דיון: מעמד הרכזים בליגה

rapgamer4ever

New member
דיון: מעמד הרכזים בליגה

טוב, הכותרת קצת מטעה. לא התכוונתי למעמד של הרכז בקבוצה, אלא לדירוג הפנימי של הרכזים בליגה. אסביר את כוונתי:
בשנה שעברה אני חושב שכולנו היינו מדרגים את הרכזים בערך בצורה כזאת:
4 הגדולים- פול, פארקר, רוז, ווסטברוק (בדירוג הפורום דורגו טופ 6 חוץ מרוז בגלל הפציעה)
4 מתחתיהם- קרי, רונדו, דרון, קיירי (דורגו ממש אחד אחרי השני במקומות 14-19)

ורק אז מגיעים כל השאר במקומות 30 ומעלה (קונלי, וול, לילארד וכו').

אנחנו כבר 20-25 משחקים בתוך העונה ונדמה שחלו שינויים די גדולים ביכולת של החבר'ה האלה. חוץ מפול ופארקר שהיו וממשיכים להיות שני הרכזים הטובים בליגה:
- רוז פצוע כרונית באופן רשמי וכבר אף אחד לא יתפלא אם הוא יסיים כמו ברנדון רוי
- רונדו פצוע כבר שנה וממש לא ברור איך הוא יחזור
- ווסטברוק חזר מפציעה קשה אבל הוא לא מציג את היכולת שאפיינה אותו בשנים האחרונות. הוא מסיים בצבע באחוזים מאוד נמוכים ורושם יחס אסיסטים/איבודים גרוע של 1.66.
- קיירי בנסיגה מאוד לא ברורה, קולע באחוזים רעים ולא מצליח להוביל את קליבלנד, בניגוד לציפיות. אם חשבנו שהוא סופרסטאר בהתהוות כבר פחות ברור למה הוא יהפוך.
- דרון וויליאמס החמיץ חלק מהעונה וכששיחק רשם מספרים נמוכים דרסטית ממספרי הקריירה (11.3 נקודות, 5.9 אסיסטים)

בצד החיובי של הסקאלה יש כמה חבר'ה שעשו שדרוג רציני השנה:
- סטפן קרי הוא ארגיובלי ה-MVP מבין הרכזים השנה. הוא ממשיך בדיוק מאיפה שהפסיק בשנה שעברה ונראה כמו סופרסטאר לכל דבר. רק שיצמצם את מספר האיבודים.
- וול נראה סופסוף כמו בחירה ראשונה עם מספרי קריירה בנקודות (19.5), אסיסטים (9) והכי חשוב- מצליח להוביל את הוויזארדס למאזן סביר.
- טיי לואסון רושם גם כן מספרי קריירה ומנהיג סגל די חלש של דנבר למאזן 13-8 מרשים.
- אריק בלדסו נראה פתאום כמו ראסל ווסטברוק ומוביל את פיניקס למאזן מטורף.

אני לא ממש יודע לאן לקחת את הדיון מפה- בעיקר שתשתפו את המחשבות שלכם. האם לדעתכם טיי לואסון וראסל ווסטברוק הם פתאום ברי השוואה? האם אפשר להתייחס בצורה דומה לרג'ון רונדו וג'ון וול? ומה נסגר עם קיירי?
20=25 משחקים זה לא הרבה וצפויין להשתנות עוד דברים. בהנחה שהרכזים האלה ממשיכים את היכולת שאפיינה אותם עד עכשיו, האם התשובות שלכם לשאלות האלה ישתנו?

דיון פורה
 

AllSports

New member
לא מסכים

תראה. ראסל ווסטברוק הוא רכז אדיר. הוא כעת עדיין לא מצליח לחזור לכושר המטורף שהוא היה בו לפני 2 עונות, אבל כשהוא יחזור לכושר הוא יראה כמה שהוא שווה. אני חושב שאם אתה משווה לפי היכולת הנוכחית, טי לואסון בכושר יותר טוב ממנו. אבל בגדול, אני לא חושב שאפשר לשים את לואסון ו-ווסטברוק באותו המשפט.

