גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
בהחלט

אני מסכים שהאיילון זה בעדיפות עליונה
לאחר מכן הקטע שבין ההגנה לשפירים ואף ללוד, בעדיפות שלישית עד מחלף 531/20 ובעדיפות רביעית צפונית להרצליה. אבל המסילה המזרחית לעניות דעתי, למרות חשיבותה, פחות דחופה מכל הדברים הנ"ל. לא קורה כלום אם רכבת משא "נאלצת" לעבור במסילת החוף, בטח שלא אם היא מרובעת ממילא.
בהחלט
עיבוי מרכז המערכת הוא הדבר הטבעי לעשות, לדעתי הסדר שרשמת הוא הנכון. וחוץ מהם יש עוד פרוייקטים אחרים שנמצאים מעל המסילה המזרחית, שלמען האמת אני לא רואה את גודל חשיבותה לנוסעים באזור - הפתרון היעיל ביותר הוא חיבור רוחבי של הישובים עם קווים תדירים שישמשו גם כתחבורה בין הישובים עצמם לקו רכבת תדיר וראשי, בדיוק כמו ההצעה שלך.
 

amit1270

New member
מסילה מזרחית = עיבוי מרכז המערכת

בהחלט
עיבוי מרכז המערכת הוא הדבר הטבעי לעשות, לדעתי הסדר שרשמת הוא הנכון. וחוץ מהם יש עוד פרוייקטים אחרים שנמצאים מעל המסילה המזרחית, שלמען האמת אני לא רואה את גודל חשיבותה לנוסעים באזור - הפתרון היעיל ביותר הוא חיבור רוחבי של הישובים עם קווים תדירים שישמשו גם כתחבורה בין הישובים עצמם לקו רכבת תדיר וראשי, בדיוק כמו ההצעה שלך.
מסילה מזרחית = עיבוי מרכז המערכת
המסילה הכפולה הקיימת בין חיפה לת"א לא סובלת מבעיות של עומס חריג, ויהיה אפשר להעביר בה יותר רכבות עם חשמול ואיתות מתקדם. נראה לי שלשנים הקרובות לא יהיה צורך בהרחבה מעבר למה שמתוכנן (עד הרצליה). ציר נוסף ומקביל (לא חייב להיות כפול) יתרום מאוד לחיזוק הרשת, מניעת ניתוק צפון-דרום במקרה של פגיעה בציר הראשי, גמישות תפעולית והקלה על העומס בציר הראשי.
 

Rubim88

New member
המרכז נמצא במקום אחר

מסילה מזרחית = עיבוי מרכז המערכת
המסילה הכפולה הקיימת בין חיפה לת"א לא סובלת מבעיות של עומס חריג, ויהיה אפשר להעביר בה יותר רכבות עם חשמול ואיתות מתקדם. נראה לי שלשנים הקרובות לא יהיה צורך בהרחבה מעבר למה שמתוכנן (עד הרצליה). ציר נוסף ומקביל (לא חייב להיות כפול) יתרום מאוד לחיזוק הרשת, מניעת ניתוק צפון-דרום במקרה של פגיעה בציר הראשי, גמישות תפעולית והקלה על העומס בציר הראשי.
המרכז נמצא במקום אחר
ככה שהמשוואה לא נכונה. איך שהרשת נראית כרגע המסילה המזרחית היא בגדר מותרות והיא צריכה להיות בחלק התחתון של רשימת העדיפויות רק חלק קטן ממנה(לוד-ראש העין) יכול להחשב בשנים הקרובות דבר מועיל.
מסילה לא כפולה "כגיבוי" לא באמת שווה משהו..והיא בכל מקרה מקבילה רק לחצי מהתוואי אם לא פחות. בכלל התועלת שלה שנויה במחלוקת בעיניי.
 

easylivin

New member
המסילה המזרחית תוקם ככפולה מהיום הראשון.

