גלולות ברצף דימומים והפסקות - צריכה עצה דחופה

גלולות ברצף דימומים והפסקות - צריכה עצה דחופה

יש לי מוקד רקטו וגינלי. בתה"ש המליצו רק על ניתוח או שאעשה מה שאני רוצה. החלטתי בינתיים לקחת גלולות יסמין ברצף אבל זו כבר הפעם שנייה שיש לי דימום איתן. בפעם הקודמת הדימום נמשך ורק החמיר במשך חודש עד שקראתי כאן שצריך לעשות הפסקה במצב כזה. עכשיו שוב מתחיל לי דימום. מה עושים? שוב הפסקה? לכמה זמן? האם אני מוגנת מהריון במהלך ההפסקה הזו (יש לי תינוק בן שנה אז זה עוד מוקדם לי) או שצריך שוב להשתמש בקונדומים (
)?
 

זואילי

New member
הי ברווז

בד"כ רופא שמכיר אותך ואת המקרה שלך ימליץ לך אם להפסיק גלולות או להמשיכן, גם כשיש הכתמות או דימומים. ובכל מקרה כדאי לעדכן את הרופא כדי לברר אם להחליף גלולות לסוג אחר או לתת להן צ'אנס נוסף. כשאת נוטלת גלולות עם הפסקות יזומות אינך מוגנת מהריון. מנסיון... ממליצה לך לא לחכות יותר מדי זמן עם ניתוח. המוקד הרקטווגינלי שלי היה זה שגרם לי לכל הצרות הידועות עליהן סיפרתי ומספרת פה כל הזמן.
 
אוי, באסה

אין רופא שמכיר אותי כי לא ידעתי שיש לי אנדו עד לפני שנתיים כשהפסקתי את הגלולות כדי להכנס להריון ואחכ היו 9 וקצת חודשי הריון ואז 9.5 חודשי שקט נוספים בהנקה. רופאת הנשים שלי לא מבינה כלום בנושא וסוריאנו לא מספר לי כלום חוץ מאשר כשתחליטי להתנתח בואי אלי ותקבלי פרטים (איך אפשר להחליט על ניתוח לפני שמקבלים פרטים????). למה להחליף גלולות? יש מצב לקחת יותר מחודשיים-שלושה ברצף בלי דימומים? את מתכוונת שבזמן ההפסקה אני לא מוגנת, לא כל הזמן, נכון?
דווקא אשמח לשמוע על המוקד שלך ועל הניתוח כי עוד לא יצא לי לדבר עם מישהי עם מוקד כמו שלי. יש תקציר? מה בדיוק היה לך, איפה נותחת, איך עבר הניתוח, כמה קשה היתה ההתאוששות, כמה זמן את אחרי ואילו מהתופעות נעלמו? יש לי המון שאלות....
 

זואילי

New member
באיזו קופה את?

אולי כדאי שתחליפי את הגניקולוגית הנוכחית. לגבי פרטים על הניתוח, מציעה לך לקבוע פגישה מסודרת במרפאת האנדו, לשתף אותם בנושא הגלולות והדימומים וכן לשאול על הניתוח כדי לקבל החלטה. תראי, יש פה בנות שמצאו את הגלולה הכי נכונה להן והן חודשים ארוכים או שנים לוקחות ברצף בלי דימומים. לגבי הגנה מפני הריון - באמת שאין לי מושג בנושא הזה. לא יודעת איך זה עובד. צריך להקפיד על שעה וכמובן לא לפספס גלולות. התקציר שלי הוא מוקד (אחד מני *רבים*) שהיה רקטווגינלי ברמה כזו שגדל וחדר למעיים. חסימת מעיים. סכנת חיים וניתוח חירום. באותו ניתוח חירום (השני שלי) הוא הוסר במלואו כולל כריתת כ 12 ס"מ מעיים. כולל הסתבכות בגלל המיקום של הכריתה ובגלל מעי שהיה חולה מאוד. יש לי סטומה. כל הבטן האנדואית שלי עברה טיפול 10,000 כולל סילוק 2 חצוצרותיי. הניתוח עבר יופי 8 שעות, התאוששתי מצויין פיזית (לא מדברת על נפשית כי פה נפלתי) רק שאחרי 5 ימים קרתה לי הסתבכות. היום אני כמעט 6 חודשים אחרי ובסוף החודש עוד ניתוח לתיקון הסיבוך. הכל בתה"ש. כל תופעות האנדו נעלמו טפו טפו כולל הכאבים. תודה לאל הגלולות ברצף בינתיים עושות עבודה יפה ואין לי מחזור. פרקים מלאים - את מוזמנת לקרוא בדפי הפורום.
 
אוי וי

לא יודעת מה זה סטומה אבל מנחשת ומקווה בשבילך שאני טועה. אני בקופ"ח כללית וגרה בגבעתיים. יש לך המלצה לרופאת נשים באזור שמבינה באנדו? במרפאה בתה"ש נפלתי כבר פעמיים על סוריאנו והוא רוצה שקודם אגיד שאני רוצה ניתוח ורק אח"כ ייתן לי פרטים. שיינמן (?) בכלל לא המליץ לי על ניתוח... אצלי המוקד בינתיים עוזב בשקט את כל האברים למעט את הנרתיק שאליו הוא כן פלש ומדמם לו שם במרץ. אני במעקב במרפאת האנדו פעם בחצי שנה, כולל אולטרסאונד כליות. ההתלבטות העיקרית שלי לגבי ניתוח היא לגבי חזרה של המוקד כי אני מרגישה אחרי קריאה בפורום שתכלס יש לי את הרע במיעוטו ופוחדת רק להזיק. אנסה שוב לעשות הפסקה של כמה ימים בגלולות ואולי בעתיד גם להחליף אותן. תודה
 

זואילי

New member
ד"ר מימוני גלית

מקבלת בקניון בגבעתיים. היא לא מתעסקת עם האנדו שלי. אני הולכת אליה רק לפאפ ולבירוקרטיות אם צריך. כל מה שקשור לאנדו, ומבחינתי דיכוי מכל הסוגים (זריקות או סוגי גלולות) גם שייך לאנדו - את כל זה אני עושה מול מרפאת האנדו. הגעתי אליה אחרי שהעפתי את הגניקולוג הקודם. היא לדעתי מקסימה וקשובה ותמיד נכונה לעזור. כל עוד איכות החיים שלך טובה ואינך סובלת מכאבים אז טוב מאוד להיות בביקורת פעם בחצי שנה במרפאה.
 

galim29

New member
רק לא טודנדרייך.

הוא ואנדו לא ממש הולכים יחד. מצוין לצילום רחם ותו לא. לי היה ניסיון גרוע מאוד איתו והאנדו שלי הוחמר בזכותו.
 

galim29

New member
מה עם להחליף גלולולת?

תבדקי לגבי פמינט. החלפתי מיסמין אליהם ועשה לי טוב. אבל מאוד אינדווידואלי. גם הן יחסית חלשות. אבל לטעמי חשוב לטפל במוקד. שלא יחמיר ויתפשט למקומות אלחרים או יילך ויחמיר במוקד עצמו. למה לא לעשות ניתוח? ואז להיות על דיכוי רצוף.
 
למעלה