גידול ירקות בפרמידה ושמירת זרעים

גידול ירקות בפרמידה ושמירת זרעים

שלום לכולם, השבוע בעמק הטל: ב 11 לנובמבר (יום שישי הקרוב), 10:00-13:00, סדנת גידול ירקות בשיטת הפירמידה- גידול ירקות בשיטה ייחודית שפיתח ד"ר הוכברג המאפשרת לספק תצרוכת ירקות אורגניים למשפחה אפילו בשטח של 1 מטר מרובע. בסדנא נלמד לבנות את הפירמידה, ונסע לביתו של ד"ר הוכברג על מנת להתרשם מגידוליו בשיטה זו. מחיר: 65 ש"ח. בהנחיית ד"ר מרדכי הוכברג. (מומחה לצמחי מרפא, נטורופת, פרסם ספרים רבים) ב 13 לנובמבר (יום א' הקרוב), 10:30-16:30, שמירת זרעים - אמנות השפע, סדנא המוקדשת כל כולה לאחד הנושאים החשובים אך המעורפלים ביותר בקרב גננים ומגדלי מזון חובבים: גידול, איסוף ושמירת זרעים עצמית! בסדנא נשוחח על זרעים של שפע וזרעים של מחסור, על זרעים אורגנים פתוחים ועל הקשר לכלכלה וחופש. נלמד (בתיאוריה ובמעשה) אין בוחרים זרעים וכיצד שומרים זרעים (באמצעות טכניקות ניקוי, ייבוש ואחסנה) של ירקות ופירות, דגנים וקטניות. מחיר: 100 ש"ח. בהנחיית איתי האובן. עמק הטל הינו מרכז לקהילה, לאקלוגיה ולאמנות אשר שוכן ברחובות. אנו שואפים לעורר מודעות ולהנחיל כלים להבנה ויישום של חיים הרמוניים עם אמא אדמה, אדם וקהילה. במקום נטוע פרדס תפוזים, בוסתן מעורב וגן ירק אורגני, ובינם שוכנים מספר מבנים . המקום מנוהל על פי עקרונות הפרמקלצ'ר-שיטת עיצוב ותכנון לחיים ברי קיימא. הבית וסביבתו נתרמו ע"י האומן אמיליו מוגלינר ומשפחתו ומשמשים כמרכז לקהילה המקומית ולקהילת אוהבי האדם והסביבה בארץ. במרכז מתקיימות סדנאות, סמינרים, הרצאות, אירועים, הופעות וחוגים, בהווי המשולב עם חיי הקהילה המקומית. עמק הטל הוא בית פתוח- הוא יהיה מה שתעשו ממנו. אנו מזמינים את כולכם, ובמיוחד את התושבים הגרים בסמיכות לעמק הטל, לבוא ולבנות יחדיו מקום שיהיה של ולמען הקהילה ויקדם תרבות ברת קיימא. למידע על עמק הטל, על פעילויות נוספות, ולהסבר היכן אנו ממוקמים הכנסו לאתר האינטרנט שלנו. לפרטים והרשמה- סער- 0506670183 מקווים לראותכם אצלנו, צוות עמק הטל.
 
האם הסדנא תתקיים שוב

במועד אחר?, הכוונה לסדנא של גידול בפירמידה אני מאוד רוצה להגיע אבל לא יכולה בשבוע הקרוב
 

רוּפֵן

New member
מדוע אין אפילו תמונה אחת של ערוגה..

ירקות.., "פירמידה", 'גן ירק אורגני'.., משהו ?!
 

תירתיר

New member
ומה עם כלאיים, רופן?

היום שתלתי עם הילדים 4 סוגי ירקות חורפיים, עשיתי הפסקה של חצי מטר בין סוג לסוג, כדי לפתור את בעית כלאיים. הערוגות המעורבות -נראה לי שיש איתם בעית כשרות.
 

רוּפֵן

New member
את מכירה את השיטה הזו ? ראית אותה ?

אצלי זה אחרת כמובן, כמו ה 3 ערוגות של סלרי בנפרד.. וכו'.. ואם יש איזושהי "אי בהירות" אני בודק אם לא מדובר ב"מין שאינו מינו" וכו'.. בערוגת החסה, שתלתי בין שורה לשורה.. תות שדה..!
 

