גומלין רבע גמר ליגת האלופות - משחקי יום שלישי

Mellow29

New member
אבל זאת טענה מגוכחת

אף שופט לא יעשה לברצלונה הנחות כי היא נחשבת כקבוצה הטובה בעולם.
אתה חוטא בדיוק באותה תופעה שאתה כ"כ סולד ממנה - הברצלוניזציה. איזה שופט מוכן להקריב את הקריירה שלו בשביל לעזור לברצלונה? היא לא מספיק חשובה ולא מספיק מעניינת כדי לטעות עבורה בכוונה.

תחליטו כבר מה הטענות. קונספירציה של אופ"א שכוללת עשרות שופטים? שופטים שמחליטים למכור משחקים כדי לתפוס את מקומם בהיסטוריה?
 

fabregas0

New member
כן כי שופטים

ממש לא עושים "הנחות" לשחקן ותיק שהם מכבדים.. וזה ממש לא כרוך בסיכון הקריירה..
השפעות מבחוץ כן מגיעות לשופטים.. במיוחד לרמת שופטים שיש כיום בכדורגל העולמי.
 

crazy87878

New member
יש הערכה גם בשאר העולם

אבל אצלנו זה חורג מעבר לכל פרופורציה
 

Cade Foster

New member
השאלה היא עד מתי

כמה עוד שנים זה צריך לקרות בשביל שתתחיל לחשוב שאולי באמת משהו פה מסריח.

הסיבה שאתה שומע את זה בעיקר מאוהדי מילאן היא כי אותם אוהדים צעקו במשך שנתיים שמשהו בשנים 2004-2006 לא היה כשר באיטליה. ואללה, בסוף התברר שזה באמת לא היה כשר.

כשזה קורה פעם, פעמיים, שלוש! אפשר להגיד שזו סתם קונספירציה (וכל עוד לא מוכח אחרת זו באמת קונספירציה) אבל כשזו מגמה שנמשכת כבר שנה רביעית רצוף בשלבים המכריעים ובכולם מככבת אותה הקבוצה...
 

Mellow29

New member
מה המגמה?

אני שונא להכנס לתפקיד הסנגור של ברצלונה, אבל יש לי הרגשה שאנשים מנסים לתרץ את ההצלחה שלהם בכל מיני קונספירציות וטענות מגוכחות. אל תכריח אותי להמשיך בזה יותר מדי, בבקשה.

מה קרה השנה? באיטליה לא נשרק לטובתם פנדל כמעט ודאי בעבירה על פויול, ובגומלין נשרק לטובתם פנדל גבולי גם כן. האם המגמה נמשכת העונה, או שמא מדובר בטעויות שיפוט שבאופן מוזר התקזזו להן?

ב-2009 הייתה תצוגת שיפוט מזעזעת, אולי הכי איומה שראיתי, אבל כאמור - אם אתה שופט שרוצה למכור משחק יש דרכים עדינות יותר לעשות זאת. אם אתה שופט גרוע, לעומת זאת, סביר להניח שתאבד את השליטה ותסיים ככה.
ב-2010 הקוון אישר שער למיליטו שהיה בנבדל, בסופו של דבר ברצלונה הודחה לאחר שהשופט בקאמפ-נואו קנה את ההתחזות של בוקסטס. גם כאן הסיפור התקזז במידת מה, אבל ברצלונה הודחה.

אגב, תרגיל מתמטי לחובבי הקונספירציות:
טרם הגרלת רבע הגמר, מה הייתה ההסתברות שתצא הגרלה שתאפשר לברצלונה וריאל מדריד להפגש רק בגמר?
 

Cade Foster

New member
עד היום אני לא ראיתי

הילוך חוזר שמוכיח בבירור שמיליטו היה בנבדל, וראיתי בזמנו איזה 20 הילוכים חוזרים. אם התחדש מאז משהו בסוגיה הזו אני אשמח להתעדכן.
ומה שאמרתי לך מקודם לגבי מה שקרה בסן סירו עדיין תקף. שישרקו על כל(!) תפיסה ברחבה, אין לי באמת שום בעיה, אני בעד. אבל תמיד זה בא ברגע שהכי נוח להם, ברגע שבו הם עם הגב אל הקיר.

תראה זו קונספירציה אין ספק. אבל תנסה להבין אותנו, יש לנו ניסיון עם הדברים האלה...
 

Mellow29

New member
הם היו עם הגב לקיר?

