דיווח עמידה שלי בארבע ההסכמות

דיווח עמידה שלי בארבע ההסכמות

איך עמדתי בארבע ההסכמות בזמן האחרון? אז ככה: 1. "להשתמש במלים שלי באהבה, לטובת עצמי ולטובת אחרים": יותר מאי-פעם, אבל עדיין אני שופט את עצמי במידה מסויימת ועדיין הופך את עצמי לקורבן במידה לא מבוטלת. 2. "לא לקחת את המציאות באופן אישי": זה ממש קשה לי לפעמים אבל אני משתפר בכך כל הזמן. הציטוט הזה שהעתקתי לפורום ממש עזר לי בימים האחרונים! 3. "לא להניח הנחות": גם בזה אני מרגיש שיפור... במיוחד בקטע של פתאום אני נעצר ושואל את עצמי שאלות ומפקפק על דברים שפעם הייתי באופן אוטומטי מניח בעוצמה רבה, ואפילו תוך כדי העצירה והשאלה אני חצי לא מאמין לעצמי משהו בתוכי אומר: "יאללה, יאללה.... אתה יודע שזה ככה..." אבל אני לא יודע כלום... ולראשונה בחיי אני מפקפק בדברים שאולי ממש כדאי לפקפק בהם.
פתאום אני לא יודע הכל... הרגשה מוזרה אבל טובה. 4. לעשות כמיטב יכולתי: אין כל כך שינוי... זאת גם ככה ההסכמה שאני הכי מומחה בה, אבל אני בהחלט יכול לעשות יותר. זהו, אוהב אתכם. ואת עצמי גם.
(אני מרגיש קצת מבוייש כרגע, משום מה... כמעט מעפעף בריסיי במבוכה כמו איזה דימוי שיש לי בראש של עלמה ענוגה... חה חה חה...
גדול לעצמי!!!
) בן
 
דיווחון קצרצר!

טוהר המילה- בינתיים הולך די טוב, אני די מתקדם בזה. לא לקחת דברים באופן אישי- השבוע לקחת דבר באופן אישי כל כך , אבל התגברתי עליו. לא להניח הנחות- אני לא מניח כל כך הרבה הנחות כבר כמו פעם. לעשות כמיטב יכולתי- אני עושה במיטב יכולתי, אבל לפעמים יותר...
 
מה לקחתי השבוע באופן אישי!

זה היה ממש לפני כמה ימים. הלכתי עם חברים שלי לפיצה האט לכבוד חבר שלי חגגנו לו יום הולדת 16. כאשר הגיעו חבורה של בנות שאני מכיר אמרתי להם שלום והכל, ואז פתאום חבר אחד שלי(חבר קרוב) התנהג אלי ואל כל החברים שלי כאילו הוא לא מכיר אותנו, כלומר אי אפשר היה כבר לצחוק איתו, והוא כאילו לא שם עלינו כל הערב, וזה היה בגלל שהבנות הגיעו. אחרי זה שכולם היו בחוץ ואני הייתי עדיין בפנים הוא מתקשר אליי ואומר לי נו באים אלייך(הוא צעק, לא אמר) לראות סרט?? אז אני נעלבתי שהוא כבר קבע תוכניות אצלי בבית, בלי לוודא אותי, והוא עוד לא שם עליי ועל כל החברים שלי בערב. אז אמרתי לו שלא באים אלי. הוא לא הבין כל כך למה, אמרתי לו שאני לא יכול, אבל אני כן יכולתי, אבל עדיין אני לקחתי ללב את ההתנהגות שלו. טוב מה אתם רוצים ההתנהגות שלו הייתה כל כך משפילה כלומר אלי ואל חברים שלי כאילו הוא לא מכיר אותנו אז החלטנו לעזוב אותו עם כל הבנות והוא חזר הבייתה לבד, ואנחנו הלכנו וזהו זה מה שקרה. לפני יומיים שהלכתי לעוד מסיבה הזמנתי אותו לבוא איתי, וגם הזמנתי את הבנות ושוב כאשר הם הגיעו הוא שוב שינה את ההתנהגות שלו. אבל הפעם אני עמדתי על שלי, כי הוא די הרס לי את הערב בפיצה האט, אז עמדתי על שלי ולא לקחתי ללב מה שהוא אמר, והכל היה בסדר. מה שמעצבן אותי לפעמים הוא, שהילד הזה הוא חבר שלי טוב, אך הוא לפעמים משקר על דברים, כי אין לו כל כך הרבה כסף! אבל זה עדיין לא אומר שהוא צריך לשקר. שלכם באהבה, עידודו המספר
 

deep ocean

New member
גררררר, כל כך מוכר!!!!!!!

