דיון שולחן

דיון שולחן

אמ... עד כמה ההבדלים גדולים בין שולחנות הסנוקר בארץ הכדורים והמקלות? עד כמה זה משפיע על המשחק יש דרך לבדוק???? לפי דעתי צריך להמציא מכשיר שיורה מכה באותה עוצמה באופן קבוע לשים כדורים, מהסוג היקר, ומהסוג הזול, ולראות את התנועה על המשטח עם ובלי באנדות (צריך גם לבדוק אותן לא?) מעניין אם עשו את זה כבר? שמעתי שגם לסוג הלבד יש השלכות משלו, בגלל אני חושב להצמיד לבד טורנימנט (עולה שלוש מאות דולר) לשולחן חושבים שיש עד כדי כך הבדל????? עכשיו כל הבעייתיות שנובעת מהשאלות האלה, זה שאם אתה מתאמן לשחק על שולחנות סטנדרטים מעפנים בארץ, ואתה הולך לשחק פתאום באליפות עם ציוד מתקדם יותר, איפה זה בבדיוק עשוי להשאיר את היציאות שלך? אוקיי איזורים סבבה אבל סטיה של שש סנטים יכולה לגרום לך הרבה צרות על השולחן. מסכימים????????
 

9ball master

New member
כל דבר משפיע...

כל שינוי בציוד ובתנאי המשחק משפיע החל מהכדורים, הבד (לא רק דגם אלא גם המצב שלו), עובי השיש, הדפנות וכו' וכו' וכו' יש מספר יצרני מקלות (פול) אשר בנו רובוט אשר נותן את אותה מכה כל הזמן, אך הסיבה לשימוש הרובוט הוא לא לבדוק את ההבדלים בשולחן או בכדורים אלא על מנת לבדוק את ההבדלים בין המקלות על מנת למדוד את אחוז הסטייה כאשר נותנים מכה עם סיבוב צד. אין טעם לבדוק את השולחן כי יש יותר מידי גורמים שישפיעו ויגרמו לשינוי בתגובת השולחן כמו לכלוך, מזג אויר (לחות/יובש) וכו' כך שאותו שוחן עלול להגיב שונה בהפרשים של מספר שעות... גם אין טעם לבדוק כדורים כי גם כאן מדובר בעיניין מאד פשוט, הכדורים היקרים יותר הם מאוזנים יותר טוב, הם עגולים יותר וצפיפות החומר שמנו עשויים הכדורים גבוהה יותר ושווה יותר, את זה ניתן לבדוק במעבדת כימיה/פיזיקה ולא על השולחן, את ההבדל על השולחן השחקן מרגיש מייד בכך שלכדור היקר יש יותר "אקשן" וכן הוא מתגלגל ישר (נכון) יותר ומדוייק יותר לאורך קו המכה. עוד על כדורי ביליארד תוכל לקרוא במאמר שבנושא. כשאתה שואל "עד כמה ההבדלים גדולים בין שולחנות בארץ" האם אתה מתכוון להבדלים בין המועדונים בארץ או באופן כללי בין ציוד במועדונים בארץ למועדונים בחו"ל או לציוד שמתמשים בו בתחרויות<
 

dance fr3ak

New member
לדעתי כשמתאמנים...

צריך להתאמן בכל מיני שולחנות ולא על שולחן קבוע, וזה לא בשביל "להתרגל לכמה שיותר" אלא פשוט כדי לגרום לגוף שלך לקלוט שינויים באופן מהיר, כדי שתוכל "להתרגל" לכל שולחן מהר יותר. כמובן שאם אתה מתחרה בתחרויות רשמיות וגם יש לך מספיק כסף, תקנה את השולחן ריליי של התחרות ותחרוש אותו ככה יהיה לך יותר קל.. אבל עכשיו אחרי שהתעוררת מהחלום וגילית שאתה רק בבית שאן\רמלה\צפת או תל אביב.. תתאמן בכל מיני חורים...
 

9ball master

New member
שכחת דבר אחד...

רובנו לא נהיה מקצוענים, רובנו נשאר חובבנים לעד ורובנו פשוט רוצים להנות מהמשחק ותאמין לי שלשחק על שולחן כמו שצריך עם תנאי משחק טובים זה הרבה יותר כיף.... "המזל" של רוב הישראלים שהם אף פעם לא שיחקו על ציוד שהוא ברמה הכי גבוהה ובתנאים הכי טובים ולכן אין להם למה להשוות. "לצערי" לי יש למה להשוות (לאחר שהות בת מספר שנים בחו"ל) ולצערי ממש קשה לי להנות כשאני משחק בארץ על הציוד הזוועתי בתנאים מחפירים.... כל פעם שאני חושב על זה אני מתעצבן מחדש שאני מוציא כסף בחורים העלובים האלו... אחרי שתהיו במועדון ביליארד אמיתי אפילו לא תוכלו לקרוא לחורים האלו בארץ "מועדון ביליארד".... נו טוב, כבר נאמר ignorance is a bliss...
 

liorso1

New member
נראה לי שאם תתאמץ ושנה

אחת לא תלך בכלל למועדונים ולא תוציא אפילו שקל על ביליארד תוכל להקים באמצע תל אביב מועדון משלך מכל הכסף שחסכת ולהראות לנו את הרמה המתאימה. ד"א אתה חושב שאם נותנים לך תקציב נדיב אתה מקים פה מועדון כמו שצריך?
 
ביליתי תספ"ש עם שני ארגנטינאיות

אני מקווה שאתה עדין באילת... קצת מאוחר עכשיו יתקשר אליך מחר... (אם אתה באילת) אסטה
 
למעלה