גמלת זכאות לילד נכה.

גמלת זכאות לילד נכה.

שלום לכולם אני זקוקה לעיצה. הבן שלי אובחן לפני כמה חודשים על הספקטרום האוטיסטי. הבנתי שעל פי החוק מגיעה לו קצבה של 100% נכות עד גיל 18 כולל תשלומים רטרואקטיבית שנה אחורה הגשתי את כל הטפסים, זומנו לועדה, וקיבלתי את התשובה הבאה - "הרינו להודיעך כי אישרנו את הזכאות לגימלת ילד נכה הזכאות היא לגימלה בשיעור 80% מקצבת יחיד מלאה הזכאות היא לתקופה מתאריך 1.4.11 עד תאריך 24.5.11 ולמטה בעט כתוב בכתב יד - 100% מ- 25.5.11 עד 1.10.12 ?????? לא הבנתי כלום. למה על החודש הזה מגיע לי 80%? ולמה קיבלתי קיצבה רק לשנה? ומה זה אומר על הזכאות לקצבה רטרואקטיבית שמגיעה לי? בקיצור - מה אני עושה עם זה עכשיו? תודה
 

חיה קרן

New member
מחדדת את השאלה

יותר לגבי ההכרה הרטרואקטיבית- הילד התחיל איבחון באפריל, אבל הראה תסמינים הרבה קודם, ובתוך המכלול היו אילוצי החלפת מקום עבודה ואבדן הכנסה בגלל התמקדות בצרכיו. השאלה היא למה ההכרה היא רק מהתאריך שבו התחיל הבירור ולא קודם, כי הרי ילד על הספקטרום נולד כך, והאם יש מה לערער ולבקש הכרה את כל השנה אחורה, ולא רק חצי שנה מאפריל כמו שאושר. ואני מוסיפה שאלה- למה חודש ראשון 80%? יש הגיון או שאלו התקנות ה"יבשות"?
 
הרופאים בוועדה רשאים להחליט לפי הבנתם זכותכם

לערער,אך במקרה שלך אני לא ממליץ כי להבנתי הוא קיבל את המקסימום, בנושא ילדים ההחלטה היא לא לצמיתות אלא הם נבדקים לעיתים מחדש,לגבי הרטרו ראי הסבר : ילד נכה - תקופת הזכאות גמלה לילד נכה משולמת מהחודש שבו הוגשה התביעה. אולם המוסד רשאי לשלם גמלה גם בעד התקופה שקדמה להגשת התביעה, אם על-פי המסמכים הרפואיים שהוגשו, התקיימו התנאים המזכים בגמלה. ואלה הכללים לתשלום רטרואקטיבי: בעבור ילד הסובל מעיכוב התפתחותי - ניתן לשלם גמלה לתקופה רטרואקטיבית לכל היותר בעד 6 חודשים שקדמו להגשת התביעה. בעבור ילד התלוי בעזרת הזולת או הזקוק לנוכחות מתמדת, או זקוק לטיפול רפואי מיוחד, וכן בעבור ילד עם ליקוי מיוחד שהוא אחד מאלה: תסמונת דאון, ירידה בשמיעה, ליקוי ראייה, ליקוי בתקשורת, אוטיזם או פסיכוזה ודומיהם - ניתן לשלם גמלה לתקופה רטרואקטיבית לכל היותר בעד 12 חודשים, שקדמו להגשת התביעה. בהצלחה.
 
למעלה