גשרים ורכבות.

מצב
הנושא נעול.

Secular

New member
גשרים ורכבות.

גשרים ורכבות.
מעניין אותי לדעת האם יש מגבלה מסוימת על אורך גשרים שמשמשים לרכבות, או הפוך,מגבלה על אורך הרכבת שעוברת על גשר. תחשבו שיכול לקרות אסון גדול,כאשר הגשר אינו עומד בלחץ הרכבת-אז ככה שאמורים להיות חוקים נוקשים מן הסתם לסוגייה הזאת,מה שמאד ארצה לשמוע.
 

fireman

New member
על קצה המזלג של גשרים

גשרים ורכבות.
מעניין אותי לדעת האם יש מגבלה מסוימת על אורך גשרים שמשמשים לרכבות, או הפוך,מגבלה על אורך הרכבת שעוברת על גשר. תחשבו שיכול לקרות אסון גדול,כאשר הגשר אינו עומד בלחץ הרכבת-אז ככה שאמורים להיות חוקים נוקשים מן הסתם לסוגייה הזאת,מה שמאד ארצה לשמוע.
על קצה המזלג של גשרים
בעיקרון כל גשר מיועד לשאת משקל מסויים ולפיכך מתכננים את עומד הרגלים של הגשר, העובי של הרגלים מספרם, חתך הקורות, סוגי ברזל וכדומה לגבי אורך....לא קיימת מגבלה לאורך של גשר רכבת, גשר רכבת ארוך ככל שיבנה יצטרך לשאת משקל נתון שנע מעליו, מעבר למשקל הנתון של הקרונות יש גם את עניין המהירות שיוצרת לחצים רבים על הגשר. משקל של קרון רכבת ממוצע הוא בין 80 ל 100 טון ואורך קורה של גשר ממוצעת היא בערך 30 מטר....מעבר לכך מבוצעות יציקת קורות במקום משום שאין דרך להוביל קורות ארוכות יותר. בעיקרון גשר בנוי ממספר חלקים והוא ברובו מורכב מאלמנטים טרומיים שיציקתם נעשית בתנאי בקרה מחמירים וקפדניים לעומת יציקה בשטח. גשר מורכב מכלונסים עמוקים מאוד וממספר רגלים בעוביים שונים בהתאם לרוחב הגשר, והמטרה לה הוא ישמש...גשר לרכבת הוא הרבה יותר מאסיבי לעומת גשר לכלי רכב משום שהמשקל הנתון של הרכבת הוא פי כמה וכמה יותר גבוה ממשקלם של 10 או 20 מכוניות שנעות על גשר מסויים. מעל העמוד מורכב אלמנט שנראה כמו מגש שיוצר קורת רוחב בין עמודי הגשר (לצערי אין לי זמן לשרטוטים) על הקורות נושאות האלה מורכבות קורות אורך....אלו שעוברות מעל כביש\נחל\תהום\מסילה וכדומה....הקורות הללו מוצבות במרווחים מסויימים כאשר כלקם העליון של הקורות הוא "קוצים" ז"א קצוות ברזל בולטות מחלקה העליון של הקורה.....את המרווחים (אם יש כאלה) סוגרים מלמטה באמצעות פיגומים שעליהם מורכבותתבניות עץ או פלדה ובחלק העליון מבוצעות קונסטרוקציות פלדה המחברות בין הקורות הטרומיות שהורכבו על הקורות הנושאות ועל כל זה מבצעים יציקה אחת גדולה שבעצם מאחדת את כל הקורות ואת האלמנטים השונים לגוש אחיד, מעל זה מבוצעת תשתית....ז"א נסלל כביש\מסילה או מדרכות להולכי רגל לגבי אורך רכבת לא קיימת מגבלה גם כן מעבר למגבלת כוח הסחיבה של הקטר....אין בעיה להעביר על גשר גם רכבת עם 4 קטרים ו60 קרונות כי בכל פעם רק חלק נתון מהרכבת נמצא על הגשר....לדוגמא אם אורך הגשר הוא 100 מטר בזמן נתון יכולים להיות עליו 3 קרונות בערך כך שגם אם אורך הרכבת הוא 60 קרונות העומס הוא של 3-4 קרונות בכל פעם ובתנועה.. ולא כל ה60 קרונות יוצרים לחץ על הגשר. לגבי אסדונות גשרים, רוב האסונות הם בגלל התעייפות החומר....אחרי הכל גשר צריך לעבור בקרה ובדיקות הנדסיות. עניין הבדיקות הופך לחשוב יותר כאשר מדובר בגשר מפלדה שכידוע הפלדה "מתעייפת" מהר יותר מבטון מזויין וזאת בגלל לתנועת המשקל שדורמת לתזוזה של הקונסטרוקציה, להתרופפות ריתוכים וברגים, נוסיף לכך את עניין הטמפרטורות שמשפיעות על הברזל לתצורותיו וכמובן עניין החלודה שממנה סובלת קונסטרוקציית פלדה. לגבי נתונים שאני זוכר במעורפל....גשר לכלי רכב אמור לעמוד בלחץ של 400טון עד כמה שזכור לי....אל תתפסו אותי במילה
 

