גם זה מיותר ?

גם זה מיותר ?

לדעתם, יש מחשבות שהן מיותרות או לא חשובות שהתשובה להן בסופו של דבר היא "אז מה?" להערכתי אכן קימות שאלות או הירהורים חסרי תכלית,זו לא טעות "לחשוב" אותן אך ממש אין טעם . ולהערכתכם?
 

morobo

New member
כן, יש מחשבות כאלו...

אבל לכל אחד זה שונה. נגיד אני חושב שלהתלבט מה ללבוש לבי"ס זה בזבוז זמן ומחשבה, אנשים אחרים יגידו אחרת ממני.
 
אם כבר סיפורים

יום אחד בזמן שהשתתפתי בתחרות מדע כלשהי (עכבר הזהב למכירים) מזכירה אחת דיברה איתנו ושאלה שאלה שבאמת עוררה בי כמה תהיות . היא שאלה בשיא הפשטות : למה? למה אנחנו כל כך מתענינים בזה ולאן זה מוביל אותנו . ואחרי שנדע איך נוצר היקום אז ? או אחרי שנגלה איזה חומרים כימיים יש על מאדים וכו' ? מה הלאה ? למה להיתעסק בזה בכלל?
 

Shira Esther

New member
רוב הפילוסופיה היא כזאת.

אבל היא מפתחת את המוח ומעשירה את ההשכלה. גם במתמטיקה, רק יחידי סגולה ישתמשו בחייהם בכל מה שלמדו, אבל העיקרון הוא לפתח חשיבה מתמטית שתעזור בחיים. לא כל ידע מועיל לכשעצמו.
 
מתמטיקה זהו סיפור אחר

מתמטיקה היא כלי ולא רעיון או "מחשבה . ד"א מתמטיקה מפתחת את ההיגיון ואת צורת המחשבה , אני לא מאמין שבחיי היום יום מישהו צריך להשתמש בפונקציות או במשפט פיתגורס.
 

אייני

New member
תלוי במה אותו מישהו יעבוד

ורוב האנשים ש"מנהלים את העולם", אם נאמר ככה - משתמשים במתמטיקה...
 

Shira Esther

New member
גם פילוסופיה

מספקת כלים להתסכלות על העולם, ראה הספר 'זנון והצב'.
 
בטוח שלא!!1

לפי דעתי.
ממש אהבתי את הרעיון.. נראה לי שלמרות שהטענה שלך נשמעת הגיונית אתה מפספס כמה דברים [כשמדובר על דברים מהותיים באמת (ולא כמו שנאמר מה ללבוש לביה"ס (אבל אולי יש לזה גם השלכות מסויימות
))] לפי דעתי מה שחשוב זה הדרך [ולא התוצאה אם זה היה שווה לחשוב\לחקור\לגלות אתה מה שקיבלת או לא...] אתה לא יכול לדעת אף פעם לאן כל דבר הכי קטן שתעשה או תחשוב יוביל אותך. וגם אם התשובה היא "אז מה" תנסה להשתמש בפיסת המידע המועטה שקיבלת כתוצאה מכך. על כל דבר שאתה חושב שאתה מסווג אותו אם היה שווה לך לחשוב אותו? (ולחשוב שהדבר הכי ראשני שאדם עושה נובע ממחשבה כלשהי.] מירב.
 

kaenar

New member
מזכיר לי

את "אפקט הפרפר" , איך אדם אחד יכול לגרום לשינוי עצום. כל מחשבה היא עם תכלית, נגיד אתה חושב לעצמך: "איזה שירים יפים יש בעולם.." , אתה סתם חושב, אבל בזה זה לא מסתיים, זה מוביל לעוד מחשבה ולעוד מחשבה עד שנוצרת מציאות, מאותה מחשבה קטנה וכביכול חסרת תכלית. "מחשבה בוראת מציאות נוצרת"
 
בדיוק מה שבאתי

לכתוב הודעה הקודמת אבל מחקתי משום מה. :| המחשבה הכביכול בלתי מועילה [נקרא לזה כך למרות שאני לא בדיוק מסכימה עם זה ><] נובעת ממחשבה קודמת לה. נוכל לקורא גם לה בלתי מועילה? והרי מחשבה זו נבעה גם היא ממשבה קודמת לה וכך הלאה!! מן משחק אסוציאציות כזה. אין לזה סוף ואבל התחלה. גם נראה לי שאי אפשר באמת לא לחשוב על כלום [כדי ליצור "סוף"]. זה בלתי אפשרי למרות שתכלס חוץ מעצמי אני לא יכולה לנסות את זה על אף אחד [וגם עם טכנולוגיה עכשיוית לפחות
] להוכיח את זה.
 
לטעמי אדם מודרני

יכול לתעל את סקרנותו לדברים שונים . למה האדם כ"כ סקרן לגבי הבריאה ? נגיד ולא היו מלחמות ולא היו עניים וכולם היו מאושרים עד הגג , אז אולי הייתי מבין מה כל כך מענין במה שקורה בחור שחור . אבל סקרנות זה יפה להגיד אבל האנרגיה שמושקעת בזה כיום ?
 

Lady In Blues

New member
חסר טעם אך לא חסר תכלית.

שכן כל מחשבה מפתחת את המוח, מעשירה את הרוח ומעצבת את האישיות. אני חושב- אני קיים
 
חחח :)

אך אני לא מדבר על סתם מחשבות .. מחשבה למטרת אושר או סתמיות זה סבבה . עכשיו שאני חושב על זה , אנשים שחוקרים חורים שחורים , הם מאושרים מזה ? טוב נו , שיהיה להם בהצלחה אולי באמת משהו טוב יצא מזה , אין לדעת.
 

Lady In Blues

New member
בתיאוריה כן.

כי כל דבר יכול לקרות. אם הם יחקרו חורים שחורים ויגלו דרך לפרוץ אותם או לצאת מהם? זה מידע שימושי. בשלב מסויים יש סיכוי שכדור הארץ ישאב לתוך חור שחור
כל מידע, כל מחשבה וכל רעיון ביזארי הוא תועלתני באחוז מסויים, כי באחוז הזה יש סבירות שהמידע יועיל בצורה כלשהי. קאפיש?
 

gurke

New member
ברטראנד ראסל, פילוסוף בריטי, אמר

כי ברגע שלשאלה שאנו שואלים על העולם וחיינו מגיעה תשובה ברור ותכלית ברורה, היא מתנתקת מהפילוסופיה והופכת למדע.
 
למעלה