"דיאלוג בחשכה "

"דיאלוג בחשכה "

אתמול היה לי "ערב צוות " שזה מין גיבושון שכזה בעבודה שלי שמידי פעם יוצאים לאיזה משהו כולם יחד וזה לפעמים נחמד אפילו אז אתמול הינו במין חויה שהיא "דיאלוג בחשכה" להמחיש איך מרגיש ומסתדר עיוור , אז מקבלים מקל כזה של עיוור ושעה וחצי נמצאים בחושך חושך מוחלט ועוברים כך מחדר לחדר עם מנחה כמובן שמדבר מסביר ומכוון, עוברים בחדר שהוא כאילו בבית ממששים , יוצאים לרחוב עם רעש מכוניות דרך שוק עם כל הרעשים שלו ,רעש של ים , מוסיקה וכל מיני .. משחקים כמו שח למשל קריאת ספר או מגזין אופנה משחק כדור גם אוכל שתיה לחוש בטעמים לזהות על פי טעם ורייח . אחר כך בא ה"דיאלוג" המנחה שעיוור בעצמו בקש שנספר לו על התחושות ואם יש לנו מה לשאול כולם היו נבוכים ושתקו ,ואז שאלתי אני והוא סיפר ,שהוא ראה פעם ועכשיו כבר לא שאלתי אותו איך הוא מסתדר והוא סיפר והיה מעניין , והדיאלוג היה בין שנינו , והוא שאל אותי על התחושות שלי, וסיפר לי על שלו, ואחר כך שיצאנו הוא קרה בשמי, בקש לנגוע בי וליטף את ידי ואחר כך נפרד והלך, הבטתי אחריו , והוא הלך לכוון שרצה דרך שהוא מכיר כמו כאילו רואה רגיל , כי הוא כבר רגיל ואת הדרך מכיר. וחשבתי שאולי אחרי שעה וחצי של עיוורון שיצאתי אל הלראות יש דברים שאני חיה בהם יום יום באור וזה כל כך טבעי וברור , יש כאלו שאת אותם החיים עצמם חיים בעלטה גמורה ליאור
 

paloma blanca

New member
../images/Emo24.gifמקסים ליאור

שמעתי על ה"דיאלוג בחשיכה" ונראה לי מעניין. כן כולנו חיים ביום יום מבלי לשים לב והעריך את הדברים הקטנים שנראים לנו מאד ברורים מאליו. אנו נוהגים להעריך אותם כשאנו חוים את חסרונם וזה נכון לגבי ראיה הליכה דיבור מישוש וכו'. נותן לנו נקודות אור בחיים רק שהבעיה היא שבמרתון היום יומי אנו שוכחים מהדברים האלו וחוזרים כאלו לא היה.
 

שמים1

New member
דיאלוג בחשיכה ../images/Emo141.gif

כמה מתאים לך ליאור לדעת להעריך את הברור לנו מאליו , האור זה שמלווה אותנו בכל מקום אליו אנו הולכים , ויש כאלה שרק האור הפנימי בנפשם מאיר את דרכם. ריגשת אותי מאוד. כתבת יפה ונוגע
חג שמח
 

אורלייט

New member
יופי של דיאלוג../images/Emo140.gif

יופי של "ערב צוות" היה לך ליאורית נישמעת חוויה ממש מדהימה להכיר את עולמם של העיוורים ולראות דברים בצורה שונה ואחרת. גורם להעריך יותר את המובן מאליו. כתבת יפה
 

בלו אייZ

New member
נשמע ערב מיוחד ומרגש....

ולפעמים אנחנו פשוט לא מעריכים את מה שיש לנו - עיניים לראות, אוזניים לשמוע, פה לטעום, ידיים לגעת... וזה המון. המון. לא ניתן לתיאור כנראה. נשמע שהיתה לך חוויה נהדרת. בהחלט רעיון מיוחד ויפה
 

טאKילה

New member
דיאלוג...../images/Emo221.gif

להורי היה דוד עיוור, [הורי בני דודים] הדוד היה בא להתארח אצלנו. אני זוכרת בתור ילדה היינו יושבים סביב שולחן לאכול, אף פעם לא הצלחתי להבין איך הוא מדייק לתוך הצלחת אוסף מהאוכל לכף ולא נופל לו כלום. ואני עיניי רואות תמיד ליכלכתי את הבגדים באוכל. יש להם חושים אחרים מחודדים יותר לדעתי, ואולי גם שלנו כאלה אך לא שמנו לב לזה, כי הרואה, רואה בטבעיות מוחלטת, והעיוור נוגע חש מתוך החשכה. דרכם אנחנו מבינים כמה מתוק האור בעיניים. ליאור תודה על הדיאלוג
 

dardara

New member
טאקילה ../images/Emo140.gif

תארת והסברת את הדברים כל כך יפה וכל כך מדויק ובתור אחת שמכירה היטב ומקרוב את עולמם של היוורים מרשה לעצמי לומר לך שאת צודקת החושים האחרים שלהם חדים יותר ויש דברם שהם מסוגלים לעשות שאדם רואה לא מבין איך ? ואת הסרת נכון מדוע .
 
למעלה