דחוף דחוף דחוף !!

bosy123

New member
דחוף דחוף דחוף !!

גדי להסיר את הספק מליבי החלטתי לבדוק אתכם , המומחים , איזה משקאות אינם כשרים לפסח. בינתיים אני יודע שבירה ייגר וודקה(?) . מה עם אבסינט ושנפס ודרמבוי ? מי שיכול לתת לי תשובה/רשימה של כמה משקאות לא כשרים יזכה ב..... תודה!.
 

rubber duck

New member
אז ככה

כל מה שמבוסס על וויסקי אינו כשר כלומר דרמבוי אינו כשר לאחריו גם איריש קרים ואייריש קופי וכמובן ווסקי עצמו שרון
 

D r a m b u i e

New member
כעקרון כן

היא לא עשויה מדגנים אלא מאגבה כחולה (ואם זו טקילה מאה אחוז אגבה אז היא במאה אחוז כשרה) ושאר הזיקוק הוא מסוכר לרוב או מסוגים אחרים של אגבה. הוודקות לא כשרות למעט הפולניות שעשויות מתפוחי אדמה. הוויסקים גם לא כשרים, לעומת זאת עם ברנדי/קוניאק ושות' אין בעיות. האבסינט הוא שאלה מעניינת, השאלה היא ממה עשוי האלכוהול שלו, אותו הדבר נכון גם לגבי הייגר ועוד ליקרים שלא ברור ממה עשוי האלכוהול שלהם. עם רום/קשאסה אין בעיה לחג לדעתי. בכל אופן שיהיה לך חג שמח!
 

Oleg Silver

New member
תודה רבה על התשובה

אני צריך כמות רצינית של תקילה ליום שישי ופתאום נזכרתי שאולי לא ימכרו בגלל פסח אז הייתי רוצה להיות בטוח. אז שוב, תודה על התשובה וחג שמח כמובן.
 
מי יסביר לי?

הרי וודקה היא עשויה מחיטה/שעורה והיא לא עברה שום פתיחה או תהליך של החמצה אז למה היא לא כשרה לפסח? הרי גם מצות בסופו של גבר עשויות מחיטה........
 

D r a m b u i e

New member
אין לי מושג

אני גם לא מבין למה מצה כן כשרה, זה משהו שקשור לתפיחה של החיטה, לא סגור על זה. בירה כמובן לא כשרה, זה הדבר הכי בסיסי שכולם יודעים שלא כשר.
 
למעלה