גורמי סיוע במציאת עבודה?

dida80

New member
קשה כבר להתאפק

גם לאנשים עם מוגבלויות (אוטיסטים,נכים..) יש תכונות חיוביות. אנשים הם קודם כל בני אדם אח"כ באות המוגבלויות אתם יודעים. ועל מה הויכוח?רן החליט ש REBELREX אמר "שמי שיש לו ADHD לא צריך לטפל בבעיות שלו ." אמנם יש לי ADD אבל לא ראיתי שהוא אמר דבר כזה. מעבר לזה, גם לי אין ראש להיכנס פה להתנצחויות. אבל די כבר עם ההשוואות. נראה לי שיותר מבכל מקום אחר, מתעסקים כאן בזה. אני לא רוצה רשימות.אני רוצה להוכיח על עצמי שאני אהיה חזקה ותמודד ואצליח לנצח. את הADD שיש לי או אין לי ואת החרדות והדכאונות. לא יודעת אם הפואנטה שלי הובנה. לא יודעת מה איתכם. אבל הייתי חייבת.
 

מיכל ט

New member
תנוח דעתך, גם אני אקדמאית

למרות הADHD שלי אני בימים אלה עומדת לסיים תואר שני בריפוי בעיסוק, מלבד זה אני מנגנת ושוחרת אומנות. אני לא מציינת את זה כי יש לי צורך עז להלל את עצמי אלא כי אני חוזרת ואומרת שאפשר להגיע להישגים ולחיות חיים נורמליים לחלוטין גם כאשר יש מגבלה מסוימת. לכל המבוהלים מהמילה מגבלה תרשו לי לצטט את הסיווג הבינלאומי ללקויות מוגבלויות ונכויות של האגודה למען שרותי בריאות הציבור: " לקות מהווה את מרקם הבעיות ברמת האיבר והמנגנון. המוגבלות הנובעת מהלקות מתיחסת לרמת תיפקודו של האיבר או המנגנון הפגועים. הנכות מתייחסת למכלול ההתיחסויות של החברה והסביבה לאדם הפגוע" אני חושבת שאם נדאג לעצמנו ברמה האישית והחברתית וניצור אוירה ציבורית שבה אנחנו יכולים לקבל התאמות (לא הקלות) במקומות שאנחנו זקוקים להם, תהיה לנו מגבלה שנובעת מליקוי פיסי אבל בשום פנים ואפן לא נסבול מנכות. בדיוק בגלל האמונה הזו השתתפתי שנה שעברה בדיונים בכנסת בנוגע לחוק זכויות תלמידים לקויי למידה במוסדות להשכלה גבוהה. החוק עבר בקריאה ראשונה ואני מאוד מקווה שאחרי הבחירות הוא יעבור גם בקריאה שניה ושלישית. אפשר להצליח, לא צריך להיבהל מלדבר על הצורך שלנו בעזרה בדיוק כמו שאנחנו יכולים להתגייס ולעזור לאחרים
 

מיכל ט

New member
חיובי ושלילי בADHD

זו שאלה מורכבת כי היא מצריכה הפרדה בין מי שאני לבין מרכיבי הקשב.. יש צדדים חיוביים כי יש לי אנרגיות לעשות דברים ולהזיז מצד שני האנרגיה פועלת בפולסים והרבה יותר קשה לי לשמור על זה לאורך זמן. אנשים גם מעריכים את האומץ שלי להגיד דברים ואני יודעת שלפעמים זה אימפולסיבי וגם קצת מתחרטת על איך שהדברים נאמרו. בקיצור אין רע בלי טוב או טוב בלי רע. אני מסכימה איתך שאנחנו לא סכום כל הבעיות שלנו, אנחנו אנשים מורכבים וברור שקורים לנו דברים שממש לא קשורים לADHD לולו, לשאלתך לאן נעלמתי.. אני פה, קוראת, מגיבה הרבה פחות.. את צודקת, זה לא מספיק לבקר וללכת לכן אני כן אשתדל לתרום במקומות שאני יכולה. דבר אחרון, אני ממש לא שוללת הומור, שיחות חולין או סתם התפרעות טובה פשוט צרם לי הניגוד שבין שני השירשורים.
 

melville

New member
לא צריך לנצח את ה-ADD

ADD הוא מכלול שלם שטבוע בנו, עם הרבה מאוד אספקטים, חלק גדול מהם דווקא חיוביים. המשמעות של להילחם בו היא פשוט להילחם בעצמך. צריך להילחם רק במגבלות (ואלו בשום אופן לא מוגבלויות) שהוא מציב לנו בחיים. ובתור אב לילדה אוטיסטית, ממש אין שום מקום להשוואה או הקבלה.
 

RebelRex

New member
שוב

לגבי הגדרה של מגבלה - כן היא גם נגרמת ע"י לקות כלשהי , לא חדש ממש, ולא ממש מתחייס למה שאמרתי. אם אני לא אהיה עם ריטלין/תרופה/פתרון אחר - אני אהיה מוגבל בקשב והריכוז. מובן. אם אני כן אקח ריטלין- אני לא אהיה מוגבל , ואני אתחיל מאותה נקודת התחלה כמו כולם. אפילו טובה יותר כי אני מכיר בבעיות שלי. לי ריטלין עוזר ופותר את בעיית הקשב לחלוטין. בעיות נלוות שבאות עם הADHD נפתרות בדרכים נוספות. ריטלין עוזר להמון אנשים אחרים ופותר כמעט לחלוטין בעיית הקשב והריכוז , ולכן הם אינם מוגבלים יותר. וריטלין זה רק דוגמא. אני מבטיח לך שבעשור הקרוב ימצאו פתרונות אפילו טובים יותר לבעית הקשב והריכוז. אם לא מהרצון הטוב של החוקרים , אז זה יהיה מהרצון להתעשר עקב השוק הענק שקיים. -- מי שבוחר להסתכל ולהישאב לתוך ההרגשה שהוא מוגבל , לקרוא לעצמו מוגבל או נכה , לא עושה את זה בגלל הפרעות הקשב, אלא בגלל סיבות נפשיות אחרות. למה אדם שצריך משקפים , לא קורא לעצמו מוגבל ? כי הוא לוקח משקפיים וממשיך הלאה. ולמה אנשים עם ADHD כן? כי הם רגילים שהכניסו להם את זה לראש במשך השנים. כי הם נאבקו שנים רבות לפני שגילו מזור לבעיות שלהם וכי הם היו בעמדת נחיתות כל חייהם. ועכשיו הם שוקעים בתג שהודבק להם ומתעלמים מהעניין שהם יכולים לפתור את הבעיות שלהם ולהמשיך הלאה. -- הבעיה של בגישה שלך שהיא הולכת יד ביד עם תבוסתנות ופשרנות לטענתך - מי שADD הוא מוגבל (וחשוב מאוד שיכיר במציאות הזאת- אחרת הוא הולך בדרך שגויה)=> ומפה הדרך קצרה להרגשה שהוא נכה (כמו שראינו בשירשור)=> ולהרגשה של "אני פחות טוב מאחרים" ,"ואני מתחיל בנק' התחלה פחות טובה". כל זה בהתעלם מהעובדה שיש פתרונות מלאים למגבלה! אני לא רואה את עצמי כמוגבל בגלל ADHD, כי ADD לא מגביל אותי כשיש לו פתרון. יש דברים אחרים שמגבילים אותי, אבל זה לא הפרעת הקשב. - לדעתי אנשים פה צריכים להבין שהם באמת מוגבלים כל עוד חושבים שהם מוגבלים וכל עוד הם לא מטפלים בבעיית הקשב. אחרת , כל ADHD יכול להגיע לכל מקום שהיה יכול להגיע ללא ADHD.
 

danidinn

New member
גורמי סיוע במציאת עבודה?

האם יש גורם כלשהו היכול לסייע במציאת עבודה לבעלי ADD ? האם החוק והרשות הציבורית שנועד לסייע לשוויון לבעלי מוגבלות תקף גם ל- ADD? תודה על תשובתכם
 

dida80

New member
לא הייתה פה השוואה או הקבלה

המשפט נאמר על זה שברור שגם לאנשים עם מוגבלויות יש צדדים חיוביים.לא צריך להביא הוכחות. ממהרים פה להתקיף וחבל שלא קוראים קודם.
 

מיכל ט

New member
מסכימה איתך לגביי ההרגשה

אני מסכימה איתך שאם אני ארגיש מוגבלת אני אהיה מוגבלת, אני גם מסכימה איתך שלפחות לגבי הרבה פעמים הפחד מלעשות משהו גדול יותר מהקושי האובייקטיבי. אבל.. אני לוקחת רטלין וזה לא פותר לי לחלוטין את בעיית הקשב. אתה נותן הרבה פעמים את הדוגמא של משקפיים. אני מרכיבה משקפיים ואכן הראייה שלי תקינה ועדין יש לי קצת בעיה בקריאה כי יש לי בעיה במיקוד ראייה- ז"א קשה לי במעבר מסוף השורה לתחילת השורה שאחריה. גם לזה יש פתרונות- אני יכולה לעשות תרגילים לעיניים- פתרון יותר מעמיק אבל דורש הרבה השקעה ואני יכולה לקרוא עם דף נייר . אני נותנת את הדוגמא הזו כי היא מקבילה לרטלין- אני לוקחת רטלין וזה הבסביב לרכישה של מיומנויות תפקוד כמו האפשרות ללמוד להתארגן בצורה טובה יותר. הרטלין הוא פתרון מהיר- למידת מיומנויות זה תהליך ארוך שהתרחש עם עזרה של פסיכולוגית ושל יועצת ממרכזת התמיכה לסטודנטים לקויי למידה. תאמין לי שאני רחוקה מלהיות אם תבוסתני אבל אם הייתי מתעלמת מהקשיים שלי ולא הייתי מודעת לעזרה ולהתאמות שאני יכולה לקבל הייתי נשארת הרבה מאחור.
 

RebelRex

New member
גם אני הרבה זמן

הרגשתי כשמישהו מוגבל , בגלל הפרעת הקשב , ובגלל עצם התלות הזאת בתרופה שאני חושש ממנה - שאצטרך לקחת כל חיי. מה יהיה אם אצטרך מתישהו להפסיק אותה? אחזור להיות מוגבל שוב. חוסר הבטחון הזה בעתיד, רק העמיק את תחושת המוגבלות שלי. וזה הביא אותי למקומות לא טובים בחיים. למזלי יצא לי להכיר בחורה מאוד טובה, שהצליחה להעלות אותי כלפי מעלה ולגרום לי להיות אופטימי בנוגע לעתיד. אז אם ריטלין לא יעבוד , אמצא תחליף אחר. אני לא יודע איפה את בדיוק עומדת בחייך , אבל אני חושב שאת צריכה להיות מודעת לכך שגם אם ריטלין לא פתר ועזר לך ממש , יהיו בעתיד פתרונות טובים יותר שכן יעזרו לך. ואני חושב שחייך יתנהלו טוב יותר אם תכירי בעובדה שאת לא מוגבלת , אלא רק צריכה לעבור קצת יותר מכשולים וקשיים בשביל להגיע למה שאת רוצה.
 

מיכל ט

New member
חייבת להגיד משהו שאולי לא ימצא חן..

