דיווח על retirment benefits

Yehuda500

Member
דיווח על retirment benefits

אני אזרח ישראלי, תושב ישראל. אין לי ולא היה לי כל מעמד של תושב קבע בארה"ב. לא חייתי שם אף פעם. נשוי לאזרחית אמריקאית ובתוקף זה מקבל "קצבת זקנה" מארה"ב. הסכום נמוך (מאות בודדות של $ לחודש). הקצבה פטורה ממס הן בישראל והן בארה"ב. השאלה: האם אני צריך לדווח עליה על טופס 1040NR?
 

vinney

Well-known member
אתה מקבל או אישתך מקבלת?

אם אין ולא היה לך שום מעמד בארה"ב אז ואין ולא היה לך שום זכאות לשום בנפיט מארה"ב. אישתך כנראה היא זאת שמקבלת, ולכן היא זאת שצריכה לדווח. &nbsp וכן, היא צריכה לדווח, כי ההצהרה על זכאות לסעיפי אמנה היא חלק מהדו"ח.
 

Yehuda500

Member
גם אני מקבל. היא מקבלת ומדווחת כמו כל אמריקאי טוב ב-1040.

אני זכאי, כיוון שאני נשוי לאזרחית אמריקאית שמקבלת, למרות שאין לי כל מעמד. השאלה היא אם אני צריך לדווח. תודה בכל מקרה
 

vinney

Well-known member
תוכל להכווין אותי לאיזה מקור שמסביר מה בדיוק אתה מקבל?

בארצות הברית אין דבר כזה "קצבת זקנה", ואין שום קצבה ממשלתית שבעל יקבל רק כי אישתו אזרחית, לפחות ככל הידוע לי. &nbsp אני לא יודע מה בדיוק אתה מקבל, לכן זה קצת קשה לענות על שאלתך.
 

Yehuda500

Member
אני מקבל spouse's benefits

ואשתי מקבל retirement benefits, שלצרכי נוחות קראתי לה "קצבת זקנה". בן זוג, מקבל, בהגיעו לגיל המתאים, "קצבת זקנה" - את הגבוה מבין השתיים: זו שהוא צבר בגלל תשלומי ביטוח לאומי אמריקאי במשך 10 רבעונים לפחות או מחצית מהקצבה של בן הזוג. הדבר נכון בלי תלות באזרחותו של בן הזוג. הדבר בוצע על ידי המחלקה של הביטוח הלאומי בשגרירות בארץ. על נושאי מס הם לא עונים. בפרסומי IRS לא מצאתי התייחסות לדיווח של non-resident alien שהכנסתו ממקורות אמריקאיים נמוכה ופטורה ממס.
 

vinney

Well-known member
הא, אז אתה מקבל spousal benefits מSSA?

מוזר לי שהם משלמים ללא אזרחים, אבל זה נראה שזה באמת לא תנאי במקרה הזה. &nbsp כן, אם אתם מגישים בנפרד אז זה צריך להופיע בדו"ח האישי שלך. אם אתם מגישים ביחד אז זה לא משנה, זה מופיע באותו הדו"ח.
 

Yehuda500

Member
אמחנו לא מגישים יחד. אין טעם בדיווח לארה"ב על הכנסותי, כולן

ממקורות ישראליים. השאלה היתה האם אני צריך לדווח, הן לאור גובה ההכנסה (הנמוכה) והן לאור העובדה שהיא פטורה. תודה בכל מקרה
 

vinney

Well-known member
אתה צריך לדווח

כדי לטעון לפטור על סמך אמנת מס אתה צריך להגיש דו״ח כי דיווח על הפטור הוא חלק מהדו״ח. יכול להיות שגם רשות המסים בארץ ירצו לראות את הדיווח בארה״ב כחלק מהטיפול שלהם בדו״ח המס שלך בארץ (גם בארץ אתה צריך להגיש דו״ח כדי לטעון לפטור על סמך האמנה).
 
למעלה