דיון / אוטובוסים למהדרין

דיון / אוטובוסים למהדרין

ועדת הרבנים לעניני תחבורה פרסמה השבוע קריאה על ההקפדה שנשים ישבו בצד האחורי של האוטובוס. מה דעתכם על זה? האם אשה עם כמה ילדים צריכה להסתדר עם כל הילדים הקטנים מאחורה, בעוד בעלה לא יכול לעזור לה כי הוא יושב מקדימה?!
 
אני אישית יצא לי ליסוע כמה פעמים

בקווי מהדרין של קו בני ברק ירושלים 402 ובפועל שמתי לב שזה יותר קשה לשמור על הילדים כך. לא כל כך פשוט. והאשה צריכה ברוב המקרים להסתדר לבד
 
ברור וזה גם עניין של הגיון-

כי כששניים ביחד הם לוקחים יותר מאשר מה שכל אחד יכול לקחת לבד
 
עוד נקודה מעצבנת:

יש כאלה שחושבים שאם זה קו חרדי מותר להם לזכות את הרבים. ואיזה זיכוי הרבים זה? בשעה 1 בלילה בקו האחרון לבני ברק שכולם חצי רדומים, החליט מאן דהו למסור שיעור בדף היומי+סדר יום כיפור קטן.. ומה עם גזל שינה?
 

א פייר

New member
קראתי על כך בעיתון חרדי

לא זוכר את שמו, אלף מילים על מגיד שיעור.. הביאו שם פסקים של רבנים, אחד מהם- הרב וואזנר. שלפי עניות דעתי הקובעת הוא מספיק כדי להתיר..
 
פעם תיסע בקו הזה ותראה מה הולך שם

לא נראה לי שאמרו לרב וואזנר שחצי מהנוסעים עצבניים על כך. אם זה לא גזל שינה, לפחות בן אדם לחברו
 
אני לא מאמין שהרב וואזנר התיר!

תחשבן שבקו הזה יש חצי נשים ועוד איזה רבע מהגברים שם חוזרים מפגישות או מאורסים שממש לא מתחשק להם עכשיו איזה שיעור גמרא, יש כמובן את הילדים שישנים כי בכל החתונה הם השתוללו באולם או בחוץ אז הם ישנים עכשיו וגם סתם ככה זה מאוחר בשבילם, יש עוד כמה שרוצים לישון ויוצא שיש בערך 4 או 5 אנשים בבל האוטובוס הדחוס שרוצים לשמוע שיעור וזה כולל את מוסר השיעור שבטוח שהוא מקיים מצווה גדולה עד לאין כמוה. את זה הרב וואזנר התיר?
 
אין בעיה שנשים ישבו בחלק הקדמי של ה

אוטובוס. הבעיה היא, בעצם זאת לא ממש בעיה אלא הלכה ברורה ``אסור לילך אחורי אשה``.
 

א פייר

New member
לידעתך-

רב יודע אמר לי ש-האיסור הוא אם אין מחיצה.. דהיינו, ספסל..
 
פעם שניה שהיצר הפמיניסטי שלי מתעורר היום

אם השאלה היא לגבי הבעל - אז צודק העולם החרדי שהוא יכול לקחת כמה ילדים. אבל אם הכוונה היא על הרעיון הכללי של ההפרדה - אז אני קצת נגד הקונספט... אני לא אוהבת את הרעיון שמפרידים בין גברים לנשים איפה שרק אפשר, כאילו מה? הצעד הבא יהיה שהנשים הולכות רק על המדרכה הימנית והגברים בשמאלית? אני אולי קצת מגזימה עם הדוגמה הזו, אבל מכלול ההפרדות האלה נראה לי מוגזם: * בבני ברק יש צרכניית גור שבימים מסויימים פתוחה לבנים ובימים מסויימים לבנות. * בירושלים יש אוטובוס (נדמה לי מס' 49) שהוא מחולק חצי חצי, והיה פעם את קו 5 שהוא רק לגברים. * בטיסות לליזענסק מתבקשים הנוסעים לשבת חצי חצי גם כן. * הקניון "שופינג" בבני ברק הוא במקור לנשים בלבד. לא יודעת, אבל לפעמים זה מרגיש קצת Over Protected ואפילו אפלייה כלשהי... אני לא חושבת שצריך להחמיר כל כך עם ההפרדה, לפעמים זה נראה לי מוגזם...
 
לא באתי להגיד אם זה נכון כך לעשות או לא

אלא לומר שהדבר הזה כבר קיים וכבר ממש לא חדש
 
אגב ברמות ד יש מכולת שיש שם 2 תורות

באחד יש עדיפות לגברים ובאחד עדיפות לנשים שזה אומר שבנאדם לא ילך לתור של הנשים כי כל ילדה זבת חוטם שהגיעה שעה אחריו תהיה קודמת לו או בקיצור תור לגברים ותור לנשים נשםע הגיוני? לדעתי קיצוני מידי!
 

רונן 123

New member
לא מתחיל להבין מה השאלה

הרבנים לא אומרים את זה סתם כי בא להם, אלא בגלל שזה רצון הקב``ה, אז אם לך זה לא נוח אתה מחליט אחרת, ואם לא יהיה נוח לך לקום מוקדם אז לא תקרא קריאת שמע בזמן או לא תשרוף חמץ בזמן. וגם אני לא מבין, אי אפשר להתאפק ושעה לא לשבת ליד האשה ? ולגבי הילדים אפשר לחלק אותם ביניכם.
 
למעלה