דיון

qwerim

New member
דיון

ויכוח רעיוני בין מאמין לכופר. הערות יתקבלו בברכה. מצורף קובץ.
 

סופרמן!

New member
הערות.

1) בספר מלכים מסופר על המלך יאשיהו שמצא ספר שלא היה ידוע קודם לכן, ובו נמצאו הרבה מצוות, והמלך הנאור החליט להשליט את המצוות הללו על העם. הייתי אומר שהסיפור משמיט את הקרקע מתחת לטיעון שטוען שלא ניתן לכפות על העם מספר רב של מצוות חדשות בבת אחת. פירושים שונים טוענים שהספר שמצא המלך הוא ספר דברים, והדבר סביר לפי הבנתי, אבל גם אם לא הרי שלפי תגובת המלך ברור שמדובר באחד מספרי התורה כי כתוב שבעקבות קריאת הספר הבין המלך כמה חטא העם, וספרי התורה הם הספרים היחידים בהן מצויינות המצוות. 2) ישנם סיפורים רבים בדתות אחרות שמספרים על נסים המוניים למשל הנס שנעשה לישו על הכנרת שם הצליח להאכיל מאות אנשים ממעט מאוד מזון( אני מצטער על חסור הדיוק, הברית החדשה לא בדיוק מונחת על שולחני). אם ניצא מנקודת הנחה שישו היה משיח שקר הרי שנסים אלו לא התרחשו ובכל זאת מליונים הרחבי העולם משוכנעים שכן, והרי לפי טיעונך לא ייתכן לטעון שקרה נס לקבוצה כל כך גדולה של אנשים, שהרי יבוא מישהו ויגיד זה לא קרה לנו. 3) התורה אינה טוענת בשום מקום(למיטב ידיעתי) שכל המצוות התקבלו במעמד הר סיני, משה יורד מהר סיני עם 2 לוחות עליהם כתוב משני הצדדים, האם כל התורה נכתבה על אותם לוחות? 4) ובכל זאת, כיצד התגבשו הספרים? לדעתי מקורם של בני ישראל בשבטים שאכן יצאו ממצרים, לאחר שהתיישבו בארץ הסתובבו סיפורים שונים ואגדות אודות מקורם של השבטים, והסברים למנהגיהם השונים בסופו של דבר קם פלוני ואיגד את הסיפורים לכלל ספר אחד, אותו פלוני לא היה צריך להתאמץ על מנת להשריש את התורה הזאת כי ה"מצוות" היו כבר מנהגים שהיו נפוצים בקרב השבטים. 5) הפירוש של המצוות מהתורה הוא כיד הדמיון הטובה עלינו, כלומר מהמשפט "לא תבשל גדי בחלב אימו" נעשו כל דיני חלב ובשר. ובגלל המשפט "שבעה ימים תאכלו מצות" עם ישראל מנקה את הבית וחלקו נמנע מלאכול קטניות. שלא לדבר על התפילות השונות שאינן מוזכרות בתורה(לפחות לא במתכונת הנוכחית). לכן ההנחה שלך שלא ניתן לכפות על עצמנו מצוות קשות וחמורות היא שגויה.
 
למעלה