גם כאן, לא קל.

dannabanana

New member
תראה, אני רואה שהבסיס אצלנו שונה מאוד

אני בטח לא אתווכח על ציווים דתיים, ועל אמונה דתית, כי אתה מן הסתם לא אדם מאמין, נראה לי שברור שזה ויכוח חסר מוצא. פשוט ראיתי את מה שהנחתי, שלדבר על שטחים ועל ימין\שמאל, זה בכלל לא המצב, יש בעיה של זהות יהודית, והיא עמוקה יותר.
 

שי ז.

New member
לפני הזהות היהודית יש זהות אנושית וישראלית

ולאף אחד אין מונופפול על מהי זהות יהודית. זה שאת אדם דתי (וזה ניחוש שאת כזו ומתנצל אם אני טועה או פוגע) לא אומר שהיהדות שלך היא הנכונה. זה שאני חילוני/מסורתי/דתי/חרדי לא עושה אותי פחות יהודי או יותר יהודי ממך ולא נותן לאף אחד מונופול על היהדות.
 

dannabanana

New member
אל תדקלם סיסמאות

חסר היה רק לצעוק כפיה דתית. אמרתי זהות דתית? זהות יהודית! "דרך ארץ קדמה לתורה" כך שאני לא חולקת על כך שקודם צריך להתנהג כמו שמצופה מאדם. לגבי מה קודם ישראלית או יהודית, אין טעם להתווכח איתך, כי אני חושבת שעצם העובדה שאתה חושב כך זה תוצר של מערכת חינוך דפוקה, ומדינה שלא עודדו בה גאווה לאומית.
 

שי ז.

New member
לפני שאת מחלקת ציונים לכולם

מי מינה אותך להחליט מהי זהות יהודית אמיתית ונכונה? אולי דווקא התפיסה שלך שרק את צודקת ומי שלא חושב כמוך דפוק זו תוצאה של מערכת החינוך והערכים הלא תקינה שלך? תאמיני לי שלי יש לא פחות גאווה לאומית ממך אם לא יותר. אני שירתתי שירות מלא כלוחם, המשכתי במילואים עד לפני 4 שנים כלוחם למרות שלא היתה לי בעייה להשתחרר משירות המילואים (והסיבה שהפסקתי לשרת בגיל 36 שירות פעיל כלוחם היא 38% נכות בעקבות תאונה), אני תעשיין שמקפיד לייצר כל מה שניתן בארץ כולל רכש של ציוד ישראלי שמיוצר בארץ עד כמה שניתן, מקפיד גם בבית לתת העדפה לתוצרת הארץ, חי מבחירה בפריפריה המרוחקת ומייצג את ישראל בכבוד בכל מקום בעולם אליו אני מגיע (הן במסגרת עבודה והן במסגרות פרטיות) ומעולם לא הסכמתי להסתיר את העובדה שאני ישראלי או שמוציי מיוצרים בישראל (כולל עבור פרוייקטים הערב הסעודית ובעירק). גאווה לאומית זה לא אומ ר לשנוא את כל מי שלא כמוני. מה שאת מתארת זו לא גאווה לאומית אלא לאומנות פאשיסטית.
 

dannabanana

New member
וואוו לך מותר לחשוב מה שבא לך

ולי אסור. אני חושבת שאין לך גאווה לאומית. יש לך גאווה אזרחית. זכותי לחשוב ככה.
 

שי ז.

New member
שימי לב שלא אני מחלק ציונים למי שחושב אחרת

ועכשיו תסביר ילי מה ההבדל בין גאווה אזרחית לגאווה לאומית כהגדרתך כי למיטב ידיעתי לאום מורכב מאזרחים.
 

שי ז.

New member
אז מי שלא יהודי אין לו גאווה לאומית?

להזכירך, פרט לבדואים, צ'רקסים, ערבים ודרוזים יש אוכלוסיה מאוד גדולה שהיא לא יהודית.
 

dannabanana

New member
הוצאת כמעט את כל הקבוצות הלא יהודיות../images/Emo6.gif

תראה, אני רוצה להבהיר דבר אחד, לא אמרתי שאין לך ערכים, אני לא מכירה אותך, אז בטח שאני לא יכולה לומר דבר כזה. ההפך נשמע לי הרבה יותר הגיוני. אני יודעת שיש לנו עם טוב סה"כ, אני כן חושבת ששינוי סדרי עדיפיות, ושינוי סולם הערכים שלנו, היא שינוי רע ולא טוב. אתה יכול לחשוב אחרת, סבבה, זאת זכותך. אני רואה את הלאום שלנו כלאום יהודי, המדינה הזאת גם מוגדרת כמדינה יהודית דמוקרטית. אין לי בעיה עם אף לא יהודי שלא פוגע בעם שלי (ולא פוגע באחרים
), מעט הדרוזים שפגשתי בחיי היו אנשים ערכיים מאוד, שהערכתי אותם. היו לי גם תלמידים ערבים, ובטח שלא התייחסתי אליהם אחרת (למעט 2 שסרבתי ללמד אותם אחרי שהם התנהגו בצורה מבישה ביותר ביום הזיכרון לחללי צהל). אני גם מאמינה שיש לנו בעיה חמורה שלא דואגים מספיק לחיזוק אוכלוסיות לא יהודיות שתומכות במדינה ותורמות בה (דרוזים ובדואים למשל). ועדין אחרי הכל, אני קודם כל יהודיה, והמשפחה שלי קודם כל זה עם ישראל.
 

שי ז.

New member
במשפט האחרון שלך טמון הכל

שהמשפחה שלנו קודם כל זה עם ישראל. השאלה היא מי זה עם ישראל. בשבילי עם ישראל הוא קודם כל מי שחי איתי, שותף איתי לבניית הארץ ושותף לשמירה על ביטחונה ורק הרבה אחרי אותו אחד שחי בחו"ל, לא מדבר את השפה שלי, לא מכיר אותי, לא היה כאן אף פעם הדבר היחיד המשותף לנו ז שאנחנו חוגגים את אותם החגים.
 

dannabanana

New member
אני רואה את זה כבעיה.

בדואי הוא לא חלק מעם ישראל, גם לא דרוזי. וזאת בעיה שהערבות הדדית של היהודים היא לא כמו פעם, עדין גבוהה, אבל שוב, לא כמו פעם.
 

dannabanana

New member
../images/Emo108.gifשוב, אם אין לך אמונה שזו הארץ שלנו...

אז מה את עושה פה?
 
טוב, אני רואה שאין עם מי לדבר,

הינך לא יותר מתקליט שנשרט על אותן סיסמאות. סיימתי את הדיון איתך, יום טוב שיהיה
.
 
אחרוג מהחלטתי לא להגיב לדבריך באופן חד פעמי

על מנת לומר: הלוואי שיגמרו במהרה, נקרע הלב למראות הסבל של תושבי הדרום
!
 
למעלה