הפרופסור הלא מפוזר
New member
פולספגן, זו ממש לא אפליה מתקנת.
אפליה מתקנת היא מתן עדיפות לאנשים על סמך השתייכותם לקבוצה מסוימת באוכלוסייה. לאפשר לילד בעל לקות להבחן במבחן מותאם זה בעצם להשוות את תנאי ההבחנות שלו לילד ללא לקות, כך ששניהם יוכלו להמדד בסולם אחיד. אין כאן כל העדפה. הוא לא מקבל יתרון. ואפילו נהפוכו. גם עם כל ההתמאות שבעולם, מבנה המבחן הנתון של מכון סאלד, עדיין לא מספיק מתאים לילד בעל קשב וריכוז לדוגמה, על מנת שמנת המשכל שלו תמדד באופן אובייקטיבי. בשום מקום משרד החינוך לא טוען שהמבחן אמור לסנן את מי שלא מתאים להיות חלק מכיתת מחוננים, אלא שהמבחן בודק יכולת קוגניטיבית.את נושא ההתאמה או אי ההתאמה מתנים בראיון מקדים. ובאמת, לא אחת נתקלתי בבתי ספר שבחרו שלא לקבל לכיתת המחוננים ילדים שלא התאימו מהבחינה ההתנהגותית/רגשית, ואפילו בגלל הפרעת קשב וריכוז לא מטופלת, למרות שעברו בהצלחה את מבחני הסינון.
עוד חידוד לטענתי זו העובדה שהיום מקפידים ביותר שלא לומר "הקלות" אלא "התאמות". כי מתן ההתאמות לא מקל בשום דרך וצורה. אני אמא ל 3 ילדי קשב וריכוז, ואני חיה את הנושא גם בחיי המקצועיים, ותאמיני לי שהם נלחמים כדי להיות כמו כולם.
אפליה מתקנת היא מתן עדיפות לאנשים על סמך השתייכותם לקבוצה מסוימת באוכלוסייה. לאפשר לילד בעל לקות להבחן במבחן מותאם זה בעצם להשוות את תנאי ההבחנות שלו לילד ללא לקות, כך ששניהם יוכלו להמדד בסולם אחיד. אין כאן כל העדפה. הוא לא מקבל יתרון. ואפילו נהפוכו. גם עם כל ההתמאות שבעולם, מבנה המבחן הנתון של מכון סאלד, עדיין לא מספיק מתאים לילד בעל קשב וריכוז לדוגמה, על מנת שמנת המשכל שלו תמדד באופן אובייקטיבי. בשום מקום משרד החינוך לא טוען שהמבחן אמור לסנן את מי שלא מתאים להיות חלק מכיתת מחוננים, אלא שהמבחן בודק יכולת קוגניטיבית.את נושא ההתאמה או אי ההתאמה מתנים בראיון מקדים. ובאמת, לא אחת נתקלתי בבתי ספר שבחרו שלא לקבל לכיתת המחוננים ילדים שלא התאימו מהבחינה ההתנהגותית/רגשית, ואפילו בגלל הפרעת קשב וריכוז לא מטופלת, למרות שעברו בהצלחה את מבחני הסינון.
עוד חידוד לטענתי זו העובדה שהיום מקפידים ביותר שלא לומר "הקלות" אלא "התאמות". כי מתן ההתאמות לא מקל בשום דרך וצורה. אני אמא ל 3 ילדי קשב וריכוז, ואני חיה את הנושא גם בחיי המקצועיים, ותאמיני לי שהם נלחמים כדי להיות כמו כולם.