דיוני סדרות לסוף שבוע

Legion פרק 2


עוד פרק מדהים לדעתי.
אבל אני בכוח אנסה לקצר ואולי ארחיב מחר.
באופן כללי אני נורא אוהב את מה שעושים עם הזכרונות. המעבר בין זכרונות, העצירה, העברה קדימה ואחורה וכל זה בעזרת הכוח של פטונומי.
ובאופן כללי הזכרונות בסדרה הזאת הם לא פלאשבקים והם שונים מהם באופן משמעותי. אלו זכרונות של דייויד בזמן שהוא זוכר אותם וזה חשוב בין היתר כי כל דבר שהוא זוכר זה לא ברור אם מה שבאמת קרה, או מה שהוא זוכר שקרה. דוגמא ברורה לזה הם הזכרונות על אביו שהוא לא מצליח לראות את פניו. גם קשה להאמין שאבא שלו באמת הקריא לו את הסיפור הזה על הילד הכי כועס שבו הילד רוצח את אמא שלו. חוץ מזה זיכרון אחד יכול להוביל לזכרון אחר, כמו כשבמהלך השיחה שלו עם הפסיכולוג הוא עובר לשניה לרגע שבו כל כלי המטבח עפים מולו.
ולא ברור לחלוטין אם הוא משקר לפטונומי לגבי הזיכרון הזה או לגבי זה שהוא רואה את המפלצת.
&nbsp
מה שנראה לי ברור זה שפטונומי ודוקטור בירד חושבים שלדייויד אין סכיזופרנה, ויש איזשהו כוח טלפתי ואולי טלקנטי והם יכולים לעזור לו להבין איך לשלוט בו.
זה דבר הגיוני שיחשבו שהוא סכיזופרן אם הוא בעצם טלפת ששומע קולות של אנשים אחרים ולא מבין את זה. ובתחילת הפרק דוקטור בירד גם מוכיחה לו שהוא יכול לקרוא את המחשבות שלה כשהוא מתרכז.
אבל נראה שהאמת היא הרבה יותר מורכבת מזה. כן הוא טלפת, אבל גם יותר מזה. הוא יכל לראות מה קורה עם אחותו במרחק עצום. והוא יכל להזיז מכונת MRI שלמה מתוך בניין בטלפורטציה כנראה.
גם נראה ברור שהבעיות שלו בעבר היו הרבה יותר מרק חוסר הבנה של יכולת טלפתית. מאיפה בה הסיפור של הילד הכועס ביותר, מה אמרו הקולות של הכוכבים, מה מסתתר בארון של הפסיכולוג כשהוא מתחיל לדבר על זה וכמובן מה זה השד עם העיניים הצהובות.
&nbsp
חוץ מזה הפרק שוב מרהיב חזותית וגם עם פסקול מאוד יפה.
 

אילקו

New member
ואולי בלי ספוילרים תכתוב אם הפרק הזה היה הזוי כמו קודמו?

בשביל המסכנים שראו את הפרק הראשון ולא ידעו מה לחשוב חוץ מWTF?!
 
בלי ספוילרים - כן הוא היה הזוי, אבל פחות

ובמידה מסוימת גם קצת עזר להבין דברים מסוימים מהפרק הקודם.
&nbsp
אז אולי קצת פחות WTF ויותר what the hell
 

kordilia snake

New member
לפיילוט

אתה רק יכול להגיד לי אם גם בפרק הזה היה ריקוד הודי או משהו הזוי באותה הרמה פחות או יותר?
 
לא היה משהו כזה
לפיילוט רק

אני מאוד אהבתי את זה בפרק הראשון.
היו בפרק דברים מוזרים, אבל לא נראה לי ששום דבר ברמה ההיא
 

בוביץ

New member
604SCANDAL

האמת עד עכשיו היה טוב אבל כמה אפשר למרוח את הסיפור?
אז שוב סיירוס וטום לא עשו את זה?
עכשיו בטח בפר הבא יחשדו באבא של ליב וגק.
רציתי שכבר יסגרו את עניין הנשיאות כבר ומורחים את זה יותר מדי
 

twisted nerve1

New member
בנות גילמור- שנה בחיים (העונה של נטפליקס)


מנהלים תעבירו את זה בבקשה לשרשור חדש מחר בבוקר.

