מנטההשחורה
New member
גמילה לא מוצלחת
שלום קודם כל שמחתי לגלות את הפורום הזה וכל הכבוד. הסיפור שלי קצת ארוך אני מצטערת מראש. יש לי זוג תאומים בני שלוש וחודש. אנחנו התחלנו את הגמילה יחד עם הגן בחודש מאי. תומר הגיב ראשון טוב לגמילה. הוא גילה ענין ועשה פיפי ובהמשך בטבעיות גם קקי באסלה. לא רצה מעולם להשתמש בסיר. בהתחלה שאלתי אותו אם הוא רוצה לנסות את הסיר או את הישבנון והוא בחר בישבנון והצליח והיה מבסוט מההצלחה. הבעיה שעד עכשיו לא נעשתה התקדמות מהשלב הזה. אם מזכירים לו הוא לפעמים מסכים ולפעמים לא. אם הוא מסכים תמיד הוא מצליח לעשות את הצרכים וכשהוא צריך קקי הוא אומר שהוא גם עושה קקי לבד בלי שאלות ממני או מאביו. אבל א. הוא לא מבקש ללכת. ב. ברוב הפעמים הוא פשוט מעדיף לעשות את זה בחיתולים. לדעתי מתוך הכרה של האופי שלו זה מתוך נוחות ולא מכך שהוא לא רוצה ללכת לשירותים. ממש לא מפריע לו להשאר רטוב או עם קקי והוא אפילו לא אומר למישהו שהוא עשה. לפעמים אם הוא עם תחתונים הוא יכול לעמוד מולי ולעשות פיפי לחייך אלי ולהמשיך. כאילו הוא הבין את הסיפור חווה עשיית צרכים בשירותים ועכשיו אפשר לחזור לשגרה.אני גם בטוחה שהוא מרגיש בלחץ ואכזבה שלי ושל אביו גם אם אנחנו מתאפקים לא לומר דבר (ואנחנו מאד מתאפקים) בגן הוא לא מוכן לעשות כלום. הוא ילד נבון מאד ועקשן מאד מאד. ניר קיבל את זה אחרת. בהתחלה הוא רק הסתכל על תומר. אח"כ שהוא ראה שתומר גם לובש תחתונים (נראה לי שזו הטעות שלי שהעברתי אותו לתחתוני בד) הוא רצה את התחתונים בלי הגמילה. לא כ"כ ידעתי מה לעשות ובסוף נתתי לו תחתונים. שאלתי אותו מדי פעם אם הוא צריך פיפי והוא עשה יפה מאד בישבנון (לפי בחירתו). היום הוא בד"כ מבקש אבל רק עם איזשהוא טקס בסיר האישי שלו כשהסיר באמבטיה וממולא מעט מים... (הוא לא מוכןיותר בישבנון). קקי הוא בהתחלה גם ביקש. מאד התפלאתי כי זה היה מהר מאד אחרי שהוא ביקש לעשות פיפי בשירותים. היום קקי הוא מפספס וזה מאד מפריע לו הוא ממש נגעל מזה ולפעמים גם פורץ בבכי ואז אני בוכה בלב גם. בד"כ הוא מודיע כשהוא עשה קקי בחיתול/תחתונים. הוא ילד מאד רגיש ואוהב מאד סדר ונקיון בצורה קצת מוגזמת לטעמי. ונגעל מכל נושא הקקי. הוא מנקה באדיקות את האסלה עם המברשת אחרי שזורקים את הקקי ומסדר את ניר הטואלט. אנחנו לוקחים את הסיר שלו לגן והוא מוכן לפעמים ללכת לשירותים שם. בגן הגננת ביקשה שהם יבואו רק בפולאפס שלא יהיו פספוסים בתחתוני בד. גם זה הוביל לעימות לפעמים עם ניר כי הוא מאד מאד רוצה את תחתוני הבד ושניהם כבר הבינו שבעצם הפולאפס זה חיתולים עם ציור מיקי מאוס ולא צריך לחשוש שיברח להם. בבית הם לפעמים בתחתוני בד/חיתולים/פולאפס כל אחד לפי מה שהוא בוחר. וזה משתנה כל הזמן. אני שואלת אותם והם בוחרים. שהם לובשים תחתונים אז זה מפריע להם כשבורח. אם זה רק פיפי אז הם מורידים לבד ושמים בכיור לשטיפה. אם זה קקי אז עם עזרה שלי. לפני 3 וחצי חודשים נולדה להם אחות. הם מאוהבים בה ומשחקים איתה נפלא. לא ראיתי שום שינוי לטובה/לרעה בגמילה בגלל הופעתה. המצב העכשווי קיים מתקופת ההריון. ניר אפילו החליט על דעת עצמו לתת לנעה את המוצץ שלו במתנה והוא מחכה בעריסה שלה. (הם שניהם נגמלו ממוצץ ביום בגיל שנתיים). אני ממש מיואשת. ניסיתי להחזיר אותם לחיתולים לכמה ימים ולא לומר מילה ולראות מה קורה, זה ממש לא הזיז לשניהם. כאילו הם מבינים את הסיפור אבל פשוט לא רוצים להתקדם איתו. הגננת אומרת לדחות את כל הענין ולהשאר עם חיתולים. הבעיה שהם מבקשים במיוחד ניר תחתונים ובגלל כל הסיפור עם האחות החדשה כולם מצפצפים להם כל הזמן שיש להם אחות קטנה והם האחים הגדולים. מה עושים? אני ממש ממש מיואשת. אני גם חוששת שאני גורמת להם לכל מיני תסביכים. אולי כדאיגם לציין שבעבר בתחילת הגמילה הם שניהם לא רצו להתקרב בכלל לחדר השירותים היום זה לא קיים בכלל.
