הלואי שהנשמה שלי תחזור לאותו מקום
הלואי שהנשמה שלי תחזור לאותו מקום ממנו היא באה. ה"נשמה" היא חלק אלו-ה ממעל, יורדת לעולם זכה וברה, "נשמה שנתת בי טהורה היא", ובעולם הגשמי היא עוברת מבחנים קשים . מצד אחד היא צריכה ל"התלכלך" בעולם הגשמי. חייבת ל"התלכלך". חייבת לנהוג בכל עניני העולם הזה כבעל חיים לכל דבר. מאידך, היא יכולה לשלוט על עניני העולם הזה. איך ? באכילה - ע"י בדיקת כשרות המאכלים, ע"י ה"עצירה" לברכת הנהנין וכו´. בחויות המיניות - ע"י עשיתן ב"קידושין", ע"י הרצון להטיב לבן/בת זוגו, וכו´. וכן הלאה וכן הלאה. ואז, היא מוסיפה קדושה לנשמה, מוסיפה טהרה לחלק האלוקי של הנשמה. אז מי שהוריד נשמה טהורה לעולם ומחזיר נשמה "מלוכלכת". אוי לו ואבוי לנשמתו. באמת מוטב לו ש"לא נברא". אולם מי שמחזיר נשמה קדושה יותר, טהורה יותר... טוב לו שנברא, אשריו ואשרי יולדתו. ולואי שאהיה מאלה. ולפחות מאלה שמחזירים אותה כמות שהבאתי אותה, לא פחות ולא יותר. הלואי.