המרכז נמצא במקום אחר
ככה שהמשוואה לא נכונה. איך שהרשת נראית כרגע המסילה המזרחית היא בגדר מותרות והיא צריכה להיות בחלק התחתון של רשימת העדיפויות רק חלק קטן ממנה(לוד-ראש העין) יכול להחשב בשנים הקרובות דבר מועיל.
מסילה לא כפולה "כגיבוי" לא באמת שווה משהו..והיא בכל מקרה מקבילה רק לחצי מהתוואי אם לא פחות. בכלל התועלת שלה שנויה במחלוקת בעיניי.
המסילה המזרחית תוקם ככפולה מהיום הראשון.
 

raminec

New member
זה נושא שכבר נדון ופורסם בעבר

גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף
לפי כתבה בגלובס הרכבת שוקלת להכפיל את מספר המסילות בקו החוף בין הרצליה לחיפה כדי לתת מענה לעומסים כדי להתגבר על תקלות.
האם לא עדיף במקום זה להשלים את המסילה המזרחית בין פתח תקווה לאיזור יוקנעם, כדי לתת באמת אלטרנטיבה נוספת ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000875289#fromelement=hp_morearticles
זה נושא שכבר נדון ופורסם בעבר
תכל'ס, אין פה שום דבר חדש בידיעה.
 

raminec

New member
ועוד דבר

גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף
לפי כתבה בגלובס הרכבת שוקלת להכפיל את מספר המסילות בקו החוף בין הרצליה לחיפה כדי לתת מענה לעומסים כדי להתגבר על תקלות.
האם לא עדיף במקום זה להשלים את המסילה המזרחית בין פתח תקווה לאיזור יוקנעם, כדי לתת באמת אלטרנטיבה נוספת ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000875289#fromelement=hp_morearticles
ועוד דבר
מה לגבי ריבוע המסילות בין מחלף שפירים לבין תחנת ההגנה?
הקטע הזה מנקז לתוכו את הרכבות ממודיעין ובעתיד ירושלים (A1), מבאר שבע, מבית שמש/ירושלים (משודרג), מראשונים ומאשקלון/רחובות. תבינו לבד כמה רכבות בשעה עוברות שם היום וכמה הולכות לעבור שם בעתיד...
איך בדיוק מתכננת רכבת ישראל להוסיף רכבות לבאר שבע ולקו המהיר לירושלים על זוג המסילות הזה?
 

amit1270

New member
הנתיב המהיר מאפשר את זה?

ועוד דבר
מה לגבי ריבוע המסילות בין מחלף שפירים לבין תחנת ההגנה?
הקטע הזה מנקז לתוכו את הרכבות ממודיעין ובעתיד ירושלים (A1), מבאר שבע, מבית שמש/ירושלים (משודרג), מראשונים ומאשקלון/רחובות. תבינו לבד כמה רכבות בשעה עוברות שם היום וכמה הולכות לעבור שם בעתיד...
איך בדיוק מתכננת רכבת ישראל להוסיף רכבות לבאר שבע ולקו המהיר לירושלים על זוג המסילות הזה?
הנתיב המהיר מאפשר את זה?
 

darkshadow1

New member
יש שם בעיה אחת עיקרית:

הנתיב המהיר מאפשר את זה?
יש שם בעיה אחת עיקרית:
אני נוסע די הרבה באזור ולדעתי יש שם מספיק מקום לארבע מסילות- עובדה שבקטע שבו המסילות מנתב"ג משתלבות באלה שמגיעות מלוד יש ארבע מסילות לאורך מרחק לא קטן, ו"אי התנועה" בין המסלולים של כביש 1 לא נהיה צר בצורה משמעותית בהמשך.
הבעיה היא שמעל לקטע הזה יש כמה גשרים שנבנו בלי להתחשב במסילות נוספות, ואני לא בטוח שאפשר להניח מתחתם מסילות נוספות במצב הנוכחי.
 

raminec

New member
אני מעריך שיצטרכו להחליף את חלק מהגשרים

יש שם בעיה אחת עיקרית:
אני נוסע די הרבה באזור ולדעתי יש שם מספיק מקום לארבע מסילות- עובדה שבקטע שבו המסילות מנתב"ג משתלבות באלה שמגיעות מלוד יש ארבע מסילות לאורך מרחק לא קטן, ו"אי התנועה" בין המסלולים של כביש 1 לא נהיה צר בצורה משמעותית בהמשך.
הבעיה היא שמעל לקטע הזה יש כמה גשרים שנבנו בלי להתחשב במסילות נוספות, ואני לא בטוח שאפשר להניח מתחתם מסילות נוספות במצב הנוכחי.
אני מעריך שיצטרכו להחליף את חלק מהגשרים
במיוחד את זה שהכלונסאות שלו אלכסוניות. זו בעיה הנדסית פשוטה יחסית בהשוואה לבעית הצרות הנתיבים באזור הירידה לרח' קיבוץ גלויות.
 

darkshadow1

New member
איזו בעיה יש שם?