שחיין

New member
מספיק 15 ס"מ בין הסוגים

ובשביל הדיוק נאמר שבגינות בדר"כ אין כמות שתילים כמו בשדה ולכן אם מדובר בכמה שתילים בודדים אז מספיק לשמור על 15 ס"מ בין הסוגים השונים. אם שותלים שטח גדול יותר (כרגע לא מפרט אלא אם אתבקש) אז הדין שונה וצריך לשמור על מרחק גדול יותר.
 
יכולה לפרט אך אין לי תמונות

מדובר על מבנה בצורת פירמידה קטומה בגובה של מטר שלושים או ארבעים בערך. השתילה היא בקירות של הפירמידה .. הבפנוכו של הפירמידה משמש גם כקומפוסטר. הגידולים מעורבים הערוגות הללו של דר' הוכברג פוריות בצורה יוצאת מן הכלל . את הצמחים שזקוקים להדליה שמים בבסיס הפירמידה כך שאין צורך להדלות אותם כי הם נשענים על קירות הפירמידה ובינתיים מצלים על צמחים אחרים. כמובן שיש גם משחק של אור וצל. הטיפול בערוגה יחסית קל כי אין צורך כמעט להתכופף. בחצר של דר' הוכברג יש כמה סוגי פירמידות ושהוא מראה ומדגים עליהן.
 

רוּפֵן

New member
הבנתי.. מדובר עך "גידול לגובה" ../images/Emo45.gif

בתחילת דרכי ה'אורגנית' גדילתי, עונה אחת, עגבנייות ומלפפונים מסביב ל"כלוב" צר (רשת לולים, במרכז הערוגה) רוחבה כ 30 ס"מ ואורכה כ 3 מטר. ה"כלוב" היה פתוח מלמעלה ומלמטה, לאדמה. את כל פסולת המטבח והגזם, הייתי שופך לכלוב והירקות, נשתלו מסביב לכלוב. מאז, עברו הרבה מים ב"ירדן" ה"דברים" האלו 'נחמדים' בתור 'פרוייקט אקולוגי' אך לא הכי פרקטיים. כיום, אני פשוט מקפיד על 'אדמה חיה', אליה חוזרים כל חלקי הצמח שאיני משתמש בהם, אם כ"רסק" וחיפוי, ואם כ קומפוסט שעבר עיבוד ב'ערימת הקומפוסט' שלנו, עם כל הפסולת האורגנית מהמטבח. כשהאדמה טובה ו'חיה'.. ניתן להוציא מ'מטר מרובע' המון תנובה. תודה !
 
רופן בדיוק החלטתי היום לכלוא את

ערימת הקומפוסט שלי בכלוב וסביבו לשתול כובע נזיר או משהו אחר שאוהב קומפוסטרים ( אשמח להצעות) . כנראה שאלך על כלוב עץ. אני חייבת למצוא פיתרון אסתטי לקומפוסטר ומאד לא אוהבת מה שיש לי עכשיו ( ערימה ומעליה מכסה פלסטיק כחול שתפקידו למנוע מהכלבה לחפור בערימה .
 
באותו נושא יש פרסום של ספר באמזון

square foot gardening by mel bartholomew על העטיפה תמונה של איש מאושר .הצליח לו.
 

רוּפֵן

New member
מדוע לא שעועית ? גם יסתיר, וגם יתן

תוצרת יפה..! וכמובן צמחי תבלין עונתיים 0 פטרוזיליה, סלרי וכמובן.. 'סלק עלים/מנגולד' שיעשה לך חומה ירוקה ומזינה.
 
לא תאמין רופן

נמתי את שנת הצהריים שלי וכשקמתי כבר עמד לו כלוב . האיש המדהים שלי הכין לי הפתעה. אין, אין עליו!!! זה כבר נראה הרבה יותר אסטתי. עכשיו תורי לזרוע. אשים שעועיות ואפונת מאכלשיטפסו על הכלוב.
 

רוּפֵן

New member
חי חי חי למה לי אין הפתעות כאלו ?!

יופי.. תתחדשי.. צלמי תעדי כל שבוע..
 

אדנהר

New member
בטח שאין לך הפתעות כאלה, כי

לא בחרת את האיש הנכון........
 
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif בבקשה תמונה

מאחור מחסן שעליו מטפס אלמון הודי . אין הרבה שמש באזור אולי שעתיים בבוקר ובחלקים שצמודים לשדה קצת יותר . השאלה מה יצליח . האיזור הזה הוא האיזור של התינוקיה שלי.
 
למעלה