם מכניסים את זה להשוואה אז ברור שדבי יוצאת הרבה יותר טוב כי לפרנקי לא קרה שום דבר כתוצאה ממה שהיא עשתה (טוב, אני עדיין לא יודע ששום דבר לא קרה לה, אבל אם שום דבר לא יקרה לה אז המשפט הזה יהיה נכון)
 

twisted nerve1

New member
אני חושבת


להשוות את ליפ לפרנק זה מרתיח ומקומם בדיוק כמו ההשוואה של פיונה לדבי. וברור לי שהסדרה גם עושה מעין השוואה בין ליפ לפרנק כשדמויות אומרות כשהוא יגמור כמו פרנק זו נורת הזהרה. אבל רק מההתנהגות שלו עכשיו רואים כמה הוא לוקח אחריות על פני פרנק שמבוגר ממנו בהרבה ואין מקום בכלל להשוואה בעיני.
&nbsp
אבל בוא נסכים שאנחנו לא מסכימים ואני צודקת
 
אני מוכן להסכים שלא להסכים


ואני באמת צודק. אז הסכמנו גם בזה.

&nbsp
נראה לי שיש לנו פשוט הגדרה שונה לקונספט של השוואה.
&nbsp
לפי המילון (המסוים שבו בדקתי) ההגדרה להשוואה היא "בדיקת שני דברים שונים או יותר כדי למצוא את הדמיון וההבדלים ביניהם"
כלומר השוואה היא גם העיסוק במה ששונה.
במקרה של שיימלס - זה שפרנק הרבה יותר אחראי מפרנק ואפילו אם הוא לא יגדל להיות כמוהו בכלל, זה עדיין לא אומר שאין מקום להשוואה בינהם. כל ההבדלים האלו הם עדיין חלק מההשוואה.
&nbsp
&nbsp
קצת בנושא השוואות ספרותיות:
http://www.orianit.edu-negev.gov.il/zipikrib/files/קריאה כתיבה/קריאה - מיומנות ההשוואה.pdf
https://sites.google.com/a/gilon.tzafonet.org.il/lang/home/skbh-w/ashvaa
&nbsp
 

twisted nerve1

New member
לא גדולה בלוגיקה

אבל לא נראה לי שפרנק יותר אחראי מפרנק, לא נשמע לי הגיוני תחבירית

אני יודעת שהתכוונת לכתוב ליפ

&nbsp
תשמעו נו, אני לא באה להיכנס איתכם לוויכוח על ההגדרה הדקדוקית של השוואה. כמובן שאפשר להשוות את פרנק לליפ וכמובן שאפשר להשוות את פיונה לדבי. אפשר אפילו להשוות את ליאם למיקי אם רוצים (שניהם בני אדם- יש בניהם מכנה משותף).
פשוט חורה לי ריגשית כשמשווים את שתי ההשוואות האלה כי אני רואה כ"כ את השוני ולא הדומה. אבל בסדר. לא אכנס איתכם אם טכנית אפשר להשוות או לא (אפשר להשוות). כפי שאמרתי, סתם קשה לי לשמוע כשאומרים השוואות כאלה אבל אני מקבלת שאפשר להשוות אם רוצים.
 

didalf

Well-known member
דווקא לגבי ליפ


בהחלט יש מקום להשוות אותו לפרנק כי כמו שאת אמרת, פרנק הוא סוג של נורת הזהרה בשביל ליפ, לאן הוא יכול להדרדר אם הוא לא יתאפס על עצמו. וגם אמרו שפרנק כשהוא היה בגיל של ליפ היה גם כנראה מאד חכם אבל הוא זרק הכל בגלל ההתמכרות שלו ל.. הכל.
נכון שעכשיו ליפ נראה בדרך יותר טובה אבל זה כי הוא השווה את עצמו לפרנק והבין שהוא לא רוצה לגמור ככה ושהוא יותר טוב מזה.
 
שכחתי לציין


שבדקתי בIMDB והשחקן של דרק באמת הוחלף.
&nbsp
אני מבין שההשוואה בין דבי כאן ופיונה של עונה 4 מעצבנת. אבל היא כן מתבקשת. יש באמת הרבה הבדלים, אבל גם יש דימיון מסוים. ברוב הדברים מה שדבי עשתה חמור יותר, אבל צריך גם לזכור שפיונה כן לקחה על עצמה בשלב הזה את תפקיד האפוטרפסות על ליאם. פיונה גם הייתה מבוגרת יותר לדעתי בכמה שנים.
אבל הבעיה היא גם שלא ברור בדיוק מה דבי עשתה. האם הם באמת יצאו לנסיעה כשפרנקי יושבת מאחור, או שהם רק התמסתלו מחוץ למכונית כשפרנקי בפנים? זה לא ברור לי אם בסוף הייתה את הנסיעה.
&nbsp
הייתי בטוח שקארל יכניס איזושהי הערה לגבי הטרנסיות של טרוור כשאיאן דיבר על כך שהוא מעולה במיטה. זה במידה רבה הגיוני שמישהו כמו קארל יתהה על דברים שהוא לא מבין בהם. אבל האמת שאני בכלל לא יודע אם קארל יודע. בעצם זה לא ממש בסדר שאיאן סיפר אפילו לליפ בלי רשותו של טרוור (עד כמה שאני זוכר). אין סיבה שהוא יספר לקארל.
&nbsp
מידת ההתלהבות שלך מהסיפור של ליפ העונה גורמת לי להבין שאותי זה יחסית ממש לא מעניין מה איתו כרגע. כלומר זאת עלילה טובה, אבל תכלס אני לא נכנסתי לזה במיוחד.
&nbsp
&nbsp
לגבי ורוניקה וסבטלנה - הקליפ שהבאת (מאיזו עונה זה?) גורם לי עוד יותר לא לאהוב את ההתרחשות בפרק הזה. כמו שאת אומרת ורוניקה וסבטלנה הן נשים חזקות וחכמות. עכשיו במקום שתהיה עלילה מעניינת בינהן סבטלנה יוצאת מגעילה שהיא מנצלת את המיניות שלה כדי להשיג מה שהיא רוצה (מה שגם גורם לכך שזה מרגיש יותר שאין לה שום רגשות כלפי ורוניקה) ואפילו יותר מעצבן זה שורוניקה יוצאת חלשה כל כך. בטח שאין דיאלוג מעניין כמו שהיה אז.
&nbsp
ולמה לא עוסקים בכך שקווין עכשיו גזעני בכך שהוא מעיף את הרוסים מהבאר כשהוא מחליף את סבטלנה, שזה במיוחד אידיוטי כי הוא כאילו בכוח מוריד את העסקים של הבאר.
 
למעלה