דברים מעניינים של יו"ר נת"ע:

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
נראה לי ששלושה חודשים לקו האדום קצת אופטימי

דברים מעניינים של יו"ר נת"ע:
"
רוב הפרויקטים הגדולים בקו האדום (ת"א-פ"ת) כבר יצאו לדרך, וכעת גם מתבצע מכרז בעניין הכרטוס לקו המקדים - אוטובוסים רבי-קיבולת שינועו על ציר ז'בוטינסקי בתוואי הרכבת הקלה. "בעוד שלושה חודשים יחלו לנסוע אוטובוסים בתוואי קו זה", הבטיח ויז'ניצר.

ויז'ניצר ב-15 השנים האחרונות התבצעו בישראל עבודות ב-15 מיליארד שקל, רובן בתחום התחבורה. הוא הסביר לחברי הוועדה כי ליבת הרשת תהיה 8-7 קווים, ואליהם יתוספו קווים נוספים בהמשך. לדבריו, התכנון כעת הוא שיהיו 7 קווים - חמישה קווי LRT ושני קווי BRT (רכבות קלות לעומת אוטובוסים רבי-קיבולת הנעים בנתיבים ייעודיים). "אם התחזית של BRT תהפוך ל-LRT, נהפוך אחד או שניים מהקווים ל-LRT - הקו החום (לוד/רמלה-ראשל"צ מערב) והקו הכחול (צומת חולון-צומת ביל"ו).

"לקחנו אומדן של 20% חריגה מהתקציב, ויש להתמודד עם קידוח אופקי של תוואי הרכבת, הוצאת קרקע מזוהמת ועוד. אנחנו פועלים לביצוע כל הקווים ביחד, אך שבעת הקווים הראשונים הם הליבה", הסביר יו"ר נת"ע וציין כי מנהל המיזם הוא מהנדס שמאחוריו שבע רכבות קלות ברחבי העולם.
"
(מ NEWS1)

החדשה האקטואלית ביותר: בעוד 3 חודשים יחל לפעול הקו המקדים לקו האדום.
לפי הדברים אפשר להבין שהקו האדום והירוק יהיו רק"ל ואולי גם החום והכחול, אבל מכך אפשר להסיק שהסגול והצהוב בכל מקרה יהיו BRT.
כמו כן אפשר להבין שמתוכננים עוד קווים מעבר לשבעה (לא כולל הקו הכתום בנתניה) הידועים.
נראה לי ששלושה חודשים לקו האדום קצת אופטימי
 

alantan

New member
מסכים - ואם כן, זה מתנהל כמו מבצע צבאי סודי

נראה לי ששלושה חודשים לקו האדום קצת אופטימי
מסכים - ואם כן, זה מתנהל כמו מבצע צבאי סודי
כי לא דלפו שום פרטים על השינויים המתוכננים במערך הקווים.
 

shefshef

New member
עד כמה שאני הבנתי מהדוברת של נתע

מסכים - ואם כן, זה מתנהל כמו מבצע צבאי סודי
כי לא דלפו שום פרטים על השינויים המתוכננים במערך הקווים.
עד כמה שאני הבנתי מהדוברת של נתע
הקו המקדים מתוכנן להיות נת"צ לכלל התחבורה הציבורית. אומנם יהיה כרטוס חיצוני וכו', אבל בגדול מדובר בנתיב על הכביש שאינו מופרד משאר כלי הרכב.
 

shefshef

New member
זה גם מה שכתוב בכתבה בדה מארקר

עד כמה שאני הבנתי מהדוברת של נתע
הקו המקדים מתוכנן להיות נת"צ לכלל התחבורה הציבורית. אומנם יהיה כרטוס חיצוני וכו', אבל בגדול מדובר בנתיב על הכביש שאינו מופרד משאר כלי הרכב.
זה גם מה שכתוב בכתבה בדה מארקר
"בכל מקרה, לא כדאי לצפות לכלי תחבורה מהפכני. האוטובוסים יפעלו בנתיבי תחבורה ציבורית רגילים בחלק מהדרך, ובחלקים אחרים במסלולים רגילים, שם ייתקעו בפקקים כמו כל מכונית אחרת. גם קדימות ברמזורים לא מתוכננת בשלב זה."

מדובר בשימוש בסימוני הדרך הרגילים בשילוב עם כרטוס חיצוני. זה הכל.

http://www.themarker.com/dynamo/1.2103521
 

alantan

New member
אבל בכל מקרה הוא יהיה "קו" שיבוא במקום 51

עד כמה שאני הבנתי מהדוברת של נתע
הקו המקדים מתוכנן להיות נת"צ לכלל התחבורה הציבורית. אומנם יהיה כרטוס חיצוני וכו', אבל בגדול מדובר בנתיב על הכביש שאינו מופרד משאר כלי הרכב.
אבל בכל מקרה הוא יהיה "קו" שיבוא במקום 51
וחלק מקווי בת-ים. השאלה מה יעשו עם כלל הקווים כי לא הגיוני שמסלולם ישאר כמו היום.
 

cwen

New member
נת"צ יש גם היום, רק שחונים בו

עד כמה שאני הבנתי מהדוברת של נתע
הקו המקדים מתוכנן להיות נת"צ לכלל התחבורה הציבורית. אומנם יהיה כרטוס חיצוני וכו', אבל בגדול מדובר בנתיב על הכביש שאינו מופרד משאר כלי הרכב.
נת"צ יש גם היום, רק שחונים בו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה