גוזל עורב

t o t k e

New member
גוזל עורב

שלום לכולם אחי הקטן מצא גוזל של עורב בגינה אצלנו בתוך מריצה. הוא לא ממש יודע לעוף, רק לדאות. למרות שהוא יחסית גדול לפי דעתי. הוא אוכל חתיכות ביצה שהכנו לו וקצת ירקות, הוא שותה לבד מכלי. מה צריך לעשות כדי שיגדל ויעוף כמו שצריך?
 

big mama 2

New member
הוא חייב לקבל מזון בשרי

ביצה זה ממש לא מספיק..... אני הייתי נזהרת מהוריי הגוזל....
 

netbird

New member
למה?

למה הוא חייב לקבל מזון בשרי? בשביל שילמד לזהות טעם של בשר? בגלל הערך התזונתי שבבשר שהוא זקוק לו? עורבים הם אוכלי כל. הם חומסים קיני ציפורים ולוגמים את ביציהן. נראה לי שהביצה מכילה את כל מרכיבי המזון להם זקוק גוזל. פירורי חביתה מספקים גם חלבון גם שומן (ונדמה לי שגם אומגה) וגם ויטמינים מקבוצה B. דומה מאוד לבשר. קראתי שמאכילים ירגזים בפירורי חביתה במקום ברימות או תולעי קמח. נראה לי גם שהירקות מספקים לו את שאר הויטמינים והמינרלים. יש לך מידע אחר/שונה?
 

big mama 2

New member
כן יש לי מידע אחר...

מאחר שאני אחות וטרינרית..... עורב הוא אוכל בשר...אפשר לתת לו גם כופתיוית כלבים או חתולים ולא ממש בשר.... מה הקשר לזיהוי טעם הבשר ???? זה חלק מהתזונה שלו.....
 

netbird

New member
טעמים נלמדים

למיטב ידיעתי הוא אוכל כל - גם פירות, גם זרעים, גם בשר, גם חרקים, גם צמחים. הקשר לזיהוי טעם בשר, הוא שבעלי חיים לומדים בצעירותם טעמים. את אותם טעמים הם יאהבו ויחפשו בשארית חייהם. כך למשל, אפשר להרגיל תינוקות למתיקות נמוכה על ידי מתן דקסטרוז (סוכר ענבים) במקום גלוקוז.
 
אפשר לנסות ולהחזירו להוריו,אני כבר

עשיתי כך,עם גוזל של עורב אפור,שמצאתי על הכביש,פשוט שמתי אותו על ענף של עץ פיקוס,ומשם הוריו כבר הדריכו אותו לחלק העליון של העץ.
 

netbird

New member
נכון, זו אפשרות טובה

גם לי יצא לעשות כך פעמיים:) אבל אני עשיתי את זה בנוכחות אחד ההורים תוך כדי גיחות שלו עליי:) באחת הפעמים. בפעם האחרת פשוט ראיתי את הפרחון עף במסלול התנגשות עם קיר. הוא נשאר חי לדעתי:) אחד ההורים היה כמובן בקרבת מקום ועקב אחריי כל הזמן. חשוב באמת להעביר אותו למקום בו לטורפים יהיה קשה להשיגו ולהוריו קל יותר להגן עליו. כבר יצא לי לראות זוג עורבנים מבצע גיחות על חתול מבוהל (שבסך הכל רצה לסעוד את ליבו בגוזל המסכן), שהיה על גדר אבן(אם זכרוני איננו מטעני, אבל מה זה חשוב).
 
../images/Emo13.gifכן,גם אותי הוריו של הפרחון רצו ל

"קסח",אבל לפי זה ידעתי פחות או יותר על איזה עץ הקן שלהם,ולשם הבאתי אותו,משם הם כבר ליוו אותו.
 

netbird

New member
אפשר

אנשים שמתעסקים איתם הרבה או מלווים במדריך שמראה להם אותם, נוהגים לחבוש כובע גבוה ומשום שהם תוקפים המקום הגבוה ביותר, הם תוקפים את הכובע.
 

alonps

New member
סיפור בעורב

הסיפור התרחש לפני כ 25 שנה כשהייתי תלמיד בפנימיה כפרית. היינו קבוצה של 4-5 חברים שהתעסקו הרבה מאד בחקר ציפורים (ומינים אחרים). יום אחד מצאנו גוזל עורב שנפל מקן. אינטואיטיבית, ניסינו להחזיר אותו לעץ ממנו נפל ולעקוב אחר תנועת ההורים. ההורים לא רק שהתעלמו מהגוזל אלא גם ניקרו בו מדי פעם. החלטנו שאנחנו מאמצים את הגוזל. במשך יום הלימודים הגוזל היה בארון מאוורר, כשמדי פעם אחד מאיתנו בודק מה שלומו ומספק לו מים ומפנה לשלשת, ובשעות אחה"צ הוא היה מסתובב חופשי בחדר ומפזר את הלשלשת שלו על המיטות שלנו
. היתה לנו כוננות לשלשת - בכל פעם שראינו שהוא מתחיל לטלטל את הזנב ידענו שמגיעה "מנה חמה" ולעתים הספקנו להוריד אותו לרצפה לפני הפגיעה. הגוזל התפתח מאד במהלך הזמן והתחלנו בשיעורי לימוד תעופה. ההתחלה היתה קשה מאד והוא נפל כל פעם גם מגבהים אפסיים, אולם עם הזמן הוא חיזק את הכנפיים והתעופף מגובה של מטרים ספורים. הסיפור לצערי נגמר בסוף רע. החדר שלנו שכן בקומה שלישית בבניין. יום אחד "הגוזל" שכבר היה עורב צעיר הצליח להשתחחר מהארון וקפץ אל מותו מהחלון מהקומה השלישית... על הצער שהיה לנו אין צורך להרחיב, לאחר שכבר כל כל התקשרנו אליו. זהו............
 
זהו,שלנו היה מקרה ממש דומה עם

גוזל של עורב,שעקב סופה אביבית נפל מהקן,גידלנו אותו מגיל 0 כמעט,היה עוד עם עיניים סגורות,הוא גדל לתיפארת והפך להיות אטרקציה,הוא לא ידע בכלל מה זה עורבים,והחברה היחידה שהיתה לו,היתה בני האדם,יש לציין שהעורב היא ציפור מאוד מאוד אינטילגנטית,ביחס לציפורים אחרות,הבעיה היתה שהוא חבב ילדים משום מה,ואם לא היינו משגיחים עליו,הוא היה פשוט עף לפעוטון,זה היה בקיבוץ בצפון הארץ,והיה מנקר את התינוקות וגונב מהם אוכל, המטפלות כל פעם שראו אותו היו נכנסות להיסטריה כי הוא נהג לנקר גם אנשים בוגרים,למי שלא יודע,לעורב יש מקור מאוד חזק וכשהו תופס אצבע או חלק אחר מהגוף זה ממש אבל ממש לא נעים,בלשון המעטה. עקב כך,עשינו נסיונות חוזרים ונישנים להחזירו לטבע,אך ללא הצלחה,בסוף נאלצנו להעבירו לגן זואולוגי,שם הוא הוחזק בכלוב,בעצם מה שאנחנו ניסינו למנוע,ומת בזיקנה טובה. מסקנה שלי מכל הסיפור הזה,ציפורים וחיות טבע,שם מקומם ואם אפשר להחזירם לטבע,זו צריכה להיות העדיפות הראשונה.
 
למעלה