גזע חתול צייד

men43

New member
גזע חתול צייד

אני גר בקיבוץ ושבוע שעבר מצאתי נחש קטן בבית.
אני מעוניין לאמץ חתול, אבל אני מעוניין לאמץ חתול צייד ולא חתול מנומנם.
איזה גזע חתול מומלץ שיהיה צייד ?
האם יש הבדל בין חתול לחתולה בעניין זה ?
באיזה גיל מומלץ שיהיה החתול ? גור ? חצי שנה ? בוגר ?
האם כדאי לאמץ מהעמותות השונות או שיש עוד אופציות ?
אשמח לטיפים והמלצות.
תודה
 

Yukita

Active member
מנהל
קודם כל

לא מעט נחשים אינם ארסיים, ולמרות שאנשים נוטים להירתע מהם הם דווקא לא מחפשים בכוח בני אדם וגם בעלי תפקיד חשוב בטבע. הם גם חיית בר מוגנת. בגדול, עדיף ללכוד בבית אך לא להרוג ולשחרר בטבע.
&nbsp
חתול אכן יכול להרחיק נחשים מהבית (ולא רק אותם, זו בעיה ואכן זואולוגים מפעילים לובי להרשות השמדת חתולים עקב גרימת נזק לחיות הבר, לובי שמצליחים כרגע לעצור רק באמצעות פעולות עיקור וסירוס). בתחום הזה לחתולים גזעיים אין בכלל שום יתרונות ואין שום טעם לא מההיבט הזה ולא מאחרים לקנות חתול גזעי. אפשר בהחלט לאמץ מעמותה. אי אפשר לחזות מראש עד כמה חתול יהיה צייד או לא, אבל רבים עושים זאת באופן אינסטינקטיבי, בין שהאנשים שלהם מעוניינים בזה ובין שלא.
 
חתול צייד מטבעו

אני לא מכירה גזע חתול שהוא צייד יותר. קראתי שיש גזעים שהם פחות ציידים (כמו פרסיים וחלק אומרים שגם רגדולים. למרות שאני לא בטוחה).
אם הרצון לחתול בא מהרצון לניקוי הבית ממזיקים אז כמעט כל חתול יעשה את העבודה. הגיל לא משנה כי הם ציידים מגיל ממש קטן. ראיתי פעם חתלתול בן חודש וחצי בערך בולע עכבר.
תבדוק באתרים שונים חתולים וגורי חתולים למסירה.
במקביל תבדוק אם הנחש שהיה בביתך ארסי או לא (יתן קצת שקט נפשי אם לא).
 

Yukita

Active member
מנהל
נדגיש

חיפוש חתול למסירה - ולא לקניה. המסחרה בחתולים היא שוק בשר שאין בו לא תועלת ולא מוסר, וכמובן לא תתן דבר מבחינת כישורי ציד. פותח השרשור יכול לגשת לעמותות או לבתי אומנה או להסגרים הרשותיים, ולשלם שם רק סל אימוץ שכולל בתוכו עלות תילוע, טיפול נגד פרעושים, חיסונים ועיקור או סירוס.
&nbsp
אם פותח השרשור רוצה מצד אחד טיפול באורחים בלתי רצויים בבית ומצד שני שלא יביאו לו מבחוץ (וגם לא ישמידו חיות הבר כמו ציפורי השיר ושממיות שאוכלות יתושים וכדומה, וגם נחשים שאוכלים עכברים וחולדות), הדרך לכך היא לגדל חתול בית. חתול שיוצא - הרבה פעמים מביא "מתנות" הביתה, מעבר לזה שהוא עצמו הרבה יותר פגיע בחוץ.
&nbsp
פגם כדאי לדעת שחתול "מנומנם" לא נמנע מלצוד. חתולים בוגרים באופן טבעי ישנים רוב היממה, וזה לא מונע מהם לתפוס כל מה שזז - כאמור גם מה שלא רוצים בכלל שיתפסו. נקודה נוספת שאוסיף בעיקר כי נתקלתי באנשים שממש נהגו כך: לא להרעיב את החתול. הוא יצוד גם אם תתן לו אוכל, כי הוא באופן טבעי מתביית על מה שזז בלי קשר לתיאבון שלו. זו למעשה אחת הסיבות למה זואולוגים ואנשי רשות הטבע לוחצים לפתוח בהשמדה נרחבת של חתולים.
 
במקרה שלו

באמת אין טעם לקנות. כמעט כל חתול יתאים.
הוא לא צריך גזע מסויים וניתן לקבל או למצוא חתול.
רק לשים לב שאם לוקחים מעמותה - אם חותמים אז על מה חותמים.
ויש לפעמים בכלביות או סתם אנשים פרטיים שמצאו גור עזוב ומחפשים למי לתת.
 