בעבר בתקופת התיכון היו לי חברות (לא קרובות מאד, אבל אתה יודע איך זה בתיכון, חברות מהכיתה ומהשיכבה), וברגע שהגיע בחור, פתאום הם התחילו לעשות עליו רושם, להתנהג לא יפה לבנות שמסביבן, לדבר אחרת. ממש הן היו משנות את כל ההתנהגות! אני אישית שנאתי את זה!!
אני לא יודעת אם לקחתי באופן אישי, כי לא פגעו בי, אבל עיצבן אותי הדרך שהן מתנהגות. אני לא יודעת אם בנות בגילי (תיכף 26) עושות את זה היום, אבל אם כן, אז כנראה שאני לא שמה לב, או שזה כבר לא מזיז לי. אז מסתבר שגם אצל בנים יש את הקטע הזה?
הייתי בטוחה שזה קטע רק אצל הבנות, או אצל בנים מאצ´ואים.... בכל אופן, ברור שזה לא אישי כלפיך, אבל אם הוא חבר טוב שלך, אתה יכול לדבר איתו ולהגיד לו - "מה הקטע של תפישת התחת הזאת שהייתה על חברים שלך?" . מה דעתך? נראה לי שעדיף לדבר על זה איתו, אחרת זה ימנע ממך להזמין אותו אולי בעתיד למסיבות/למקומות. לא?
 
אני חושב שכדאי לדבר איתו

אך הוא יקבל את זה בצחוק, הוא בכלל לא יקשיב לזה. כלומר הוא יאמר בסדר בסדר, אך הוא לאישנה את ההתנהגות שלו. וכן גם אצל בנים קורה דברים.
 

יה-יה

New member
אל תניח הנחות ../images/Emo8.gif

תן לו קרדיט. תן לעצמך לעשות את המיטב.
 
שמתי לב כשכתבתי את ההודעה

שאני מניח הנחות. אך הייתי חייב לרשום את ההודעה הזאת
 
עידודו הוא בכלל שם לב ../images/Emo12.gif

שהוא משנה את ההתנהגות שלו ? אם הוא לא מודע לשנוי ההתנהגות אז לבטח יצחק ולא יבין אותך, אז תביא לו דוגמא. יכול להיות שהוא פשוט ביישן - או ההיפך רוצה למשוך תשומת לב ?
 
הוא שם לב לשינוי שלו טוב מאוד....

הוא רק רוצה למשוך תשומת לב והוא לא יודע שהוא עושה מעצמו צחוק! ותפקיד הביישן הוא שלי!
 
הוא כנראה מצליח במטרה ...

ולכן הוא ממשיך , אולי פשוט אי התייחסות יקל עליך והוא יבין את הרמז ?
 
אז תגיד לו שהוא עושה מעצמו צחוק

מה יש לך כבר להפסיד??? אל תפחד מתגובות של אחרים אל תפחד לדבר עם אף אדם כולנו אחד!
 
היי חברים הצלחתי לדבר איתו!

אתמול בלילה שיצאנו מהסרט והסתובבנו בקניון הוא שאל אותי אם אני רוצה ללכת לכמה בנות(לאותם בנות), ואמרתי לו בסדר אבל רק אם לא תשנה את ההתנהגות שלך. אז הוא אמר מה?(הוא היה מופלא הוא לשם לב לזה) אז אמרתי לו כן, אתה משנה את ההתנהגות שלך שאתה רואה בנות ואתה רוצה למשוך תשומת לב, אתה פשוט עושה את עצמך לא מכיר אותי וכל השאר, וזה מאוד מעליב. אז הוא אמר טוב אני מבטיח לא לעשות ככה, נראה איך תיהיה פעם הבאה שניהיה איתם. אם הוא לא ישנה אני אדבר איתו שוב. שלכם באהבה, עידודו נ.ב ידעתי איך הוא יגיב שאני יאמר לו את זה, אבל הכל היה בסדר. מזל שלא הנחתי הנחות פשוט הלכתי עם זה ואמרתי לו והכל היה בסדר, אז ההסכמות בהחלט עזרו, זה בא ממני בצורה ספונטנית.
 

יה-יה

New member
אצלי

1. "להשתמש במלים שלי באהבה, לטובת עצמי ולטובת אחרים": רוב הזמן אני עושה את זה. זה מצריך מחשבה לפני, כי לפעמים בא לי להגיד משהו מגעיל. לפעמים אני נזכרת ואומרת משהו כמו "זה לא מענייני" (בעיקר בענייני רכילות), או מזכירה לי שהמילים שכמעט אמרתי הן של השופט ולא שלי. ולפעמים אני משחררת קללה עסיסית (כן, כן, בערבית, על אמא שלו...
), כשלא בא לי להיות בשליטה מלאה. 2. "לא לקחת את המציאות באופן אישי": להפתעתי הרבה, ההסכמה הזו היא הקלה ביותר עבורי. הדבר שעשיתי כל חיי, הפך להיות הדבר שאני עושה הכי פחות היום. בטח כי פשוט נמאס לי לקחת הכל עליי ואליי
3. "לא להניח הנחות": טוב, פה יש לי עדיין בעיה. אני משתדלת, אבל נוצר מצב שאני שמה לב מתי אחרים מניחים הנחות לגביי / לגבי אחרים ומציעה להם לא להניח, אלא לשאול. כשמגיע תורי, אני מניחה שאם אני אשאל, אני איתפס כמציקה / מעיקה / קרציה / חלשה (?) ואז אני פשוט מניחה לדברים לקרות ואז בודקת אם הנחתי נכון. 4. "לעשות כמיטב יכולתי": המממ... מיטב יכולתי... כשאני אצליח להפריד בין מה שהשופט חושב לבין מה שאני חושבת, אז אולי אדע בוודאות אם זה מיטב יכולתי. כרגע נדמה לי שאני עושה כמיטב יכולתי לעשות כמיטב יכולתי
.
יה-יה
 