אני מעריך שיצטרכו להחליף את חלק מהגשרים
במיוחד את זה שהכלונסאות שלו אלכסוניות. זו בעיה הנדסית פשוטה יחסית בהשוואה לבעית הצרות הנתיבים באזור הירידה לרח' קיבוץ גלויות.
איזו בעיה יש שם?
אני די בטוח שנחל איילון מאוד רחב בנקודה הזאת. לגבי החלפת הגשרים- המורכבות של הבעיה תלויה מאוד באיזה גשר הוא הבעייתי. אני כנראה אעבור שם מחר בבוקר ואז אני אוכל לומר בוודאות.
 

raminec

New member
בזמנו דיברו על כך שהנתיב המהיר נבנה

הנתיב המהיר מאפשר את זה?
בזמנו דיברו על כך שהנתיב המהיר נבנה
על שטח שהוקצה למסילה הרביעית. זה נכון.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000745142
אני הבנתי ממה שפורסם בזמנו שכאשר יהיה צורך יוסט הנתיב המהיר מהשטח שנדרש לצורך הקמת המסילה. זה די דומה למה שנעשה בגשר של מחלף השריון על מנת שלא לעכב את הארכת נתיבי איילון דרומה בזמן שמתבצעת הפקעה משטח ביה"ס הולץ.
מאיפה יביאו שטח חלופי לנתיב המהיר, זה לא ברור.
 

amit1270

New member
ממה שאני רואה, השטח הפנוי היחיד נמצא מדרום

בזמנו דיברו על כך שהנתיב המהיר נבנה
על שטח שהוקצה למסילה הרביעית. זה נכון.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000745142
אני הבנתי ממה שפורסם בזמנו שכאשר יהיה צורך יוסט הנתיב המהיר מהשטח שנדרש לצורך הקמת המסילה. זה די דומה למה שנעשה בגשר של מחלף השריון על מנת שלא לעכב את הארכת נתיבי איילון דרומה בזמן שמתבצעת הפקעה משטח ביה"ס הולץ.
מאיפה יביאו שטח חלופי לנתיב המהיר, זה לא ברור.
ממה שאני רואה, השטח הפנוי היחיד נמצא מדרום
לכביש 1, בכיוון אזור. נראה לי גם קל יותר להזיז לשם את הכביש מאשר את הנתיב המהיר. הבעיה היא התנגדות אפשרית של תושבי אזור, שגם כך סובלים מקרבה גדולה לכביש העמו.
 

amit1270

New member
*העמוס.

ממה שאני רואה, השטח הפנוי היחיד נמצא מדרום
לכביש 1, בכיוון אזור. נראה לי גם קל יותר להזיז לשם את הכביש מאשר את הנתיב המהיר. הבעיה היא התנגדות אפשרית של תושבי אזור, שגם כך סובלים מקרבה גדולה לכביש העמו.
*העמוס.
 

amit1270

New member
מהסתכלות בתצ"א, אני רואה עכשיו שיש קטע בעייתי

ממה שאני רואה, השטח הפנוי היחיד נמצא מדרום
לכביש 1, בכיוון אזור. נראה לי גם קל יותר להזיז לשם את הכביש מאשר את הנתיב המהיר. הבעיה היא התנגדות אפשרית של תושבי אזור, שגם כך סובלים מקרבה גדולה לכביש העמו.
מהסתכלות בתצ"א, אני רואה עכשיו שיש קטע בעייתי
לאורך כ-750 מ' בין "הגשר החקלאי" לתחילת ההתפצלות לכיוון אשדוד ומחלף גנות. שם הבתים של אזור ממש צמודים לכביש, וממול יש מתקן של חברת חשמל. בעיה...
 

