דיון עמוק אודות ענינים מבהילים

chim chim1

New member
דיון עמוק אודות ענינים מבהילים

כיון ששמעתי כל מיני קולות שמצפצפים ומוציאים לעז ודברי בליעל על חברי היקר דורון שלמה נ"י נר"ו שדרדר את הפורום היקר והקדוש הזה לעברי פי פחת ובנוסף נשמעו קולות רעים ודברי בלע וגידופים שרצו לשלוח את חברי היקר לאברבנאל כדי להעניק לצדיק הזה טיפול פסיכולוגי(היל"ת רח"ל). אי לכך ובהתאם לזאת,לא עצרתי רוחי ואשלוף חרבי בחמת זעם כדי להגן על חברי היקר דורון שלמה נ"י נר"ו מפני כל אותם המשטינים והמקטרגים למיניהם וכדי לסתום פיותיהם של הני חציפי,וכדי להשיב לצדיק הקדוש והחכם הבקי בכל מיני חכמות (דורון מה למדת אתמול? שפינוזה? דקארט? מורה נבוכים? שלגייה ושבעת הגמדים?) והשוביניסט הגאה! הזה את כבודו החלטתי לפתוח דיון מעמיק ורציני אודות שדים רוחות עין הרע וכו וכו. נתחיל. ידוע שבגמרא(הכוונה בעיקר לבבלי)ישנם מאמרים רבים מאוד בנושא שדים רוחות מזיקין עין הרע וכו'. הרמב"ם לדוג' כידוע דחה גישה זאת (אף שהיתה מקובלת על חלק מגדולי ישראל,חכמי הגמרא!) מכל וכל ושלל לחלוטין את האמונה בשדים רוחות ועין הרע(מה שמאוד פופולרי היום) ואפילו לא הכניס אותם למשנה תורה למרות שהם מופיעות בבבלי. הערה חשובה-כדאי לשים לב שבירושלמי כמעט ולא מוזכרים הענינים הנ"ל! מה דעתכם? האם אתם מאמינים ב שדים\רוחות\עין הרע וכו'?
 
אני../images/Emo70.gif ../images/Emo70.gif ../images/Emo70.gif

לא מאמינה
הכי מצחיק שיש לי חברה שלא יכולה לראות נעל הפוכה.......... עד איפה אמונות תפלות/פחד מהלא נודע וכו' וכו' יכול להגיע...... או שיש ת'קטע אם מראה שבורה.. טובף בזה אולי יש שביב שהוא נכון... אבל יש הרבה שאני פשוט לא מצליחה להבין אותם...
לא מאמינה !
 

Tzabi111

New member
זה מוכח בגמרא

במסכת ברכות שיש שדים (מזיקים) אבל אומרים שבארץ הקודש הם לא יכולים ליפגוע. ויש שם גם את הקטע של חתול שחור שאפשר ליראות את העקבות של השדים.
 

איילת כ

New member
אז זהו שזה לא מוכח בגמרא

ועובדה שיש כאילו מאמינים וכאילו שלא מאמיניים בשדים.
 

Tzabi111

New member
תנסי את החתול שחור

או שתבקשי מהראש ישיבה שלי שיחה. והוא יסביר. זה קטע מסובך עם גיגולים חוזרים ועוד דבריפ מהקבלה. אבל יש.
 

Tzabi111

New member
אין לי

אם את רוצה תדברי עם הראש ישיבה שלי או שתעשי את התרגיל עם החתול שחור.
 

איילת כ

New member
אז תבקש מראש הישיבה שלך

שיראה לך איפה זה כתוב בגמרא ותגיד לי אני אחכה.
 

Tzabi111

New member
די לעצלנות

אני עושה 5 יחידות גמרא אז אני מסוגל לימצוא לבד. חכי כמה דקות
 

Tzabi111

New member
אז ככה

ברכות דף ו עמוד א,שמה יש את החתול שחור. הסוגיא מתחילה 4 שורות מההתחלה במילים תניא אבא בינימין אומר.... וכתוב במסכת סוכה דף כח עמוד א על התלמידים של ר הילל ורשום שהתמיד הכי קטן בתורה היה ר יוחנן בן זכאי שהוא שמע שיחות של מלאכי השרת ושל שדים. (זה כמה שורות ליפני המישנה בעמצא העמוד) ויש בגיטין דף סח עמוד א 22 שורות מראש העמוד אמר ר יוחנן... וחלסססססס אין לי כח לילמוד. אם את רוצה עוד אז תגיד ואני יחפש.
 

E טי

New member
גמרא:

קידושין דף כ"ט עמוד ב': "שמע אביי דקא הוה אתי (שמע אביי שבא [רב אחא בר יעקב]) הוה ההוא מזיק (היה להם מזיק [שד]) בי רבנן דאביי (בבית מדרשו של אביי) דכי הוו עיילי בתרין אפילו ביממא הוו מתזקי (שאפילו אם הו באים שניים ביום היה מזיק להם) אמר להו לא ליתיב ליה אינש אושפיזא אפשר דמתרחש ניסא (אמר להם [לאנשי עירו] לא לארח את רב אחא כי אולי יתרחש נס) על (בא) בת בההוא בי רבנן (ישן באותו בית מדרש) אידמיה ליה כתנינא דשבעה רישוותיה (הופיע לפניו כתנין בעל שבע ראשים) כל כריעה דכרע (רב אחא התפלל ובכל פעם שהוא כרע) נתר חד רישיה (נפל ראש אחד של המזיק) ברכות דף ו' עמוד א': "תניא אבא בנימין אומר (שנינו שאבא בנימין אומר) אלמלי נתנה רשות לעין לראות אין כל בריה יכולה לעמוד מפני המזיקין (אם היתה אפשרות לראות [רש"י:"כל השדים העומדים לפניו"] לא היו יכולים לעמוד מפני המזיקים)... רב הונא: כל חד וחד מינן אלפא משמליה ורבבתא מימיניה (רב הונא אמר שלכל אחד ואחד יש אלף שדים משמאלו ועשרת אלפים מימינו)... האי מאן דבעי למחזינהו (אם מישהו רוצה לראות אותם) ליתי שלייתא דשונרא אוכמתא בת אוכמתא בוכרתא בת בוכרתא (יקח שליית ולד של חתולה שחורה בת שחורה בכורה בת בכורה) ולקלי בנורא ולשחקיה (ישרוף באש ויכתוש את זה) ולימליה עיניה מיניה (וישים בעיניים שלו)... יש עוד אבל אני לא מוצא עכשיו...
 

Tzabi111

New member
סתכל במה שאני כתבתי

רשום שם את שאר המקורות ויש גם ב סנהדרין סז: וב קא. (או כא.) וישר כוח על התירגום
. נ.ב אם תמשיך בברכות עוד טיפה למטה רשום על החתול שחור והעקבות של שד
 

E טי

New member
רשמתי על החתול...

דילגתי על כמה דברים כי לא היה לי כח...
 

E טי

New member
כל עניין השדים וגלגול נשמות

הועבר במסורת על ידי גדולי ישראל. הסיבה שהרמב"ם לא האמין בזה היא מכיוון שהוא לא קיבל את הדברים האלה מאותה המסורת!
 

chim chim1

New member
שטויות!

ומה בקשר לתלמוד הירושלמי שם כמעט ואין בכלל את הנושאים האלו? האם הם לא קיבלו דברים במסורת?
 

E טי

New member
כמובן שלא כתוב בירושלמי

כי אין מזיקין בא"י מצטער אבל אני לא זוכר את המקור של זה אבל זה די ידוע...
 
למעלה