דיון בין משתתפי הפורום

דיון בין משתתפי הפורום ../images/Emo24.gif ../images/Emo24.gif

שלום לכולם, חומר למחשבה!!! מהן המטרות ההוריות שלכם?בני אדם שונים הם ולכל אחד יש את המטרות שלו ודרכי החינוך שלו. האם מטרתכם לגרום לילדכם לציית לכם? האם חשוב לכם שיצליח ויצטיין? האם שיהיה מאושר? אנא התייחסו, אני אגיב בהמשך. תרי
 

fortune

New member
../images/Emo187.gif הו כן - דיון מוצלח

ובכן, לדידי, לאחר 15 שנות הורות ל-3 ילדים, כבר יישמתי או ניסיתי לפחות ליישם כמה וכמה שיטות עד שבגרתי עימם והבינותי שכל שאני רוצה הוא שיהיו בריאים, מאושרים ועצמאיים! כמעט כל דרך אצלי כשרה (מהדרכים הטובות - כי לא מתים מאהבה) וכשקם ויכוח, אני תמיד עונה שלעיתים חשובה המטרה ושגם בילדות שלי היו בעיות והאשמות אבל הנה גדלתי מאושרה ושהם (הילדים) לא המציאו את התורה, עתיקה היא ועד היום אין שום נוסחא!!! המשך יבוא... אני.
 
המטרות שלי

קודם כל שיהיה מאושר (זה חשוב לי כי יואבי ילד רציני). אחר כך חשוב לי שיהיה בן-אדם. זאת אומרת שתהיה בו אהבה לבני אדם לחיות ולצומח. חשוב לי שהוא יהיה עצמאי ופעיל (שיזיז את החיים שלו ולא יחכה עד שהחיים שלו יזיזו אותו). שאם מכל סיבה שהיא הוא לא יוכל לעבוד בעבודה שהוא אוהב (מתוך התפרשות) שישאיר זמן לעסוק בדברים שהוא אוהב גם אם מתוך תחביב. שידע לכבד אנשים שונים ממנו. שידע (למרות שחלק מהמשפחה של בעלי לא מסכימה איתי), שנשים הן בעלות זכויות שוות ושינהג לפני זה (מתקשר אצלי לכבוד וקבלה של שונה כי הרי גברים ונשים שונים זה מזה). אני חושבת שזה מספיק...
 

neoM

New member
מטרות הוריות?

שאלה גדולה מאוד, קצת "פסיכולוגית מדי" קצת פלספנית מדי. המטרות שלי פשוטות מאוד: 1. שיהיו בריאים 2. שיהיו משכילים, מנומסים ודעתניים 3. שיהיו עצמאיים 4. שיכבדו את השונה מהם נראה לי די והותר.
 

דסי אשר

New member
לגבי סעיף 2 - שיהיו משכילים

הי, לי ישנה וורסיה אחרת:אם הם רוצים, שיהיו משכילים, בדרך המקובלת. אני אישית אוהבת מאד ללמוד, נחשבת ל´קצת משכילה´. בני הבכור, מאד אוהב ללמוד- לא יכול בלי- משכיל ביותר. בעלי לשעבר, לא מוגדר משכיל בדרך המקובלת. ביתי, לא מעניין אותה ללמוד... אבל הם מאושרים. זה מה שהכי חשוב,לדעתי. האופציה ללמוד תמיד קיימת. ואותו בן משכיל מאד, טוען, שאנחנו, הוריו, לא פחות משכילים מאותם משכילים פורמאליים- כי אנחנו אנשים ´סקרניים מאד´ שכל הזמן לומדים מהחיים סביבנו. כששואלים אותי היום, יום יום, מה נשמע- אני עונה, שאני מאושרת, כי לשני ילדי יש אהבה טובה, וזה הדבר החשוב יותר מהכל. לימודים גבוהים,ללא קשר משמעותי- מביאים תחושת עקרות רבה. הצלחה אדירה בקידום בעבודה,ללא קשר אישי אוהב- אנם משמעותיים מספיק. אבל כדי להגיע לאושר,צריך הורים שלא מצפים מילדיהם יותר מידי. צריך הורים שמהווים מודל, והילדים פשוט מחקים. זהו אחד המוטביים המובילים בגישת אדלר, כפי שאני למדתי אותה= השוני בין הילדים, מעבר להבדלים הגנטיים ולתגובת הסביבה על השוני, נובע מהתחרותיות המשפחתית. השווה והזהה בין הילדים- נובע מהאווירת המשפחה. כאם לגדולים, ניתן לומר שהם קלטו היטב את אווירת המשפחה (למרות שהתפרקה). הם קלטו וקולטים את התנהגות הוריהם... דסי "הבדל פעוט- משפחתונים פרטיים איכותיים" (ע"ר)
 

