דו-קרב לחיים ולמוות (אמיתי!) ביפן

דו-קרב לחיים ולמוות (אמיתי!) ביפן

הקטע הבא מספר על שני מדריכי קונג-פו יפניים, שניהלו דו-קרב בו אחד מהם נפצע קשה והתמוטט. השני הביא אותו לבית-החולים, ונעצר כשהפצוע מת מפצעיו. ההורג אמר ש"היה בינינו ענין ארוך, אז גמרתי אותו" (תרגום חופשי שלי). המקור: http://mdn.mainichi.co.jp/news/20010723p2a00m0dm007002c.html Kung-fu instructor killed in martial-arts brawl NARITA -- A Shaoling kung-fu master has bashed another martial artist to death in a bareknuckle duel, police said Monday. A long-standing dispute had fueled the deadly match-up between Kenji Tamai, a kung-fu instructor of Sakura, Chiba Prefecture, and fellow instructor Masaharu Yamada of Narita, Tamai told officers who arrested him for manslaughter. "We had a thing to settle so I did him," Tamai, 43, was quoted by police as saying. He has not disclosed the roots of the dispute. The duo confronted each other at around 9.30 p.m. Sunday at the gymnasium of a Narita nursery school where they instructed children in the ways of Shaolin kung-fu. According to Tamai, he rushed at his 48-year-old rival, landing dozens of punches and kicks until Yamada collapsed. Tamai then brought Yamada to hospital but was arrested after the latter died in Monday´s predawn hours. (Mainichi Shimbun, July 23, 2001)
 

aiki-freak

New member
ואחרי זה

הם מסתכלים עלייך בפנים רציניות ואומרים שלאומנות לחימה אין קשר לאלימות.. קונג פו?...זה לא אלים...מה פתאום...הם כולם פציפיסטים בכלל... איגרוף תאילנדי?...אלים?? זה בכלל אומנות...זה בכלל ציור..אוריגמי. כל המתאבקים הם בכלל נזירות חסודות. כל הקרטיסטים הם בכלל קדושים בודהיסטים.... תעשו לי טובה...
 

שוקוקאן

New member
אייקי - אני לא כ"כ מסכים אתך

למרות שלעתים קורים דברים כמו שדוד הביא עכשיו, בסיכומו של דבר מי שמתאמן באיזושהי אמנות לחימה הוא בד"כ פחות אלים ממה שהיה אם לא היה מתאמן. כמובן - בשורה התחתונה זה תלוי באותו אינדיבידואל, אבל לפחות מנסיוני האישי (אני מתאמן והתאמנתי בעבר בקראטה), ככל שמתקדמים באימונים צוברים יותר בטחון בעצמנו וכתוצאה פחות נוטים להכנס לעימותים לא הכרחיים.
 

aiki-freak

New member
אני מכיר הרבה דוגמאות הפוכות.

אני מכיר איש קראטה עם תיק על "תקיפה בנסיבות מחמירות". אני מכיר אנשי קראטה שתקפו אנשי ג´ודו שפתחו מכון לידם (אנשי הקראטה סיימו בבית חולים - ומגיע להם!) אני ראיתי מתאגרף שתקף מישהו בסכסוך על חנייה ושבר שן למישהו זר שניסה להפריד ולהשכין שלום בין הצדדים. אני מכיר מורה ידוע לקראטה שמתגאה בעובדה שהוא שבר למישהו ברך בקרב. היה לי תלמיד שלמד ג´ודו הרבה שנים וסיפר שהיו מלמדים אותם איך לפגוע באשכי היריב בצורה לא חוקית כך שהשופט לא ישים לב או לפגוע לו בברכיים - הכל כדי לנצח בקרב. הם היו מתאמנים על זה שעות. אני חושב שאמנות לחימה (או ספורט) שמבכרת אגרסיביות ופראיות או נצחון בכל מחיר או מלמדת לחימה למטרות הרג תמיד תשפיע לרעה (!!!) על נפש התלמיד. למה לנסות להקשיב ולהבין את הצד השני כשאפשר פשוט לחסל אותו בסנוקרת?
 

שוקוקאן

New member
מאד מצער לשמוע על דברים כאלה...

אבל שוב - זה תלוי באותו בן-אדם. כל אחד לוקח איתו מאמנות הלחימה (כמו מכל דבר בחיים) מה שמתאים לו. כל אחד רואה את העולם דרך המשקפיים שלו, והוא לא יכול שלא לראות דרכם. אז אם אתה אלים מטבעך, ולא מעוניין להשתנות, גם בחוג ריקמה תחשוב איך ניתן להרוג מישהו עם המסרגה. אני אישית רואה אמנות לחימה כדרך לשפר את עצמי גם מבחינת האופי - להיות יותר מחושל, בעל בטחון גדול יותר בעצמי ורגוע יותר. ואם אתה לא מסכים - אני אשבור לך רגל. :)
 

aiki-freak

New member
ואתה לא רואה בזה בעיה?

בלקחת מישהו שהוא אלים מטבעו (ויש הרבה כאלו תאמין לי) ולתת לו כלי נשק ביד? ללמד אותו להכות ולבעוט באנשים? לשבור להם ידיים? לחנוק אותם עד אבדן חושים??? האם זו לא אחריות של המורה לנפות תלמידים כאלו ולא ללמד אותם טכניקות קטלניות??? האם הוא לא שותף לעבירה במידה מסויימת?
 

שוקוקאן

New member
זו בעיה גדולה מאד, אבל...

אני לא רואה מוצא ממנה. אי אפשר לעשות סלקציה על אנשים, במיוחד לאור העובדה שאין לדעת איך לימוד האמנות ישפיע על כל אחד מהם ספציפית. מה שאולי אפשר לעשות (לעניות דעתי) הוא לאבחן מי יותר אלים ולעבוד איתו באופן קצת שונה, לפחות בהתחלה - פחות קרבות ודברים שאפשר להרשים איתם את החבר´ה, יותר טכניקה ושיפור שליטה על הגוף. כמובן שאם יש מישהו שעושה בעיות באופן קבוע, צריך להעיף אותו מהאימונים (שוב, לעניות דעתי).
 

אסף2

New member
טוב אם זאת דעתך

אז למה לעזזל אתה לומד אומנויות לחימה? אולי אתה בשטח הלא נכון אחי
 

mapopo

New member
שטויות!!!

איך אפשר לפגוע באשכים של היריב מבלי שיסימו לב??? מה אתה פוגע בו והוא לא מתקפל מכאבים?????? בכל אומנות יש את האנשים"השחורים" שמנצלים את הידע שלהם לרוע!?? אז מה יש לך לחדש לנו בזה??? חוץ מדבר כאן שטויות בקצב???????? MAPOPO
 

aiki-freak

New member
אל תגיד" שטויות"...

כי אתה לא יודע על מה אתה מדבר... הרעיון הוא לפגוע ביריב ומייד לרתק אותו ואף אחד לא יודע למה כואב לו ועד שהוא יפצה פה הוא כבר הפסיד את הקרב וקרוב לוודאי שאף אחד לא יאמין לו גם אם הוא יספר. יש הרבה הכשלות בשליחת רגל לברך ולימדו אותם להפוך את התנועה הזו לבעיטה (שאסורה בג´ודו!!!).
 
אקדחים לא הורגים אנשים

וגם אומנויות לחימה לא. אנשים הורגים אנשים. אם הוא לא היה יודע קונג פו, הוא היה הורג אותו ב-"כאפה דו" או במוט ברזל. להאשים את האקדח ברוע של המפעיל, זה חסר טעם. אריאל
 

aiki-freak

New member
לאקדח צריך רשיון

ועל אקדחים יש פיקוח חוקי. מי מפקח על איכות החומר האנושי שלומד אומנות לחימה??? אתה חושב שמתאגרפים תאילנדים יושבים ועושים מדיטציה כל יום והוגים בדרכים לפתור את האלימות בעולם?? או האלימות שבתוכם? לא כל מי שלומד אמנות לחימה הופך לרוצח שכיר, אבל גם לא כל אמן לחימה הופך לאמא תרזה! ואני בטוח שיש המון אנשי לחימה שבמקום להמנע מעימות ישושו לכל הזדמנות להוכיח את יכולתם בקרב...הלא הם מלאי ביטחון פתאום ומי "יכול עליהם"...
 
ולאלת בייסבול לא צריך רשיון.

"לפתור את האלימות בעולם" אלימות היא תוצר, לא בעיה. להלחם בה שקול לנסיון להוריד את החום לחולה סרטן. ידע בשיטות לחימה, או הבעלות על כלי נשק (קר או חם) הוא כלי, וכמו כל כלי הוא יכול לשמש לטוב או לרע. הצורך בכוח על מנת להשכין שלום ("משטרה", "צבא", "הגנה עצמית") הוא הכרחי בעולם שבו הרע והטוב הם חלקים של אותו שלם. רק דרך חיים, מוסרית ומחייבת, יכולה להפוך את הכלי (האדם, שיטת הלחימה) לכלי של טוב, במקום של רוע. אריאל... בפרץ פילוסופי משהו.
 
ו... אתם יכולים לצטט אותי על זה !

פשוט לא כדאי לכם לצטט אותי על זה
אריאל... מדבר על עצמו בגוף שלישי... מרגיש כמו טרזן...
 
