שאלה מעניינת...
רוב הדמויות שלי הסתובבו סביב גילאי ה18 מלמטה ולמעלה, 18 הוא הממוצע. למרות המשפט הנ"ל הרי הסתייגות: היו לי דמויות צעירות יותר- על סף הילדות, היו לי דמויות בוגרות יותר- תחילת גיל העמידה אבל לא היו לי מעולם דמויות זקנות שאפשר להגדיר אותן "באות בימים". את הגילאים תמיד בחרתי בצורה שרירותית למדי לפי האופי שרציתי שיהיה לדמות וההישגים שלה בחיים: ברור שדמות בעלת ד"ר לארכיאולוגיה לא תהיה בת 16 אלא אחרי תיכון ולפחות 7 שנים באוניברסיטה ועוד כמה שנות קריירה אקדמאית הגיעה לסף ה40 מלמטה. ברור שדמות שברחה מהבית בגלל שגילתה שהיא יכולה להטיל קסמים ולשנות צורה תהיה דמות שבקושי מתחילה את גילאי ההתבגרות- מגרדת את ה13 מלמטה. יוצאת דופן יחידה היא ניהאו- לה קבעתי יומולדת וגיל זהים לשלי, הזמן במשחק זז מהר יותר מבמציאות ולכן היא כרגע גדולה ממני בכמה שנים, מסתכלת על ה30 המתקרב בחיבה משועשעת. דמות אחרת לה קבעתי תאריך יומולדת מדוייק הוא אדריאן- אירוני כיוון שדני קבע לדומיניק בדיוק את אותו התאריך ועשינו זאת לחלוטין ללא תיאום בינינו וברגע הראשן נורא התרעמנו על הגניבה הקלנדרית ואז הסכמנו שכיוון שכבר החלטנו שהם יתאהבו אז זה רק עוד הסימן ובלה בלה בלה מסוג "הגורל הפגיש אותם יחד" וכו' ולא נשנה את זה. לגבי החלק האחרון של שאלתך: הגיל קובע סיגנון התנהגות התחלתי עבור רוב הדמויות אבל בגלל שבדרך כלל הדויות עוברות חוויות אינטנסיביות מאוד בפרק זמן קצר מאוד הן לרוב מתבגרות בצורה מהירה בהרבה ממה שהגיל שלהן מצביע. ילד בן 9 שכבר הספיק להרוג אדם, להציל כפר מפלישה, למצוא חפץ קסום שלאט לאט משתלט עליו ומלמד אותו קסמים עתיקים ופגש אל בחלום נבואי שהתגשם לא יהיה ילד רגיל בן 10. אתגר משחקי גדול מידי לטעמי הוא לנסות לשחק את השינוי בהתבגרות שלו - לא הייתי רוצה לקחת כזה משחק דמות על עצמי. דמויות בגיל ההתבגרות אמורות לשחק את הכניסה של אספקט המין(סקס, סמים ורוקאנדרול) לחייהם אבל שחקנים פשוט לא משחקים את זה. דמויות בוגרות יותר יפתחו אופי לפי טיב החוויות שעברו ופחות לפי עצם ההתקדמות בשנים. רוב ההשפעה של שנים על אופי הדמויות מתבטא באובדן התמימות והבורות שהיו לדמות בתחילת דרכה וזה בדרך כלל מתרגם ל"התבגרות". וזו דעתי על הבוקר, אולי עד הערב אשנה את דעתי.