גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
לדעתי אפשר אפילו להמנע מהבעיה שם

צפונית לתחנת בנימינה קיימת גם בעיה רצינית
של חוסר מקום להרחבת התוואי העובר דרך היישוב. ייתכן שלא יהיה מנוס מעקיפת בנימינה על ידי מסילה שתעבור בסמוך לכביש 4 (יתרון: תהיה קרובה יותר גם לאור אקיבא) ותתחבר בחזרה לתוואי הקיים מצפון לקיסריה-פרדס חנה. זה גם מה שתושבי בנימינה כנראה רוצים, בזמנו היה ניסיון להתחיל בקמפיין וייתכן שהוא יתחדש בעקבות ההצעה להוסיף מסילות.

אם יצליחו להתגבר על בעיית בנימינה, אפשר יהיה להכפיל עד לתחנת זכרון העתידית, שיהיו בה לפחות 4 מסילות כך שתוכל לשמש כתחנת קצה של הקו הפרברי. בקטע זכרון-חיפה איני צופה כמות כזאת של רכבות פרבריות שיצדיק ריבוע המסילה.
לדעתי אפשר אפילו להמנע מהבעיה שם
ע"י זה שתחנה הקצה והמעבר תעבור מבינימינה לחדרה, ורבעיית המסילות בעת הצורך בעתיד תסתיים שם.
עדיף יותר שעיר גדולה כמו חדרה תהיה נקודת העצירה של רכבות מהירות מאשר בינימינה, ובכל מקרה יש שם את העיקול בצמוד ליער שדורש האטת מהירות.
 

luckydude

Active member
לא מדובר בתוכנית חדשה.

גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף
לפי כתבה בגלובס הרכבת שוקלת להכפיל את מספר המסילות בקו החוף בין הרצליה לחיפה כדי לתת מענה לעומסים כדי להתגבר על תקלות.
האם לא עדיף במקום זה להשלים את המסילה המזרחית בין פתח תקווה לאיזור יוקנעם, כדי לתת באמת אלטרנטיבה נוספת ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000875289#fromelement=hp_morearticles
לא מדובר בתוכנית חדשה.
הגשרים שנבנו מעל המסילה בשנים האחרונות כבר נבנו עם מפתח שמתאים ל-4 מסילות.

אינני רואה צורך מהותי לריבוע מסילות עד חיפה. בעשורים הבאים מספיק עד בנימינה או היכן שמסיימות רוב הרכבות הפרבריות של המרכז.

בשביל העלאת רמת השירות כמובן שצריך גם חישמול וגם הטעמת מערכת איתות מודרנית יותר מזו שקיימת ברכבת.
 

raminec

New member


לא מדובר בתוכנית חדשה.
הגשרים שנבנו מעל המסילה בשנים האחרונות כבר נבנו עם מפתח שמתאים ל-4 מסילות.

אינני רואה צורך מהותי לריבוע מסילות עד חיפה. בעשורים הבאים מספיק עד בנימינה או היכן שמסיימות רוב הרכבות הפרבריות של המרכז.

בשביל העלאת רמת השירות כמובן שצריך גם חישמול וגם הטעמת מערכת איתות מודרנית יותר מזו שקיימת ברכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה