גן, משפחתון או מטפלת?

גן, משפחתון או מטפלת?

בתי תהיה בספטמבר בת שנה. אני מאוד מתלבטת לגבי המסגרת שבה אני מעוניינת שהיא תשתלב.. מטפלת - (עם עוד שני ילדים) - נראה לי לא מספיק גרויים משפחתון - יש מצב.. אבל אני לא בטוחה.. גן - המון גרויים אבל גם המון ילדים ויחס לא ממש אישי. מה אתן אומרות?
 
מהנסיון שלי: משפחתון

אחרי 4 ילדות ששלוש היו במעונות פרטיים, ויצו ונעמ"ת והרביעית היתה גם במשפחתון - אני ממליצה בחום על המשפחתון כמסגרת אבל זה לאור הנסיון הטוב שהיה לי עם המשפחתון והנסיון הלא טוב שהיה לי ויש לי עם המעונות למיניהם. כיום דקל לא במסגרת משפחתון כי לא מצאתי אחד מתאים באזור מגוריי. למעשה זה מאוד תלוי במטפלת עצמה ובמקום בו מתנהל סדר היום. יכול להיות מעון עם מטפלת מושלמת ויכול שיהיה אותו דבר גם במשפחתון. הנסיון שלי היה טוב דווקא עם המשפחתון.
 
אני בעד גן פרטי שאת בוחרת בקפדנות

מטפלת עם עוד שני ילדים ומשפחתון זה אותו דבר ובשניהם זה כבר לא יחס אישי- לא יעזור בית דין. לגיל שנה זה עוד בסדר- אבל כמה חודשים אח"כ זה יהיה ממש קטן עליה ולא יהיו לה מספיק גירויים. זוהי דעתי הפרטית כמובן.
 
רגע, ובגן פרטי יש יחס אישי לכל ילד?

ברוב הגנים הפרטיים שאני בדקתי יש מטפלת על כל 6 ילדים גם בגילאים של שנה עד שנתיים. בגן פרטי שדקל נמצאת כיום יש ילדים מגיל 4 חודשים ועד 4 שנים. יש 3 מטפלות. האחרת היא בעלת הגן שאחראית להפעלה ולתכנים, השניה היא מטפלת מוסמכת שאחראית בעיקר לבישול והשלישית מפקידים אותה בעיקר על נקיונות של הגן והחלפות לילדים. שלושתן נחמדות ומעולות עם הילדים אבל יש בגן 16 ילדים. מה גם שהגן משמש כצהרון לילדי הגנים העירוניים ותלמידים בכיתות הנמוכות ביסודי גם אחרי שעות הלימודים, גם בחופשות וגם בשביתות. אמנם יש הפרדה מסוימת בין הגדולים לקטנים (הצהרון והגן) אבל בסופו של דבר כל הילדים נמצאים בדירת 3 חדרים ואז כבר נהיה צפוף ואין גם תוספת של מטפלת כשמגיעים ילדי הצהרון. וזה גן פרטי.
 
ודאי שלא- אבל היא ציינה

שהשיקול שלה לגבי אי בחירת גן על פני משפחתון או מטפלת ל-3 זה היחס האישי לעומת יחס שאינו אישי. לדעתי אין ממש הרבה הבדל אם זו מטפלת ל3 או 5 או אפילו 6...בכל מקרה ברגע שזה לא אחד על אחד או שנים- זה כבר שונה מבחינת הילד. וכמובן שיש את היתרונות. טל במשפחתון ואני מאוד מרוצה- הוא בן שנה עכשיו וברור לי שמתחיל להיות לו "קטן" שם ובספטמבר הוא יעבור לגן.
 
אז האם עדיף יחס אישי על פני גרויים

רבים בגן? האם הם צריכים יחס כל כך אישי או שכדאי לפתח להם כבר את העצמאות והחברותיות בגן כל כך גדול? האמת שנראה לי שאני אלך על משפחתון/גן, ולא מטפלת, אבל אשמח לשמוע עוד דיעות!! תודה
 
מוריה במעון פרטי מגיל חצי שנה

היו שם 4 מטפלות על 16 ילדים. אני לא מתחרטת לרגע על זה.
 
הי יפעת, ../images/Emo140.gif

בגיל שנה נראה לי יותר משפחתון / גן. הילדה צריכה גירויים, חברת ילדים, הרגלי אוכל וכו' שקל יותר להקנות, לדעתי, עם ילדים נוספים (רואה אותם ומחקה...) וגם בשבילכם יותר קל (אין בעייה של מטפלת חולה / לא יכולה לעבוד היום/מחר...) עומר שלי בן שנה פחות שלושה ימים ואני חושבת שהכי טוב יהיה לו בבית תינוקות (אנחנו בקיבוץ)... אחרי שאני אתרגל לרעיון שהבחור כבר גדול...) ואמא לא מספיקה לו (שוב - לדעתי)... בהצלחה עם הבחירה.
 
לדעתי גן, אבל תלוי בגן

עמית נכנסה לגן במושב בגיל 10 חודשים, בגן היו שלוש מטפלות ו 10 ילדים, ובגלל שהיא הייתה הכי קטנה ועדיין לא הלכה, (רק התחילה לזחול) אז למעשה אחת מהשלוש הייתה צמודה לעמית ולילד נוסף הגדול ממנה בשבועיים, ואז בפועל היא נהנתה מכל העולמות, גם יחס אישי וגם כל הגירויים של הגן. וזה בהחלט היה הדבר הטוב ביותר בשבילה, מאותו רגע התחיל פשוט זינוק בהתפתחות שלה כאילו היא מנסה להשיג וללמוד מהילדים הגדולים יותר (יש בגן ילדים עד גיל 3)
 
פלוסים ומינוסים לכל אחד

גן- גירויים, עצמאות, ביטחון (יחסי- להורים), אין הברזות, אבל וירוסים, תשומת לב שמתחלקת, התבגרות... מטפלת- קשה לסמוך, אין בטחון, אבל תשומת לב אישית מאוד
 
למעלה