Yukita

Active member
מנהל
בעמותות

מחתימים על התחייבות לטפל בחתול או בכלב המאומצים, ולדאוג לעיקור או לסירוס. כמו כן, בדרך כלל מבקשים שאם לא מעוניינים עוד בחתול או בכלב לא לזרוק לרחוב או לגלגל הלאה אלא ליצור קשר עם העמותה כך שבמקרה הצורך, החיה תחזור לעמותה ולא תיזרק לרחוב או תימסר לגורמים לא מתאימים. כל אדם שכוונותיו טובות יכול לחתום על הדברים האלו בלב שלם, אחרי שקרא את המסמך כמו שקוראים כל דבר שהוא שנדרשים לחתום עליו בכל מקום ומטעם כל אדם או מוסד.
 
לכן כתבתי

שצריכים לקחת בחשבון שבעמותות חותמים על משהו. אז שיבדוק אם זה מתאים לו.
(לי זה לא היה מצאים לא רק בגלל הקטע של הסירוס אלא בעיקר מהקטע שהעמותה יושבת על העורף ובעצם בעל החיים לא שלי במאה אחוז. אבל כנראה שיש לא מעט שזה מתאים להם. רק חשוב לדעת מראש שיש מסמכים ועל מה חותמים. שקיפות מלאה).
 

Yukita

Active member
מנהל
כרגיל, המידע שלך אינו נכון

עמותות אינן "יושבות על העורף". מאחר שאני אישית ורבים אחרים אכן אימצנו מעמותות, המציאות בעניין הזה מוכרת לי היטב מיד ראשונה. מלבד אולי טלפון להזכיר לי את סל הטיפול הרפואי, לא ישבו על שום עורף. העמותות כן מנסות ליצור מודעות לצורך לאחריות מלאה (מכל הבחינות.
&nbsp
להבא, אנא הקפידי לייעץ רק על בסיס עובדות. הפורום הזה מתאמץ לספק מידע מבוסס, ולא האשמות חסרות בסיס - ודאי לא כלפי העמותות שמבצעות עבודה סיזיפית וקשה.
 
אני מעולם לא אימצתי מעמותה

וגם לא התחלתי תהליך מול עמותה (הכי קרוב שהגעתי זה לכלביית כלבים עירונית לפני שקניתי כלבה).
אז המידע שיש לי הוא רק מקריאה באנטרנט ושיחה עם אנשים.
מה שכן חשוב זה לדעת שחותמים על משהו שהוא אולי מחייב משפטית ולכן חשוב לקרוא ולהחליט אם מתאים.
ברור שהעמותה לא מציקה ביומיום אבל בגדול החוזה מהווה מעין מטריה מעל המאמץ.
לא מזמן מישהי בפורום כלבים סיפרה שהם אימצו כלב מעמותה ומסיבות שלהם לא יכלו להמשיך לגדלו.
בהתאם לחוזה עליהם להחזירו לעמןתה או למצוא משפחה אחרת שתהיה מקובלת על העמותה.
אז הם מצאו משפחה כזו והעמותה אישרה את המשפחה כמתאימה. אלא מה? העמותה דרשה מהמאמצים החדשים 750 שח על חיסונים שהכלב עבר. אבל עליהם כבר שילמה המשפחה הראשונה. כשהמשפחה תהתה על מה זה העמותה שינתה ל"המאמצים שהשקענו במציאת משפחה חדשה" ושוב המשפחה הראשונה תהתה. הרי הם אלו שמצאו משפחה.
בקיצור, המשפחה השניה ויתרה על הכבוד והמשפחה הראשונה נותרה עם הכלב. אני מניחה שהיא יכולה להחזירו לעמותה אבל זה אומר להעביר כלב שהתרגל לבית לחיות בכלוב. ואני גם לא יודעת אם יש סעיף פיצוי לעמותה במקרה של החזרה. את בטח תגידי "זה מעולה. ככה הם לא "יזרקו" את הכלב " ואני אומרת שלפעמים גם עבור הכלב לעבור משפחה זה טוב יותר.
ועובדה שלעמותה לא היו השגות לגבי המשפחה החדשה. הם רק רצו לגזור קופון או "למכור כלב" פעמיים.
ולזה אני מתכוונת כשאני אומרת שהחוזה מחייב להיות תחת העמותה. מה שלא קורה כשלוקחים חתול מהרחוב או מאדם פרטי שמוסר.
מצד שני, כשלוקחים מעמותה מקבלים "סל רפואי" במחיר מוזל מאם עושים בפרטי. בהנחה שמעוניינים בכל הסל.
שווה את זה? לא יודעת. כל אחד יעשה את שיקוליו. אני רק אומרת שצריכים לדעת מראש על מה חותמים כדי שלא יהיו הפתעות אח"כ.
 

Yukita

Active member
מנהל
כל עמותה מתנהלת לפי הבנתה, אבל

אם המשפחה השניה היתה רצינית, היא היתה מבינה שכל הכסף הזה לא הולך לרפד כיס של מישהו. הוא הולך לספק חיסונים ומקום מחיה וכלכלה לכלב אחר. העמותות בארץ פועלות בתת-תנאים ואכן עובדות קשה. ההשגה היחידה שיש לי לגבי הסיפור, בהנחה שאכן הפרטים מדויקים, הוא שהיו צריכים להסביר ברור יותר את העניין ולהבהיר שמדובר בשילוב של דמי רצינות באימוץ ועזרה לכלבים נוספים, בעיקר לאור העובדה שאותם 750 ₪ ששילמה בשעתה המשפחה הראשונה אכן לא מכסים כלכלה וטיפולים אחרים של אותו כלב אם הוא שהה בזמנו בעמותה. מדובר בסכום מאוד סמלי ביחס לעלות.
&nbsp
אם נכון או לא נכון לבקש ממשפחה שניה לשלם זה נושא לדיון, אבל חשוב לזכור - העמותה לא באמת "גוזרת קופון". היא עומדת בקושי רב בטיפול בחיות אצלה וצריכה להמשיך לטפל בהן, ןבמקביל למצוא דרכים לוודא שהמשפחה שנראית מתאימה למראית עין אכן רצינית או רק חיפשה מציאה חינם. מאחר שכבר ידוע שמזלזלים במה שמקבלים לגמרי בחינם, נוצרו מושגים כמו "דמי רצינות" - כאמור יש מי שמסכים שזה עוזר ויש מי שלא.
 

voyager2005

New member
בהנחה שהסיפור נכון

מישהו פה נפל על הראש. במקום למצוא לכלב משפחה, עכשיו העמותה גם לא קיבלה כסף, וגם צריכה לטפל בעוד כלב. אז מה השיגו פה?
 

דגלמנגה

New member
באותו שרשור כתבתי* על המושג המשפטי "זכות בעלות מוגבלת"

*ב-15 וב-18 באוק' 2018
מה זה אומר, מבחינת ההגדרה, ומדוע זה כל כך טוב לכלב/חתול, שיהיו מכוסים בהסכם שכזה. לעמותה אין שום זכות על החיה, ושום מטריה על מאמציה, כל זמן שהללו לא ויתרו עליה, וכפועל יוצא גם על הבעלות עליה. בפוסט השני אני מתייחס בדיוק לנושא הזה. מן הראוי שתתייחסי לכל העובדות, שהועלו בשרשור ההוא, במקום לעסוק ב-Cherry Picking.
 

voyager2005

New member
איך זה טוב לבעל חיים

שהבעלים שלו יודע שהוא יכול לזרוק אותו בכל שלב בלי יסורי מצפון? אולי זה טוב לעמותה - הבעלים יסומן ויותר לא יקבל חיה לאימוץ
 

דגלמנגה

New member
מן הראוי להעמיד דברים על דיוקם

"הבעלים שלו יודע שהוא יכול לזרוק אותו בכל שלב בלי יסורי מצפון"

אבל בכך הוא יפר חוזה שחתם עליו וזה יקנה לעמותה בסיס לתבוע אותו על הפרת חוזה. גם אנשים חסרי מצפון אינם רוצים להסתבך עם תביעה משפטית, עם כל ההוצאות הכרוכות בה. זאת במיוחד לאור העובדה שיש להם אופציה חוקית פשוט להחזיר את החיה לעמותה - עם יסורי מצפון או בלי.
 

דגלמנגה

New member
מודה ועוזב ירוחם


חסרי מצפון אינם מאמצים ראויים, ומן הראוי שהכלב/החתול יתפסו מרחק מהם. אפילו לכלוב בעמותה.
 
אין בעיה

רק שהמאמץ כדאי שידע זאת מראש ויראה אם זה מתאים לו או לא.
אני מניחה שלהרבה זה מתאים ולאחרים לא.
 

voyager2005

New member
לא רק שהחתול יצוד גם אם הוא שבע, הוא יהיה צייד יותר טוב

קשה לעבוד כשהבטן מקרקרת.
&nbsp
אם אתה מחפש צייד טוב, עדיף לקחת חתול בוגר שאתה כבר יכול לדעת על היכולות שלו, מה גם שלגור לוקח עד שנה להתמקצע. לא חסרים חתולים בוגרים למסירה
 
למעלה