רונדו כבר לא אותו רכז מפחיד שהיה פעם. הפציעה הרסה אותו לחלוטין ואני בספק אם נראה אותו עוד עושה משהו משמעותי בבוסטון העונה, אבל בוסטון העונה עם אחלה של פתיחה (10-14) והם מובילים את הבית האטלנטי, לא כל כך מפתיע כי הם בבית עם ברוקלין, ניקס, טורונטו ופילדלפיה. ג'ון וול הפך את הוויזארדס מקבוצה חלשה לקבוצה בינונית. אני לא ארחיב במילים כי אי אפשר להרחיב במילים על השחקן המדהים הזה.
 
אני חושב שקיירי הוכיח השנה שהוא עוד לא שם

הרבה אנשים נתנו לו קרדיט שלא מגיע לו כי הניחו שברגע שתהיה לו הזדמנות הוא יוכיח את עצמו, ובנתיים זה לא קורה. עדיין מוקדם מידי להגיד שהוא אף פעם לא יהיה סופרסטאר. אבל ברור שכרגע הוא לא אחד.

וול התחיל את שנה שעברה פצוע, החמיץ מספר משחקים ואחרי שחזר לקח לו זמן להיכנס לכושר אבל מברגע שהוא התאפס הוא שומר די ביציבות על יכולת טובה וגם וושינגטון לדעתי במאזן חיובי ב50 משחקים האחרונים בערך או משו באזור. ככה שכרגע בעיני הוא מדורג מעל קיירי.

על רכזים פצועים או שרק חזרו קשה להעריך. אם בתחילת השנה אנשים עוד דירגו את רוז בטופ של הטופ, אז בטח שלרונדו ולווסטברוק מגיע עוד להנות מהספק וכרגע אני משאיר את שניהם בטופ של הרכזים בליגה.

דרון מאוד מאוד מאכזב כבר שנתיים וחצי ובעצם מאז שסלואן הועף מיוטה לא ראינו אותו משחק כמו אולסטאר למשך יותר מחודשיים רצופים. מבחינתי כרגע כבר לא מגיע לו יותר להנות מהספק ואני מדרג אותו מתחת לרכזים אחרים שעד לפני שנה הייתי שם אותו מעליהם רק מחמת הספק. בשני משחקים האחרונים הוא שוב נראה טוב, אבל ברור שזה מדגם קטן מידי.

קארי סופרסטאר. כבר הוכיח את זה שנה שעברה בפלייאוף. רק שיישאר בריא.
 

billc

New member
מבחינת חבילה שלמה

לדעתי פול עדיין מקום ראשון, אני מוכן כרגע לתת לקארי מספר שניים
מספר 3 פארקר
מספר 4 ווסטברוק למרות שאני לא אוהב אותו
מספר 5 דראגיץ', כנראה מספר 1 מבחינת התקפה
בלאדסו 6
 

Puskas

New member
מבחינתי

בוא תוכיח שאתה מסוגל לתרגם יכולת גדולה לקבוצה מצליחה ורק אז תיכנס לדיון של הגדולים וזו הסיבה שכרגע דרון, קיירי, וול לא בדיון.
בלאדסו מדהים אבל דראגיץ' הרכז שם ואם אתה לא המנהיג הבלעדי אז אתה לא בדיון.
מי הגדולים ביותר השנה? יש שלושה: פארקר, פול וקרי.
שלושתם משחקים ברמה מאוד גבוהה ומובילים קבוצות יפה מאוד.. שלושתם גם במערב שזה לא מפתיע.
 
ממממ

לדעתי צריך לתת לראסל ווסטברוק קצת קרדיט זמן להתאושש ולהכנס לכושר של עונה סדירה אחרי הפציעה הקשה שעבר לפני שמורידים אותו בדירוג.