כלי-נשק ואמנויות לחימה

ההבדל הגדול בין נשק חם וקר הוא משך-הזמן והמשמעת הנדרשים כדי להגיע ליכולת לגרום נזק; זו גם הסיבה העיקרית לכך שהרובה דחק את החרב משדה-הקרב. תן לילד אקדח ותוך 5 דקות הוא יכול להרוג אדם. תן לו קשת וחץ, ועד שהוא יהיה מסוגל לפגוע במשהו מעבר ל-3 מטר, הוא כבר יפתח מספיק שליטה עצמית בשביל לא לעשות זאת. אחי מדריך נוער בסיכון גבוה בכפר הנוער קדמה, ואחד הכלים החזקים שלו הוא הקשתות, ככלי לפיתוח שליטה עצמית (וגם דימוי-עצמי חיובי, וגם קואורדינציה, וגם יציבה ונשימה, וגם רגיעה, וגם... וגם...
). אני בכלל לא בטוח ש"קורס לוט"ר" היה משיג תוצאה דומה - הם לא מיועדים לאותה המטרה, ולא לאותו קהל. כשנער אלים לומד אמנות לחימה, הוא יחפש הזדמנות להשתמש במה שלמד - כי זה טבעו. אם הוא למד לתת אגרופים לשק איגרוף, הוא יחפש "שקי-איגרוף" - ואם הוא למד לסטות מהתקפה, לעשות בריח ולהשתלט, הוא יחפש מי שיתקיף אותו, כדי שיוכל לסטות, לעשות בריח, ולהשתלט. מה יותר קל למצוא? כשאני מטפל בנערים אלימים, אני _ל_ע_ו_ל_ם_ לא אלמד אותם להתקיף - רק להגיב על התקפה; והתגובה צריכה להיות מספיק מסובכת לביצוע כדי שהנער יצטרך לחשוב "איך אני עושה את זה?" במקום "איך לפגוע בו?" המטרה הראשונית שלי היא ללמד שליטה עצמית - _ל_א_ הגנה עצמית! זה יבוא הרבה יותר מאוחר. כל מי שעושה אחרת, לדעתי, נותן נשק בידי אנשים שאינו מכיר.
 

mga-abir

New member
לימוד הגנה דוד כפרי

ישנו תרגיל באייקי ג´טסו, תרגיל הגנה ממקל המונף לעבר הראש. ההגנה במקרה זה קטלנית ומרסקת.ויש עוד תרגילים.לכן החכם יוכל להמיר תרגילים אלו להתקפה.חשוב יותר המסר ואני מבין שאתה עושה זאת נאמנה.גם תרגיל פשוט של דאשי בראי(גריפת רגל)כאשר מישהו תוקף אפילו עם סכין יכולה להיות קטלנית כאשר האדם שנגרף מאבד שווי משקל ונחבט עם אחורי ראשו בקרקע.אין בטחון. זה כמו לשחק באש.לימדת לבשל ולהתחמם בעזרתה.גם משימושים אלו יכולה לפרוץ שריפה.המבין יבין. בברכה אביר
 
mga-abir - אני לא מכיר הגנה לא

מסוכנת - השאלה היא איזה דגשים אתה מעביר לתלמיד. כל טכניקה אמורה להביא אותך למצב בו אתה יכול לפגוע בתוקף - השאלה אם אתה מלמד את התלמיד לחפש הזדמנות לפגוע, או שאתה מלמד אותו איך לא להיפגע. יש תלמידים שצריך ללמד גישה אחת, ויש שצריך ללמד גישה אחרת - לא דומה קורס הגנה עצמית לנשים, לקורס שליטה עצמית לנערים אלימים, גם אם שניהם מלמדים (לכאורה) את אותן הטכניקות. דרך-אגב: מה אתה לומד/מלמד?
 

mga-abir

New member
תבורך על פועלך

איני מלמד ,בעבר למדתי שוטוקאן. אך התמקדתי יותר בעוד אומנויות לחימה ופתחתי טכניקות קרב שעל פי הבנתי יעילות יותר.התמקדתי בפיתוח מיומנויות של מהירות וזריזות,מהירות תגובה,פיתוח רפלקסים,ופיתוח תזמון.ראיית קרב,התייחסות לכאב,מיקוד אנרגייה,ועוד ועוד.משוכנע אני שגם אתה והאחרים עושים זאת. אין מקור להשואה לעיתים אנו מלמדים מתוך הנצפה,מעין לגו שבו משלבים את הפיסה המתאימה. כמו כן לא בכל מחיר.אין צורך שהתלמידים יהיו אלופים במחיר הבריאות.יש לשמור עליהם ולחנכם בתוך מגבלה זו להיות הטובים והנבונים ביותר.יישר כוחך על פועלך.איני יודע בגיל כמה אתה אך דע לך (אולי אתה יודע כבר)שהדמות אותה אתה מקרין ומיצגה בפני התלמידים,אותה הם ישאו בליבם שנים רבות.לכן האחריות גדולה וכן המשוב. בברכה אביר
 
mga-abir - אז מה אתה עושה היום?

אני בן 34, אם זה באמת משנה(?). ותודה על המלים היפות
 

mga-abir

New member
היום?

מתאמן לעיתים רחוקות,עוסק במיסטיקה (רוחניות)להנאה.פנוי מבחינת זמן. אשמח פעם לראות אותכם מתאמנים אם אני יוזמן (בפרק הירקון זה גם בסדר) אני קצת מבוגר יותר נאמר ב16 שנים,אבל זה בסדר אני עוד עושה שפאגט חחחח בברכת שבוע טוב אביר (הנני מוכר יותר בשמי האחר )
 
למעלה