דחוף

דחוף

אם אני לא מתנדבת במד"א אני יכולה להיות חובשת בצבא?? האם אפשר להיות חובש קרבי עם פרופיל 72?? איזה תפקידים עושה חובש קרבי ואיזה תפקידים עושה חובש לא קרבי? דרך אגב אני בת 17 וחצי בבכיתה יב' ועשיתי צו ראשון
 

253Daniel

New member
תשובות..

את יכולה להיות חובשת בצבא אם לא התנדבת במד"א- אבל כמובן שהם מעדיפים אנשים עם רקע. לגבי הפרופיל של חובש קרבי אני לא בטוח..אבל אני חושב שאנחנו מדברים על 82..תקנו אותי אם אני טועה?
 

thebestdw

New member
עונה

אין שום דרישה לנסיון קודם בתחום. הדרישה היחידה בשביל להיות חובש קרבי זה קב"א 52 ואולי עוד כמה דברים (ככה חבר שלי אמר לי לפחות). בקשר לפרופיל, עד כמה שידוע לי כל עוד יש לך פרופיל קרבי ואת מתגייסת לקרבי את יכולה להיות חובשת קרבית. (אבל כדאי שמישהו מוסמך יותר יענה לך כי אני לא בטוח בנכונות התשובות שלי). חובש לא קרבי- עיקר העבודה שלו היא להיות במרפאה ולתת גימלים לחיילים שלא בא להם לחזור לבסיס (יענו שביזות יום א'). חובש קרבי- לטפל בחיילים שנפצעו ולהחזיקם בחיים (במיקרים חמורים) עד להבאתם בפני גורם מוסמך יותר (פראמדיק / רופא). החובש הקרבי עובר הכשרה ארוכה יותר.
 

thebestdw

New member
הנה מה שרשום בשבוז

התפקיד פתוח לבנים ולבנות קוד במנילה לבנות: 0502 קוד במנילה לבנים: 6302 פרופיל: לבנים- 64 שיבוץ: ביחידות צה"ל ובמתקנים רפואיים ברחבי הארץ. מה זה אומר? תפקיד החובש/ת הוא טיפול בחולים ובפצועים בזמן שגרה וחירום. העבודה המבוצעת במסגרת התפקיד כוללת רישום במרפאה, חלוקת תרופות, הפניה לרופא ושימוש במכשור רפואי לצורך בדיקות רפואיות שונות כגון: בדיקת דם, מתן עירויים, טיפול הפציעות וחבישה. על החובש/ת מוטלת האחריות הראשונית אודות הטיפול הרפואי בחולה, כאשר לעיתים מסתכם ביקור רפואי בקבלת טיפול מהחובש. להיות חובש/ת זה לא פיקניק. קודם כל, צריך לא להיגעל מדם והפרשות אחרות, צריך לדעת להתמודד עם אנשים חולים ובעיקר עם חיילים שרק מנסים להוציא גימלים ולהתייחס לכולם בסבלנות וסובלנות, וצריך לפעמים להעביר הדרכות של עזרה ראשונה ולדעת להעניק טיפול ברגעי מצוקה. מדובר בתפקיד די רציני ומשמעותי בצבא, שלא בהכרח מתאים לכל אחד. בצד הבונוסים, חובשים צבאיים בדרך כלל עובדים במשמרות ומקבלים פטור מלא מתורנויות. הכשרה: 12 שבועות. הקורס כולל פרקים עיוניים והתנסויות מעשיות. כמו כן, משולבות התנסויות בבתי חולי, לימוד בעזרת טכניקת הדרכה מתקדמת והתנסות חווייתית. ניתן להתקדם לתפקיד אחראי/ת על ניהול וארגון מרפאה ולהתפתח מקצועית בקבע, כולל הכשרה בתחום ההחייאה והטיפול הנמרץ. כמו כן, קידום במערך הקצונה בתחום ארגון רפואה וניהול מערכת בריאות צבאית והתפתחות כמדריכה בתחום הוראת הרפואה הצבאית בבית הספר לרפואה צבאית או ביחידות השדה. מה זה נותן באזרחות? השירות במקצוע חובש/ת מהווה עבור החייל/ת צוהר לעולם הרפואה, הן בהיבט התיאורטי ובעיקר בהיבט הפרקטי טיפולי. איך מגיעים לזה? איתור קדם צבאי. לבירורים: 03-7379520 מיונים: יום מיונים כללי לחיל הרפואה, כולל הסברים על כל מסלול, שאלון אישי וראיון.
 
תגובה

תודה רבה לכם על התשובות..אני רוצה להיות חובשת קרבית אבל יש לי פרופיל 72...האם יש סיכוי שיקבלו אותי? אח שלי הוא בקרבי ולא במד"א והציעו לו להיות חובש בצבא..זה מעניין אותי ואני ממש רוצה את זה כי חובש לא קרבי זה לא מעניין ממש לתת גימלים לחיילים מה שמעניין זה לתת עירוי ולטפל באנשים בשטח שזה מה שאני רוצה האם יש מצב שיקבלו אותי עם פרופיל 72? לאחי יש פרופיל 72 והציעו לו להיות חובש.. האם אני צריכה לחכות לשאלון העדפות ורק אז להתקשר לברר על זימון למיון או שאני יכולה עכשיו כבר לברר על זימון לפני שקיבלתי את השאלון??.
 

devilz

New member
עד כמה שאני יודעת..

בשביל להיות חובשת קרבית את צריכה לצאת ממסלול של לוחמים... זאת אומרת.. את צריכה קודם להתגייס לתותחנים נ.מ קרקל מודש כל מקום אחר שמקבל בנות... ומשם יוציאו אותך להיות חובשת קרבית...
 
תגובה

ואפשר ללכת לתותחנים ונ.מ וקרקל עם פרופיל 72...ומשם אני אולי יוכל להיות חובשת קרבית זה אומר שעם פרופיל 72 אני יכולה להיות חובשת קרבית?
 
תגובה

האם כדאי לחכות לשאלון העדפות או להתקשר ליחידה ולשאול ולבקש זימון? אני יכולה לבקש זימון לפני שקיבלתי שאלון העדפות?
 

devilz

New member
אני מניחה שעדיין לא קיבלת מנילה...

את תקבלי בחודשים הקרובים.. במידה והנתונים שלך מתאימים יהיה לך שם אשכול מקצועות לחימה התנדבותיים.... תדרגי את האשכול.. וסביר להניח שיביאו לך זימון לגיבוש..
 
תגובה

אוקיי ואני יכולה להיות חובשת קרבית רק דרך היחידות שציינת? איך אני יכולה לברר בקטע של הפרופיל??
 

devilz

New member
כל יחידה קרבית שתקבל אותך לשורותיה..

.... פרופיל 72+ הוא פרופיל שמאפשר תפקידי לוחמה... תהני..
 
למעלה