הוא נתן יופי של משחקים לאחרונה (לפחות מבחינה סטטיסטית לא ראיתי את התאנדר בשבועיים הללו) ולמרות שאני לא אוהב אותו כשחקן הוא עדיין אמור להיות בדרג הראשון מבחינתי .


למרות הפציעות הכרוניות , הייתי נותן עוד מרווח לדרון ויליאמס , כשהוא בריא לחלוטין כמו במשחקים האחרונים הוא עדיין רכז טופ 5 וסוג של חבילה שלמה מבחינתי .



יצא לי לראות הרבה משחקים של קליבלנד ווושינגטון השנה ואני ממש ממש מאוכזב מקיירי ... עזבו את ההתקפה הספורדית שכרגע מתחילה לחזור לעצמה , הוא באמת שומר מחריד ...
אני חושב שחוץ מהרכז של הלייקרס: בלייק/נאש לא תמצאו מגן רע יותר מקיירי .
יחד עם הפציעות הדי מרובות שלו , לא הייתי מכניס אותו לטופ אפילו לא קרוב .



בקשר לגון וול , הוא שיפר לחלוטין את כישורי הפליימייקינג שלו ... הפך להיות מוסר מחונן ביותר ואת המהירות המטורפת על המגרש תמיד ידענו שיש לו .

בעיית הקליעה שהיוותה עקב אכילס עדיין קיימת - יום אסל יום בסל , יש יותר מדי משחקים שפשוט קשה לו לקלוע סל שלא קשור לליי אפ או דאנק מהדהד אחרי חטיפה .

זה מה שעלה לוזיארדס בהרבה הפסדים צמודים : לקראת הסוף ההגנה מצטופפת , אין לו מקום לחדור לסל הקליעה לא קיימת אז הוא נאלץ להסתמך על מסירה לגבוה או שלשה של אחד מהוינגרים - לא יכול לקחת אחריות כמו שסופרסטאר צריך לעשות .


הייתי בהחלט מעלה אותו ברשימה אבל עדיין לא בטופ .

רונדו כרכז היה אוברייטד כל החיים שלו , גם אצלו לאחר כזו פציעה ... עדיף לחכות מאשר לקפוץ בראש .
 

Madridista521

New member
קשה לדרג את רונדו/רוז

שניהם פצועים מדי כדי שהם יהיו חלק מהדיון הזה.
פארקר ופול הם הטופ 2 ללא ספק ואני מאוד מתקשה להכריע מביניהם.
אחריהם נמצאים קארי וווסטברוק. אני לא חושב שווסטברוק חזר כל כך רע מהפציעה כמו שהגדרתם את זה, נכון שהוא לא ביכולת שיא ונכון שהוא מעט התדרדר אך ממש לא כפי שתיארתם והוא עדיין טופ 4 ואולי אפילו טופ 3 בליגה.
מאוד מוזר לי שהזכרתם את כל השמות הללו בלי להזכיר את לילארד, לאור ההצלחה האישית שלו והקבוצתית של פורטלנד הייתי מדרג אותו גבוה, הוא נראה טוב השנה והשתפר בשני צידי המגרש משנה שעברה, יש לו עוד לאן להשתפר אך בסך הכל הוא ראוי להיכנס לרשימת הרכזים מהדרג השני לפי דעתי.
 

endorms

New member
נקודה מצויינת לגבי לילארד

הסיפור שלו שהוא עבר ארבע שנים מלאות במכללות, כולל הפציעה שלו ברגל די יוצא דופן בנוף של שחקני נ.ב.א.

אני חושב שהוא מוביל את רשימת הרכזים של הדרג השני. בסה"כ המשחק שלו העונה מציב אותו לא רחוק מפארקר ווסטברוק. לפחות לפי הרבע עונה ששוחקה עד עכשיו פול וקרי הם ברמה אחרת לגמרי.
 
למעלה