חוסר אחידות זה מתסכל וזו בעיה. דפקתי את הראש כל שבוע כשבאנגליה מחליטים לשרוק/לא לשרוק לאדום על כניסה בשתי רגליים שאינה עבירה, ואיכשהו כל פעם השריקות הלכו נגד הקבוצה שאני אוהד. אבל עם זה צריך להתמודד. אין לך מצלמות, וכל שופט מפרש את המצב לפי ראות עייניו. במקרה הנ"ל, אגב, הייתי מעדיף אם כל שופט יחליט לשרוק על פנדל. זה היה גורם לכך ששחקני הגנה היו מתרכזים בלעשות הגנה ולא בלתפוס שחקנים בחולצות, וזה גם היה גורם לכך שאנדי קארול היה מקום ראשון באירופה בסחיטת פנדלים.


כשאתה מדבר על חוסר אחידות, אני מסכים איתך.
כשאתה מעלה קונספירציות מוזרות, קשה לי להסכים איתן באותה קלות. אולי לשופטים יותר קל לשרוק לטובת הקבוצה הביתית בקאמפ-נואו. אבל זה נכון באותה מידה גם לסאן-סירו, אולד-טראפורד וכו'.

חבל לי שהמשחק הזה נקבר תחת אינספור הודעות בכי ותסכול על השיפוט.
מבחינה מקצועית, לדעתי, מילאן לא הייתה מספיק מחויבת לקריעת התחת שדרושה כדי להעיף את ברצלונה. הגיעה עם תוצאה לא רעה, אבל לדעתי יצאה לא מספיק חכם למתפרצות שלה. המחצית השנייה רעה מאוד, 2-1 זה מצב לא אידיאלי אבל אלגרי היה צריך לעשות כמה שינויים. החצי השני התחיל עם לחץ איטלקי קטן, אבל אח"כ ברצלונה ניצחו די בקלות.
 

Mellow29

New member
כי אחרי הגרלת רבע הגמר

יש 4 קבוצות שברצלונה יכולה לפגוש רק בגמר, ו-3 קבוצות שהיא לא יכולה לפגוש בגמר.
ברצלונה יכולה לפגוש את מילאן, צ'לסי ובנפיקה לפני הגמר ואת באיירן, מארסיי, ריאל מדריד וניקוסיה יכולה לפגוש רק בגמר.

מעל 50% לכך שהמפגש הזה יהיה אפשרי רק בגמר, בשנה שעברה הן נפגשו רק בחצי הגמר, אבל משום מה עדיין אנשים מצביעים על זה כעוד עדות לקונספירציה של אופ"א.
 

otk

New member
אבל הגרלת חצי הגמר נערכת מיד

לאחר הגרלת רבע הגמר, וסיכוי של חצי שברסה לא תיפול על הענף בו נמצאת ריאל מדריד. מה שאתה אומר היה נכון אם הגרלת חצי הגמר היתה נערכת לאחר העפלת ארבע הקבוצות.
 

otk

New member
בעצם, אתה צודק. כופלים ב-2/3.

טוב, נו, הקורס בהסתברות היה לפני 4 שנים...
 

borat1

New member
כשאתה עד לשרשרת אירועים וטעויות

כל כך ברורה,גדולה ובעיקר- מכרעת ומשפיעה-הדבר לא יכול שלא להדליק נורה אדומה שמשהו פשוט מסריח פה.
אין לי מושג מה עומד מאחורי זה,באמת,ואני לא מתיימר לצאת בהצארות גורפות בלי שיהיו לי הוכחות,אבל אחרי שיובנטוס הורשעה במה שהיא הורשעה ורק אתמול הודה אנראה מאסיילו-שחקנה של אטאלנטה, במכירת משחק בסריה A,צריך להפסיק להעמיד פני תם שהכדורגל נקי,זך וטהור מדברים שאינם קשורים למשחק.
ב-2006 זה היה שער חוץ חוקי למהדרין של שבצ'נקו שנפסל בטענות פשוט מצחיקות שאין להן ולמציאות שום קשר,ב-2009 זאת הייתה הפארסה הגדולה והמכוערת ביותר שנראיתה אי פעם בסטמפורד ברידג',ב-2010 זה היה תיאגו מוטה שנפל קורבן לשחקן הדוחה ביותר בכדורגל העולמי,ב-2011 פפה קיבל אדום אחרי עוד מופע תיאטרון משובח של דני אלבס שגמר את המשחק הראשון ובגומלין נפסל להיגוואין שער חוקי שמנע כל אפשרות לקאמבק-מה המכנה המשותף לכל הטעויות האלה? כולם היו במאני טיים,כולם היו כשבארסה התקשתה וחרב ההדחה היה מונח על צווארה.,טעויות שיפוט קורות,זה נכון,אבל האם כולן קורות בתדירות וקריטיות כ"כ גבוהה ולטובת צד אחד? זה לא נכון ועל כך הטרוניות הרבות.

זה לא רק הפנדל ההזוי שנשרק אתמול (שבו רואים בברור את פויול מושך את נסטה ונסטה משך את בוסקטס לפני שהכדור היה באוויר) אלא גם הפנדלים הברורים שלא נשרקו לרוביניו וזלאטן שזכו להתעלמות גורפת ואפילו לא נזקף עבורם הילוך חוזר אחד לרפואה.
 

Mellow29

New member
אין מה להעמיד פנים, זה נכון

אבל העובדה היא שאתה לא זוכר את טעויות השיפוט שלא הלכו עם ברצלונה, ומציין רק את מה שהלך איתה. זה נראה לי מגמתי אפילו בשביל חובב קונספירציות. בחצי ממשחקי הגומלין האלה היו טעויות שיפוט רציניות, גם כאלה שיכלו לסגור את ההתמודדות עוד במשחק הראשון. בסופו של דבר, אגב, אף שופט לא רוצה להזכר כמו טום אוברבו, תהיה בטוח בכך. שופט רואה, שופט שורק או ששופט מהסס.

מה יש לאופ"א להרוויח מקונספירציה כזאת? היא צריכה לתאם הכל עם עשרות שופטים, ב2006 וב2009-2012, ולהתאים הגרלות ולתכנן משחקים כדי ש...מה? ברצלונה-ריאל מדריד בגמר? המותג הזה של גמר ליגת האלופות חזק מאוד גם ככה, והאיצטדיון יהיה מפוצץ גם אם ניקוסיה ומארסיי יגיעו לשם, וזכויות השידור ימכרו בעשרות מיליונים כמו תמיד.
לעומת זאת...מספיק ששופט אחד ידבר, כדי שכל הסיפור של אופ"א יתרסק והם יינזקו במיליארדים.

זה פשוט יותר מדי מופרך. אתה מנסה לייחס לאופ"א אינטרסים שאני לא משוכנע שהם קיימים, לא כל שכן אינטרסים שלא שווים את הסיכון וההשקעה שצריך כדי להבטיח אותם.
 

otk

New member
הא? אבל גם אתה מדבר על טעויות שיפוט.

מה זה משנה אם זו טעות שנובעת מכך שהשופט לא ראה אירוע מסוים (נניח. בעברה על פויול, הוא היה בעמדה מצוינת, מה גם שיש קוונים), או כזאת שנובעת מכך שהשופט ראה והחליט לפסוק בחומרה (כמו באדום לאבידל בסטמפורד ברידג'. כמובן שלצ'לסי הגיעו כמה פנדלים, אבל אתה מבין להיכן אני חותר)? הרי בשני המקרים מדובר בטעויות מצד השופט. זה סימטרי לחלוטין.

המגמה הינה של טעויות באופן כללי, ללא העדפה לקבוצה זו אחרת.
למעשה, יש כאן הטיה מחשבתית. נוטים להתעלם מטעויות השיפוט לרעתה של הקבוצה שניצחה בהתמודדות, וזוכרים רק את הטעויות לטובתה. רצה הגורל ובד"כ הקבוצה המנצחת זו ברצלונה.
 

Ron 22

New member
באדום של אבידל..

השופט חשב שהיה תיקול בזמן שאבידל לא נגע בדרוגבה. ובגלל שאבידל היה אחרון, זה אדום. השופט לא ראה טוב. לעומת זאת, את היד של פיקה (ואני מציין רק אחד מתוך לפחות 4 פנדלים) אי אפשר שלא היה לראות. גם מי שהיה רואה את המשחק מ-300 מ', היה רואה שיש פה נגיעת יד.

משום מה, פתאום במשחקים של בארסה כל השופטים מחליטים ללכת "100% לפי הספר" (רק כשזה לטובת בארסה כמובן). תיקול מסוכן זה אדום (פפה), שיחק אחרי שריקת נבדל זה צהוב שני ותפיסה ברחבה עוד לפני הקרן זה פנדל. הייתי מעדיף ששופטים לא יחליטו להמציא תקדימים בחצי גמר ליגת האלופות.
 

otk

New member
נו, והשופט גם לא ראה טוב את הפאול שנעשה על

פויול או נגיעת היד של סנייה ברחבה, וגם לגבי המקרים האלה אפשר לטעון שלא ניתן היה לפספס אותם (אני לפחות זוכר שזעקתי "פנדל!" בזמן נגיעת היד). בחיי שאינני לא מבין את החלוקה שאתה מנסה לבצע פה.

אני, באותה מידה, יכול לטעון כי "פתאום במשחקים של בארסה כל השופטים לא שורקים לפנדלים ברורים לטובתה".
 

tinchin

New member
תוסיף אדום לאנטוניני על הפנדל הראשון

שלא נשלף והיה כנראה גומר את המשחק לפני בכלל כל הרעש סביב הפנדל (שהיה) בהמשך המשחק.
 
למעלה