מה לעזאזל?!?!?!? מה הם מסיימים ככה בקליף האנגר כזה?!?!? אולי הם יעשו עוד עונה, אבל עדיין לא הגיוני! והם לגמרי רמזו שג'ס עוד דלוק על רורי ולא עשו עם זה כלום לעזאזל. ואם כבר למה הסצנות איתו היו כ"כ סתמיות? רורי פוגשת אותו ומדברת איתו כאילו היא רואה אותו כל יום, נגיד תשוו לאיך שלורליי הגיבה כשהיא ראתה את סוקי? הכל פליאה כזה ודמעות ושטויות. ובקושי היו להם רגעים ביחד. אפילו עם דין זה היה הכל כזה קריצות לעבר עם זה שהם נפגשו במקום שהוא עבד וכל זה (ברגע שהיא נכנסה לשם ידעתי שהיא תפגוש אותו). אוף.
האמת שאני לא כזה מתה על ג'ס שאחרי עונה 4 בערך (כלומר אחרי שהוא עזב בפעם הראשונה, כל פעם כשהוא חזר לבקר זה כבר לא היה אותו דבר). אין לו כבר את הצ'ארם של הילד הרע והרגיש מבפנים שהיה לו. אבל יכלו לתת לו סצנות פחות סתמיות.
אהבתי מאוד איך שהם הכניסו את המוות של אבא של לורליי לעלילה ואת כל התהליך שאמלי עברה בגלל זה. היה משהו יפה לראות איך היא נקשרה לעובדים אצלה במיוחד אחרי שיודעים איך היא הייתה מתייחסת לעובדים בעבר. גם היה ממש מרגש הרגע הזה שלורליי התקשרה לאמילי וסיפרה את הסיפור הזה על ריצ'ארד, היו לי קצת דמעות בעיניים.
לא יודעת מה דעתי על הרעיון הזה של רורי שכותבת את הספר הזה.
אני מתה על לוק!!
זה היה כזה חמוד מה שהוא אמר ללורליי בפרק האחרון שהוא פחד שהיא תעזוב אותו!!
 
אני חושבת


שכל הפרק האחרון אחרי שלורליי סוף-סוף נישאה ללוק, היה רמז עבה שגם רורי צריכה להינשא, ולא לג'ס, כי מלכתחילה כל מערכת היחסים בניהם הייתה מושתת על כך שהוא מתוסבך. והסיבה היחידה שהוא הגיע, זה כדי לזרוע בה את הרעיון לכתוב ספר. בעיניי, המפגש לא היה סתמי, אלא מלא משמעות לקידום העלילה.
ברור ולגמרי שהגבר של חייה של רורי זה לוגן. והיה צריך איכשהו להפריד בינו לביו המתארסת הסודית. ולכן ההריון נכנס לסדרה.
עד כאן החלק הלוגי.
בחלק הרגשי הרגשתי בדיוק כמוך, רציתי לחנוק את התסריטאי על סיום כל כך גרוע לסדרה. מה לעזאזל? נו באמת, זה המשפט האחרון? עלוב ביותר.
בין כל הסדרות שראיתי שמורה לי פינה חמה בלב לבנות גילמור. התאהבתי בסדרה הזו מהפרק הראשון בעונה הראשונה ולאורך כל הפרקים היא שמרה על רמה אחידה של משחק משובח ועלילה סוחפת. עם קריצות עבות לעולם הטילוויזיה והסרטים. היא לא נגררה אחרי בעיות של בנות הנעורים, והתמקדה בצורה יפה בשלוש הדורות של המשפחה ובקונפלקטים המלווים אותה. והסיום של הסדרה המקורית היה מדהים. ככה בדיוק חשבתי שצריך לסיים את הסדרה. הסצנה שרואים את רורי ולורליי מדברות כשלוק ברקע. זאת הייתה הסצנה האחרונה בפרק הראשון של הסדרה, והסצנה האחרונה בשיר הפתיחה. זאת המהות של הסדרה. הישיבה אצל לוק והדיבורים על הכל.
הפרקים החדשים קצת הורידו מהרמה. השחקנים, כצפוי, הזדקנו וקצת נעלם הקסם שליווה את הסדרה המקורית.
העלילה הייתה הרבה פעמים תלושה. סוקי שנעלמה במפתיע ללא הסבר מניח את הדעת. ההספד ההזוי שנתנה לורליי בהלוויה של אביה. כדי ליצור שוב עימות בינה לבין אמילי. ומעל הכל, חודד בצורה ברורה חוסר היכולת של היוצרים להגיד מתי לורליי עזבה את בית הוריה. בהריון או אחרי. מצד אחד טענו שהיא עזבה כשהבטן שלה החלה להתמלא, אבל כשראו פלאשים מהתקופה הקודמת ראו את הוריה מגיעים לחדר לידה.
הסיפור היחיד שהחזיק מעמד זה הסיפור של אמילי ויכולת ההתמודדות שלה עם האובדן. השאר לא החזיק מספיק טוב והכי מעצבן, שבפרק של הקיץ, כולם אומרים לרורי חזרת, והיא אומרת לא חזרתי. זה נאמר בערך כ15-20 פעמים. ובשלב מסוים זה קצת התחיל להימאס ולעצבן.
 

