גם חברה שלי נפלה...

00שירה

New member
גם חברה שלי נפלה...../images/Emo7.gif

אני חוששת שאחת מהחברות הטובות שלי נפלה לאנורקסיה-בולימיה. את האמת שגיליתי את זה די בטעות.. היינו בת"א יום אחד וקנינו לשתות אח"כ היא התיישבה על אחד הספסלים בקניון והתלוננה על כאבי בטן וממש לא הבנתי איך קולה עושה כאבי בטן... אבל טוב.. שאלתי אותה מה היא אכלה היום אז היא אמרה שכלום (הגיוני,יצאנו מוקדם...)ואח"כ שאלתי אותה מה היא אכלה אתמול אז היא אמרה לי שכלום...ופה כבר התחלתי לחשוב. אז היא אמרה לי שהיא חייבת להקיא,אז הלכנו לשירותים,והיא דחפה אצבע לגרון (היא אמרה לי)והקיאה...ואז הבנתי שהיא לא עושה את זה פעם ראשונה ושהיא די "מנוסה" בעניין... גם מאוחר יותר באותו יום אחרי שחזרנו הביתה (ואחרי שהכרחתי אותה לאכול והסתובבתי איתה איזה שעתיים אח"כ כדי לוודא שהיא לא תקיא) אמרתי לה שאכלתי ואני מרגישה בחילה ובא לי להקיא אז היא אמרה לי בדיוק מה לעשות...איפה לשים את האצבעות והכל... ואז כבר הבנתי! בקיצור גיליתי שהיא גם לא אוכלת כלום אולי פרוסת לחם וסלט ביום. סיפרתי את זה לחברה משותפת שלנו והיא אמרה "מה זאת תקופה וזה,זה יעבור אל תדאגי"... ברור שאני דואגת!!!!!!!!זה לא סתם! היא בתרוץ אומרת שזה סתם חוסר דיכאון ותאבון אבל נו באמת על מי את מנסה לעבוד עלי?!?! הצחקת אותי! לפני כמה ימים קיבלתי טלפון מעוד חברה שלנו שסיפרה לי שהיא הייתה אצלה והם ישבו שתיהן ועוד אחת ואכלו... אח"כ הם הלכו לחדר והחברה שלי הלכה לשירותים,ומכיוון שאין להם מפתח היא אמרה להם "אל תיכנסו"... החברה המשותפת קלטה קצת..והקשיבה מאחורי הדלת שהיא שמעה שהיא מקיאה היא נכנסה ואמרה לה,נו למה זה?! למה את מטומטמת?! בקיצור היא הזדעזה.לפני יומיים היא סיפרה לאמא שלה ובינתיים כלום לא קורה,ניסינו להסביר לה שיש לה הפרעת אכילה אבל היא אומרת שלא.אז אמרנו לה שלא צריך להיות בתת משקל בשביל שתהיה לך הפרעה,אז היא מתעצבנת ואומרת נו יאללה תעזבו נו יאללה,חלאס... אנחנו לא יודעות מה לעשות,הראנו לה תמונות,מאמרים דיברנו איתה ניסינו הכל אבל שום דבר לא עוזר. הכל עוד טרי זה התחיל מלפני חודש. היא הבטיחה לי שהיא תעבור לדיאטה מסודרת,אבל אתן מבינות למה אני לא מאמינה לה....!!!!! מה לעשות אני מרגישה כל כך חסרת אונים,אני מנסה לעזור לה לפני שהיא תדרדר!!!!!!!
 
עזרה

כדאי שתדברי עם האמא שלה. אם זה טרי אפשר לתפוס אותה בזמן. טיפול נקודתי אינטנסיבי יוכל אולי לקצר תהליך שיכול לארוך שנים.
 

00שירה

New member
אבל אמרתי לך שכבר דיברנו עם

אמא שלה אבל זה לא עוזר היא לא עושה כלום!
 

joy4

New member
היי !

טוב אז ככה.... דבר ראשון אני מצדדת את מיש שאמרה שכדאי לנסות לטפל בזה כמה שיותר מהר כי אחר כך זה באמת יכול לקחת שנים - את יכולה לשאול יש פה בנות שנמצאות בטיפולים הרבה מאוד זמן. דבר שני- צריך מאוד להזהר באיך ניגשים לזה (ואני רק רוצה להדגיש שאין לי שום מומחיות בנושא, אני מתכוונת איזה דוקטורט על הפרעות אכילה - הניסיון של החיים זה כל מה שיש!!!), נראה לפעמים שככל שמנסים למנוע (בעיקר בהתחלה) זה רק גורם לזה להיות יותר חמור - צריך לדעת איך לגשת, וכאן אין לי הרבה עצות. נראה לי שיהיה נכון שוב לדבר עם האמא, אולי זה ישכנע אותה בסופו שלדבר!!! אולי להתייעץ אם מומחה בנושא, רופא למשל, פסיכולוג, דיאטנית - מישהו, שידע לייעץ ולככון איך לגשת לזה. נכון שזה נשמע כבר נורא רציני כל העצות האלו, אבל כמה שיותר מהר יותר טוב, אחר כך יש תהום והיא עמוקה עמוקה והנפילה אליה כואבת כואבת מאוד! טוב, נראה לי כתבתי ממש הרבה, רק רציתי להוסיף שיש לך שם ממש יפה, במידה וזה הוא שמך האמיתי כמובן, בעצם... גם אם לא :) . אני אשמח לנסות לעזור כמה שאפשר... בהצלחה! (שירה) הסגרתי את עצמי :)
 
יחי השירות....!

