גם לבלוגרים מגיע לחיות

גם לבלוגרים מגיע לחיות

עולם האינטרנט ,הבלוגרים, יצירת תנאי שיתוף פעולה הוגנים. מאת : אלכס לוין בזמן האחרון אנו עדים לתופעה של השתלחות זאת או אחרת של אתרי אינטרנט שונים במיוחד של העיתונים הגדולים ,של המערכות הגדולות בבלוגרים השונים. ההשתלחות הזאת באה לידי ביטוי באופן מיוחד בדרישות שונות ומשונות חלקן צודקות ובחלקן אינן סבירות לחלוטין בדמות דרישה לא להשתמש בחלק מהחומר שהבלוגרים מעבירים בציון מראה מקום בולט לאתרים שלהם או לבלוגים שלהם, כמה עובדות בסיסיות שעלינו להכיר לפני שנצא לדון בכול הנושא בזה. עובדות: 1) מרבית הבלוגרים הכבדים וגם האקראיים, או המזדמנים, או בעלי טורים אלו ואחרים בכול אתרי האינטרנט,הבלוגרים אינם מקבלים כל תמורה בגלל פרסום זה או אחר של כתבתם באתרים השונים. 2) הבלוגרים בכול האתרים שאני מכיר, כותבים את הכתבות על חשבון זמנם הפרטי ,נהנים מהעובדה שהאתרים השונים מפרסמים את פרי יצירתם או את פרי כתיבתם, 3) הבלוגרים – מרביתם נהנים גם מהעובדה שאתרים אחרים מעתיקים את כתבותיהם עם מראה מקום וציון שמם לאתרים אחרים , נותנים בכך פרסום לדעתו של כותב המאמר, כמובן תוך כדי ציון מראה מקום בולט ושם הכותב בצורה ברורה. 4) דבר ידוע הוא שיש קבוצה לא קטנה של בלוגרים במדינת ישראל ,מספרם נעמד בכ 9000 איש ואישה אשר הם בלוגרים כבדים ,הם יוצרים חומרים רבים , מקימים בלוגים פעילים –שלהם, תחת שמם- או בשמות שונים ומשונים. כמובן שאף בלוג למעט מספר קטן ביותר אשר ניתן למנותם על אצבעות שתי ידיים, מצליח להוציא פרנסה זו או אחרת מכתיבת הבלוג, בדרך כלל הכנסה דלה ביותר מהבלוגים שהם מפרנסים, או מאתרי הבלוגים שהם מפרסמים ומפעילים. 5) מרבית הבלוגרים הם המנועים שמפעילים כמעט את כל אתרי האינטרנט בארץ ובעולם, תעברו על כל אתרי האינטרנט של האתרים הגדולים ,תראו שכמעט מחצית החומר המפורסמת בהם, חומר שנכתב על ידי בלוגרים שונים תחת שמות שונים ,תחת תתי סעיפים שונים ,על אף שכל האתרים הגדולים יש להם הכנסות דיי יפות מהפרסומות באתרים, הבלוגרים בדרך כלל אינם נהנים מכל תמלוגים או כסף אחר. היצירה של הבלוגרים על צורותיה השונות משמשת את האתרים הגדולים לצרכים שונים באפס עלות. 6) עובדה ידועה ,אני בדקתי אותה על פי ניתוחי גלישה לאורך של השנה האחרונה במספר מוקדים , כמעט מחצית מהתנועה באתרים הגדולים ובאתרי החדשות יוצרים הבלוגרים עצמם.מכיוון שמרביתם של הבלוגרים מכורים לאינפורמציה ולמידע הזורם ברשת הם מעלעלים במשך היום מספר רב של פעמים בכול האתרים ,מריצים את האתרים במשך כלשעות היום בחיפושים השונים ,המצב מגיע עד כדי כך וזאת על פי מדגמים אקראיים שאני ביצעתי במספר אתרים ,הבלוגרים מביאים איתם כחמישים אחוז מהתנועה באתרים הללו, כמו כן כאשר הבלוגרים השונים כותבים טור, עמוד, או מאמר זה או אחר באתר זה או אחר, הם ברך כלל מפיצים את יצירתם בדואר האלקטרוני לעשרות אנשים הקשורים אליהם , כמו כן במשך הזמן נוצרים חוגי ידידים של הבלוגרים השונים אשר קוראים אחד את המאמר של השני ואף מגיבים עליו. ישנם אתרים שהפרסום המאמרים בהם הוא למעלה משמונים אחוז שייך לבלוגרים השונים אשר כותבים באותו אתר. לפי מידע שנאסף על ידי במשך שנה וחצי קיימים כיום במדינת ישראל כ 9000 בלוגרים כבדים, כ 16.000 בלוגרים בעלי תנועה של פעם עד פעמיים ביום והכותבים כמאמר אחד לפחות בשבוע, כ 30,000 בלוגרים אשר מגיבים וכותבים מאמר או יצירה אחת ביום באתרים השונים אך לא בבלוגים עצמאיים ,כ 147,000 בלוגרים המגיבים אחת לחודש וכותבים אחת לחודש באתר עצמאי, או מפרסמים יצירה זאת או אחרת באחד האתרים הקיימים. כ 2000 בלוגרים הכותבים כמעט מידי יום יצירה או מאמר זה או אחר, יש במדינת ישראל כ 10.000אתרי בלוגים עצמאיים, כמחצית הגולשים ברשת באתרים השונים הם הבלוגרים השונים, .כל הנתונים הללו נאספו בסריקת רשת האינטרנט במשך שנה וחצי במדינת ישראל,.כמובן שאין המחקר מדויק, הוא נעשה על ידי שיטוט אקראי ברשת ,חיפוש דרך מנועי החיפוש השונים, איסוף וארגן החומר ,ספירתו למען קבל אומדנים שפורסמו, הנתונים משתנים מדי יום מידי דקה על כן דיוקם הוא בשינויים של כ 20% לכל צד. לא נסרקו אתרי סקס והפעילות שם, לא נסרקה הפעילות של הבלוגרים הישראליים באתרים מחו"ל, לא נסרקו אתרי הילדים על כל גווניה. 7) ישנם אתרים שאם הבלוגרים לא יכתבו בהם יראו כמו מצבות שוממות ועלובות ביותר. חשיבותם של הבלוגרים: הבלוגרים יוצרים דינאמיקה חשובה ביותר באתרים השונים בכך שהם מביאים שלל יצירות שונות מזוויות שונות ועל ידי כך מגוונים את האתרים , נותנים להם צבעים שונים. יוצרים תנועת אינפורמציה לא רק מכותבים מקצועיים אלה מכל שכבות האוכלוסייה. גורמים לייתר דמוקרטיזציה בכול המערכת העיתונאית , זרימת אינפורמציה חשובה שלא הייתה מגיעה בגלל מגבלות שונות, כולל תקציביות של בעלי האתרים. הבלוגרים הם במרבית המקרים המנועים המניעים תהליכים שונים. כגון מאבקים ציבוריים שונים, חשיפת אינפורמציה, פרסום של חומרים שונים, הם יוצרים תנועה של קוראים למקומות חדשים שעד עידן האינטרנט והבלוגרים בדרך כלל אף אחד לא הגיע וכמעט ולא היה יכול להגיע. על כן אני תמהה למה ומדוע עורכי האתרים השונים מתעמרים לפעמים בבלוגרים השונים, כוחם של הבלוגרים:
 
למעלה