גע גע

גע גע

שלום לכם, כתבתי פה מעט בעבר, ואני נהנה להיכנס לפה לקרוא, ועושה את זה על בסיס די קבוע, אך על אף שאני אוהב לכתוב ולקשקש, לא הרגשתי שיש לי מה להוסיף, והרגשתי שבעיותיי אינם בעיותיכם וכו' וכו'. אך מסתבר שבאמת א"א לברוח מזה. מצבי הוא יחסית קל מאוד. צרות של עשירים..אבל גם לעשירים יש צרות. כולם יודעים שאיני דתי. כולם קיבלו את זה, בצורה זו או אחרת. ברור שזה מפריע, אבל לדעתי הם באמת בטוחים שיום 1 אני אחזור, כי 'אתה פשוט טוב מדי' ושטויות כאלה. ממש כאילו המוסר והדת הולכים יד ביד לאורך השנים.לא חשוב. לענייננו(ויש לנו 2, אז בבקשה לעקוב), אני גר בבית של סבתא שלי דתייה שומרת מצוות, אך נוח לי פה מאוד מבחינה דתית. היא מכבדת אותי ואני אותה. או שכך היה עד לאחרונה. לרוב, בשבתות וחגים, יש לי את ביתה לשימושי הפרטי. היא, כמובן, יודעת שאיני שומר שבת, אך יש מין הסכמה שבשתיקה. בפסח, הכנו פה קלמארי, ולא ייחסתי לזה חשיבות(על אף שעד אז שמרנו פה על כשרות יחסית.הכלים תמיד נשארו כשרים.גם כשהאוכל לא היה)עד שחטפתי צעקות מידידה שזה לא מכובד, שזה לא הבית שלי, ועליי לכבד אותה לפחות באופן מינימלי. חשבתי על זה, ובכל זאת השבת הוכן שרימפס(עם רוטב בנזונה.תודות לשמנת שנשארה משבועות :). אך אז התחילו המחשבות שוב. זה בסדר לעשות לה את זה? או שמה שלא יודעים לא מזיק? עוברים פה כל הזמן אנשים מהמש', כולם אוכלים פה, והם כנראה אוכלים טרף. לפעמים. אם היה פשוט להכשיר הכל, הייתי עושה את זה, אבל זה לא, בהתחשב בזה שאני לא ממש יודע מה הכלים שצריך..וצריך הגעלה וכו'. למישהו/י יש רעיון מציאותי?(אלא אם תשכנעו אותי שאין צורך, ואשמח גם לתגובות ציניות.הבנתי שזה הולך פה הכי טוב.ובצדק מסויים) לפחות קיבלתם הנחה מהעניין השני, וכתבתי יחסית בקצרה על הראשון, כי נכנסים לישון פה, אז ליל מנוחה לכולם.
 
מתנגדת-חשבתי שאני המשועממת היחידה שערה עכשיו

לא יפה! אתה בבית של סבתא שלך, אני לא חושבת שהיא יודעת שאתה מכין לה בבית שקצים... כבד את האדם בביתו גם כשהוא לא נמצא. כבד אותה כי היא מכבדת אותך
 

naf86

New member
גם אני ער...

תן לי להבין, אתה מכין אוכל לא כשר על גבי כלים כשרים?
 

naf86

New member
אז זה לא הופך את הכלים ללא כשרים?

לפי דעתי, בן אדם שהוא לא דתי, שרוצה שדתיים יכבדו אותו בגלל דעותיו חייב גם לכבד להיפך. אם אתה מכין אוכל לא כשר במטבח כשר, אתה בעצם גורם לאנשים שכשרות זה כן חשוב להם, לאכול אוכל לא כשר.
 

דסדס

New member
אם להיות כנים

נכון, זה לא יפה... וכניראה גם לא מוסרים... אבל אני חושבת שאם כל אחד מאלו שהגיב עכשיו יחשוב טיפה אני בטוחה שהוא יזכר לפחות בפעם אחת שבה הוא בטעות אכל בשר בכלי החלבי ולהפך, אמר סוג של "אופס" שטף אותו מהר לפני שמישהו ישים לב והתעלם מהמקרה. תאחלס להתחיל להכשיר עכשיו את כל המטבח זה חתיכת סרט רע. ובינינו, מה שהם לא יודעים לא מזיק להם. (ואם אני זוכרת נכון, הם גם לא עוברים עברה לאכול בכלים כאלו כי הם לא יודעים שהם טרפים) אבל, כמו שאחרים אמרו פה, מכבדים אותך, תכבד אותם. אם זה ממש מטריד אותך מבחינה מצפונית, לך על זה ותעשה "חיטוי כללי", אבל אם זה מטריד אותך קצת פחות תשכח ממה שהיה עד עכשיו ולהבא תכבד את המקום ואל תמשיך להטריף להם את הכלים. אני סקרנית לשמוע מה היה הנושא השני.
 
עזבי אותך מלא יפה

זה יותר בכיוון של מכוער. תקלטי, הבנאדם גם בדירה של סבתא שלו ומטריף לה את הכלים! וזה לא משנה אם היא יודעת או לא, אז הוא בחזקת 'גונב דעת' היינו הך לדעתי. אני אף פעם לא הטרפתי ומקווה שגם לא אטריף כלים שלא שייכים לי ועוד בבית של האדם שאני מבשלת/אוכלת אצלו, איפה ההגינות? וכן, אם עשיתי את זה בטעות, ואני מדגישה, בטעות, אני אשטוף ואחזיר למקום, רק בגלל שאני יודעת שכולם עושים את זה.
 

