גן אנטרופוסופי

Kalla

New member
כשאני מנסה לעשות רציונליזציה

לדחיה האינסטינקטיבית שאני חשה כלפי "מסגרות ייחודיות", אני מגיעה למסקנה שמה שמפריע לי זה שבדרך כלל הרעיונות והגישות שעליהם מושתתות המסגרות האלה הם קיצוניים ופנאטיים. מוסדות אלה בוחרים כיוון מסוים, עושים לו אידאליזציה, משליכים עליו את כל יהבם ולא מוכנים לסטות ממנו ימינה ושמאלה. לדעתי מסגרות כאלה מתאימות למיעוט קטן, שבמקרה מבנה האישיות שלו תואם את הרעיונות שעליהם מתבססת המסגרת (ותמיד יש כאלה), אך לא יותר מכך. ההרגשה שמתעוררת אצלי ביחס למוסדות אלה דומה, למשל, להרגשה שלי כלפי מפלגות פוליטיות קיצוניות או קבוצות דתיות קיצוניות וכד'.
 
אז תראי מה עניתי כעת למישהי במסר:

לגבי האנתרופוסופי - יש עקרונות בסיס של חינוך, הכלה, כבוד, הנחייה, מרחב, גבולות וכולי, בחינוך איכותי לילדים. הייחודיים (האנתרופוסופי ביניהם) יוצרים גימיק שיווקי כדי לבדל את עצמם בשוק הגנים התחרותי, אולם לא בהכרח עונים על עקרונות היסוד הללו. למעשה, רבים מהם בעצם פטורים מדין וחשבון חינוכי וטיפולי כי הייחודיות והמיתוג משחררים אותם מהצורך להוכיח את עצמם. מפחיד בעיני, וממש לא מעניק הרבה לילדים שלנו מעבר לתאוות מותגים מיותרת. אני גם לא חושבת שיש ערך בלעדי ומוחלט כלשהו שהייתי רוצה להעניק לילדי - אני מעשיפה מקום שמייצג את המגוון האנושי ולא את צמצומו.
 

Kalla

New member
מאוד מאוד הזדהיתי עם המשפט הזה שלך:

"אני גם לא חושבת שיש ערך בלעדי ומוחלט כלשהו שהייתי רוצה להעניק לילדי - אני מעשיפה מקום שמייצג את המגוון האנושי ולא את צמצומו."
 

כרמית מ.

New member
ובכל זאת

כמי שעומדת בפני הכנסת ילדיה (לראשונה...) לכתה א', אני מתחילה להלחץ מהקושי ליישם את "עקרונות הבסיס של החינוך" כפי שקראת להם (ובגדול - אנחנו בפירוש מסכימות, גם אם פה ושם יש הבדל בפרטי הישום) במסגרת בית הספר (לא גן, ובכל זאת) ה"רגיל" - ולא רק בגלל נתונים ספציפיים של בית ספר זה או אחר, אלא מעצם טיבו. אני לא בטוחה שהפנייה ל"יחודיים" למיניהם רלוונטית לנו בכלל, אבל מודה שזה מאד קוסם.
 
עם מעורבות וליווי שלך

את הילדים ואת ביה"ס כאחת, העקרונות ייושמו, פלוס מינוס. מנסיון. גם התגובה שלך לאי יישום היא דוג של "יישור המערכת" עם העקרונות, ולכן תרומתך ליישומם.
 

אפרתש

New member
איזה בית ספר?

את מוכנה לספר לי פרטים? במסר, אם את לא רוצה בפורום נרחב מדי. לגנים כאן יש קשר מסוים למוסדות האנתרופוסופים בירושלים, אז אם הסיפור שלך הוא על בית ספר אדם - הייתי רוצה לדעת. לגדולה שלי יש חברים טובים בגן, ואם יש בעיה - אני רוצה להזהיר אותם. וכמו שאמרתי - הקטנה שלי עוד שם. (לי היו חשדות משלי על בית הספר הזה).
 

אפרתש

New member
לשם ההגינות - יש ילדים שנהנים שם

מה שחשוב זה הילד הספציפי ומה טוב לו, וכמובן - הצוות של הגן.
 

irisgh

New member
אני מכירה

כמה ילדים שממש פורחים שם. שניים מהכרות מאוד קרובה. האחד היה בגן אנתרופוסופי (י"ם), ולבי"ס עבר לביס אחר. היה לו מאוד טוב שם. השניה כרגע בגן אנתרופוסופי בחו"ל, טוב לה וטוב להורים. השלישית, לאחר גן עירייה בו הלכה לאיבוד, עברה לגן אנתרופוסופי, ועכשיו ממשיכה בבי"ס אנתרופוסופי, ופורחת שם לדברי אימא. ועוד כמה ילדים שההכרות איתם יותר שטחית. בגן האנתרופוסופי יש מסגרת, אבל לא שרירותית 'כי הגננת אמרה', ויש המון גנים רגילים, הרבה יותר שרירותיים. ביקרתי לפני שנים בגן האנתרופוסופי בי"ם, והתרשמתי מאוד לטובה מהאווירה בין הילדים. הלוואי בגנים שלנו. ברכות, בנעימוח, פותרים קונפליקטים ומכילים. ראיתי גם מקרוב את הגן בחו"ל, והאווירה הייתה ממש של התרוממות רוח. לו היה לידי גן כזה, עם גננת שאני מחזיקה ממנה (כי בשורה התחתונה, בכל 'שיטה', זה מה שחשוב), בהחלט הייתי שמחה לשלוח ילדי לשם. יש גנים עם 'עקרונות' שנשמעים מקסימים מבחוץ (כמו הגישה הדמוקרטית), 'זורמים', 'גמישים', אבל שלמעשה הילד לא יודע מה רוצים ממנו.
 

