דיאטה לבת חמש

כפרקי

New member
דיאטה לבת חמש

בבדיקה האחרונה אצל רופאת המשפחה עלתה העובדה שביתי סובלת מעודף משקל קל. מאחר והייתי עם שלושה ילדים שם לא רציתי לפתוח את הדיון מול הרופאה.
הבת שלי מעולם לא היתה מהרזים, יש לה מבנה גוף חסון, אך זו הפעם הראשונה שהעירו לי שזה מעל מה שנקרא נורמלי.
בחצי השנה האחרונה עקב שמירת הריון כל נושא התזונה הוזנח בבית ואני מניחה שזה מה שהוביל להשמנה.
עכשיו אני חזרתי לתפקד ולהנהיג משטר אכילה בריא יותר בבית. השאלה היא האם זה יספיק כדי לאפשר לה לרדת במשקל?
בבוקר היא לרוב מקבלת כריך (שתי פרוסות), לרוב עם שוקולד. זה פתוח לדיון...
ארוחת בוקר בגן - לחמניה עם גבינה לבנה וזיתים, מלפפון חתוך ועגבניות שרי.
ארוחת פרי - מנת פרי לבחירתה: תפוח, ענבים, אבטיח.. מה שיש בבית.
ארוחת צהריים - מהצהרון.
ארוחת ארבע - גם בצהרון אך לאחר דיון עם המפעילה, הילדה מוגבלת לפירות וכריך אחד. היה ארוע שאכלה שלושה כריכים ואז לא רצתה ארוחת ערב והתעוררה מורעבת למחרת.
אחה"צ - רק פירות.
ארוחת ערב - לרוב ארוחה חמה, מבושלת. בעיקר קטניות, ירקות.
בנוסף לילדה יש חוג התעמלות פעמים בשבוע אחרי הגן.
ממתקים כבר כמעט ואין. אם הם מבקשים אני משתדלת לדחות את רגע מתן הממתק ולרוב הם שוכחים מזה. אם לא יש הגבלה של משהו קטן ורק אחד. בסופ"ש הם מקבלים ממתק אצל הסבים. לרוב חטיף שוקולד סטייל מקופלת. לפעמים גלידה קרח בטיול.

אני מודעת לכך שהיא צריכה לרזות אך לא רוצה שהיא תדע את זה. היא רק בת חמש ואני לא רוצה להתחיל לדבר איתה על הרזייה. ההגבלות שאני אוכפת כרגע הן תחת "בריאות" והן נאכפות גם לאחיה שאין לו בעיית השמנה.
אודה להתייחסותכן
 
דיאטה לבת חמש

הי,
ילדים רבים אוכלים לא בגלל רעב אלא לרב בגלל שעמום, כעס, עצב וגם סתם כי מתחשק להם כשבאים חברים. תפקידנו כהורים לעזור לילדים לזהות סימני רעב ויחד עם זאת גם סימני שובע. נושא המשקל אצל ילדים הוא נושא מאוד רגיש. ילדה בת 5 בעודף משקל זקוקה לתנועה (ספורט כלשהו), תזונה מאוזנת לפי המלצת פירמידת המזון לילדים, מתן דוגמה אישית של ההורים והקפדה על התזונה של כל בני הבית. תני לה לאכול כל פעם שמבקשת מאכלים מזינים ולא חטיפים או ממתקים. תגבילי את האכילה רק לפינת האוכל עם צלחת וללא מסיחי דעת כמו טליזיה.
בכל מקרה, חשוב לא לשדר ליד בתך לחץ או חרדה סביב הנושא, אלא להמשיך ולהציע מזונות בריאים ומומלץ ביותר לעשות זאת במסגרת ארוחות משפחתיות.
אם את מרגישה שאין שיפור במצב, אני ממליצה לפנות להדרכה אישית ומסודרת מדיאטנית בקופ"ח.
בהצלחה
&nbsp
בהצלחה,
 
למעלה