twisted nerve1

New member


האמת שבזמן שעבר מאז שצפיתי כבר התרככתי לרעיון. במיוחד כששמעתי שזה פשוט התיכנון של היוצרת לסיים את הסדרה מלכתחילה. אני לא חושבת שהרעיון היה להכין את רורי לרעיון של נישואים, ואני דווקא מרגישה שאם כבר רצו לזווג אותה עם מישהו הם כיוונו לג'ס ולא ללוגן שאיתו היה קלוז'ר ברור.
אבל אני חושבת שהקונספט הוא מעגלי שעכשיו רורי תהיה אם יחידה כמו לורליי ופחות על העניין של היא צריכה להתחתן, כמו שהיו הרבה סגירות מעגל (כמו שלורליי מבקשת שוב כסף עבור העסק שלה ואמילי עושה איתה דיל שהיא ולוק יגיעו לביקורים). אבל ברור שאם יהיה המשך יתעסקו בשאלה של מי האבא ודווקא יש לי הרגשה שזה לא יהיה לוגן למרות שממה שידוע לנו היא שכבה בעיקר איתו.

דווקא רוב הדברים שהפריעו לך לא הפריעו לי. נכון הקטע שלורלי דיברה בהלוויה של ריצ'ארד היה קצת כזה חוזר על עצמו עם ההתנהגות של לולרלי, אבל ס"כ זה דיי נאמן לסדרה המקורית. וזה גם לא שאני מרגישה כמוך כלפי הסדרה המקורית. אז בכל מקרה אני ממש לא מרגישה שהחדשה הייתה גרועה או אפילו ירידה ברמה (או בגלל שאני לא חושבת שהייתה גרועה או בגלל שלא הייתי כזאת מעריצה של המקורית או שניהם)
רק דבר אחד היה מאוד מעיק זה המחזמר בפרק השלישי, ואני רואה תלונות עליו מכל אחד. זה היה כזה ארוף ומשעמםםםםםם.
הפרק הראשון דווקא היה הכי כייף בעיני. ממש הצחיקה אותי העלילה של קירק וה"אוווובר"
 
