גיסתי - צריכה עצה

אושר365

New member
גיסתי - צריכה עצה

שלום,
כתבתי כאן בעבר בנוגע לגיסתי וקיבלתי תובנות שסייעו לי. אשמח לעצה נוספת. בקצרה, היחסים היו פעם טובים והם הלכו והדרדרו. הרבה זה סביב הילדים והתגובות שלה כשהילדים רבים, יש לה בת ולי בן בערך באותו הגיל - ארבע וחצי חמש, השניים חברים טובים מאוד אך מידי פעם כמובן שרבים. הבעיה שלי היא עם הדברים שהיא אומרת כדי להרגיע את הבת שלה כאשר הילד שלי לידה ושומע. כבר היו הרבה דברים לא יפים אבל אני רוצה לשאול מה הייתם עושים אם הילדים היו רבים, הילדה באה בוכה לאמא, שהבן שלי אמר לה משהו שכנראה העליב אותה והתגובה של גיסתי היתה (כשהבן שלי עומד לידה) "למי אכפת מ X אומר, אני מאמינה לך"
בלעתי את הרוק ואמרתי לבן שלי "בוא חמוד, בוא תהיה איתנו"
האם התגובה שלי נכונה? האם הייתי צריכה להעיר לה באותו רגע?
אגב, עשר דקות לפני זה היא הדפה את הבן שלי בן השלוש מהשירותים, אחרי שחיכה לתורו כשהבן שלה עשה פיפי אבל אז היא רצתה לעשות פיפי והיא ממש הדפה אותו החוצה, ראיתי את זה במקרה. מי עושה דבר כזה לילד בן שלוש? ואם יברח לו? הוא נעלב ושאל אותי למה היא לא נתנה לו להיכנס. האם על זה הייתי צריכה להעיר? המפגשים הם אחת לחודש ואני ממש מנסה להבליג אבל זה ממש קשה. מציינת שכבר ניסיתי לדבר איתה וזה לא צלח.
 

mykal

New member
דעתי,

הייתי מתעלמת, מקסימום משתפת חברה למחרת כדי
לאורר,
את לא חברה שלה, את גיסתה, היא כנראה לא הטיפוס הכי נעים,
לא תשני אותה, בשביל הפעם בחודש--לא משתלם לריב.
אגב, לפני שבאים, תגיידי לילדים שלך, שלא כדאי לריב עם
הדודה והבת דודה שיהיו יותר עם אבא ואיתך.
כשלא תהיי מקור להתססה תוכל להרגע.
 
לגבי שני הילדים, להעיר לה על מה?

אפילו ילד בן ארבע וחצי יודע שאמא היא תמיד "בעד" הילד שלה. הוא הביע עלבון באיזושהי צורה, או שרק לך נראה שזה היה מעליב כלפיו? (או מה שלא יהיה שחשבת שזה גרם לו להרגיש כשהיא אמרה שהיא מאמינה רק לבת שלה?).
 

אושר365

New member
זה ממש לא נכון מה שכתבת

לפחות בסביבה שלנו. כששני ילדים רבים המבוגר שמתווך בניהם צריך להגיב באובייקטיביות. ברור שבפנים הוא לטובת הילד שלו אבל התגובה צריכה להיות אובייקטיבית ובונה לשני הילדים. אמא שאומרת לילדה בת החמש שלה "אני מאמינה לך ולא ל-X" כשהילד השני עומד לידה ושומע זה ממש לא משהו שיגרתי אצל רוב ההורים.
 
את מדברת על הנורמה,

שלא ברור אם הוא כן או לא למד - על איך שמקובל או ראוי שמבוגר ינהג. אני מדברת על הקשר בין ההורה לילד שלו לעומת הקשר שלו עם ילדים אחרים - על הדבר האמיתי והרגש (גם אם בהתנהגות מביעים אותו בעיקר בפרטיות) ולא על התנהגות שכן או לא תואמת את הנורמה (גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים). את זה אני חושבת שהוא כ-ן למד וכן הפנים, ולכן לא נפגע מכך שאמא בעד הילדה שלה, בין אם הוא הפנים את הנורמה שאמורים לנהוג באובייקטיביות ובין אם לא. זה דבר חיובי ולא שלילי - הוא בין היתר מבין שאת בעדו יותר מאשר את בעד ילדים אחרים, וזה משהו שחשוב לבטחון שלו בעולם ולהפנמה שהוא אהוב ושיש מישהו שתמיד יהיה בעדו.
 
למעלה