Secular

New member
תודה רבה על ההסבר המעניין../images/Emo13.gif

על קצה המזלג של גשרים
בעיקרון כל גשר מיועד לשאת משקל מסויים ולפיכך מתכננים את עומד הרגלים של הגשר, העובי של הרגלים מספרם, חתך הקורות, סוגי ברזל וכדומה לגבי אורך....לא קיימת מגבלה לאורך של גשר רכבת, גשר רכבת ארוך ככל שיבנה יצטרך לשאת משקל נתון שנע מעליו, מעבר למשקל הנתון של הקרונות יש גם את עניין המהירות שיוצרת לחצים רבים על הגשר. משקל של קרון רכבת ממוצע הוא בין 80 ל 100 טון ואורך קורה של גשר ממוצעת היא בערך 30 מטר....מעבר לכך מבוצעות יציקת קורות במקום משום שאין דרך להוביל קורות ארוכות יותר. בעיקרון גשר בנוי ממספר חלקים והוא ברובו מורכב מאלמנטים טרומיים שיציקתם נעשית בתנאי בקרה מחמירים וקפדניים לעומת יציקה בשטח. גשר מורכב מכלונסים עמוקים מאוד וממספר רגלים בעוביים שונים בהתאם לרוחב הגשר, והמטרה לה הוא ישמש...גשר לרכבת הוא הרבה יותר מאסיבי לעומת גשר לכלי רכב משום שהמשקל הנתון של הרכבת הוא פי כמה וכמה יותר גבוה ממשקלם של 10 או 20 מכוניות שנעות על גשר מסויים. מעל העמוד מורכב אלמנט שנראה כמו מגש שיוצר קורת רוחב בין עמודי הגשר (לצערי אין לי זמן לשרטוטים) על הקורות נושאות האלה מורכבות קורות אורך....אלו שעוברות מעל כביש\נחל\תהום\מסילה וכדומה....הקורות הללו מוצבות במרווחים מסויימים כאשר כלקם העליון של הקורות הוא "קוצים" ז"א קצוות ברזל בולטות מחלקה העליון של הקורה.....את המרווחים (אם יש כאלה) סוגרים מלמטה באמצעות פיגומים שעליהם מורכבותתבניות עץ או פלדה ובחלק העליון מבוצעות קונסטרוקציות פלדה המחברות בין הקורות הטרומיות שהורכבו על הקורות הנושאות ועל כל זה מבצעים יציקה אחת גדולה שבעצם מאחדת את כל הקורות ואת האלמנטים השונים לגוש אחיד, מעל זה מבוצעת תשתית....ז"א נסלל כביש\מסילה או מדרכות להולכי רגל לגבי אורך רכבת לא קיימת מגבלה גם כן מעבר למגבלת כוח הסחיבה של הקטר....אין בעיה להעביר על גשר גם רכבת עם 4 קטרים ו60 קרונות כי בכל פעם רק חלק נתון מהרכבת נמצא על הגשר....לדוגמא אם אורך הגשר הוא 100 מטר בזמן נתון יכולים להיות עליו 3 קרונות בערך כך שגם אם אורך הרכבת הוא 60 קרונות העומס הוא של 3-4 קרונות בכל פעם ובתנועה.. ולא כל ה60 קרונות יוצרים לחץ על הגשר. לגבי אסדונות גשרים, רוב האסונות הם בגלל התעייפות החומר....אחרי הכל גשר צריך לעבור בקרה ובדיקות הנדסיות. עניין הבדיקות הופך לחשוב יותר כאשר מדובר בגשר מפלדה שכידוע הפלדה "מתעייפת" מהר יותר מבטון מזויין וזאת בגלל לתנועת המשקל שדורמת לתזוזה של הקונסטרוקציה, להתרופפות ריתוכים וברגים, נוסיף לכך את עניין הטמפרטורות שמשפיעות על הברזל לתצורותיו וכמובן עניין החלודה שממנה סובלת קונסטרוקציית פלדה. לגבי נתונים שאני זוכר במעורפל....גשר לכלי רכב אמור לעמוד בלחץ של 400טון עד כמה שזכור לי....אל תתפסו אותי במילה
תודה רבה על ההסבר המעניין

בהחלט למדתי דברים שלא ידעתי,אגב ידוע לך על גשרים ספציפים בארץ שמיועדים לרכבות בלבד,חוץ מהתחלואה מעל הירקון?? פשוט מעניין אותי לדעת אם קיימים גשרים כאלה גם בארץ.
 

fireman

New member
באזור הדרום

תודה רבה על ההסבר המעניין

בהחלט למדתי דברים שלא ידעתי,אגב ידוע לך על גשרים ספציפים בארץ שמיועדים לרכבות בלבד,חוץ מהתחלואה מעל הירקון?? פשוט מעניין אותי לדעת אם קיימים גשרים כאלה גם בארץ.
באזור הדרום
בו מתמקדת תנועת הרכבות בעיקר בתובלה קיימים גשרי רכבת רבים בעיר באר שבע בפרט בנויים כרגע 5 גשרי רכבת כאשר על חלקם יכולות לנוע 2 רכבות בו זמנית כעת הוחל ביצוע מסילת הרכבת בין באר שבע לרמת חובב, במסלול שאורכו 7 ק"מ ייבנו 6 גשרים שאחד מהם יהי גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ
 
גשרי רכבת בארץ

באזור הדרום
בו מתמקדת תנועת הרכבות בעיקר בתובלה קיימים גשרי רכבת רבים בעיר באר שבע בפרט בנויים כרגע 5 גשרי רכבת כאשר על חלקם יכולות לנוע 2 רכבות בו זמנית כעת הוחל ביצוע מסילת הרכבת בין באר שבע לרמת חובב, במסלול שאורכו 7 ק"מ ייבנו 6 גשרים שאחד מהם יהי גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ
גשרי רכבת בארץ
גשר רכבת דו-מסילתי גדול נמצא מעל לכביש החוף מיד צפונית לעתלית. הגשר נבנה במסגרת הכפלת המסילה בין חיפה לת"א במקביל לגשר חד-מסילתי שהיה שם קודם לכן ונהרס לאחר מכן. מעניין לציין שהגשר החדש נבנה בדיוק באותו סגנון עיצוביכמו הקודם, למרות היותו גדול בהרבה. במסגרת השמשת הגשר נבדקה היכולת שלו לעמוד בעומס ע"י העברת רכבת ניסוי בת מספר קרונות רבד (החצץ ששומר שהמסילה לא תזוז) משפכיים (כלומר, בצורת משפך עם פתחי פריקה תחתיים). אני מניח שהרכבת היתה במשקל מספיק לוודא שהגשר בנוי היטב. דרך אגב, הבדיקה נערכה בזמנו בשבת (לא היה זמן אפשרי אחר בלי להפריע לתנועת הרכבות) ואפילו הייתי שם וצילמתי אם כי פיספסתי את הרכבת עצמה, וצילמתי רק את הפעילות שאחרי הבדיקה. אם מישהו רוצה תמונות, אשמח לשלוח. בקווי רכבת ישראל מנען לכיוון באר-שבע, דימונה ושאר הנגב נעשה שימוש רב בגשרים, כולל את גשר הרכבת הארוך בארץ. בארכיון מוזיאון הרכבת בחיפה ישנן עשרות, אם לא מאות תמונות מזמן בניית הגשרים השונים.
 