אבל לעינייננו,אני מבינה את העניין של הלגשת אבל בעצם חוץ מזה אין מה לעשות אה?! כאילו ניסינו...ולא עבד לנו בכלל... כל כך חבל לי עליה,ילדה מקסימה שעכשיו רק תכנס לדיכאונות וצרות... עם אמא שלה דיברנו כמו שאמרתי אבל... פחח..לא הלך... את צודקת באמת שתוקפים בן אדם אז הוא בכוונה רוצה לעשות... אבל אי אפשר ללכת פה בגישה של פסיכולוגיה הפוכה ולא להגיד כלום כי אולי היא סתם מנסה למשוך תשומת לב... וכשהיא לא תקבל אותה היא תנסה להשיג אותה בדרכים יותר גרועות... ואני ממש עצבנית אז החברה שאמרה "תנו לה...זה יעבור" כאילו מה?!?! הייתי בשוק ששמעתי את זה... אני לא מאמינה שאני עדיין ערה... לא מצליחה להירדם... 00שירה כמו 007
 

joyjoy

New member
שירה,

כמה שזה יישמע לך קשה את לא תוכלי להוות לחברתך דוגמא של מישהו שמאמין שצריך לקבל עזרה, כי אם את לא מאמינה במה שאת אומרת לה , אז למה שהיא תאמין לך ? יש גורמים מקצועיים שאפשר לפנות אליהם גם אם ההורים "לא עושים כלום" ..ובאמת נדמה לפעמים... שאם "תוקפים בן אדם אז הוא בכוונה רוצה לעשות... אבל אי אפשר ללכת פה בגישה של פסיכולוגיה הפוכה ולא להגיד כלום כי אולי היא סתם מנסה למשוך תשומת לב".... זה לא בגלל הפסיכולוגיה הפוכה...או כל הדעות הקדומות האלו על פסיכולוגיה... וזה לא משנה מה הסיבה שאת וחברתך פוגעות בעצמכן..מה שחשוב הוא... אם מישהו לא רוצה לקבל עזרה...הוא לא ייפתח אליה... עד שלצערנו מגיעים למצבים כמו תת משקל (שהוא רק חלק מהההפרעה) ואישפוז כפוי... עד שאת לא תרצי לקבל עזרה, לא יהיה הרבה מה שאפשר לעזור עבורך זה יכול לבוא רק ממך !
 

joyjoy

New member
../images/Emo12.gif

ה-את היה אמור להיות כחול רק פעם אחת ולא ככה כמו שיצא !...ררררר
והמשפט האחרון תקף לשתיכן. בהצלחה לך ולה...
 
פושעת מהאגדות!

אני לא מבינה את הקטע הזה.. מה הסיפור? לך בעצמך יש הפרעות אכילה את בעצמך אוכלת משהו קטן ואומרת שאת פושעת.. אז מה הסיפור שלך? מה זה משנה מה יקרה לחברה שלך? את בעצמך הורסת את עצמך! חבל לך עלייה? ועל עצמך?! לא חבל לך?!
 

joyjoy

New member
חלאס עם מה ?

עם סבלנות ? את כל מה שאמרת יכולת לתבל במעט פחות ציניות ואז גם האדם שאליו את כותבת יכול להקשיב לך ולא רק להיפגע.... כבוד הדדי, זה הכל ... בסה"כ מההודעה שלך כן נראה שאת חושבת שהיא צריכה לדאוג קודם לעצמה ואת צודקת במילארד אחוז אבל אפשר להגיד את זה גם אחרת..
 

behappy

New member
אין לי פתרונות לתת לך...../images/Emo10.gif

רק רוצה לומר לך שאת חברה טובה... ומה שלא יהיה-תהיי שם בשבילה,גם כשיהיה לה קשה. והיא יכולה להגיע לקטעים שהיא תשקר ותסתיר לא כי היא שונאת,כי זו באמת מחלה.ולא תמיד יש מצב ששולטים בה... ובכל זאת,תנסו לערב את אמא שלה,או מישהו בוגר במשפחה שלה. בהצלחה!!
 

joyjoy

New member
../images/Emo99.gifשיר ../images/Emo13.gif

היא אמנם חברה טובה מאד שאיכפת לה אבל היא צריכה לעזור גם לעצמה קודם לפני שתוכל להציל אחרים. ואת דגיגה שתקנית אחת...מה שלומך את ?
 

behappy

New member
../images/Emo141.gif

בסיידר.....כבר מוציאה ראש מעל המים<למרות דגודותי.....> ו.....חיה סופסוף. תמיד פה אבל קצת קשה עם המלים כי הכל עדיין מבולבל..אבל יותר טוב,לפחות!! ומה איתך??
 
למעלה