שלום קודם כל שמחתי לגלות את הפורום הזה וכל הכבוד. הסיפור שלי קצת ארוך אני מצטערת מראש. יש לי זוג תאומים בני שלוש וחודש. אנחנו התחלנו את הגמילה יחד עם הגן בחודש מאי. תומר הגיב ראשון טוב לגמילה. הוא גילה ענין ועשה פיפי ובהמשך בטבעיות גם קקי באסלה. לא רצה מעולם להשתמש בסיר. בהתחלה שאלתי אותו אם הוא רוצה לנסות את הסיר או את הישבנון והוא בחר בישבנון והצליח והיה מבסוט מההצלחה. הבעיה שעד עכשיו לא נעשתה התקדמות מהשלב הזה. אם מזכירים לו הוא לפעמים מסכים ולפעמים לא. אם הוא מסכים תמיד הוא מצליח לעשות את הצרכים וכשהוא צריך קקי הוא אומר שהוא גם עושה קקי לבד בלי שאלות ממני או מאביו. אבל א. הוא לא מבקש ללכת. ב. ברוב הפעמים הוא פשוט מעדיף לעשות את זה בחיתולים. לדעתי מתוך הכרה של האופי שלו זה מתוך נוחות ולא מכך שהוא לא רוצה ללכת לשירותים. ממש לא מפריע לו להשאר רטוב או עם קקי והוא אפילו לא אומר למישהו שהוא עשה. לפעמים אם הוא עם תחתונים הוא יכול לעמוד מולי ולעשות פיפי לחייך אלי ולהמשיך. כאילו הוא הבין את הסיפור חווה עשיית צרכים בשירותים ועכשיו אפשר לחזור לשגרה.אני גם בטוחה שהוא מרגיש בלחץ ואכזבה שלי ושל אביו גם אם אנחנו מתאפקים לא לומר דבר (ואנחנו מאד מתאפקים) בגן הוא לא מוכן לעשות כלום. הוא ילד נבון מאד ועקשן מאד מאד. ניר קיבל את זה אחרת. בהתחלה הוא רק הסתכל על תומר. אח"כ שהוא ראה שתומר גם לובש תחתונים (נראה לי שזו הטעות שלי שהעברתי אותו לתחתוני בד) הוא רצה את התחתונים בלי הגמילה. לא כ"כ ידעתי מה לעשות ובסוף נתתי לו תחתונים. שאלתי אותו מדי פעם אם הוא צריך פיפי והוא עשה יפה מאד בישבנון (לפי בחירתו). היום הוא בד"כ מבקש אבל רק עם איזשהוא טקס בסיר האישי שלו כשהסיר באמבטיה וממולא מעט מים... (הוא לא מוכןיותר בישבנון). קקי הוא בהתחלה גם ביקש. מאד התפלאתי כי זה היה מהר מאד אחרי שהוא ביקש לעשות פיפי בשירותים. היום קקי הוא מפספס וזה מאד מפריע לו הוא ממש נגעל מזה ולפעמים גם פורץ בבכי ואז אני בוכה בלב גם. בד"כ הוא מודיע כשהוא עשה קקי בחיתול/תחתונים. הוא ילד מאד רגיש ואוהב מאד סדר ונקיון בצורה קצת מוגזמת לטעמי. ונגעל מכל נושא הקקי. הוא מנקה באדיקות את האסלה עם המברשת אחרי שזורקים את הקקי ומסדר את ניר הטואלט. אנחנו לוקחים את הסיר שלו לגן והוא מוכן לפעמים ללכת לשירותים שם. בגן הגננת ביקשה שהם יבואו רק בפולאפס שלא יהיו פספוסים בתחתוני בד. גם זה הוביל לעימות לפעמים עם ניר כי הוא מאד מאד רוצה את תחתוני הבד ושניהם כבר הבינו שבעצם הפולאפס זה חיתולים עם ציור מיקי מאוס ולא צריך לחשוש שיברח להם. בבית הם לפעמים בתחתוני בד/חיתולים/פולאפס כל אחד לפי מה שהוא בוחר. וזה משתנה כל הזמן. אני שואלת אותם והם בוחרים. שהם לובשים תחתונים אז זה מפריע להם כשבורח. אם זה רק פיפי אז הם מורידים לבד ושמים בכיור לשטיפה. אם זה קקי אז עם עזרה שלי. לפני 3 וחצי חודשים נולדה להם אחות. הם מאוהבים בה ומשחקים איתה נפלא. לא ראיתי שום שינוי לטובה/לרעה בגמילה בגלל הופעתה. המצב העכשווי קיים מתקופת ההריון. ניר אפילו החליט על דעת עצמו לתת לנעה את המוצץ שלו במתנה והוא מחכה בעריסה שלה. (הם שניהם נגמלו ממוצץ ביום בגיל שנתיים). אני ממש מיואשת. ניסיתי להחזיר אותם לחיתולים לכמה ימים ולא לומר מילה ולראות מה קורה, זה ממש לא הזיז לשניהם. כאילו הם מבינים את הסיפור אבל פשוט לא רוצים להתקדם איתו. הגננת אומרת לדחות את כל הענין ולהשאר עם חיתולים. הבעיה שהם מבקשים במיוחד ניר תחתונים ובגלל כל הסיפור עם האחות החדשה כולם מצפצפים להם כל הזמן שיש להם אחות קטנה והם האחים הגדולים. מה עושים? אני ממש ממש מיואשת. אני גם חוששת שאני גורמת להם לכל מיני תסביכים. אולי כדאיגם לציין שבעבר בתחילת הגמילה הם שניהם לא רצו להתקרב בכלל לחדר השירותים היום זה לא קיים בכלל.