אנין מרגיש כאילו שכחתי מה קרה נורא מהר


רק עברו חודשים בודדים מאז שראיתי את זה, אבל כבר יש לי חורים ענקיים.
למשל לא זכור לי בכלל מה היה המפגש עם ג'ס או איפה הוא היה (אני כן זוכר שהיא פגשה את דין במכולת).
אבל באופם כללי אף פעם לא אהבתי את ג'ס בתור חבר לרורי ולכן שמחתי שהפרקים האלו לא הובילו לאיחוד שלהם.
הדבר הכי מטופש בפרקים האלו היה ה"חבר" של רורי שהיא מתעלמת ממנו ושוכחת אותו (כאילו הוא מיני סדרה שהיא ראתה בנטפליקס בבינג' לפני כמה חודשים
).
אבל אהבתי את זה שיש לה רומן עם לוגאן.
&nbsp
מה שמוזר לגבי הסיום - ההכרזה שהיא בהריון - זה שזה היה התכנון של יוצרת הסדרה מלפני שנים רבות. הסיבה שזה לא קרה בסוף עונה 7 היא כי היוצרת הזאת לא עבדה כר על עונה 7.
כלומר בחזון של היוצרת היה שהסיפור מסתיים כשגם רורי עומדת להפוך לאם חד הורית כמו אמא שלה. כמובן שהבדל די גדול הוא שרורי הרבה יותר מבוגרת ממה שלורליי הייתה כשהיא נכנסה להריון. בגלל הקפיצה של 8 שנים היא הרבה הרבה יותר מבוגרת (מנסה להיזכר... נאמר בת כמה היא שם? בת 30?).
&nbsp
משהו די מרכזי בעונה הזאת הוא המשבר של המילניאלים (Millennials) שגדלו יותר מפונקים מקודמיהם ונכנסים לעולם תעסוקתי קשה יותר ויקר יותר.
זה שיש שם קבוצה שלמה של כאלו שחזרו לסטארז הולו זה מייצג מאוד.
יש משהו מעצבן בזה שרורי כל הזמן מרגישה נעלה מהם ולא מוכנה לבלות איתם. זה מרגיש נורא סנובי.
אבל באופן כללי סנוביזם הוא משהו חזק בדמות שלה ובמיוחד בעונה הזאת. למשל זה שהיא מזלזלת כל הזמן במגזין אינטרנט שרוצה אותה ואז מגיעה לא מוכנה לראיון.
הרעיון של הספר שלה מרגיש מגניב לנו בתור אלו שרואים את הסדרה. אבל תכלס זה נערה שלא הצליחה בקריירה שלה ונאלצת לעשות אוטוביוגרפיה בגיל מוקדם.
&nbsp
בלי לזכור מספיק הרושם הזכור לי הוא שאהבתי את ההתפתחות עם אמילי והקשר בינה ובין לורליי. הפגישות עם הפסיכולוגית היו לדעתי טובות.
מעניין שאמילי היא זאת שעברה הכי מהפך בעונה הזאת. בעוד אלו בדרך כלל הצעירים שעוברים שינויים בחיים בעוד מבוגרים שוקעים בשגרת חייהם, דווקא אמילי עושה שינוי גדול.
&nbsp
האמת היא שלא ממש זכור לי מה היה ממש עם לוק בעונה הזאת עכשיו. אני זוכר שהיה את העניין המוזר עם זה שלורליי החליטה שהוא רוצה ילד והוא לא רצה ואיכשהו הם פשוט לא תקשרו בעניין. אבל חוץ מזה פשוט היה כיף שלוק ולורליי היו יחד כל העונה הזאת.
&nbsp
&nbsp
הערות קטנות:
צ'אד מייקל מורי לא רצה לחזור להופעה קצרה ולכן כשרואים לשניה את סבסטיאן (הנער הבלונדיני המציק שלמד עם רורי בצ'ילטון) זה לא הוא.
דני סטרונג הופיע בתפקיד דויל ומסתבר שדויל הפך להיות תסריטאי. קריצה ברורה לכך שסטרונג עצמו הפך לתסריטאי מאוד מצליח (הסדרה אימפריה למשל).
 

twisted nerve1

New member
תגובה


אוי מסכימה. לא כזה אהבתי את הבדיחה החוזרת עם ה"חבר" של רורי (פול או משהו) שכולם שוכחים מי זה. זה סתם גרם לה להראות רעה כזאת. ואיך היא חברה שלו בכלל אם בקושי ראינו אותו?
האמת אף פעם לא ממש אהבתי את רורי. אבל כן אני מסכימה שבעונות האחרונות של הסדרה הרגשתי באמת שהיא נפכה להיות סנובית וגם בעונה הזאת. דווקא לא הפריע לי שהיא לא הסתובבה עם חבורת המילניאלז, למה היא צריכה פתאום להיות חברה של אנשים שהיא לא מכירה? (אבל בנוגע לאתר וכל מיני דברים אחרים היא באמת התנהגה בצורה סנובית).
אני לא חשבתי בהכרח שהספר של רורי הוא רעיון גניב. כתבתי בהודעה הראשית שאני לא יודעת מה לחשוב עליו. זה דווקא כן ישר הרגיש לי כמו כישלון כי מי לעזאזל כותב ביוגרפיה על עצמו בגיל 30 לפני שהוא עשה משהו בחיים? ולמה שזה יעניין אנשים?
 

Shiri from the block

Active member
לגבי אמילי

היא הדבר הכי טוב שיצא מ-4 פרקים האלה.
היא תותחית. היא אדירה.
גם בסדרה אהבתי אותה ממש. היא קרציה לפעמים, נכון, וכל זה... אבל היא פשוט דמות מעולה והשחקנית מעולה גם. וכל סצינה שלה הייתה הרבה יותר מעניינת מרורי...
&nbsp
ורורי ג'ס ולוגן.. שונאת את שני הזיווגים האלה בשבילה. אני טים דין לנצח, וברור לי שלא היה קורה שום דבר איתו אבל גם עיצבן אותי שהמפגש ביניהם היה ממש ממש ממש קצר

&nbsp
 
למעלה