oren*

New member
ברוכים הבאים לפורום ../images/Emo140.gif

גשרי רכבת בארץ
גשר רכבת דו-מסילתי גדול נמצא מעל לכביש החוף מיד צפונית לעתלית. הגשר נבנה במסגרת הכפלת המסילה בין חיפה לת"א במקביל לגשר חד-מסילתי שהיה שם קודם לכן ונהרס לאחר מכן. מעניין לציין שהגשר החדש נבנה בדיוק באותו סגנון עיצוביכמו הקודם, למרות היותו גדול בהרבה. במסגרת השמשת הגשר נבדקה היכולת שלו לעמוד בעומס ע"י העברת רכבת ניסוי בת מספר קרונות רבד (החצץ ששומר שהמסילה לא תזוז) משפכיים (כלומר, בצורת משפך עם פתחי פריקה תחתיים). אני מניח שהרכבת היתה במשקל מספיק לוודא שהגשר בנוי היטב. דרך אגב, הבדיקה נערכה בזמנו בשבת (לא היה זמן אפשרי אחר בלי להפריע לתנועת הרכבות) ואפילו הייתי שם וצילמתי אם כי פיספסתי את הרכבת עצמה, וצילמתי רק את הפעילות שאחרי הבדיקה. אם מישהו רוצה תמונות, אשמח לשלוח. בקווי רכבת ישראל מנען לכיוון באר-שבע, דימונה ושאר הנגב נעשה שימוש רב בגשרים, כולל את גשר הרכבת הארוך בארץ. בארכיון מוזיאון הרכבת בחיפה ישנן עשרות, אם לא מאות תמונות מזמן בניית הגשרים השונים.
ברוכים הבאים לפורום
 

™Gal

New member
אחי יש לך אחלה אתר!!

גשרי רכבת בארץ
גשר רכבת דו-מסילתי גדול נמצא מעל לכביש החוף מיד צפונית לעתלית. הגשר נבנה במסגרת הכפלת המסילה בין חיפה לת"א במקביל לגשר חד-מסילתי שהיה שם קודם לכן ונהרס לאחר מכן. מעניין לציין שהגשר החדש נבנה בדיוק באותו סגנון עיצוביכמו הקודם, למרות היותו גדול בהרבה. במסגרת השמשת הגשר נבדקה היכולת שלו לעמוד בעומס ע"י העברת רכבת ניסוי בת מספר קרונות רבד (החצץ ששומר שהמסילה לא תזוז) משפכיים (כלומר, בצורת משפך עם פתחי פריקה תחתיים). אני מניח שהרכבת היתה במשקל מספיק לוודא שהגשר בנוי היטב. דרך אגב, הבדיקה נערכה בזמנו בשבת (לא היה זמן אפשרי אחר בלי להפריע לתנועת הרכבות) ואפילו הייתי שם וצילמתי אם כי פיספסתי את הרכבת עצמה, וצילמתי רק את הפעילות שאחרי הבדיקה. אם מישהו רוצה תמונות, אשמח לשלוח. בקווי רכבת ישראל מנען לכיוון באר-שבע, דימונה ושאר הנגב נעשה שימוש רב בגשרים, כולל את גשר הרכבת הארוך בארץ. בארכיון מוזיאון הרכבת בחיפה ישנן עשרות, אם לא מאות תמונות מזמן בניית הגשרים השונים.
אחי יש לך אחלה אתר!!
כל שבוע אני בודק מה חדש בו
תמשיך ככה!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה