דוקטורט בארה"ב - בעית ויזה

arier1

New member
דוקטורט בארה"ב - בעית ויזה

משום מה נכתב על הטופס לויזה (DS-2019) שהתוכנית מסתיימת במאי (כלומר שנה אקדמית), בעוד שהתוכנית היא לשנתיים-שלוש. המזכירה של התואר לזרים בפקולטה בה אלמד אומרת שהיא מאמינה שאצטרך לבקש ויזה בכל שנה בה אהיה סטודנט. לעומת זאת, חבר שלי שעושה גם הוא דוקטורט באותה אוניברסיטה אבל בפקולטה אחרת, אומר שהוא קיבל טופס ל-4 שנים. האם המזכירה צודקת ? האם יש לי דרך בכ"ז לקבל את הויזה לשנתיים (לפחות) ? בהנחה שאצטרך אכן לחדש כל שנה, האם המשמעות היא שאצטרך בכל פעם לצאת מארה"ב ? מה הנוהל במקרה של הארכת ויזה ? אני מאוד מודאג ואודה לעונים.
 

22ק ו ס ם

New member
זה לא משנה כל עוד אתה לא מתכוון

לחזור לארץ. הויזה חשובה רק בכניסה לארה"ב, אחרי זה גם אם היא פגה אתה חוקי כל עוד הSEVIS שלך מתעדכן על ידי האוניברסיטה. אם תצא מארה"ב אחרי שהויזה פגה אז אכן תצטרך לעבור בארץ לחדש אותה, אבל זה לא בהכרח הליך מסובך.
 

arier1

New member
אכן קוסם...

1. איך מעדכנים את ה-SEVIS ע"י האוניברסיטה ? פשוט לפנות שם לגוף האחראי שיאריך ? 2. האם אתה בטוח בכך שאם ה-SEVIS מעודכן אני חוקי ? הכי גרוע זה אם אני אחשב לא חוקי ויגרשו אותי או לא יתנו לי להכנס להבא. 3. מעבר לזה - אני מאמין שכן נרצה לבקר בארץ במהלך השנתיים. האם ידוע לך מה נדרש על מנת להאריך את הויזה בישראל?(אנחנו נהיה לזמן די קצר ולא הייתי רוצה לבלות אותו בנסיעות לשגרירות...). תודה
 

22ק ו ס ם

New member
בכל אוניברסיטה יש משרד לסטודנטים

זרים. ברגע שתנחת שם הם ינחו אותך לגבי הפרוצדורות. בהרבה מקומות דורשים עידכון של המצב שלך כל סמסטר או כל שנה, ובכל מקרה הם יצטרכו לחתום על הטופס לפני שאתה נוסע מחוץ לארה"ב ואז יבדקו הכל. כן אני בטוח. יש בילבול בקשר לויזה. הויזה לא מסדירה את המצב החוקי שלך בארה"ב. למעשה, אם הויזה שלך עדיין בתוקף ואתה לא לומד במוסד שאתה אמור ללמוד או לא לומד מספיק שעות אתה נחשב לא חוקי. אתה תצטרך ללכת לשגרירות לחדש את הויזה והכי טוב לקבוע ראיון מראש, כך שזה יהיה כמה ימים אחרי הנחיתה.
 

Ani15

New member
תוכל גם לקבל ויזת הארכה בקנדה

או במקסיקו. כשתגיע לגשר, אם תרצה, יוכלו כאן להדריך אותך. אין בעיה להישאר בארה"ב עם טופס 2019 חדש ומעודכן וסטטוס סטודנט מלא באוניברסיטה (שים לב שאם אתה מאבד את סטטוס הסטודנט הטופס שלך מאבד תוקף מיד). בכ"ז אני מציעה לך לנסות לדבר עם אנשים אחרים באוניברסיטה (למשל, הISO) ולנסות לקבל מראש ויזת ארוכה יותר, זה חוסך לא מעט בלבול מוח (וגם כסף). אם אתם על ויזת J ואשתך רוצה לעבוד, היא תצטרך גם לחדש את אישור העבודה שלה כל שנה, בלגן. יכול להיות (כבר היו דברים מעולם) שהמזכירה איתה דיברת פשוט טועה.
 

22ק ו ס ם

New member
אני לא יודע לגבי קנדה

אבל לגבי מקסיקו זה כבר לא כל כך פשוט. יש אצלנו כל הזמן אזהרות מחידוש ויזה במקסיקו כי אנשים נתקעו שם ולא יכלו לחזור.
 

Ani15

New member
אני עשיתי את זה במקסיקו

זה לא אפשרי לסינים ולאנשים ממדינות שתומכות בטרור. האפשרות להיתקע בהחלט קיימת לכל אחד, גם בקנדה, אבל בינתיים (אני ה"ארופאית" השניה שעשתה את זה מכאן) קיבלנו יחס מצוין בקונסוליה.
 

22ק ו ס ם

New member
מתי עשית את זה?

אני יודע שהוציאו אזהרות אצלנו בחודשים האחרונים ולא המליצו לסטודנטים לעשות את זה שם.
 
למעלה