rainbow too

New member
דיווח עמידתי בארבע ההסכמות../images/Emo98.gif

1. להשתמש במילים שלי לטובת עצמי ולטובת האחרים - אני עושה כמייטב יכולתי, וככל שאני מודע יותר למילים שלי, כך אני גם מודע יותר מאיזה מקום הם מגיעים, מהשופט, או הקרבן(מקרים של אי שמירת טוהר המילה), או מהעצמי האמיתי(הגבוה). טוהר המילה מביאה אותי למודעות יותר רחבה. 2. אני מודע למציאות שאינה משפיעה עליי באופן אישי - גם כאן אני עושה את המייטב שביכולתי, אך התוצאות עדיין נמוכות. יש לי נטייה לקחת דברים באופן אישי. דברים שממש לא קשורים אליי. באותו רגע שהדברים נאמרים, אני מודע לכך שזה לא שלי אלא של האחר, אבל אחר כך הדברים משום מה מחלחלים פנימה, ואני מוצא עצמי נלחם בהם. 3. אני מאפשר לעצמי להבחין באמת הסמויה ולא להניח הנחות - עושה ועוד איך את מייטב היכולת, רק שלא תמיד קל להבחין בין המציאות הסמוייה לסתם הנחת הנחה. מישהו אולי יכול להציע משהו? איך מבדילים בין המציאות הסמוייה לבין הנחת הנחות. 4. אני חווה את רגע זה כמושלם בחיי. ואני עושה את המייטב שביכולתי לחוות את הרגע כרגע מושלם. כל רגע.
 
הנה שני תרגילים שעזרו לי בקשר לכך

1. לזכור שכל מה שיש ביני לבין אדם מסויים - כל אדם - זה רק אהבה נטו. וכל דבר אחר שנדמה לי שיש שייך לחלום הפחד. 2. כל מה שאני רואה הינו הנחות. הנחות אלה מבוססות על החושים שלי ועל היכולות שלי לעבד את הנתונים שהם מניחים. רק שכמו במעין מפה טופוגרפית, לכל הנחה סביבי יש תקפות אחרת. ההנחות ה"חזקות" יותר צבועות בצבע מסויים - והן דברים כמו העצמים הפיסיים שסביבי (תקפות גבוהה). ההנחות "חלשות" יותר, שהן בצבע אחר או פשוט מהבהבות סביבי כדי להזכיר לי שהן יצירי-דמיוני (ובעלות תקפות נמוכה מאוד), הינן לדוגמא מה שאני חושב שאחרים חושבים עלי. אני הנחתי, את פריטי המציאות הזאת, פריט אחר פריט. פשוט הנחתי אותם במציאות שלי, כמו שמניחים ספר על המדף. הכל פה מונח... ואת הכל אני הנחתי במקומו... אשמח לדעת איך אתה מבחין בין המציאות הסמויה ל"סתם" הנחת הנחה, כפי שכתבת.
וואו, פתאום הבנתי משהו!!! המציאות אכן סמויה - ומה שאיננו סמוי מאיתנו הינן הנחותינו עליה... פששש...
 

rainbow too

New member
האמת הסמויה

הנחת הנחות נובעת מחלום הפחד, אנחנו מניחים ש א´ התכוון למשהו מסויים בלי לשאול שאלות. אך לא תמיד אני מוצא את השאלה הנכונה. נראה לי שהאמת הסמוייה מקורה בחמלה שאנו חשים כלפיי אדם אחר, כלומר מתבוננים פנימה, בתוכנו הרי נמצאות כל התשובות, והאמת הסמויה קיימת בתוכנו. האמת הסמויה גלויה בחלום האהבה. הנחת הנחות היא כלפי החוץ. הבנת האמת הסמוייה היא כלפי פנים. בן, או כל אחד אחר, אולי תוכלו לחדד?
 
לא הבנתי ../images/Emo9.gif

כל מה שאני מאמינה בו , הופכת להיות האמת שלי, אז איך היא יכולה להיות סמויה ? הנחת הנחות היא באמת כלפי חוץ, (אפילו שאני יכולה להניח הנחות גם לגבי וגם להאמין להם ולהפוך אותם לאמת שלי) למה להניח הנחות לגבי מישהו שהוא חושב עלי כך או אחרת ? ולא לשאול שאלות, כשבאים מטוהר (בלי כוונות זדון) ושואלים שאלה אפילו שלפעמים היא "נראית" פוגעת - הצד השני ידע שאנחנו שואלים את השאלה כדי להבין ולא כדי לפגוע. בבקשה תחדדו, כנראה שלא כל כך הבנתי
 
למעלה