חבל לי מאוד לקרוא שאנשים פה בפורום נענים לשירשור על אבוקדו ומתפיטים ארוכות וכשמגיעים לנושאים רציניים מיד יש תגובות בהלה.. יש בעיה עם הפרעת קשב? מה פתאום? הכל נפלא! כן, יש בעיה עם הפרעת קשב ומיגבלה היא לא מילה גסה, המשמעות שלה היא שיש בעיה תפקודית ומי שאין לו שום בעיה או מי שהרטלין פתר לו את כל הבעיות אז יופי אבל אני לא פגשתי הרבה אנשים כאלה. אני לא אומרת שאי אפשר להצליח, אפשר ועוד איך אבל מבחינתי הדרך להצלחה הייתה להסתכל לקושי בעיניים וזה בכלל לא משנה אם הקושי נבע ישירות מADHD או מבעיות רגשיות. לידיעת כללית כן מתייחסים לליקויי למידה כמיגבלה ומי שצריך יכול לקבל סיוע מהביטוח הלאומי או מעמותות כמו ניצן או לשם, בנוסף יש ללקויי הלמידה נציג בנציבות שוויון אנשים עם מוגבלות קוראים לו גיא פינקלשטיין והוא מנכ"ל עמותת לשם שאחראית לטיפול בסטודנטים עם ליקויי למידה. אפשר לקבל סיוע ללקויי למידה בתחום התעסוקה גם דרך ביטוח לאומי או דרך מכונים או מטפלים פרטיים. אם תרצה יותר פרטים אתה מוזמן לפנות אלי במסר. וחברי הפורום, אל תשכחו שזה פורום ת-מ-י-כ-ה מותר להזכיר בעיות. מותר להסתכל קצת בראי ולהבין שיש עולם שלם חוץ מירקות ופירות העונה!!
 
ובכן

תשובה אינפורמטיבית, שימושית ואני מקווה שתהיה אפקטיבית, נתת כאן מיכל. את גם צודקת בגדול בנוגע להתייחסות, מצד שני אי אפשר לדרוש מאנשים להתמודד כל הזמן עם הכל, לשמחתנו הפורום הוא אינטרנטי ואנשים רבים ומגוונים נגישים להשיב בו בזמנים שונים ולפי תחומי ידע, כושר תמיכה וכו' שונים. באותה נשימה שמותר להזכיר בעיות ועניינים רציניים ואין להתעלם מאלה הנ"ל (במיוחד כשצפים ועולים ע"י משתתף), אולם גם לפירות העונה מקומם. גם להפוגה יש מקום, גם היא תמיכה והתרווחות. ושוב, אין זאת בכדי לפסול את אלמנט התמיכה והעזרה שכן מוגשת כאן אם כי לא תמיד ברצינות היתרה. את אלו יש לשקול למול הידיעה כי אין אנו תומכים מקצועיים כי אם מבקרים ונתמכים בפורום. אגב את התשובה המפורטת שאת נתת לא כל אחד יכול לתת כי בידייך מידע רב ושימושי שלא בידי כולם... ועל כן מיכל את נכס
(ולא רק על כן...). סליחה על אריכות דבריי ועל החזרתיות אם יש כזו...
 

melville

New member
אין לי שום ויכוח איתך,

כי ממש לא הכל נפלא אצלי, ובוודאי ש-add הציב ומציב לי מיגבלות בחיים שפגעו ופוגעים בי. אבל add הוא גם ממכלול שלם של דברים הטבועים בי, שהם חלק בלתי נפרד ממני, מיישותי והוויתי, ולא רק אוסף של מיגבלות. את זה דווקא למדתי כאן בפורום, בעיקר ממי שתמכה בי כאן כשהתברר לי באמצע החיים שאני add.
 

RebelRex

New member
מגבלה זה כן מילה גסה-

ולדעתי היא לא מתאימה ולכן השימוש בה מקומם אותי כל פעם מחדש. המשמעות של מוגבל - היא לא בעיה תיפקודית יומיומית, אלא מישהו שיש גבול ליכולת שלו ביחס לאחרים, שהוא יכול פחות מאחרים . מי שחושב שאם הוא ADHD אז הוא מוגבל וכמוגבל ובגלל הADHD ,לא יוכל להגיע למקומות בחיים שאנשים "נורמלים" מגיעים אליהם, טועה.אבל מי שחי בהרגשה שהוא מוגבל , באמת יהיה מוגבל. קיצ'י , אבל נכון.
 

05 מיכל

New member
מגבלה

פירושה שבתחום מסוים אתה יכול פחות מאחרים. בתחום הריכוז אני יכולה פחות מאחרים. שום העמדת פנים או "השקפה" לא תשנה את העובדה הזאת. יש מקומות שלא אוכל להגיע אליהם בגלל זה. ואם פעם אוכל כמוהם - זה יהיה במאמץ פי לוידעת כמה מהם. אולי יש גם מקומות שאוכל להגיע אליהם דווקא בגלל זה. אבל הגישה האומרת ש"מגבלה" היא מילה גסה, היא בשבילי התחכשות למציאות, ובשבילי ההכרה במציאות היא כוח. והתכחשות כזו היא בשבילי מחלישה, וכמעט מילה גסה.
 

RebelRex

New member
אם כך בתחום הראיה

אנשים שצריכים משקפיים הם מוגבלים? אולי בעולם שלא היה בו משקפיים הם היו נחשבים מוגבלים. אנחנו חיים בעולם שיש בו פתרון לבעיות ראיה ולא רק משקפיים, ולכן האנשים האלה כבר לא מוגבלים. אנחנו גם חיים בעולם שיש שלל פתרונות לבעיית הריכוז , על רבדיה, ולכן אם פעם היית מוגבלת , היום את לא. הפתרון הוא מורכב יותר מסתם לשים משקפיים , אבל הפתרון קיים.
 
מה חבל? ולאן נעלמת?

חבל לי שאנשים שיש להם את האנרגיה, הידע והחשק להגיב בנושאים אינפורמטיביים נעלמים מן הפורום. גידי ומיכל, נורא קל להטיף איפה התמיכה, כשבתכלס אתם בכלל לא נמצאים בשטח. עייפות החומר, לעזאזל, מותר גם לנו להיות עייפים. מוזר לי שעם כל ההבנה וכל התמיכה שלכם כלפי ADHD, אין לכם שום הבנה מינימלית לקבל את זה שאין שום רע בשרשורי אבוקדו וזה לא סותר שרשורי אינפורמציה למינהם. אני מוחה על ההקבלה!
 
והכוונה היא למיכל ט

שכן מיכל 05 היא כל הזמן פה, ועושה עבודת קודש, ממש קודש מבלי להגזים! תמיד יש לה כוח ומרץ להגיב, לתמוך ולתת אינפורמציה, ואין לי מושג איך היא עושה את זה, ממש אין לי מושג?!?!
 

05 מיכל

New member
מה את לא מבינה - זו הבריחה שלי

אני כל היום במחשב, וכשאני מתעייפת מהעבודה שלי אני בורחת לפורומים. אבל אם לא שמת לב, אני גיבורה כמעט רק בלהגיב אל אחרים. אני כמעט לא לוקחת את הסיכונים של להעלות את הבעיות שלי, ולהתמודד עם זה שתמיד יהיה גם מישהו שלא מבין אותי נכון, או מישהו שמגיב בצורה שלא מתאימה לי. להיות התומך-הפורומי זה לא תמיד רק מתוך כוח. לפעמים זה גם מחולשה. לתמוך באחרים זה נותן תחושת כוח, וזה בסדר, זה לגיטימי שאדם שואב את כוחו מלתמוך באחרים - זה מקור כוח טוב וחיובי, אבל השאלה היא אם הוא מאוזן אם החלק האחר, אם מתן אפשרות לאחרים לתמוך בך, עם לקיחת הסיכון שכרוכה בזה. כאן עוד יש לי לאן להתקדם. רואים? העזתי הפעם...
 
רק בשביל זה היה שווה לי להגיב!!

העזת והשמיים לא נפלו... ואני אומרת, תעזי יותר!!
 
למעלה