גזרת ל"י- עבר/ בינוני
אמרנו שה"א הזיקה משמשת רק לפני פעלים בזמן הבינוני. אם כן: וַיִּתְאַנַּף יְהוָה בִּשְׁלֹמֹה כִּי נָטָה לְבָבוֹ מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל הַנִּרְאָה אֵלָיו פַּעֲמָיִם. (מ"א, יא, ט) האם נקבע כי הפועל "נראה" שבפסוק הנו בזמן הבינוני על אף שמנוקד בקמץ באל"ף? אני מניח שמדובר בנטייה יוצאת דופן של גזרת ל"י (כאן לא נוכל לטעון שמדובר במקרה של עבר נבואי כמו שניתן לטעון ב-ויקרא, ט, ד). והלכה למעשה- האם פסול לומר "נראָה לי" בקמץ באל"ף, בהסתמך על מספר מקורות כגון זה שלפנינו?
אמרנו שה"א הזיקה משמשת רק לפני פעלים בזמן הבינוני. אם כן: וַיִּתְאַנַּף יְהוָה בִּשְׁלֹמֹה כִּי נָטָה לְבָבוֹ מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל הַנִּרְאָה אֵלָיו פַּעֲמָיִם. (מ"א, יא, ט) האם נקבע כי הפועל "נראה" שבפסוק הנו בזמן הבינוני על אף שמנוקד בקמץ באל"ף? אני מניח שמדובר בנטייה יוצאת דופן של גזרת ל"י (כאן לא נוכל לטעון שמדובר במקרה של עבר נבואי כמו שניתן לטעון ב-ויקרא, ט, ד). והלכה למעשה- האם פסול לומר "נראָה לי" בקמץ באל"ף, בהסתמך על מספר מקורות כגון זה שלפנינו?