דסדס

New member
תקראי מה שכתבתי...

כתבתי שלגבי מה שעבר אולי הוא לא בהכרח צריך להכשיר את כל המטבח. וכמו שאמר שגם אם עשית את זה בטעות שטפת והתנהגת כאילו כלום, אז זה בדיוק מה שאמרתי... כולנו עשינו את זנ באיזה שהוא מקום וזמן (טוב אולי לא כולנו), ולא ישר רצנו לספר להם שהם אוכלים בכלים טרפים- אז מה ההבדל? למה עם מה שעשינו בטעות והטרפנו להם זה בסדר שלא סיפרנו? כתבתי שלהבא יכבד את המקום והאנשים... ואני באמת מאמינה בזה. אבל אני לא רואה את הטרגדיה המוסרית של "גונב דעת" שהזכרת כיוון שאין הבדל מבחינה הילכתית אם הוא הטריף את זה בטעות או בכוונה, מבחינת לגנוב דעת שניהם באותה רמה.
 
אגיד לך מה העניין

נתחיל מזה שאני לא ממש זוכר שעשיתי את זה. בדירה שלי זה קורה לפעמים, (לא זוכר שקרה לי) בעיקר לשותפים הדתיים שלי. אבל זו רמת הכשרות בדירה, כולם יודעים מזה וזה לא מפריע לאף אחד. אבל גם מבחינה הלכתית יש הבדל בין לבשל אוכל בסירים שזו בעיה קשה ויכול להיות שזה מטריף את הכלים. לבין לאכול אוכל בכלים, וגם זה מתחלק לשניים, אוכל קר או אוכל חם. אני חושב שאוכל קר זה ממש לא בעיה מספיק לשטוף את זה. אוכל חם צריך לבדוק. ואם בישלת בכלים אוכל לא כשר אז נראה לי שזה ממש מטריף אותם. אבל כפי שהצעתי בתגובתי לבחור- בכל מקרה כדאי לפנות לגורם שלישי, לברר את העניין ההלכתי, ולפתור אותו ברמת האפשר.
 
../images/Emo9.gif יאיר השפיע עלייך הא? סתם סתם

טוב שהגבת, ככה לפחות אנלא מרגיש לגמרי לא מובן. מסכים איתך עם כל מה שכתבת. באמת אין הבדל בתכל'ס מבחינת הדת, אם זה היה בטעות או בכוונה.אני חושב. מבחינה מוסרית שלי כלפיי סבתי ברור שיש.אבל זה לא העניין כי הבנתי שיצאתי לא בסדר. ו..זה מעיק לי מידי על המצפון בשביל שאוכל להחליק את זה.אני אהיה חייב לעשות עם זה משהו(ככה אני גם נשמע בטח פחות רשע ואכזרי, לא?
)
 

דסדס

New member
../images/Emo13.gif ועכשיו נשארתי לתהות

לאיזה יאיר אתה מתכוון... לא יודעת מה כולם קפצו עליך, אתה לא כזה רשע ואכזרי, לפחות בעיני. כן עשית משהו שלא הכי מכבד את האנשים סביבך אבל זה לא ה"לא מוסרי" הענק שכולם זורקים. אז יאלה, תחלס זו בחירה שלך אם להחליק או לעשות משהו, ועושה רושם שהחלטת... אז בהצלחה עם הכשרות.
 
אני חושב שזאת את

יאיר מהקריה? מצלצל משהו? חשבתי שהייתם חברים או משהו בסגנון.לא זוכר ממש. כשרות זה דבר חשוב, מה..
 

דסדס

New member
../images/Emo13.gif או קיי

אז עכשיו אני יודעת על איזה יאיר מדובר... לא שאני מבינה את הקשר ההשפעה. ומכיוון שאין לי זיכרון בכלל אני תוהה אם לנסות להיזכר מי אתה ומאיפה אני אמורה להכיר אותך...
 

rigoletto111

New member
לא תבשל חסילון בחלב אימו?

עכשיו יש פה שאלה הלכתית - האם שרימפס הופכים את הכלי לבשרי? או שמא הם בגדר דג, ובמקרה שהסבתא שלך מקפידה על החומרא שלא לאכול דג וחלב (=אם היא מעדות צפופי הפיגמנטים) ראוי להחמיר, דחמירא סכנתא מאיסורא.
 
לא כשר

זה לא בשרי ... אבל בכל זאת אם תתעורר שאלה אפשר ללכת לרב וואזנר ... הוא מומחה מכל מני ענינים ביחוד בדמי נידה ...
 
אכן כן...אין ספק

הוא הכתובת לעניני נידה עדיין חרוטים בזיכרוני אברכים רכים בשנים אוחזים בפיסת בד... מתדפקים על דלת ביתינו בשעות לא סבירות... ואת אבי בוחן במבט מדוקדק את פיסת הבד עם זוככית מגדלת.. אכן זכרונות קשים....
 
למעלה