irisgh

New member
אני מכירה

כמה ילדים שממש פורחים שם. שניים מהכרות מאוד קרובה. האחד היה בגן אנתרופוסופי (י"ם), ולבי"ס עבר לביס אחר. היה לו מאוד טוב שם. השניה כרגע בגן אנתרופוסופי בחו"ל, טוב לה וטוב להורים. השלישית, לאחר גן עירייה בו הלכה לאיבוד, עברה לגן אנתרופוסופי, ועכשיו ממשיכה בבי"ס אנתרופוסופי, ופורחת שם לדברי אימא. ועוד כמה ילדים שההכרות איתם יותר שטחית. בגן האנתרופוסופי יש מסגרת, אבל לא שרירותית 'כי הגננת אמרה', ויש המון גנים רגילים, הרבה יותר שרירותיים. ביקרתי לפני שנים בגן האנתרופוסופי בי"ם, והתרשמתי מאוד לטובה מהאווירה בין הילדים. הלוואי בגנים שלנו. ברכות, בנעימוח, פותרים קונפליקטים ומכילים. ראיתי גם מקרוב את הגן בחו"ל, והאווירה הייתה ממש של התרוממות רוח. לו היה לידי גן כזה, עם גננת שאני מחזיקה ממנה (כי בשורה התחתונה, בכל 'שיטה', זה מה שחשוב), בהחלט הייתי שמחה לשלוח ילדי לשם. יש גנים עם 'עקרונות' שנשמעים מקסימים מבחוץ (כמו הגישה הדמוקרטית), 'זורמים', 'גמישים', אבל שלמעשה הילד לא יודע מה רוצים ממנו.
 

irisgh

New member
אני מכירה

כמה ילדים שממש פורחים שם. שניים מהכרות מאוד קרובה. האחד היה בגן אנתרופוסופי (י"ם), ולבי"ס עבר לביס אחר. היה לו מאוד טוב שם. השניה כרגע בגן אנתרופוסופי בחו"ל, טוב לה וטוב להורים. השלישית, לאחר גן עירייה בו הלכה לאיבוד, עברה לגן אנתרופוסופי, ועכשיו ממשיכה בבי"ס אנתרופוסופי, ופורחת שם לדברי אימא. ועוד כמה ילדים שההכרות איתם יותר שטחית. בגן האנתרופוסופי יש מסגרת, אבל לא שרירותית 'כי הגננת אמרה', ויש המון גנים רגילים, הרבה יותר שרירותיים. ביקרתי לפני שנים בגן האנתרופוסופי בי"ם, והתרשמתי מאוד לטובה מהאווירה בין הילדים. הלוואי בגנים שלנו. ברכות, בנעימוח, פותרים קונפליקטים ומכילים. ראיתי גם מקרוב את הגן בחו"ל, והאווירה הייתה ממש של התרוממות רוח. לו היה לידי גן כזה, עם גננת שאני מחזיקה ממנה (כי בשורה התחתונה, בכל 'שיטה', זה מה שחשוב), בהחלט הייתי שמחה לשלוח ילדי לשם. יש גנים עם 'עקרונות' שנשמעים מקסימים מבחוץ (כמו הגישה הדמוקרטית), 'זורמים', 'גמישים', אבל שלמעשה הילד לא יודע מה רוצים ממנו.
 

danadandana

New member
../images/Emo51.gif רבה!

לא ברור לי מה יש להם נגד מספריים, דבק פלסטי ומדבקות, כל זאת תחת השגחה, אבל מילא, נראה לי שאצמד לשיטות המוכרות והפשוטות.
 

טאשקה

New member
לפני שאת מחליטה כדאי לך לקרוא

קצת חומר על השיטה או לשמוע הרצאה (אני שמעתי). יש בשיטה הרבה דברים טובים, אך גיליתי גם דברים שלא ממש מתאימים לי ושלא הסכמתי איתם . ביקרתי פעם בגן אנטרופוסופי ומאוד התרשמתי מהאווירה הנינוחה והתנהגות הילדים והגננת. בסופו של דבר החלטתי לא לשלוח את ילדי לשם, אך אני מכירה כמה משפחות שילדיהם מבקרים בגןכזה והם מרוצים.
 
כשטווח המותר הוא כ"כ מצומצם

וידוע מראש, אין קונפליקטים. אידיאלי
 

ellama

New member
יותר סימני שאלה ופחות סימני קריאה

נמשע כאילו דעתך מגובשת מאד. רק חבל שחסר בה הרבה ידע.
 
למעלה