neoM

New member
אושר

המושג "אושר" מבחינתי חסר משמעות, ובוודאי איננו מטרה בפני עצמה. אם בכלל, אושר הוא תוצאה של מרכיבים שונים ומגוונים שבמצבים מסויימים מצליחים לגרום לאיזו תחושת "ריחוף" שלה, אולי, אקרא אושר. מקצועי וחיי גילו לי ש"השכלה" היא מפתח ל"הצלחה". הצלחה איננה מבחינתי "כסף" מעמד חברתי-כלכלי-פוליטי או אחר גבוה, אלא תחושת הסיפוק הפנימי (אושר?) של האדם מחייו. אין זה סותר כמובן את הרצון לשנות, להתנסות, להחליף וכו´. מהי השכלה? - ידיעת קרוא וכתוב, ידיעת שפה זרה אחת לפחות, חשבון ברמותיו הבסיסיות, היכולת לפגוש ידע חדש, ללומדו, להפנימו או לדחותו ובעיקר ליצור ממנו משהו. הולך?? זה בכלל לא קשור להשכלה "פורמאלית" אבל מותנה בהחלט ב"השכלה פורמאלית".
 

fortune

New member
../images/Emo103.gif one of my best ...

כן, מסתבר שאני מיודדת עם כאלה שלא למדו... ההשכלה בהחלט מעלה אדם לדרגה אחרת אולם אם זו לא חסרה לו - איך בכלל ירגיש בחסרונה וימנע מעצמו אושר? אושר, במובן הלא-פילוסופי, הוא לקום בבוקר עם חיוך, לחזור מבית-הספר עם חיוך ולסיים יום בחיוך, לדעת שכל יום הוא חדש ושמחר תזרח השמש, קרי גם אופטימיות. בכל זאת אנו מדסקסים ילדים ואלה על מנת להיות מאושרים - לא זקוקים לכל-כך הרבה כמונו המבוגרים! סף הגירוי שלהם נמצא במקום אחר לגמרי ואפילו קוביית שוקולד עושה אותם מאושרים.
 

neoM

New member
השאלה היא, ורק לגבי ילדים.....

האם אנו מסתפקים ב"כאן ועכשיו" או יש לנו תפיסת עתיד כלשהי... כלומר - מטרות. לא יודע לגבי אנלפבתים, לא מכיר אנשים כאלה. שימי לב להגדרת "השכלה" בדבריי. לא התייחסתי להשכלה אקדמית בכלל.
 

fortune

New member
במקרה הזה, וכל דבר בהקשרו,

הרי שברור שאנו עושים כמיטב יכולתנו להביא את הילדים למצב שבו יוכלו לפתח את עצמם הלאה - מבחינת העתיד. אני מתכוונת שבזמנים מסויימים - הלימודים נמצאים ממש בשולי סדרי העדיפויות. לדעתי, יש ליישר ילד אולם אין לכפות עליו מעבר לדברים בסיסיים כי לכל זמן ותחת השמים לכל זמן... אם הילד מקבל מנות נכונות של יחס, אהבה, עזרה ושות´ - יגיע להשכלה בכל גיל שיחפוץ מבלי שנתערב לו. (שים לב שכן דוחפים אמרתי - אבל בסיסי) מקווה שהייתי מובנת. אגב - אמא או אבא? על הכרטיס האישי לא מצויין דבר.
 

neoM

New member
כיוון שאני כותב בזכר כל הזמן

כנראה אני אבא
מהו דבר בסיסי? הנה מתחילה מחלוקת חדשה
 

fortune

New member
לוקח לי זמן לארגן את מחשבותי

למילים מובנות... סבלנות ותשובה תגיע גם תגיע
 

fortune

New member
ל- NEOM ../images/Emo52.gif

אבל עוד לא מאוחר להשיב, נכון? הפכתי והפכתי בנושא והגעתי למסקנה שאינני יכולה בשום פנים ואופן להגדיר "בסיסי" כללית לכל הדברים! אני יכולה לפי נושאים... בי"ס - להגיע בזמן, תיק מאורגן, שעורים מוכנים - בסיסי! זוהי רק דוגמית שכן הפירוט יכול להפוך איגרת זו לבלתי נסבלת. להשתמע, אני.
 

neoM

New member
בוודאי לא מאוחר להשיב

יש בי תחושה עמוקה שאנו מסכימים, כנראה, על הרבה דברים.
 

מלמלה

New member
לא בניתי מטרה מוצהרת

אבל מאוד רוצה לבנות בית שידמה לבית בו גדלתי עם כבוד והערכה הדדית לכל אחד ואחד מבוגרים וילדים והכי חשוב לי שהבנות יהיו תמיד חברות שלי חשוב לי שיספרו לי בפתיחות מה הן עושות - גם עם זה דברים "רעים" שיספרו לי מתי הן בצרות וישתפו אותי בשמחות שלהן ולבעלי עונה לי עכשיו: מאושרים עצמאיים טובים אני מסכימה איתו
 
למעלה