luckydude

Active member
בעתיד הרחוק מאוד (מאוד מאוד) כשייבנה החיבור

ועוד דבר
מה לגבי ריבוע המסילות בין מחלף שפירים לבין תחנת ההגנה?
הקטע הזה מנקז לתוכו את הרכבות ממודיעין ובעתיד ירושלים (A1), מבאר שבע, מבית שמש/ירושלים (משודרג), מראשונים ומאשקלון/רחובות. תבינו לבד כמה רכבות בשעה עוברות שם היום וכמה הולכות לעבור שם בעתיד...
איך בדיוק מתכננת רכבת ישראל להוסיף רכבות לבאר שבע ולקו המהיר לירושלים על זוג המסילות הזה?
בעתיד הרחוק מאוד (מאוד מאוד) כשייבנה החיבור
בין הראשונים ומשה דיין ותקום מסילת ראשונים-דניאל יוכלו להעביר רכבות מתל אביב לירושלים דרך מסילה זו בנוסף לדרך מסילת ההגנה-שפירים.
 
נחכה לרגע שבו באמת יכפילו את מסילת החוף

גלובס: הרכבת שוקלת להכפיל את קו החוף
לפי כתבה בגלובס הרכבת שוקלת להכפיל את מספר המסילות בקו החוף בין הרצליה לחיפה כדי לתת מענה לעומסים כדי להתגבר על תקלות.
האם לא עדיף במקום זה להשלים את המסילה המזרחית בין פתח תקווה לאיזור יוקנעם, כדי לתת באמת אלטרנטיבה נוספת ?

www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000875289#fromelement=hp_morearticles
נחכה לרגע שבו באמת יכפילו את מסילת החוף
כתבות כאלו יכולות לרמז על העתיד ויכולות להכנס לפח האשפה שלו.
 

easylivin

New member
צפונית לתחנת בנימינה קיימת גם בעיה רצינית

גם אם ריבוע המסילות יסתיים בבנימינה דיינו.
צפונית לתחנת בנימינה קיימת גם בעיה רצינית
של חוסר מקום להרחבת התוואי העובר דרך היישוב. ייתכן שלא יהיה מנוס מעקיפת בנימינה על ידי מסילה שתעבור בסמוך לכביש 4 (יתרון: תהיה קרובה יותר גם לאור אקיבא) ותתחבר בחזרה לתוואי הקיים מצפון לקיסריה-פרדס חנה. זה גם מה שתושבי בנימינה כנראה רוצים, בזמנו היה ניסיון להתחיל בקמפיין וייתכן שהוא יתחדש בעקבות ההצעה להוסיף מסילות.

אם יצליחו להתגבר על בעיית בנימינה, אפשר יהיה להכפיל עד לתחנת זכרון העתידית, שיהיו בה לפחות 4 מסילות כך שתוכל לשמש כתחנת קצה של הקו הפרברי. בקטע זכרון-חיפה איני צופה כמות כזאת של רכבות פרבריות שיצדיק ריבוע המסילה.
 

easylivin

New member
* אור עקיבא


צפונית לתחנת בנימינה קיימת גם בעיה רצינית
של חוסר מקום להרחבת התוואי העובר דרך היישוב. ייתכן שלא יהיה מנוס מעקיפת בנימינה על ידי מסילה שתעבור בסמוך לכביש 4 (יתרון: תהיה קרובה יותר גם לאור אקיבא) ותתחבר בחזרה לתוואי הקיים מצפון לקיסריה-פרדס חנה. זה גם מה שתושבי בנימינה כנראה רוצים, בזמנו היה ניסיון להתחיל בקמפיין וייתכן שהוא יתחדש בעקבות ההצעה להוסיף מסילות.

אם יצליחו להתגבר על בעיית בנימינה, אפשר יהיה להכפיל עד לתחנת זכרון העתידית, שיהיו בה לפחות 4 מסילות כך שתוכל לשמש כתחנת קצה של הקו הפרברי. בקטע זכרון-חיפה איני צופה כמות כזאת של רכבות פרבריות שיצדיק ריבוע המסילה.
* אור עקיבא
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה